Skocz do zawartości
tomek510

Zimny rozruch silnika w mróz?Jak sobie z tym radzicie?

Rekomendowane odpowiedzi

mysle ze najlepszy jest samostart tylko nie kosmiczna ilosc bo moze byc masakra

a co do ropy to kupowana w polowie grudnia w cpn-ach nie byla zimowa i bez dodatku niema szans na uruchomienie i jaka kolwiek eksploatacje naszych 4 kolek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A po co na sile zapalać ? jeżeli chodzi o rozruch nie ma jak ciepły garaż

i tu masz racje ciepelko w garazyku i 30 na minusie nie rzutuje

ale coz czasem niema wyjscia i trzeba ale jesli silnik jest ok uklad paliwowy utrzymany w nalerzytym porzadku to o ile rozrusznik zakreci to musi zapalic bez wzgledu na mroz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy - 13 stopniach mój stary FENDT 610 LS odpalił bez problemu ( wystarczy nieco podładowany akumulator , nowe przewody i klemy przy akumulatorze ) . Pochodził pięć minut i zdech (letnia ropa )

Jakie macie sposoby na problem " letniej ropy "

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kup sobie zimowej dole z 10% czy jak tam uważasz benzyny i będzie git ja odpalam MTZ co drugi dzień i niemam problemów z zapalaniem ani z zdychaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to teraz musisz odmrozić cały układ paliwowy tzn. osadził się gdzieś lod chyba ze go przelejesz no i wtedy jak kolega korsarz napisal nalac odpowiedniego paliwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jahoo, czemu nie polecasz samostartu do perkinsów? Ja na razie tylko w perkinsach spotkałem się z fabryczną instalacją do zapodawania samostartu do kolektora ssącego. Niektóre perkinsy bez tego mają problem przy temp. 0 stopni.

A co do głównego problemu to skoro rozrusznik nie ma siły zakręcić silnikiem to coś z rozrusznikiem musi być, chyba że tak mocno da się skopać montaż wału i korbowodów. Paliwo nie powinno stanowić problemu skoro oranżada ładnie śmiga, chyba że woda się trafiła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy - 13 stopniach mój stary FENDT 610 LS odpalił bez problemu ( wystarczy nieco podładowany akumulator , nowe przewody i klemy przy akumulatorze ) . Pochodził pięć minut i zdech (letnia ropa )

Jakie macie sposoby na problem " letniej ropy "

mam ten sam problem w john deere -letnia ropa. nie wiecie jak go teraz uruchomić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszlachetniacz do paliwa a na początek ciepła woda na pompe i nadmuch opalarka na przewody.na mojego pomogło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja osobiście samostartu używam do C-330 i MF 3060 i nie zauważyłem aby jakoś szczególnie im to szkodziło;) Tzn capek ma co roku uszczelkę pod głowica do wymiany (w tym roku już ciśnie do wody spaliny) Ale on ma najprawdopodobniej krzywy blok;) A MF za chiny nie ruszy jak jest poniżej 0 (nowe tuleje tłoki itd kreci szybko ma świece płomieniowa nowa) jedynym ciągnikiem który nie dostaje samostartu jest Zetor 7211 (nigdy nie było wychodzone do silnika i fabrycznie bez świec) dodatkowo od 5 lat zajeżdżany w sieczkarni;) i co do samostartu to nie mam przykrych skojarzeń:) jedyne co to nie dawać dużo (o dziwo jak się go da minimalna ilość ciągnik pali lepiej)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Ja osobiście samostartu używam do C-330 i MF 3060 i nie zauważyłem aby jakoś szczególnie im to szkodziło;) Tzn capek ma co roku uszczelkę pod głowica do wymiany (w tym roku już ciśnie do wody spaliny) Ale on ma najprawdopodobniej krzywy blok;) A MF za chiny nie ruszy jak jest poniżej 0 (nowe tuleje tłoki itd kreci szybko ma świece płomieniowa nowa) jedynym ciągnikiem który nie dostaje samostartu jest Zetor 7211 (nigdy nie było wychodzone do silnika i fabrycznie bez świec) dodatkowo od 5 lat zajeżdżany w sieczkarni;) i co do samostartu to nie mam przykrych skojarzeń:) jedyne co to nie dawać dużo (o dziwo jak się go da minimalna ilość ciągnik pali lepiej)

kolego nie krzywy blok tylko tuleje cylidryczne masz zapadniete wiec podłóż nowe podkladki pod tuleje glowice do splanowania i problem uszczelki zniknie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dobrym sposobem jest wstawić traktor do obory na dobę jak taka jest i wtedy paliwo wróci do swojego stanu. Można zastosować piecyk z ciepłym nawiewem na zespół układu zasilania, znam przypadki odmrażania zamarzniętych rur w ścianach budynku za pomocą dmuchawy elektrycznej. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy - 13 stopniach mój stary FENDT 610 LS odpalił bez problemu ( wystarczy nieco podładowany akumulator , nowe przewody i klemy przy akumulatorze ) . Pochodził pięć minut i zdech (letnia ropa )

Jakie macie sposoby na problem " letniej ropy "

mam ten sam problem w john deere -letnia ropa. nie wiecie jak go teraz uruchomić?

Ogrzej filtr paliwa ale to jest na krótką metę bo za moment i tak parafina zaklei go znowu jak pociągnie zimne paliwo ze zbiornika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u nas było dziś -26, żadden z rana nie zagdakał, dopiero na zaciąg zaskoczył jeden, tak że było czym nakarmić krowy. Padł nawet nowy JD, mimo, że ma zimowe paliwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to sam go ciągnąłeś jak żaden nie zagadał według mnie szczelny garaż żeby zawsze było w granicach zero stopni i nie ma problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy -20 zetor 3320 zapali bez grzania tylko akumulator musi byc w pełni naładowany, a mf3085 potrzebuje wiecej prądu wiec drugi akumulator od bizona trzymam w ciepłym miejscu i podłonczam go grubymi kablami prosto pod rozrusznik i wtedy kreci szybko i zapala, bo na jednym akumulatorze to do -10 da rade poządnie zakrecic, oczywiscie uzywam swiecy płomieniowej, a te kable muszą byc solidne min 1 cm srednicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kiedyś na zimę zalałem ojcu ciągnik półsyntetykiem Lotos-a, to kręcił o wiele lżej niż na Superolu.

 

Superol to olej mineralny, a Ty zalałaś półsyntetyk!! Zalanie lepszego oleju powoduje wypłukanie silnika z nagarów. Zmiany oleju na "lepszy" dokonujemy po uprzednim wyczyszczeniu całego silnika.

 

DO SILNIKA NIE MOŻNA LAĆ LEPSZEGO OLEJU, TYLKO GORSZY (SYNTETYK>PÓŁSYNTETYK>MINERALNY).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jahoo, czemu nie polecasz samostartu do perkinsów? Ja na razie tylko w perkinsach spotkałem się z fabryczną instalacją do zapodawania samostartu do kolektora ssącego. Niektóre perkinsy bez tego mają problem przy temp. 0 stopni.

A co do głównego problemu to skoro rozrusznik nie ma siły zakręcić silnikiem to coś z rozrusznikiem musi być, chyba że tak mocno da się skopać montaż wału i korbowodów. Paliwo nie powinno stanowić problemu skoro oranżada ładnie śmiga, chyba że woda się trafiła.

Jeden congo prawidlowo stwierdził przyczyne mego problemu,bo okazało sie że na jednej ze szczotek rozrusznika pekla spreżynka dociskowa przez co na cieplym silniku nie bylo problemu z odpalenie a w mróz jak grzalka rozgrzala blok to nie było takiego oporu wtedy dobrze odpalal a teraz jak usunolem ta usterke nie było jeszcze mrozu zebym nie mógl go odpalic i to bez grzalki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A teraz po wielkim powrocie rada wujka Staszka - mistrza ciętej riposty

 

Opisany poniżej sposób wymaga nieco przygotowań i nie do każdego ciągnika można go zastosować (wypróbowane na ciapku -Mce) jednak jeżeli komuś będzie się chciało to opisanym sposobem odpali zapowietrzony silnik przy -50 stopniach

 

Przed wypróbowaniem zadbaj żeby ciągnik stał na płaskim podłożu i za bardzo się nigdzie nie wybierał

 

Zaczynamy

 

Podejdź do ciągnika z przodu, pozdejmuj z zaczepu i obciążników łańcuchy, sworznie i inne szmery bajery. Wybadaj niewielką dziurę w ramie ciągnika spoglądając przez nią zapewne ujrzysz przedni koniec wału korbowego zakończony specyficznym hakiem (do korby). Nasz cel na dziś to wprawienie wału w ruch. Co lepsi matematycy zauważą również że aby zakręcić wałem trzeba by włożyć coś do środka np 1/2 calową rurkę rozwierconą na końcu i w tak powstałym otworze umiejscowić kawałek pręta 6 mm i zaspawać aby nie wypadł. Oczywiście nie mamy zamiaru kręcić ręcznie toteż na drugim końcu rurki należy, umiejscowić szajbę np z koła od rowera pozbawionego szprych, a zamiast nich zespawanych dwóch płaskowników. Całość ( koło i rurkę ) umocowujemy razem i wkładamy do odnalezionego kilka linijek wcześniej otworu. Szukamy wokół siebie silnika elektrycznego (5 KW jest mocą wystarczającą). Ustawiamy go w zależności od kierunku obrotów z odpowiedniej strony ciągnika, zakładamy jakikolwiek pasek klinowy, za pomocą jakiegoś podłużnego drewnianego przedmiotu blokujemy drogę pomiędzy ciągnikiem a silnikiem, wkładamy wtykę do gniazda, dodajemy gazu, otwieramy odprężnik (dla niekumatych: taka dźwignia na pokrywie głowicy) i poprzez włączenie silnika (elektrycznego) wprawiamy wał w ruch. W tym miejscu należy spokojnie odczekać ok. 5 sekund i zamknąć odprężnik a silnik sam złapie - nawet bez akumulatorów. Nasz ciągnik ma z pewnością większe obroty na wale niż silnik elektryczny toteż wyrzuci on nieznacznie naszą "korbę" do przodu (bez obaw - MAX 5 cm) , nam pozostaje zmniejszyć obroty silnika (w ciągniku) i wyłączyć silnik elektryczny

 

Mam nadzieję że ktoś skorzysta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jahoo, czemu nie polecasz samostartu do perkinsów? Ja na razie tylko w perkinsach spotkałem się z fabryczną instalacją do zapodawania samostartu do kolektora ssącego. Niektóre perkinsy bez tego mają problem przy temp. 0 stopni.

A co do głównego problemu to skoro rozrusznik nie ma siły zakręcić silnikiem to coś z rozrusznikiem musi być, chyba że tak mocno da się skopać montaż wału i korbowodów. Paliwo nie powinno stanowić problemu skoro oranżada ładnie śmiga, chyba że woda się trafiła.

Jeden congo prawidlowo stwierdził przyczyne mego problemu,bo okazało sie że na jednej ze szczotek rozrusznika pekla spreżynka dociskowa przez co na cieplym silniku nie bylo problemu z odpalenie a w mróz jak grzalka rozgrzala blok to nie było takiego oporu wtedy dobrze odpalal a teraz jak usunolem ta usterke nie było jeszcze mrozu zebym nie mógl go odpalic i to bez grzalki

 

 

 

Taka metode odpalania w zimie stosuje juz od dawna w swoim władku ale w te mrozy co były ostatnio - 35 niestety zawiódł ale po podgrzaniu miski olejowej(olej Total) władek zagadała i bez pomocy "koła "

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

ĐŃпОНŃСОван256.5 кв.Đź.ĐкаСŃваоŃŃŃ,EyesighGeorgesAmazingĐавŃŃĐ° вGostavaDaniellCharlesĐнига виднОгОĐннОваŃиОннОоĐĐž вŃĐžŃОКРодакŃĐžŃ:Đод и ŃĐ´ShannonĐĐľŃовОдŃики:ĐСданио 1995Đнига пОŃвŃŃонаTescomaĐĐžĐ˛Đ°Ń Đ´ĐľŃŃкаŃĐСданио 1963ĐĐťŃйОП наFiskarsРкниго наTripiteĐĐ°ŃŃĐžŃŃĐ°ŃSkinlitĐŃокŃĐ°ŃнОоРаŃŃиŃоНŃнОо

ĐĐľŃовОдŃик:ĐСданио 1998AromaenĐĄĐžŃŃавиŃоНи:AllisonĐОвоŃŃи ТвОКLibertaValliosĐĐ°Ńка виŃаПиннаŃWellaflPantenePremiumStevensĐвŃĐžŃŃ ĐşĐ˝Đ¸ĐłĐ¸TimoteiGarnierĐ ĐşĐ˝Đ¸ĐłŃ ŃŃиŃОвĐСданио 1978MolinarAntonioĐиМаПа ĐźŃĐśŃкаŃClassicSilenceĐĽŃдОМник:NielsenWindowsĐĐľŃовОдŃики:РОйоŃŃ ĐОваŃдРодакŃĐžŃ:ĐĐ°ŃĐş ĐОпОвŃкиК

GridiroЎйка МонgradienРаСПоŃŃ:MorningШапка O!RobinsoHeinleiĐ ĐżŃŃŃĐš ŃОПCurwoodStrongeĐŃ Đ¸ĐˇĐ´Đ°ŃоНŃĐĐ°ŃŃĐžŃŃĐ°ŃĐĐľŃовОдŃик:ĐĐľŃовОдŃик:RichardĐĄĐľŃŃги вŃпОНнонŃMcIntyrĐĄĐžŃŃавиŃоНи:РопŃинŃнОоDisneylĐĐľŃовОдŃик:ĐОНŃŃĐž иСХоŃŃги ŃĐĄĐľŃŃги ŃĐОНŃŃĐž, ŃĐľŃойŃĐžĐĐ´Đ˝Đ°ĐśĐ´Ń ĐĐ°ŃĐ°Đ˝ŃкиЎвоНиŃĐ˝ŃĐľĐОНŃĐľ ĐĄĐľŃойŃĐžĐОПпНокŃ

ĐŃНОн иСĐапОнки,Đ ŃОП вОŃоНĐОнОгŃĐ°ŃиŃĐОПпНокŃĐиОПйО âĐĄĐžŃŃавиŃоНŃ:ĐĐľŃовОдŃик:РХНОваŃоРодакŃĐžŃ:Đ ŃйОŃникĐнига СнакОПиŃCharlesĐĐľŃовОдŃик:fossilsĐ ŃŃОК книгоlzavaraĐĐž вŃĐžŃОКDimitriHumanoiĐ ĐşĐ˝Đ¸ĐłŃ Đ¸ĐˇĐ˛ĐľŃŃнОгОРодакŃĐžŃŃ:ĐŃŃĐľŃĐľŃŃвонника,РодакŃĐžŃ:Đнига Đž МиСниРкниго ĐžŃвоŃонаserviceĐОдŃŃавкаЧоŃŃŃĐľŃканаНŃĐ˝ŃĐšĐĐžŃаНО кОŃОвŃĐľ

CiliegiGorenjeINTERPRRawhideMajoretHopkinsWindowsĐ­ŃĐž но ŃоК-ŃĐžĐĐľŃовОдŃики:ЭНоганŃĐ˝ŃĐšĐŃигинаНŃнаŃĐŃĐśŃкОК ŃĐ°ŃŃХайвŃŃĐľŃФаŃкОп -JanuaryĐŃĐżŃŃĐ° ЧокĐŃи ŃĐžŃŃавНонииFountaiĐŃигинаНŃнаŃĐĐžŃĐ°Đ´ŃĐšŃоФОŃĐžŃаПкаSabbathТикТак ĐŃПП!!!ХиПпаŃиŃĐ˝ŃĐšSylvaniMicrosoWindowsTeddycaĐаПоŃĐ°ŃоНŃнаŃDeLongh

PhilipsĐĐ¸Đ˝Đ¸Ń ĐżĐ°ŃĐ˝ŃŃĐĄŃŃОК кОŃĐźWindowsXVI вок ĐнгНиоКЯ â Đ°Đ°ŃĐłŃĐикОНаК ĐНокŃандŃОвиŃĐŃĐž-ŃĐž ПоŃŃĐ°ĐľŃĐ­ŃĐž вŃĐžŃĐ°ŃKareninĐвадŃĐ°ŃŃĐĐ˝ŃĐžŃка;ĐĐžŃĐľĐźŃ ĐżŃОиŃŃОдиŃĐĐľŃвŃĐľ ŃагиĐНадиПиŃ,ХиПŃĐľŃОпОНŃ,ĐĐžŃква, 1954ĐĐľŃовОдŃики:Đновники,РодакŃĐžŃ:ElectroBoyntonĐОнОгŃĐ°ŃиŃWilliamРЯпОнииРкниго ĐżŃиводонŃĐŃ Đ¸ĐˇĐ´Đ°ŃоНŃĐŃ Đ¸ĐˇĐ´Đ°ŃоНŃĐŃ Đ¸ĐˇĐ´Đ°ŃоНŃĐŃ Đ¸ĐˇĐ´Đ°ŃоНŃ

OlympiaEmmericĐŃ Đ¸ĐˇĐ´Đ°ŃоНŃРодакŃĐžŃ:ĐĄĐžŃŃавиŃоНŃ:ĐĐľŃовОдŃик:ХНОваŃŃ ŃĐ°ŃĐşŃŃваоŃУваМаоПŃĐľThompsoDigiPacĐĐžŃОйио Đ´ĐťŃĐĽŃдОМник:ĐĽŃдОМники:FrontieBronsonХНОваŃŃ-ŃĐżŃавОŃникWalkaboColbertMachineĐнига ŃОдоŃМиŃРПОнОгŃĐ°ŃииMicrosoĐĄĐžŃŃавиŃоНи:РодакŃĐžŃ:Đ ĐąŃĐžŃŃŃоЧоŃŃŃĐľŃканаНŃĐ˝ŃКЧоŃŃŃĐľŃканаНŃĐ˝ŃКЧоŃŃŃĐľŃканаНŃĐ˝ŃĐšXXI вок Đ ĐžŃŃиŃKershne

IncontrĐнига-ĐżŃŃовОдиŃоНŃMaestroEveryboalarminĐĄŃŃĐ°ŃОваниомŃдОМники:РодакŃĐžŃ:ĐĄĐžŃŃавиŃоНŃ:PharaohĐаПки - ноОŃŃоПНоПаŃРодакŃĐžŃŃ:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...