Skocz do zawartości
Moderator

Wszystko o kombajnach zbożowych

Rekomendowane odpowiedzi

No jest sporo drobnych różnic pomiędzy 512 a 514. oto przykładowe:

Inny napęd na kosę (podobnie jak 281 i 303)

zmieniony napęd na heder

system sterowania hydrauliką

napedy niektóre (inne pasy)

dokładnie nie wiem ale chyba oba sita są żaluzyjne

zmiany o których wcześniej mówiliście

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko czy ktos zakładal klimatyzacje do bizona i jeśli tak to od jakiego samochodu i jakie to sa koszty proszę o pomysły i rady z góry dzieki

a to mój adres e-mail: mkrzysio@poczta.onet.pl

P.S. dowiadywałem sie i kompl. klimatyzację od opla vectry A sprawną chciał 700 zł

pozdrawiam:))[/b]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar kupic kombajn na przyszłe inwestycje i się zastanawiam nad John Deerem 1450 CWS i Cllasem Medionem 310. U nas w okolicy takie dwa Johny Chodzą i sobie je chwalą. A mam około 120 ha ale zamieżam dokupic. Co o tym myślicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

piecia ja też miałem ten sam problem co ty. Znajomy taty mlocił już dwa sezony CWS1450 no i się wypowiada niezbyt dobrze o nim(nie ma problemow z awariami tylko z budową kombajnu). Dużo pali już w samej reklamie napisali że tyle co 2 Bizony(czyli 24 litry na godzinę), po za tym drastycznie spada wydajność w wyległym zbożu(spowodowane jest to tym że nie posiada 3 będna separującego jak większe kombajny) . Problem jest równiez z tym że każde wyposarzenie dodatkowe dużo do niego kosztuje. Roczna wydajność tego JD to 300ha. Drugi ze znajomych ma też takiego JD i udało mu się go reklamować(długa historia). Kolega ma Mediona i sobie go chwali. Mało pali i jest wydajny. Jedyna wada tej maszyny to dealer. A ja sam mam TC 56 hydro i nie żałuję ale nie będę o nim znów pisał bo już na pewno wielu się on znudzil przez moje opowiastki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam zamiar kupic kombajn na przyszłe inwestycje i się zastanawiam nad John Deerem 1450 CWS i Cllasem Medionem 310. U nas w okolicy takie dwa Johny Chodzą i sobie je chwalą. A mam około 120 ha ale zamieżam dokupic. Co o tym myślicie?[/quote

 

A zastanawiales sie nad NH TC 56H+, mam takiego przez trzy sezony zrobil ponad 2000ha(duzo kukurydzy) naprawde udana maszyna, prosta, mocny silnik, dodatkowy beben separujacy + klepisko pod odrzutnikiem wydajnosc w suchej pszenicy do 18t/h(klania sie organizacja odbioru ziarna). Najwieksze wady tego kombajnu wedlug mnie to: troche mala kabina ale da sie wytrzymac oraz za maly zbiornik ziarna w stosunku do wydajnosc kombajnu.i

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tą kabinę i zbiornik to jeszcze idzie przeboleć w TC . Mnie najbardziej denerwuje skrzynia biegów- jest taka ama w wersji mechanicznej jak i w hydro(nawet nasz poczciwy bizon miał różne). Problem polega na tym że kombajn na 2 biegu jest za wolny(max. to 6 km na godzinę do przodu i bodajrze 4,5 do tyłu). Ktoś oczywiście powie że można młocić na 3 biegu(gdy mi się bardzo spieszy to tak robię)- ale w tedy w kabinie słyszać że napęd ma ciężko i słychać wycie, lecz to nie przeklada się na moc uciągu i podchopdzi pod każdą górkę bez problemów). Takie ustawieni skrzyni na pewno wpływa na obniżźenie wydajności szcżególnie na małych polach lub gdy kombajn ma podjechać pod samochód na skraju pola(ponieważ xzmienienie biegu w hydro zajmuje dużo więcej czasu niż w mechanicznym- lecz komfort po całym dniu pracy jest nie porównywalnie większy w hydro). Może tak bardzo by mi to nie przeszkadzało gdybym czasem nie pojeździł sobie CX ze znajomy(ten na 2 biegu do perzodu jedzie prawie 11 na godzinę-lecz na wyżdszym biegu już nie daje rady ciągnąć maszyny po polu w odróżnieniu od TC. Jak bym dziś kupował kolejny kombajn to był by to TC 56 hydro super maszyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dochodze mam podobny problem tylko ze dlamnie claas odpada poniewarz silnik jest za kabinaa puzniej zbiornik. Mam spore gurki taka konfiguracja odpada. Może owy John deere 1450. Staranie wykonany sprawdzona i przemyslana konstrukcja mało awaryjna. Konkretna kabia z dobrą konsolą monitorującą wszystkie ruch w kombajnie.Znów dlamnie jeden minus brak jakich kolwiek rozwiązań jeżeli chodzi o czyszczenia na pochłościach class ma 3D. Wiełem jeszcze pod uwage New hollanda TC56 podobna cena. Ma pochlane sita. Ale toche mi nieodpowiada ejgo wykonanie. Ciasna kabina brak miejsca dla 2 osoby. Jest budowany z podzespołów slinik najprawdopodobniej Fora. Sieczkarania jakś szwecka.Kosy boczne przy stole do żepaku zasilane elektrycznie, znajomy nim kosi na 400h powiedziął że czasem kosy się zacinająna rzepaku. Ogulnie elektroniki nie ma dużó ale to w sumie taki duży bizon. Chosiasz posiada 2 bemben domłacający. Owy własciciel chwali go iż dobrzewymłasa brak strat i czyste ziarno. Prosze o opinie najlepiej samych urzytkowników owego sprzętu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten new holland tc 56 to co znajomuy mówił spalanie nie przekracza 20 l około 18. A silnik 180km BO teraz wprowadzili silniki 170 200 i 230 czy 240 km I te 200 spełnijąnormy ekologicze. PReferuje ten 200. Dziwi mnie to że ten John deer tyle pali to coś nie tak a ma przeciesz niecałe 200 km i nic większy nie jest od TC56. A tc ma dodatkowy bendben wsumi kolejne zapotrzebowanie mocy. Tak Tc hydro oczywiscie kosztuje bodajże 320 tys netto (sam kobajn bez przystawki, moge sie myslić).Ale pamietam że około 400 brutto ze silniekiem najmocniejszym 240 km i stołem do żepaku (orginalnym) ale można wybrać polski z gwarancją i przywiezoiny przez dilera (sam proponował) orginalny jest 3 razy droszy. Niepamientma teraz ceny. Ale razi mnie napent kos na silniki lektryczne tak ma orginał. Niewiem jak podruba. Oglądałem maszyna z 2002 i młocarnia i reszta kompnetów była włąnczana takim wajchami jak potocznym bizonie (brak 2 miejsca) Czy w nowych wersiach to zmieniono??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe. Z tym spalaniem to takie jaja ze nie wono siępomylić ile maszyna Pali czy na hektar czy godzian. Jestem ciekaw ile ten Holland pali na godzine bo ja mam chyba dane hektar. Niewiesz kolego ILe ten JD 1450 pali na hektar. BO to co mi wychodzi to bizon pali mi z sieczkarnia 15 ale na gurkach. Prosze o każde dane spalania owych kombajnó aby była ich zgodność i mozna coś wywnioskować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój TC(silnik 204 km) pali na godzinę 20 l a wydajność średnio to 2 ha na godzinę(wszystko zależy od plonu). A JD CWS ma tą samą wydajność mniej więcej z tego co wiem . Tak na prawdę to najlepszym chyba wskaźnikiem spalaniał był by przelicznik ile litrów ropy poteż eba aby wymłocić 1 tonę ziarek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym CWS to nie do końca jest sprawa przemyślana bo jest produkowany w Brazylii i przychodzi na statku do Niemiec. Sąsiad miał problem z takim JD bo po zezonie niezła rdza na nim wyszła-walczyl pół roku i po wielkich bulach dealer wymienił mu na nowy. Tc ma włączanie młocarni hedera i wysypu tak jak bizon dźwigniami. Nie wiem o jaką przystawkę do rzepaku Ci chodzi(bo i ch jest dosyć dużo). Głownie w Polsce są zakładane stoły do NH takich firm jak Bisko ,Cheval i stoły wągrowieckie. Ja mam Cheval i na razie po wymłocxeniu nim 50 ha rzepaki jest super nic nie dziejesię z kosami bocznymi(nawet mi ani razu automat nie wyskakiwał w wyniku przeciążenia). Stuł zakłada się bardzo szybko należy roskręcić 2 sruby rzymskie, założyć inny pasek na kosę no i założyć dwie wtyczki od elektryki kos. Jeśli kogoś interesuiją moje spostrzeżenia z obsługi to na[pisałem artykuł o tym kombajnie -nie wiem czy jeszcze się znajduje w internecie ale jeśli coś to mogę go udostępnić. W każdym razie Nh ma tanie wyposarzenie dodatkowe jeśli chodzi o wózek do hedreru czy przystawkę do rzepaku. Z TC jest jeszcze to dobre że w nim nie ma dużo elektroniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bob z ta predkoscia mozna sobie poradzic wtedy n 2 bedzie ci jechal ok 8 a w transporcie leci rowne 30, i to bez zrywania plomb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tą prędkością to wiem bo chłopaki z firmy nieraz podkręcają Tc nawet do 40 mówią że w tedy to już jest jazda tylko że w tedy nie ma wstecznego ale po co im jak jeżdżą tylko po drogach a jak przyprowadzą do klijenta to w tedy ustawiają go znów fabrycznie. Zobaczę jeszcze z tą regulacją warto by zpróbować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tą prędkością to wiem bo chłopaki z firmy nieraz podkręcają Tc nawet do 40 mówią że w tedy to już jest jazda tylko że w tedy nie ma wstecznego ale po co im jak jeżdżą tylko po drogach a jak przyprowadzą do klijenta to w tedy ustawiają go znów fabrycznie. Zobaczę jeszcze z tą regulacją warto by zpróbować.

 

Wcześniej pisałeś że Jd CWS1450 pali 24 litry na godzine to chyba aż tak dużo nie jest bo można nim skosic okolo 2 hektarów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dokładnie nie wiem ile pali ( w reklamie było napisane że jego spalanie jest porównywalne z dwoma Bizonami). Nie wiem dokładnie ile spala ale znajomy mowil że sporo(jak teraz u niego będę to się spytam). A nawet mój jak pali 20 i zrobo to samo co on i wymłoci czyściej to wciągu samego dnia to juz jest duza różnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś dane Tego TC56 jeżeli chodzi o powierzchnię klepiska szerokość bębna. Powierzchnia sit. BO to jest ważne żeby go poruwnaćdo JD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz sobie dane na stronie NH. OO to wysoko mierzysz jak Lexiona chcesz kupić nie ma co go porownywać z TC nawet w cenie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na stronie nie ma danych może na jakieś zagranicznej jak wiesz gdzi edaj linka do strony. wiem ze go nie ma co porównywać. Wsumie kupił bym go al ekorbanik nie sprzedajątego 510 to wsumi ceny nie znam. Zastanawia mnie jeszcze JD 1550 kosztuje około 120 tys netto. euro oczywiscie. Jak pytałem o 1450 Zeby dostać go z dodatkowym bembnem na wytrzasaczach to diler odparł ze one są produkowane w Brazili i na taśmnie to montujai nie gwaratuje ze on dotrze na te żniwa. Do tego wiekszego tego bembna sięnie da ale on ma większą przepustowość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tymi Korbankami tak już jest tobie powiedzieli że najmniejszy model Lexiona jaki sprzedają to 540 a sami na stronie mają ogłoszenie że sprzedadzą 530(fakt że bogato wyposarzaną). Jak tak wysoko mierzysz to może rozejrzyj się w CX NH(dobre maszynyki). Z JD to też się nie popisał tak niby dbają o kiljenta-puste słowa. Do lipca jeszcze kupę czasu to co kombajnu nie zdążą złożyć. Nie rezygnuj z dodatkowego bębna bo to bardzo przydatka rzecz(nie tylko w wilgotym zbożu. Nawet w nocy nieraz się przydaje gdy przyjdzie rosa a da się rade kosić a młocarnia ma juz problemy bo jak się ją bardziej skręci to już ma ciężko z przetrawieniem masy a tak w tedy pracuje dodatkowo 3 bębęn i robi swoje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcę kupić kombajn (nowy) rozważam TC 54 i Deutz Fahra 5485HT, aktualnie posiadam Rekorda "97" i zaczyna się już sypać, czy ktoś posiada wiedzę zwłaszcza o 5485HT ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajomy właśnie teraz kupuje taką maszynę. Zobaczymy po sezonie co w niej piszczy . Wadą tego kombajnu jest na pewno to że sprzedaje się go mało w Polsce a co za tym idzie problemy z częściami mogą być(szczególnie z tymi nie typowymi. W TC nie ma z tym problemu bo fabryka jest w Polsce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak w 1997 roku kupowałem nowego Deutz Fahra 4065 HTS Balance (jako pierwszy użytkownik w kraju) też miałem obawy co do dostępności części zamiennych i serwisu. Po 10 sezonach pracy stwierdzam ze niepotrzebnie. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...