Skocz do zawartości
Moderator

Wszystko o kombajnach zbożowych

Rekomendowane odpowiedzi

Ja w Claasie Protectorze mam 1200-1300/min. Ziarna nie psuje i ładnie wymłaca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak dostać sie do klepiska żeby go wyjać chyba jakoś od spodu?

przypomne że mam Massey Fergusons 206.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kosił ktoś z was moze kukurydzę przystawką o rozstawie 80cm 5 rzedowa

a kuku posiana na 75

jak wezmę w srodek rządek to skrajne bedą przesunietę o ok 10 cm

???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadam materialy do napraw maszyn firmy Claas. Materialy sa w jezyku niemieckim z bardzo duza iloscia zdjec. Moge powiedziec z praktyki ze bez tych materialow porzadna naprawa jest praktycznie niemozliwa.

Napisz do mnie jesli jestes zainteresowany

moj adres:

kombajny@t-online.de

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolekcjonuje ksiazki do maszyn rolniczych, jeśli ktoś potrzebuje którejś z poniższej listy, chetnie pomogę, wymienie się itd.

 

 

Jestem w posiadaniu :

 

-instrukcji obsługi i katalogu części do Kombajnu zbożowego Bizon Super ZO56

-instrukcja montarzu, obsługi i katalog części rozdrabaniacza słomy zmodernizowanego do kombajnu zbożowego Bizon Super Z056

- katalog czesci silnika wysokopreznego SW 400 /K1,SW 400/K1/1

- instrukcja obsługi silnika wysokopreznego SW 400

- katalog czesci silnika wysokopreznego SW 400 /R3/4, SW 400/R3/5

 

FMŻ Płock Niedomagania układu hydraulicznego Kombajn Bizon.pdf

FMŻ Płock Tablice smarowania kombajnów zbożowych Bizon.pdf

FMŻ Płock Usterki technologiczne Kombajn Bizon.pdf

 

-ksiazki do Bizona Rekorda

 

-katalog czesci do Fortschmitt’a E514

-rozdrabniacza słomy R935/3 do Fortschmitt’a E514

-Fortschritt Katalog części 300 303 304\

 

-instrukcja obsługi kombajnu zbożowego Class Dominator, modele: 108SL/108S, 98SL/98S, 88SL/88S, 78SL/78S

 

 

Jeśli ktoś potrzebuje , mój mail : Comp4ct@wp.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jaka jest różnica pomiędzy Claas dominator 98sl, 98sl classic , a 98sl VX??

Zaciekawiło mnie jeszcze jedno bo mam Claas dominator 98sl classic z 92 roku i ma klepisko inne nisz się spotkałem czyli nie ma drutów przewlekanych tylko ma otwory rodzaju fasolki, czy to jest normalna sprawa

Pozdrawiam:))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!

Zamierzam kupić kombajn zbożowy mf 560…

Ponieważ jest już dwudziesto paro letni chciałem zapytać jak jest z dostępnością części do niego i jak są drogie w porównaniu np. do rodzimego bizona…

Warto w ogóle kupić ten model?

Dziękuję za info.

Pozdrawiam

Jacek

Witam

To dobre kombajny Części do nich są, dużo z rozbiórek jak i nowych, ceny uważam że normalne. Mało palą (polecam silnik 6-ścio cylindrowy z turbiną) Dobrze koszą, czysto i dobrze wymłacają Jak koszę 4 lata praktycznie bez awaryjnie- nigdy nic poważnego To dobre maszyny w dobrych pieniądzach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś wie gdzie można kupić sito górne do rekorda? Jest trochę inne niż dolne, tzn ma dłuższe grzebienie i tak było oryginalnie. Może ktoś wie po co tak jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szopen miałem ten sam problem ze znaleźeniem orginału do rekorda i niestety nie znalazłem takowego więc trzeba było założyć zwykłe ale te orginalne jakoś mniej się zabijało w pszenżycie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kumpel mówi że oryginał z dłuższymi i zaokrąglonymi końcami grzebieni ma większą wydajność. Nie wiem jak zwykłe będzie się zachowywać w kukurydzy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kumpel mówi że oryginał z dłuższymi i zaokrąglonymi końcami grzebieni ma większą wydajność. Nie wiem jak zwykłe będzie się zachowywać w kukurydzy?

 

Szopen72 ja mam troche inne pytanie bo śledząc twoje posty wiem ze masz dosyc sporo hektarów i czy kosisz wszystko tylko tym jednym bizonem??? JAk on to wytrzymuje, jak z awaryjnością

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy wie ktoś może gzie można dostać części do Rivierre casalis ?

Bo mam takiego dziadka i już mi łańcuchy od obrywacza kolb się tak powyciągały, że musiał bym nowe kupić...

Ale są spore problemy z częściami...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koszę wszystko Rekordem, zaczynam od 25 ha rzepaku, potem 120 ha zbóż, 15 ha gorczycy i na koniec 60 ha kukurydzy.

Z awaryjnością bywa różnie, najważniejsze to dobrze przygotować kombajn do sezonu i dbać w trakcie. Drobne awarie staram się kleić w trakcie żeby nie przerywać pracy a całkiem naprawiam jak pada deszcz albo nocą jak muszę. Wiem co może paść i zawsze mam potrzebne części i łożyska na zapas, nie wspominając o śrubach uszczelkach itp. Większych problemów raczej nie miałem bo zimą robią dokładny przegląd (często rozbiórkę) większych i ukrytych podzespołów i ich remonty zanim się rozlecą.

Kukurydzę koszę węgierską 20 letnią przystawką która jest w lepszym stanie niż niejedna Polska po kilku sezonach. Co 3 sezony rozbieram ją doszczętnie i wymieniam wszystko co się zużyje i znajdę luzy itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę do Was a szczególnie do fachowców silnikowych

 

W moim Dominatorze 88 jest silnik Perkins 150 km problem polega na tym że na wysokich obrotach strzela - pyrka czarnym dymem .Filtry czyste (nowe),końcówki wtrysku nowe,odpala na zimnym jak i ciepłym od kopa ,Przez cały sezon

żniwny oleju prawie nic nie bierze .Na wolnych i do powiedzmy 1900 obrotów chodzi idealnie a na 2200 -2300 (maksymalne obroty robocze) prycha ,szczela nieregularnie czarnym dymem .Po sezonie cały tył mam czarny (osmolony)

Proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź luzy zaworowe (może na którymś zaworze masz sprężynę pękniętą) jak nie to to tylko zostanie pompa wtryskowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdź luzy zaworowe (może na którymś zaworze masz sprężynę pękniętą) jak nie to to tylko zostanie pompa wtryskowa

 

Dzięki

 

Też pomyślałem o zaworach .Może któryś się nie domyka i przez to jest nie szczelny.Gadałem też z fachowcami z Tucholi od pomp CaV po tym co i powiedziałem to teoretycznie wykluczyli uszkodzenia w pompie ale sprawdzić na stole nie zaszkodzi.

 

Macie jeszcze jakieś inne pomysły na przyczyny tego pyrkania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troche OT ale podobny temat miałem w 3p na wysokich obrotach.Po przekroczeniu 2200 prykał i kichał a ponizej było dobrze.Zrobiłem głowice i przestało ale na kilka miesiecy.Znow sciagłem i zawory sie nie domykaly bo oleju mi zarzuca na wydech i remont sie szykuje(18 tys mth).W twoim remont to pewnie nie ale wywal głowice i daj do warsztau(dobrego)zeby ci gniazda i zawory powymieniali,podocierali zeby szczelne było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Troche OT ale podobny temat miałem w 3p na wysokich obrotach.Po przekroczeniu 2200 prykał i kichał a ponizej było dobrze.Zrobiłem głowice i przestało ale na kilka miesiecy.Znow sciagłem i zawory sie nie domykaly bo oleju mi zarzuca na wydech i remont sie szykuje(18 tys mth).W twoim remont to pewnie nie ale wywal głowice i daj do warsztau(dobrego)zeby ci gniazda i zawory powymieniali,podocierali zeby szczelne było.

 

Dzięki

 

Też mamy z moim mechanikiem podejrzenia na zawory ,albo nie szczelne,

albo sprężyny albo coś z luzami na zaworach .

Z drugiej strony jak by zawory były nie szczelne i olej by szedł do spalania to by ubywał w misce olejowej z tym że w tym sezonie a jest to pierwszy sezon w kraju przez całe żniwa (około 80 ha pod kose ) na miarce ubyło może z 1-2 mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale mi chodzi o taka nieszczelnosc ze miedzy gniazdem a zaworem nie ma szczelnosci.Oleju z tego powodu nie bedzie ubywało . Gdyby uszczelniacze zaworowe były przegrzane to tak.Mozesz miec tez wypracowane prowadnice, zawor krzywo dolega do gniazda i na wysokich obrotach moze wariowac.W moim przypadku wymiana głowicy pomagała na 200 mth bo olej przez pierscienie leci i jak sie spala na wydechu to tworzy nagar przez ktory zawory sa nieszczelne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki szczewko

Trzeba będzie wywalić głowice i obadać gniazda i zawory.

Więc mówisz że nieszczelności gniazdo-zawór powodują te prychanie czarnym

dymem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MI też na wysokich obrotach perkins w Domiantorze 98 kopci na czarno i też cały tył czarny. Pompa niby ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MI też na wysokich obrotach perkins w Domiantorze 98 kopci na czarno i też cały tył czarny. Pompa niby ok.

 

Pompa to chyba na pewno nie bo kombajn ma moc i i popyla po polu jak trzeba:D .Więc jak pisał szczewko problem może być w głowicy - znaczy w zaworach.

 

Wielka prośba do Tych którzy znaleźli rozwiązanie problemu bo widok kopcącej lokomotwy nie jest za ciekawy a co nie którzy mają powody do drwin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze jedna sugestie ale na razie nie moge jej sprawdzic.Jesli ktos bedzie sie brał za naprawe silnika perkinsa niech sprawdzi jakie sa luzy na kołach rozrzadu.Chodzi mi o cały układ rozrzadu poczawszy od koła na wale po wałek rozrzadu i pompe wtryskowa.Jesli bedza luzy to wałek w jedna ,pompa w druga i bedzie nierowna praca.Na niskich obrotach bedzie ok ale przy wysokich jak wpadnie w drgania moga byc takie objawy.W zime bede robił remont w 3p wiec bede mogł to sprawdzic i miec pewnosc na 100%.Na razie nie mam wiecej pomysłow na tak ciezka usterke.

Jesli sie wszyscy porzadnie przyłozymy i pomyslimy to mam nadzieje ze damy rade to rozwikłac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...