Skocz do zawartości
Moderator

Wszystko o kombajnach zbożowych

Rekomendowane odpowiedzi

Tragedia w Pisarzowicach pod Brzegiem.

 

Trzy osoby zginęły, jedna została ciężko ranna w zderzeniu vw golfa z kombajnem w Pisarzowicach (pow. brzeski ).

Golf uderzył w przednią część maszyny - element który służy do koszenia i transportu zboża.

Ofiary śmiertelne to trzej mężczyźni - dwóch 21-latków i 18- latek. Ranny 22-latek został odwieziony do szpitala w Opolu. Wszyscy podróżujący Golfem to mieszkańcy Brzegu.

Kierowca kombajnu złamał przepisy poruszając się po drodze z dołączonym do maszyny headerem. Zgodnie z przepisami jadąc po drodze publicznej element koszący powinien być ciągnięty na wózku za kombajnem.

Według wstępnych ustaleń nie bez znaczenia była też brawura kierowcy i nadmierna prędkość samochodu.

www.112opole.pl na tej stronie jest on zamieszczony na dole strony data: 2006-08-12.

 

/edit - Czw Sie 31 23:44:46

Najlepsze jest to ze prowadził tego golfa 18-latek, który dopiero co oDebra1ł prawko ok. 120km/h wpakowali się w ten kombajn na terenie zabudowanym Najbardziej szkoda mi tego kombajnisty bo w szpitalu wylądował(po prostu zwariował z szoku), z jednej strony się nie dziwie, bo kierowcy i obok siedzącego pasażera obcięte głowy wylądowały na ślimaku i wogólę musiało to wyglądać koszmarnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gnojki nie myślą i wtedy właśnie są takie akcje, sam mam 22 lata prawo jazdy od 17 roku życia i pierwszy samochód pod moim butem to vectra 1,8 (w piz.e i na gaz) nie myślałem wtedy tak jak teraz. byłem gnojkiem i myślałem że jestem nieśmiertelny hehe. Teraz uważam, że nowi kierowcy powinni przez minimum rok czasu jeździć z osobami z długim stażem na asfalcie (byłoby mniej tragedii) a co do tych kolesi z pod kombajnu to żal mi tylko kombajnisty i pasażerów. (kierowca sobie zasłużył)

I POZDRO DLA MYŚLĄCYCH KIEROWCÓW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a najlepsze ominęło młodych chłopaków.

sami jeździcie i wiecie co się dzieje. a miastowi i turyści jadący drogą na prowincji, w gorącym okresie dla rolnika, myślą że droga należy do nich. gdy jadą rozważnie to oki. ale gdy jedzie taki i nawet nie mysli zwolnic, gdzie uciec kombajnem?? w rów?? ostatnio znajomy rekordem wracał z pola w czasie ostrej burzy. rozmoczona gminna droga na nasypie. chciał ominąć drzewo (gałęzie wystawały ostro na drogę) - i finał - kombajn pociągnęło z nasypu na bok. szczęście że nisko i ludzie mają duze ciągniki.

A swoją droga to skończyły sie czasy PGR, gdy kombajn był królem a kombajnista jeździł uśmiechnięty.

Rolnicy zaczynają myśleć - ubezpieczenia, oświetlenie maszyn - oby inni mysleli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to ubezpieczenie OC kombajnu jest obowiazkowe nawet w tym roku gościu z PZU gdzie mam ubezpieczony kombajn to mówił abym ten świstek woził z sobą. Ja chociaż zdejmuje heder jak gdzieś się nie mogę przedostać to i tak nawet jak lecę drogą to kierowcy samochodów do końca liczą, że im się usunę. Zauważyłem, że tylko ci co jeżdzą na ciężarówkach to są prawdziwi kierowcy, jak się usuniesz podziękują, sami zjeżdzają ile mogą. Co niektórzy w osobówkach też podziękują ale ponad połowa ma cię gdzieś ty masz mu zjechać i koniec.

Co ciekawe jak na zachodzie we Francji czy Niemczech, rzadko który kierowca będzie cię wyprzedzał jak jedziesz "na kogucie". Potrafi się zrobić półkilometrowy sznurek. Wtedy ten ciągnikiem czy kombajnem zjeżdza i ci wszyscy przejeżdzają. Wyobrażacie to sobie u nas, jeszcze będą za tobą trabić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trąbią, na pobocze nie zjeżdżają, mrugają światłami, z niecierpliwości to poboczem prawie po rowach ciebie wyprzedzają... itp. można by wymieniać w nieskończoność jakie chamstwo panuje na drogach kierowcy tirów są na szczęście bardziej wyrozumiali i przede wszystkim widać, kto pochodzi ze wsi ten też sie nie pcha na chama by wyprzedzać kombajn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepsi to są turyści z miasta na rowerach Jedzie sobie człowiek normalne szosą kombajnem a taki też środkiem jedzie nawet nie myśli poboczem jechać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co powiecie na temat Claas Columbus wiem że prawie każdy powie że to zabytek bo jest z 1962 roku ale kosi bardzo pięknie i czyści zboże lepiej niż nie jeden większy przeciwnik może dlatego że był bardzo mało używany kupiłem go w tym roku za bardzo małe pieniążki może bardziej dla przygody jest tam założony silnik perkins czterocylindrowy kose ma malutką bo tylko 1.8m ale chciałbym się dowiedzieć jaki to jest typ silnika i czy moze ktoś coś wie na jego temat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem jestem młodym i niezbyt doswiadczonym kombajnista a w tym sezonie przyjdzie mi skosic jeszcze kilka ha gryki czy mogłby mi ktos podpowiedziec jak ustawic kombajn do tego rodzaju uprawy, z góry dziekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlaczego obroty na młocarni spadaja nawet po wymianie łożyska na tym kole ja napedzajacym znaczy utrzymuja sie na poziome 800 a powinny byc chyba na 1000

 

/edit - Pią Wrz 8 11:14:46

dodaje tutaj link na którym widac to koło gdzie było wymieniane łozysko znajduje sie ono koło przenosnika na tym kole jet taka dziwna klamra

 

/edit - Pią Wrz 8 11:16:36

dodaje tutaj LINK link na którym widac to koło gdzie było wymieniane łozysko znajduje sie ono koło przenosnika na tym kole jet taka dziwna klamra

 

/edit trzeba było skrócic adrs poprzez zastosowanie tagów url. MOD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to koła masz podjechane ja u siebie więcej jak 900 też nie wycisnę później już płaskowniki trą o koła jak na maks dokręcam.powinni robić paski krótsze to by trochę się obroty zwiększyły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

są paski krótsze i dłuższe ja w tamtym roku miałem ponad 1000 obr a w tym na nowych kołach i pasie ledwo 900 obr a pas wychodzi ponad górne koło ale czuje że to jest wina nadajnika od obrotów młocarni ja tylko pszenżyto jare kosze z obrotami na maksa a głównie to tak pas jest z 1 cm od krawędzi koła na odrzutniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Piotr

 

Powiedz mi jak masz tak wysunięty pas na kole odrzutnika to nic się z nim nie dzieje ? Bo u mnie ustawiłem że wystaje ok. 4 mm(więcej się boję) i więcej obrotów jak 900 przy obr. silnika 2200 nie wycisnę a cała reszta czyli koła i kły są wporządku. I jak to są pasy o różnych długościach ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może się dokładnie nie wyraziłem ja głównie robie tak że pas jest 1 cm schowany w koło a na maksa to z 5 , 6 mm wystaje jak podkręce obroty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w tym roku robiłem łożysko na młócarmi i wymieniłem pas na nowy i co się okazało że nowy pas jest dłuższy od starego i moge podkrecić młócarnie na maksa i tylko 1200obr ma, a pas jest jeszcze schowany ponad cm na kole a w tegim zbozu to powinna nawet do 1500obr. dojść

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wodzu to co ty masz za kombajn że masz takie obroty na bębnie? Po za tym przy 1500 obr. to już chyba zmielone zboże wylatuje bo u mnie w tym roku przy 900 już nieźle cięło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś ostatnie 8ha żyta skosiłem i koniec żniw na ten rok

Zbychu bizona mam i żyto kosiłem dzisiaj na maxa 1200obr. i zboże eleganckie... a moze ten mój zegaz coś oszukuje znów po paskach widać że powinny być jeszcze wieksze bo pasek na kole od odrzutnika jest schowany ponad cm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

byś musiał założyć tą prądniczke od innego bizona i zobaczysz czy też takie obroty będą, te co masz to mi się wydają nie osiągalne przy 56

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pewien problem ze swoim kombajnem. Posiadam Bizona Z056. Gdy uruchamiam silnik i jest jeszcze zimny silnik pracuje dobrze ale gdy się rozgrzeje to zaczyna się zapowietrzać jakby nie nadążał podawać paliwa (pompka działa dobrze). Co to może być. Pomóżcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stasiek ja kiedyś miałem taki przypadek to były pozapychane filtry paliwa i jak się rozgrzał a ja mu w gaz to zaczynał się zapowietrzać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...