jahooo 0 Napisano 22 Lipca 2011 co do wariatora - wpada w wibracje jak są nadmierne luzy (wymieniałeś wszystkie tulejki i łożyska ?), krzywa tarcza (do sprawdzenia na tokarce, ewentualnie do korekty, jak niewiele skrzywiona) albo poszarpany pas, ale to ostatnie raczej widać gołym okiem. Trzeba szukać na obu współpracujących kołach (napędzanym i napędzajacym) bo jak jest krzywa tarcza, to się wibracje przenoszą czasem na drugi koniec i szuka się nie tam, gdzie trzeba Co do klepiska - albo masz tak wyrobione, że nie dochodzi dalej, albo poszukaj śrub regulacyjnych, powinno się schodzić max na 2,5 do 3mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lry88 0 Napisano 22 Lipca 2011 no właśnie skręciłem te śruby od cięgna regulującego wylot klepiska na max, nie da sie już bardziej, natomiast śruby od wlotu na klepisku są max rozkręcone zeby uzyskać 15mm (bo przedtem bylo dużo mniej niz 15mm na wlocie)Co mam rozumieć przez to ze klepisko jest wyrobione? co konkretnie, bo wg mnie jest w bdb stanie, płaskowniki nie są zbite, wystają jeszcze przynajmniej 5mm od drutów. Cepy (wyżłobienia na nich) tez w bdb stanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KOZAAK 0 Napisano 23 Lipca 2011 doradzi ktoś czym smarować przesuw na wariatorze (olej czy smar stały) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jahooo 0 Napisano 23 Lipca 2011 A nie można dać podkładek, żeby klepisko poszło w górę ? Zazwyczaj śruby regulacyjne ciągną klepisko w górę, więc po jednej lub 2 podkładki pod nakrętki nie zaszkodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korsarz 0 Napisano 23 Lipca 2011 doradzi ktoś czym smarować przesuw na wariatorze (olej czy smar stały) Raczej smar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 23 Lipca 2011 Witam.Mam problem z wariatorem. Przy 600 obr/min zaczyna wpadać w wibracje przy 800 to przez 30min by się rozpadł. Co może być przyczyną ?....Witam.Oprócz prostolinijnego ustawienia ,luzów winne może być nie wyważenie.Czy został skręcony identycznie jak przed rozbiórką? Odnośnie smarowania wariatora to smar stały(ŁT43) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturplus 0 Napisano 24 Lipca 2011 Drgający wariator - problem rozwiązany.Podziękowania dla jahooo i tekmie za szybkie i konkretne odpowiedzi. Wszystkie te możliwości braliśmy pod uwagę. Istotnie kolejność elementów składowych, w tym tarcz, dolnego koła wariatora była dobra, lecz założyliśmy te tarcze niejako obrócone wzgłędem siebie co do pierwotnego ustawienia. Odnaleźliśmy pierwotne ustawienie metodami "detektywistycznymi" (ślady farby, zadrapań itp.) Teraz wariator pracuje idealnie PS Myślałem, że te tarcze wariatora są wyważane oddzielnie i nie ma wpływu względny między nimi obrót przy składaniu. A tu jednak.PPS No chyba, że przyczyna leży w geometrii. Może przekręcenie względem siebie tarcz koła zaburza symetrie, przez co pas jest prowadzony nierównomiernie, nieco wyginany i powoduje wibracje.Mniejsza o to ważne, że działa. Ogólnie klasyka - jak się coś rozbiera to lepiej to złożyć tak jak było, lub wiedzieć jak to było kiedyś złożone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 24 Lipca 2011 witam. czy wie ktoś jaka odległość powinna być na wlocie i wylocie z klepiska w MF 307 ? ustawiałem to dzisiaj u siebie i przy max przysuniętym klepisku jest na wlocie 15mm a na wylocie 5mm i mniej nie da sie już ustawić (mierzyłem na wziernikach od płaskownika klepiska do cepa)2 pytanie: czy przysłony klepiska używa sie tylko do młócenia jęczmienie czy można też do innych zbóż?Witam.Nie mam materiałów od Twojego kombajnu,ale przesyłam obraz (z instrukcji obsługi) ustawień klepiska w Claas Dominator https://picasaweb.google.com/lh/photo/qBVdPmiCk0ftBJNn37T3GQ?feat=directlink Zwróć uwagę na opasanie i miejsce pomiaru,bo nie wielkie przesunięcie miejsca pomiaru może właśnie skutkować takim wynikiem jaki otrzymujesz.Po drugie jak widać w tabeli szczeliny mogą się różnić w zależności od rodzaju klepiska. Arturplus nie ma sprawy.I dobrze by było żeby większość dzieliła się swoim doświadczeniem,tak jak Ty to zrobiłeś.Pomyślności. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lry88 0 Napisano 24 Lipca 2011 czytalem tą instrukcje i wydaje mi sie ze dobrze pomierzyłem te odległości i ustawiłem najlepiej jak sie da, co nie zmienia faktu że dalej nie mam pewności czy jest dobrze bo sama regulacja jak i wcześniejsze ustawienie klepiska dają dużo do myślenia... Zamieszczam kilka fotek moze ktoś sie wypowie co jest nie tak bo ja juz wiecej nic nie wymyśle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 24 Lipca 2011 Możesz sprawdzić ten adres http://chomikuj.pl/kemot76/Kombajn/MF+206/instr_MF307,562957714.pdf Jest instrukcja do twojego kombajnu(nie po Polsku) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lry88 0 Napisano 24 Lipca 2011 Wielkie dzięki tekmie, już wszystko wiem: Pisze tam ze różnica wlotu od wylotu z klepiska jest 2x większa a nie tak jak w bizonach (16:3) czy claasach (13:3) 5 krotnie większa, to wiele zmienia w kwestii regulacji.Szukałem tej instrukcji i nie mogłem znaleźć... jeszcze raz dzięki! dowiem sie z niej jeszcze wielu innych rzeczy o których nie wiem. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 24 Lipca 2011 Nie ma sprawy,ale największa zasługa jest Tego który to zamieścił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturplus 0 Napisano 25 Lipca 2011 Kontrola strat ziarna - brak reakcji monitor lub czujnika strat. Witam.Tym razem problem dotyczy kombajnu Claas Dominator 106. Po przekręceniu kluczyka na zacisku zasilania monitora strat ziarna pojawia się napięcie ponad 12V i świecą się dolne lampki (czyli zasilany jest ok), ponadto połączenia są sprawne.Ale monitor nie reaguje na ziarno sypane na czujnik. Ziarno było sypane dość obficie ręką. Podczas pomiarów zmienialiśmy czułość pokrętłami w kabinie ale nie przynosiło to żadnych efektów (monitor wskazywał brak strat) Jaka może być przyczyna braku reakcji monitora strat?Do czego służy mała śrubeczka na czujniku strat (nie wygląda na konstrukcyjną, bardziej na regulacyjną)? PS Testy były przeprowadzane przy nie odpalonym silniku (naprawa przy silniku nie pozwala). Lecz wg mojego przekonania odpalenie nie powinno tu nic zmienić. PPS Pomiary.Czujnik oddzielony jest od kombajnu gumami (izolacja drgań) dlatego masa dochodzi do czujnika przewodem. Ponadto masa(biegnąca kabelkiem) chyba nie bezpośrednio jest połączona z obudową czujnika bo:Pomiar 1: Wskazanie multimetru to ponad 20 Ohm rezystancji pomiędzy masą a obudową czujnika (sytuacja jest podobna dla czujnika sit jak i wytrząsaczy).Pomiar 2: Rezystancja bardzo bliska zeru dla wszystkich przewodów (sprawdzałem czy przewody nie uszkodzone, odłączone).Pomiar 3: Wskazanie woltomierza pomiędzy masą kombajnu a kabelkiem wchodzącym do czujnika to niecałe 9V (sytuacja podobna dla drugiego czujnika więc chyba jest ok) Pozdrawiam. Schemat połączeń Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jahooo 0 Napisano 25 Lipca 2011 kolego, czujnik strat ziarna to po prostu dość czuły mikrofon, reagujący na uderzenia twardych przedmiotów. W komputerze jest filtr nastawiony na określoną częstotliwość, którą generują uderzajace ziarna i to w zasadzie wszystko, co potrzebne. Można sprawdzić czujnik na oscyloskopie, czy daje jakiekolwiek napięcie przy uderzeniu (albo dość czuły miernik) i masz 3 rozwiązania: 1. Uszkodzony czujnik (zdarza się)2. Przerwany przewód (również ten w czujniku) lub zły styk3. Uszkodzone wejście w komputerze. Może być także wyrobiony potencjometr czułości, jeśli jest analogowy. Na razie nic więcej nie przychodzi mi do głowy.Śrubką, w układach jakie znam, reguluje się czułość przetwornika (tak samo jak w gitarze elektrycznej - proszę się nie śmiac ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziutek1111 0 Napisano 26 Lipca 2011 witam mam taki problem chodi mi o kombajn mf 307 a mianowicie nie moge wkrecic mlocarni na obroty 900 wkreca sie tylko do 700 i slabo mi wymlaca czy to wina moe byc paska ktory jest rozciagniety bo nowy jest jakies 5 cm krotrzy prosze o jakies odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 26 Lipca 2011 Witam.Nie wiem jak to dokładnie wygląda w Twoim kombajnie.Podam na przykładzie Bizona Supra.Miałem pas na młocarni stary który był już dość zjechany i przy maksymalnym skręceniu tarcz na odrzutniku(dociśnięte do siebie bez luzu) pas był niżej maksymalnego wysunięcia na szczyt koła.Założyłem nowy pas i prawidłowo po ustawiałem regulacje(z godnie z instrukcją).Pas idzie na kole nadającym(odrzutnik) minimalnie aż powyżej szczytu koła to obroty wskazywane wzrosły o ok.100 w stosunku do wskazywanych przed wymianą pasa,a mimo wszystko są niższe od maksymalnych(dla Bizona Supra 1100(+-50)).Jedyny wniosek w moim przypadku jest taki że wskażnik zaniża obroty).A jak jest w Twoim przypadku?Możliwe że koło nadające zachowuję się podobnie(brak możliwość wypchnięcia pasa na wyższy obwód) lub na odbierającym(młocarnia)pas się ślizga.Jeżeli coś namieszałem to przepraszam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jahooo 0 Napisano 26 Lipca 2011 Przyczyna niewymłacania może być niezwiązana z obrotami. Wyrobione klepisko, cepy, za duża szczelina, zbyt szybka jazda, odmiana pszenicy/żyta też ma znaczenie. W e512 sąsiada okazało się, że ślizgał się pasek od czujnika obrotów. A obroty silnika masz takie, jak w instrukcji ? Bo obroty bębna sprawdza się przy nominalnych obrotach silnika dla danego kombajnu. Prosty test - zmień przełożenie wariatora i zobacz, czy pracuje w pełnym zakresie, pas powinien dochodzić do szczytu jednego koła w jednym i drugiego w drugim skrajnym położeniu, a nawet minimalnie czoło pasa powinno wystawać ponad koło talerzowe, tak jak pisał tekmie. Czy obroty spadają pod obciążeniem ? Może masz wyrobione tulejki i koła nie rozsuwają się do końca (miałem taki przypadek - kryza na tulejce ze zużycia)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziutek1111 0 Napisano 27 Lipca 2011 wczoraj zalozylem ten pas i na liczniku pokazuje 500 i nie moge zwiekszyc sttasznie ciezko krecic to kolboba bo tak na upartego zeby nie urwac tam czegos tulejki raczej schodza sie bo na starym pasie chodily Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrews 0 Napisano 27 Lipca 2011 kolego ale na tym kole co jest odrzutnik to jak głęboko schowany jest ten pas?? sprawdź i podaj odpowiedź to będzie można coś wywnioskować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziutek1111 0 Napisano 27 Lipca 2011 kolo na odrzutniku jest stale nie zmienia sie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jahooo 0 Napisano 27 Lipca 2011 Koło na odrzutniku powinno się rozchodzić i pas powinien schodzić do samego środka. Może to koło się zacina ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrews 0 Napisano 27 Lipca 2011 dokładnie, koło musi chodzić bo na tym polega przełożenie bezstopniowe. Ale kolego odpowiedz mi jak głęboko jest pas na tym kole czy jest schowany czy jest na samym wierzchu. Bo jak na samym wierzchu to by znaczyło że masz obroty ustawione na maximum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziutek1111 0 Napisano 28 Lipca 2011 wlasnie w tym rzecz ze te kolo na wyrzutniku jest na stale a reguluje sie tylko tym na bebnie mlucarni w ktorym pas ma sie chowac do srodka a teraz pas jest na wyrzutniku na gorze czyli standardowo i na mlocarni na gorze czyli prawie te sam pas jest na rowni ustawiony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 28 Lipca 2011 Witam.Jeżeli koło na odrzutniku stałe https://picasaweb.google.com/lh/photo/34O7oHiKFcQtWmPG_Le_Ew?feat=directlink to problem tkwi w kole na młocarni.A co jest?To na odległość trudno stwierdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziutek1111 0 Napisano 28 Lipca 2011 ale na starym pasie wszysko schodzilo bo ten jest o 0.7mm grubszy i moze trzeba lepiej sie zapierac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach