Skocz do zawartości
Moderator

Wszystko o kombajnach zbożowych

Rekomendowane odpowiedzi

kolego bez wyjmowania silnika sie raczej nie obedzie.masz duze przedmuchy co swiadczy o duzej awari.glowice mozna zdjac na poczatek wtedy cos bedzie chociaz widac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Według twego opisu nie widzę sensu "bawienia" się z naftą.Z tego co zrozumiałem to stało się nagle,Pytanie.Czy młocarnia nie została "przyduszona"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanko poniewarz przymierzam sie do kupna bizonika i tak patrze na ceny to normalnie niektóre zaczynaja sie od 10 tys. wiec moze poradzicie od jakij ceny mozna tak jakis dobry sprzet kupic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem już w tym roku drugiego poprzedniego kupiłem przed sezonem 2009. pierwszy za 18 tys. a drugi za 12 i tak Ci kolego powiem że zrobiłem duży remont jednemu i drugiemu, wyłożyłem gdzieś po 7-8 tys i ten pierwszy przechodził już dwa sezony bez poważnej awarii. Drugi dopiero kończę remontować. A gdybym teraz kupował to bym szukał tak koło 10-12 tys. a za kwotę do 20 tys wymienił to co zużyte- rynny( kłosową i zbożową) wraz z łańcuchami i zębatkami sita jeśli trzeba podłogę podsiewacza. Większość łożysk a przede wszystkim na młocarni i odrzutniku słomy. co niektóre pasy. Za te kilka tys zł to wymienisz pół kombajnu. A na pewno taki po remoncie będzie lepszy od takiego za 20 tys i bez remontu. A druga rzecz to jak kupisz przykładowo za 20tys i przyjdzie Ci parę rzeczy zmienić to zrobią się już spore pieniądze 23, 24 itd. Zrobisz jak uważasz ale części do bizona nie drogie i sprzęt prosty w remontowaniu. A bezawaryjne żniwa bezcenne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki andrews za rade - pewnie tak zrobie .w sumie masz racje bo jak bym kupił nawet za 12-18 za ta druga " dyche " to napewno bym by zrobil remoncik i bizonik by smigał i ja pracował spokojnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc. Mam jeszcze takie pytanie, jak cofnąc młocarnie w classie 96, bo w bizonie to zakładało się klucz, kręciło i bez problemu, a tutaj patrzyłem w prawde mówiąc nie wiem jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno, jak włączyć sieczkarnie, tzn wiem ze muszę przerzucić pasek, tylko za bardzo nie wiem jak bo on jest dość mocno naciągnięty. Zrobiłem zdjęcia i może ktoś mi powiedzieć czy czegoś tam brakuje? Albo podpowiedzieć jak to się robi.

 

http://zapodaj.net/ae24cbc43867.jpg.html

 

http://zapodaj.net/f9b383daa643.jpg.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam w moim claasie consul w przenośniku ślimakowo-palcowym są wyłamane palce. Jak je wymienić? Czy one są przykręcone czy przyspawane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Palce masz proste, czy wygięte pod kątem 90 stopni ? Proste zazwyczaj sa wkręcane, odgięte - wbijane w drążek i spawane. Wymiana zajmuje 1-2 godziny w 2 osoby.

Jeśli masz palce wygięte, to demontujesz po prawej stronie (patrząc z siedzenia kierowcy) pokrywę osłaniającą mocowanie ślimaka nagarniacza, odkręcasz po 4 śruby mocujące każdy drążek i wyciągasz drążki ze środka ślimaka . Szlifierka w ruch i wybijasz palce z drążka. Nic trudnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można przerobić, tylko nie wiem po co ? W ubiegłym roku wymieniałem wszystkie, po były pos pawane przez poprzedniego właściciela - na prosto i przy koszeniu często nawijało chwasty na ślimak lub przy większej ilości słomy były problemy z wydajnością. W momencie mijania gardzieli palce maja się złożyć tak, żeby nie wydzierały urobku z podajnika. Palce nie są drogie, ja kupiłem u Gąski, chyba po kilka złotych sztuka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba masz racje raz zrobię porządnie najwyżej jak by się urywały to przerobie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie za niedługo zbliżają się żniwa. I mam do was takie pytanie a szczególnie do Tych co posiadają Class Mercator 70 i 75. Mianowicie jakich uzywacie sit np: do Żyta a jakich do jęczmienia? Potrzebuje tej informacji bo mam takie sito załozone że palec mi wejdzie:D A jedno mam takiez podłóżnymi otworami ale one mi nie pasuje bo jest krótsze od tego co jest założone i nie wiem jak je zamontować a w tym miejscu co się przewozi sita czyli z boku kombajnu one tam właśnie pasuje więc musi one być do tego kombajnu:)

 

Czekam na jakąś pomoc z waszej strony:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam claasa protektora, czy ktoś wie co jest między bębnem młócącym a podajnikiem ukośnym. u mnie jest takie korytko jakby chwytacz kamieni ale je da się obrócić i zablokować w tej płaszczyźnie ma na sobie jakby pręty przyspawane w poprzek, następna rzecz to są jakieś blachy pod klepiskiem które są ze sobą połączone i normalnie zwisają ale dźwignią można je ustawić równolegle do klepiska a u mnie nie da się ich w tym miejscu zablokować czy to jest może tarka do koniczyny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Poszukuję instrukcji obsługi lub książki napraw do kombajnu Massey Ferguson 487

W wersji elektronicznej proszę o przesłanie linka lub na e-mail: adamgol89gm@gmail.com

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

p_zajaczkowski pierwsze t nie wiem co to jest a drugie.to przysłona klepiska używa się jej np. do koszenia jęczmienia żeby było mniej ości. Chodzi o to. że ziarno jest dłużej na klepisku i jest lepiej wymłócone. Niestety nie wielu kombajnistów o tym wie. Powinno się dać to zablokować w Consulu trzeba obrócić prętem z prawej strony na godz. 4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam problem z wariatorem. Przy 600 obr/min zaczyna wpadać w wibracje przy 800 to przez 30min by się rozpadł. Co może być przyczyną ?

 

PS Wariator był naprawiany ponieważ były problemy ze zmianą obrotów.

Przyczyną problemów była gęsta maź na tulei po której suwa się tarcza wariatora.

Utrudniała ona ruch tłoka przez co kombajn nie chciał wchodzić na wysokie obroty.

PPS Nasz kombajn to Claas Dominator 85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. czy wie ktoś jaka odległość powinna być na wlocie i wylocie z klepiska w MF 307 ? ustawiałem to dzisiaj u siebie i przy max przysuniętym klepisku jest na wlocie 15mm a na wylocie 5mm i mniej nie da sie już ustawić (mierzyłem na wziernikach od płaskownika klepiska do cepa)

2 pytanie: czy przysłony klepiska używa sie tylko do młócenia jęczmienie czy można też do innych zbóż?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...