Skocz do zawartości
Moderator

Wszystko o kombajnach zbożowych

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam problem z późno gasnącą kontrolką smarowania silnika w Claas Dominator 98s. Kontrolka gaśnie po ponad 10 sekundach od uruchomienia silnika, pomimo iż w instrukcji jest napisane że jeżeli nie zgaśnie ona po 7 sekundach, silnik zostanie automatycznie zatrzymany. Możliwe że w kombajnie nie ma takiego czujnika (nie wiem jak to sprawdzić). Olej jaki jest zalany to Turdus 15w40. Filtr oleju został wymieniony wraz z olejem miesiąc temu (silnik prawie w ogóle nie pracował). Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy jest możliwe jakieś rozwiązanie problemu (np. poprzez podniesienie ciśnienia oleju). Czy przed uruchomieniem powinno się jakiś czas "pokręcić" na rozruszniku? Może jest jakiś dodatkowy filtr oleju ?? A może tak powinno być gdyż sprzęt już nie jest nowy (około 1990 rok). Z góry serdecznie dziękuję za pomoc. Krzysiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może mi powiedzieć, jaka jest procedura wyciagania chłodnicy w Dominatorze 96 z silniekiem mercedes? Trzeba bebeszyć od zewnatrz, demontując to koło sitowe i tunel chłodnicy, czy można wyciągnać ją jakoś od środka do góry?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I nie ma nikogo? Może mi ktoś tylko powie, czy chłodnica jest od dołu przykrecona, czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomocy w Clasie na wytrząsaczach wymieniłem klocki na wałku kolankowym ,i ciężko mi to chodzi ,a wręcz grzeje się ,podłożyłem podkładki ,dostało luzu a i tak się grzeje czy to standard w tych maszynach,zrobić .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To że kontrolka oleju późno gaśnie może być wiele przyczyn. Pierwsza to niesprawny czujnik. Druga to nastapiło już wyrobienie panewek i gubi cisnienie oleju. Być może czujnik jest umieszczony na końcu układu smarowania i stąd późne gasnięcie kontrolki. Musisz sięzorientować jak to wygląda w tych silnikach.

Najlepiej byłoby wkręcić manometr i zimerzyc ciśnienie.

Na ciepłym kontrolka nie mruga czasami, jeśli nie toi ciśnienie jest raczej ok.

Ciśnienie można podnieść na zaworze podkładając np podkładkę, ale ważne aby nie przecholować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego z tymi wytrząsaczami, sprawdz czy aby napewno załozyłeś właściwe klocki. W moim założyliśmy wszytkie nowe: na każdym klocku masz znaczenie ołówkiem i tak musi byc założony i dodatkowo po montażu nie dokrecasz mocno, wtedy uruchamiasz młocarnie i przy średnich obrotach wytrząsacze sie układają dokręcasz w miare i działa. u mnie sie nie grzeje nic i teraz luzow brak i cicha praca!!! Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś pomysł jak skutecznie wymyć chłodnicę w kombajnie bez jej demontazu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, wiem. Jest taki środek odtłuszczający. Może by tym kilka razy namoczyć i potem wodą płukać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tu się nie zgodzę do mycia z zewnątrz chłodnicy tylko używam myjki ciśnieniowej z dyszą płasko strumieniową . Zero zagięć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak już myję to tylko prosto z węża a najczęściej samo sprężone powietrze chyba że masz zaolejoną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początku sezonu i przed kukurydzą myję myjką ciśnieniową ale jak kolega dyszą płasko strumieniową a nie rotacyjną. Zdejmuję bęben z ze4wnątrz i dokładnie każdą dziurkę, prostopadle aż będzie prześwit. W trakcie sezonu codziennie rano przedmu(słowo zostało usunięte)ę ile się da. Zero problemów z grzaniem Rekorda nawet przy szarpaczu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja myje wężem albo jadę do sąsiada on ma kompresor do piaskarki i puszcza samo powietrze, na dyszy 10mm daje około 5atm wtedy to ją dobrze wyczyszcza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I tu się nie zgodzę do mycia z zewnątrz chłodnicy tylko używam myjki ciśnieniowej z dyszą płasko strumieniową . Zero zagięć.
Tak , zaopmniałes dopisac że używasz czegoś co przypomina myjkę.......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie terz zawalała sie chłodnica w tym roku uszczelniłem bęben na chłodnicy szczotkami i dorobiłem napęd, jak to niepomoże to go sprzedam na złom.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w MF-ie chłodnice dmuchałem powietrzem i było OK, ale go sprzedałem ,mam teraz DEUTZ-FAHRA chłodzonego powietrzem i problem z głowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warto bawić sie w klejenie bloku SW-400 ? Silnik był kiedyś rozmrożony i klejony. Wytrzymał na tym co najmniej 2 sezony a teraz znowu wodę "ktoś" zapomniał spuścić na zimę i pękło w tym samym miejscu ( obok pompyu wtryskowej). Zagłuszka wyleciała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ma ktoś pomysł jak skutecznie wymyć chłodnicę w kombajnie bez jej demontazu?

Najlepsza bedzie metoda mieszana czyli myjka i sprezarka Ile sie da przedmuchaj powietrzem a reszte myjką kilka razy w odstępach kilku minutowych aby brud rozmukł i od nowa tak kilka razy. Claasy nie maja problemu z przegzewaniem sie tak ze później w sezonie przedmuchasz tylko powietrzem kilka razy i bedzie dobrze.

 

I jeszcze pytanie do wszystkich. Nabijał ktoś klime w kombajnie? Jakie koszty i kto to robi w Lubelskim z dojazdem do klieta. Byłem w kilku gości i nie chcą przyjechać poniewaz podobno te automaty do nabijania nie są przystosowane do przewożenia. Widziałem natomiast ogłoszenia w internecie samych czynników chłodzących i myślałem zeby kupić takowy i samemu nabic. ma ktoś doświadczenia w tej kwesti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sam nie nabijesz (trzeba zrobić próżnię) pogadaj z mechanikami samochodowymi u mnie mają niektórzy takie samoróby i za 100zł nabijają klimy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie udało mi się wyciągnąć ta nieszczęsną chłodnicę. Jest masakrycznie zabita, jej sprawność oceniam na góra 40 procent, może nawet mniej. W samym centralnym miejscu, czyli tutaj, gdzie chodzi wiatrak jest mnóstwo syfu, jakby smaru z kurzem. Wydaje mi się, że chyba nigdy nie była gruntownie czyszczona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze pytanie do wszystkich. Nabijał ktoś klime w kombajnie? Jakie koszty i kto to robi w Lubelskim z dojazdem do klieta. Byłem w kilku gości i nie chcą przyjechać poniewaz podobno te automaty do nabijania nie są przystosowane do przewożenia. Widziałem natomiast ogłoszenia w internecie samych czynników chłodzących i m yślałem zeby kupić takowy i samemu nabic. ma ktoś doświadczenia w tej kwesti 502 391 349 083/371 11 96 Kolonia Jelnica 181 k/Międzyrzeca Podlaskiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje

dla pewnosci to nr tel kom 502 391 349

stacjonarny( 083) 371-11-96

Jeśli nie znajde nikogo blizej to zadzwonie do nich .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mój mechanik wygłosił mi w tym roku teorie że powinienem zmienić cały filtr powietrza w rekordzie bo powiedziałem mu że trzepie filtr co rano bo jest tak zaje.....ny że szok a on mi na to że źle mi działa ten cyklon i że plewy powinny lecieć do miski na dole filtra on mi mówi żę jak jest wszystko w pożądku to na wiltrze sie zbierają najdrobniejsze śmieci i że on nieczyści filtra co dzień bo niema takiej potrzeby. Czy to jest prawda????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem rekorda to co rano czyściłem oba filtry, co jakiś czas wymiana i nie było problemu. Chociaż raz przyłapało mi filtry po południu, ale było koszone z sieczkarnią. W Dominatorze 96 jest w obudowie takie cudo, które wyłapuje kurz, a w Dominatorze 98 mam przewód połączony z wydechem, który wysysa nadmiar kurzu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...