Jano1976 0 Napisano 22 Września 2008 A jakie mają być obroty młocarni przy koszeniu pszenicy? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buchaj 0 Napisano 22 Września 2008 Ja w Claasie Protectorze mam 1200-1300/min. Ziarna nie psuje i ładnie wymłaca. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jano1976 0 Napisano 23 Września 2008 A jak dostać sie do klepiska żeby go wyjać chyba jakoś od spodu?przypomne że mam Massey Fergusons 206. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiekb37 0 Napisano 23 Września 2008 Chodzi mi o kombajn john deere 430, mozna go kupić, czy lepiej inny? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PANDANUS 0 Napisano 26 Września 2008 kosił ktoś z was moze kukurydzę przystawką o rozstawie 80cm 5 rzedowaa kuku posiana na 75 jak wezmę w srodek rządek to skrajne bedą przesunietę o ok 10 cm ??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kosti68 0 Napisano 30 Września 2008 Posiadam materialy do napraw maszyn firmy Claas. Materialy sa w jezyku niemieckim z bardzo duza iloscia zdjec. Moge powiedziec z praktyki ze bez tych materialow porzadna naprawa jest praktycznie niemozliwa.Napisz do mnie jesli jestes zainteresowanymoj adres: kombajny@t-online.de Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ulan 0 Napisano 5 Października 2008 Kolekcjonuje ksiazki do maszyn rolniczych, jeśli ktoś potrzebuje którejś z poniższej listy, chetnie pomogę, wymienie się itd. Jestem w posiadaniu : -instrukcji obsługi i katalogu części do Kombajnu zbożowego Bizon Super ZO56-instrukcja montarzu, obsługi i katalog części rozdrabaniacza słomy zmodernizowanego do kombajnu zbożowego Bizon Super Z056- katalog czesci silnika wysokopreznego SW 400 /K1,SW 400/K1/1- instrukcja obsługi silnika wysokopreznego SW 400- katalog czesci silnika wysokopreznego SW 400 /R3/4, SW 400/R3/5 FMŻ Płock Niedomagania układu hydraulicznego Kombajn Bizon.pdfFMŻ Płock Tablice smarowania kombajnów zbożowych Bizon.pdfFMŻ Płock Usterki technologiczne Kombajn Bizon.pdf -ksiazki do Bizona Rekorda -katalog czesci do Fortschmitt’a E514 -rozdrabniacza słomy R935/3 do Fortschmitt’a E514-Fortschritt Katalog części 300 303 304\ -instrukcja obsługi kombajnu zbożowego Class Dominator, modele: 108SL/108S, 98SL/98S, 88SL/88S, 78SL/78S Jeśli ktoś potrzebuje , mój mail : Comp4ct@wp.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek24m 0 Napisano 6 Października 2008 Witam jaka jest różnica pomiędzy Claas dominator 98sl, 98sl classic , a 98sl VX??Zaciekawiło mnie jeszcze jedno bo mam Claas dominator 98sl classic z 92 roku i ma klepisko inne nisz się spotkałem czyli nie ma drutów przewlekanych tylko ma otwory rodzaju fasolki, czy to jest normalna sprawa Pozdrawiam:)) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b_jano56 0 Napisano 10 Października 2008 Witam!Zamierzam kupić kombajn zbożowy mf 560…Ponieważ jest już dwudziesto paro letni chciałem zapytać jak jest z dostępnością części do niego i jak są drogie w porównaniu np. do rodzimego bizona…Warto w ogóle kupić ten model?Dziękuję za info.PozdrawiamJacekWitam To dobre kombajny Części do nich są, dużo z rozbiórek jak i nowych, ceny uważam że normalne. Mało palą (polecam silnik 6-ścio cylindrowy z turbiną) Dobrze koszą, czysto i dobrze wymłacają Jak koszę 4 lata praktycznie bez awaryjnie- nigdy nic poważnego To dobre maszyny w dobrych pieniądzach Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szopen72 0 Napisano 17 Października 2008 Może ktoś wie gdzie można kupić sito górne do rekorda? Jest trochę inne niż dolne, tzn ma dłuższe grzebienie i tak było oryginalnie. Może ktoś wie po co tak jest? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koseś 0 Napisano 17 Października 2008 szopen miałem ten sam problem ze znaleźeniem orginału do rekorda i niestety nie znalazłem takowego więc trzeba było założyć zwykłe ale te orginalne jakoś mniej się zabijało w pszenżycie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szopen72 0 Napisano 17 Października 2008 Kumpel mówi że oryginał z dłuższymi i zaokrąglonymi końcami grzebieni ma większą wydajność. Nie wiem jak zwykłe będzie się zachowywać w kukurydzy? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romek31śl 0 Napisano 17 Października 2008 Kumpel mówi że oryginał z dłuższymi i zaokrąglonymi końcami grzebieni ma większą wydajność. Nie wiem jak zwykłe będzie się zachowywać w kukurydzy? Szopen72 ja mam troche inne pytanie bo śledząc twoje posty wiem ze masz dosyc sporo hektarów i czy kosisz wszystko tylko tym jednym bizonem??? JAk on to wytrzymuje, jak z awaryjnością Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barycz 0 Napisano 20 Października 2008 Czy wie ktoś może gzie można dostać części do Rivierre casalis ?Bo mam takiego dziadka i już mi łańcuchy od obrywacza kolb się tak powyciągały, że musiał bym nowe kupić...Ale są spore problemy z częściami... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szopen72 0 Napisano 20 Października 2008 Koszę wszystko Rekordem, zaczynam od 25 ha rzepaku, potem 120 ha zbóż, 15 ha gorczycy i na koniec 60 ha kukurydzy. Z awaryjnością bywa różnie, najważniejsze to dobrze przygotować kombajn do sezonu i dbać w trakcie. Drobne awarie staram się kleić w trakcie żeby nie przerywać pracy a całkiem naprawiam jak pada deszcz albo nocą jak muszę. Wiem co może paść i zawsze mam potrzebne części i łożyska na zapas, nie wspominając o śrubach uszczelkach itp. Większych problemów raczej nie miałem bo zimą robią dokładny przegląd (często rozbiórkę) większych i ukrytych podzespołów i ich remonty zanim się rozlecą.Kukurydzę koszę węgierską 20 letnią przystawką która jest w lepszym stanie niż niejedna Polska po kilku sezonach. Co 3 sezony rozbieram ją doszczętnie i wymieniam wszystko co się zużyje i znajdę luzy itp. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FREZ 0 Napisano 22 Października 2008 Mam prośbę do Was a szczególnie do fachowców silnikowych W moim Dominatorze 88 jest silnik Perkins 150 km problem polega na tym że na wysokich obrotach strzela - pyrka czarnym dymem .Filtry czyste (nowe),końcówki wtrysku nowe,odpala na zimnym jak i ciepłym od kopa ,Przez cały sezonżniwny oleju prawie nic nie bierze .Na wolnych i do powiedzmy 1900 obrotów chodzi idealnie a na 2200 -2300 (maksymalne obroty robocze) prycha ,szczela nieregularnie czarnym dymem .Po sezonie cały tył mam czarny (osmolony)Proszę o pomoc Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian9871 0 Napisano 22 Października 2008 sprawdź luzy zaworowe (może na którymś zaworze masz sprężynę pękniętą) jak nie to to tylko zostanie pompa wtryskowa Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FREZ 0 Napisano 22 Października 2008 sprawdź luzy zaworowe (może na którymś zaworze masz sprężynę pękniętą) jak nie to to tylko zostanie pompa wtryskowa Dzięki Też pomyślałem o zaworach .Może któryś się nie domyka i przez to jest nie szczelny.Gadałem też z fachowcami z Tucholi od pomp CaV po tym co i powiedziałem to teoretycznie wykluczyli uszkodzenia w pompie ale sprawdzić na stole nie zaszkodzi. Macie jeszcze jakieś inne pomysły na przyczyny tego pyrkania. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczewko 0 Napisano 22 Października 2008 Troche OT ale podobny temat miałem w 3p na wysokich obrotach.Po przekroczeniu 2200 prykał i kichał a ponizej było dobrze.Zrobiłem głowice i przestało ale na kilka miesiecy.Znow sciagłem i zawory sie nie domykaly bo oleju mi zarzuca na wydech i remont sie szykuje(18 tys mth).W twoim remont to pewnie nie ale wywal głowice i daj do warsztau(dobrego)zeby ci gniazda i zawory powymieniali,podocierali zeby szczelne było. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FREZ 0 Napisano 22 Października 2008 Troche OT ale podobny temat miałem w 3p na wysokich obrotach.Po przekroczeniu 2200 prykał i kichał a ponizej było dobrze.Zrobiłem głowice i przestało ale na kilka miesiecy.Znow sciagłem i zawory sie nie domykaly bo oleju mi zarzuca na wydech i remont sie szykuje(18 tys mth).W twoim remont to pewnie nie ale wywal głowice i daj do warsztau(dobrego)zeby ci gniazda i zawory powymieniali,podocierali zeby szczelne było. Dzięki Też mamy z moim mechanikiem podejrzenia na zawory ,albo nie szczelne,albo sprężyny albo coś z luzami na zaworach .Z drugiej strony jak by zawory były nie szczelne i olej by szedł do spalania to by ubywał w misce olejowej z tym że w tym sezonie a jest to pierwszy sezon w kraju przez całe żniwa (około 80 ha pod kose ) na miarce ubyło może z 1-2 mm. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczewko 0 Napisano 23 Października 2008 Ale mi chodzi o taka nieszczelnosc ze miedzy gniazdem a zaworem nie ma szczelnosci.Oleju z tego powodu nie bedzie ubywało . Gdyby uszczelniacze zaworowe były przegrzane to tak.Mozesz miec tez wypracowane prowadnice, zawor krzywo dolega do gniazda i na wysokich obrotach moze wariowac.W moim przypadku wymiana głowicy pomagała na 200 mth bo olej przez pierscienie leci i jak sie spala na wydechu to tworzy nagar przez ktory zawory sa nieszczelne. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FREZ 0 Napisano 24 Października 2008 Dzięki szczewko Trzeba będzie wywalić głowice i obadać gniazda i zawory.Więc mówisz że nieszczelności gniazdo-zawór powodują te prychanie czarnymdymem ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peron 0 Napisano 24 Października 2008 MI też na wysokich obrotach perkins w Domiantorze 98 kopci na czarno i też cały tył czarny. Pompa niby ok. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FREZ 0 Napisano 24 Października 2008 MI też na wysokich obrotach perkins w Domiantorze 98 kopci na czarno i też cały tył czarny. Pompa niby ok. Pompa to chyba na pewno nie bo kombajn ma moc i i popyla po polu jak trzeba:D .Więc jak pisał szczewko problem może być w głowicy - znaczy w zaworach. Wielka prośba do Tych którzy znaleźli rozwiązanie problemu bo widok kopcącej lokomotwy nie jest za ciekawy a co nie którzy mają powody do drwin. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczewko 0 Napisano 24 Października 2008 mam jeszcze jedna sugestie ale na razie nie moge jej sprawdzic.Jesli ktos bedzie sie brał za naprawe silnika perkinsa niech sprawdzi jakie sa luzy na kołach rozrzadu.Chodzi mi o cały układ rozrzadu poczawszy od koła na wale po wałek rozrzadu i pompe wtryskowa.Jesli bedza luzy to wałek w jedna ,pompa w druga i bedzie nierowna praca.Na niskich obrotach bedzie ok ale przy wysokich jak wpadnie w drgania moga byc takie objawy.W zime bede robił remont w 3p wiec bede mogł to sprawdzic i miec pewnosc na 100%.Na razie nie mam wiecej pomysłow na tak ciezka usterke.Jesli sie wszyscy porzadnie przyłozymy i pomyslimy to mam nadzieje ze damy rade to rozwikłac. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach