Skocz do zawartości
Moderator

Wszystko o kombajnach zbożowych

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W moim bizonie pojawił sie pewien problem, a mianowicie zboże jest niedomłacane (każde bez wyjątku). Jak dokręce klepisko to ziarno jest przetrącane lub mielone a kłosy nadal są niedomłócone. Jaka moze być tego przyczyna? Proszę o pomoc.

 

Ps.

Jak najlepiej napiąć pasy jezdne żeby ich żywotność była jak najdłuższa ?

Co najbardziej szkodzi pasom jezdnym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie jeśli łożysko na kole napędowym w bizonie złapało luzy

to długo można jeszcze pokosić

i ile powinno być obrotów na młocarni jak sie kosi zboże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile jeszcze mo.zna pokosić to już zależy od szczęścia jeśli chodzi o młocarnie to 850 obrotów powinno być dobrze (przy wiekszych obrotach może niedomłacać zboża).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mojego znajomego przedwczoraj padł silnik w Class Do podczas koszenia żyta.co sie okazało przekreciło panewke na wale

kombajn stoi na polu od tamtego czsu bo silnik wyciagneli ładowaczem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie Panowie. Może ktoś zna pczyczynę spadania obrotów silnika w czasie pracy w polu pod obciążeniem? W czasie jazdy wszystko OK. Objawy są takie, jakby pompa nie dostawała odpowiedniej dawki paliwa i byłaby lekko przypowietrzona. Wystarcy że ją odpowietrze odkrędając śrubkę i przez pare minut wszystko ok. Pociągnąłem nowy przewód ze zbiornika i nic. Filter tteż OK. Zapowietrza się pompa lekko.

Może zaworki w pompce nie trzymają. Ja miałem coś podobnego w poprzednim kombajnie, że nie szło kosić. Gdy postawiłem 30 paliwa na górze i włożyłem przewód od zbiornika i od przelewu do kanistra wszystko było OK. A rozwiązałem to w ten sposób, że na przelewie wstawiłem zbiorniczek wyrównawczy (miałem taki zbiornik paliwa od nagrzewnicy). I dałem powrót na dolny króciec, a z górnego dopiero poszedł przelew do zbiornika paliwa. Miałem cały czas paliwo na pompie, a nie tak jak dotychczas uciekało do zbiornika i problem minął.

 

yosef99

może klepisko masz jednym bokiem opuszczone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem jeszcze kolejny przewód od pompki zasilającej do filtra i założyłem spowrotem stary filtr. Jak na razie spokój, silnik cyka elegancko i ma nawet obroty wyższe, niż wcześniej. Oby działało wszystko, bo mi już ręce opadały. Kombajn na usługach chodzi i ludzie sie denerwują. A do tego kasa leci koło nosa. O wstydzie już nie mówie, bo znajomy kosi obok starym BIZONEM i mu maszyna cyka jak złoto. A tu DOMINATOR i stoi. A propos Panowie, kosicie na usługach? Ile bierzecie za godzinę, ewentualnie hektar? Ja DOMINATOREM biorę 240zł za godzinę. Ile w sezonie robicie godzin na usługach? Ja w tamtym roku REKORDEM 150 zrobiłem, no ale maszyna cykała bezawaryjnie no i stali klienci wiernie czekali. Fajnie jest tak kosić w jednym miejscu, potem przenieść sie w inne i za koleją jechać. Najgorzej to tak z miejsca na miejsce. A prasą zrobiłem w ubiegłym roku 80 godzin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej środkiem klepisko się wygioło i przez to nie domłaca a co do łapania powietrza spróbuj wymienić pompkę zasilająca bo jak masz nowy przewód to nie będzie problemu z łapaniem powietrza. Sprawdź jeszcze odstojnik. Ja miałem go ominiętego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pejton zaworki były wczoraj wymieniane na nowe. Fakt, słabe ciśnienie pompka dawała. A z pompą paliwową to od samego początku tych żniw miałem problemy. Troche nieładnie ze strony poprzedniego właściciela, że nic nie powiedział, bo nie wierzę, że pompa siadła od tego, że stał u mnie kombajn w garażu. Już 3 razy byłem u pompiarza z nią. Najpier ciężko mi zapalał silnik, no ale to nie jest duży problem. Gorzej, jak sie silnik rozgrzał i na wolnych obrotach zgasł. Wtedy to już amba. Pomagały dopiero butelki z zimną wodą. Jak sie pompa schłodziła, to problem znikał. Potem znów byłem u pompiarza. Okazało się, że niemal się nie zatarła, bo paliwo fatalne a pompa czuła na to (PERKINS). Dodam, ze paliwo miało byc dobrej jakości (jeżdżę na ropie), no ale wiadomo, jak to teraz jest z tymi handlarzami. Dolewają co popadnie, żeby tylko pare literków więcej było. W sobotę zaczął mi właśnie tracić moc i obroty podczas pracy i kolejna wizyta u pompiarza. Wymienił całą głowice no i miało być dobrze. Kombajnista wyjechał w pole rano i powtórka z hostorii. I tak cały dzień żeśmy się mordowali. ZObaczymy, co będzie jutro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak sprawdzić czy klepisko po obu stronach jest dobrze ustawione?

jeśli wygięło klepisko to idzie to jakos naprostować ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po obu stronach masz okrągłe zaślepki i po odsunięciu ich możesz zobaczyć jak jest szczelina a wygięcie klepiska zobaczysz po wyjęci tych prostokątnych blach przy młocarni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spradaź szczelinę od cepy tylko na kilku bo mogą być przygięte. A co do prostowania to najlepiej je wywalić na kowadło i młtek 5 kg i heja. Przyokazji możesz je poostrzyć tak aby był kąt prosty na płaskownikach na poprzek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Peron. Ja jak kupiłem mojego merkatora to też mi gasł i sie zapowietrzał miałem przez to tyle zabawy bo nie mogłem dojsć co sie stało też cudowałem z wężykami i bańkami na silniku aż w końcu okazało sie ze ta mała pompka ręczna co jest była do wymiany... koszt 50zł ale od tej pory zero problemu... Nie jestem pewien czy masz też taką pompke czy masz już jakiś nowszy silnik ale jak nie ustąpi to wymień też bo moze być że to ona gdzieś bokiem puszcza i lewe powietrze łyka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi też sie Senator zapowietrzał w pierwszym roku użytkowania. Winna była pompka zasilająca a dokładniej jej tloczek bo był wytarty. Po wyminie na inną (używaną) chodził już bezawaryjnie. A potem zregenerowali mi starą i teraz niej śmigam i jest git.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, przy moim forszaju też miałem problem z mocą, przy pełnych obrotach dymił niesamowicie na czarno i zero mocy- okazało sie, że wąż od filtra powietrza sie zamykał-ściskało go i brakowało silnikowi powietrza, ale zanim doszedłem do tego, to cały łaciński chyba przetłumaczyłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy po oby stronach ma być taka sama szczelina ?

jesli tak to jaka jest dopuszczalna różnica w odchyłce miedzy oboma stronami ?

Dzięki wielkie wszystkim za pomoc!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie już OK z tym silnikiem. Pompkę tez wymieniałem i nie pomogło. Główna przyczyna to filtr paliwa. Przed sezonem wymieniłem na nowy i widocznie jest zbyt gęsty albo zaszedł brudem. Silnik nie dostawał odpowiedniej dawki paliwa, robiło sie podciśnienie i poddawała się uszczelka pod filtrem i zasysał małe dawki powietrza. Strasznie to irytujące było. Naprawdę trzeba być Magikiem, żeby od razu znaleźć przyczynę. Na wolnych obrotach było wszystko OK, podczas jazdy OK a w polu porażka. Co zjechaliśmy na podwórko i coś tam pogrzebaliśmy, wydawało się, że jest dobrze. A w polu powtóka z historii. No ale już na szczęście jest GIT. A w drugim moim dominatorze jest silnik mercedesa. Ten już nie jest taki czuły na paliwo. Zapala na dotyk i w ogóle ma "zdrowe" brzmienie:)

 

/edit - Pon Lip 31 18:35:52

czy po obu stronach ma być taka sama szczelina ?

jesli tak to jaka jest dopuszczalna różnica w odchyłce miedzy oboma stronami ?

Dzięki wielkie wszystkim za pomoc!!

A na śrubach nie da rady podciągnąć klepiska? Jak nie ma możliwości już podciągnąć, to można lekko podszlifować nakrętki. Zrobi się parę milimetrów luzu i czasami to wystarcza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy po oby stronach ma być taka sama szczelina ?

jesli tak to jaka jest dopuszczalna różnica w odchyłce miedzy oboma stronami ?

Dzięki wielkie wszystkim za pomoc!!

Wypadałoby aby była równa bo jak dociągniesz na maxa to z jednej strony cepy pójdą po klepisku a z drugiej Ci nie domłócą. Wyrównaj to na śrubach tylko na szczelinie wlotowej a na wylocie za dużo nie kombinuj bo przedobrzysz i albo bedzie się przytykał i robił sieczkę albo będzie niedomłacał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko

poszedł nam pasek napędowy ten potrójny w bizonie rekordzie z hydromatem nałożyliśmy nowy taki sam zresztą jak idzie do supra popuszczony jest napinacz lecz gdy się rozłączy to w dalszym ciągu łapie i ciągnie młocarnie

czy jest taka możliwość że na wersje z hydromatem idoą inne pasy jaka może być tego przyczyna ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz moze czy oslona na ktora opiera sie pas jest dobrze ustawiona bo moze byc za blisko kola i piasek mimo popuszczonego napinacza moze ciagnac. Najlepiej ustaw ja wedlug instrukcji tam masz podane odleglosci w jakich oslona ma byc ustawiona wzgledem kola

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorry jestem tu nowy i gubię się w tym gąszczu....

 

Mam problem...chciałbym się dowiedzieć gdzie można kupić pasy do kombajnu(kombajn Claas-stary zabytek)

jestem z województwa śląskiego...

macie jakieś linki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Leon od Katowic to będzie z 50 km, może troszkę więcej, więc niedaleko, a wybór części naprawdę duży. No ale to już Twój wybór.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do tatamarty.323a

a może masz katalog i instrukcje na cd do 512 i 514? lub gdzie takie coś zdobyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś z was katogi instrukcje itp. literature do kombajnów? Jeżeli jakąś masz to napisz na e-mail tomb2@o2.pl albo na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...