Skocz do zawartości
Rolnik321

C328, a C330, różnice

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie, planuję zakupić ciągnik i chciałem się dowiedzieć jakie różnice(oczywiście oprócz wieku) mają ciągniki c328 i c330 między sobą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Spróbuję porównać,chociaż nie znam wszystkich szczegółów:

różne maski,

C-328 przednia oś z drążkami reakcyjnymi,

C-330 rurowa na mocniejszym wsporniku,przykręcanym na 6 śrub w C-328 na 4,

inny blok silnika,inny obieg oleju w silniku,

C-328 silnik słabszy od C-330,w C-330 silnik wyposażony w świece żarowe,

C-328słabszy rozrusznik,w C-330 przykręcany na 3 śruby,

C-330 w obudowie skrzyni biegów filtr oleju,

C-328 oddzielny obieg oleju hydraulicznego,w C-330 wspólny z skrzynią biegów.

Nie jestem na 100%pewien ale prawdopodobnie różne półosie w tylnym moście

a związku z tym mogą być różne elementy razem współpracujące.To tyle co mi przychodzi na razie na myśl.A to ciekawe strony o modernizacji C-328 http://www.retrotraktor.pl/readarticle.php?article_id=128 http://www.retrotraktor.pl/readarticle.php?article_id=131 http://www.retrotraktor.pl/readarticle.php?article_id=133 Chociaż sam posiadam C-328 z silnikiem od C-330,to wolałbym już kupić C-330.Ja swojego już dawno nie remontowałem(służy tylko do lekkich prac)więc nie wiem jak z dostępnością części do C-328.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z powodu braku możliwości edycji,kolejny post.

Sprostowanie-filtr oleju jest w tylnym moście a nie w skrzyni biegów.Jeszcze zewnętrzną widoczną różnicą jest :ciągnik URSUS C-330 wyposażony w zaczep rolniczy(dolny zaczep)(przy tylnym moście z tyłu jest przykręcony specjalny element z uszami,którego brak w C-328),zaczep transportowy oraz TUZ.C-328 posiada tylko TUZ i zaczep transportowy(górny).Do zaczepienia maszyn rolniczych(np.rozrzutnik obornika) służy belka z TUZ usztywniona specjalnymi płaskownikami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć Tekmie, Cześć Rolnik Ja też mam C-328 (tył) i C-330 przód. Dodam przy tej okazji informację, która zw związku z przebudową ciągnika wynikła, a która dala mi mocno sę we znaki. Otóż mają inne koło zamachowe. Ja ponieważ nie-doczytałem (nie-do-uczyłem się) pchałem koło zamachowe C-328 do obudowy bloku C-330 I tak po przeróbce: kultura pracy lepsza przy tym lżejszym kole zamachowym, ale za to capek jak się rozchulał to odzywał się w nim lew! Temie napisał chyba wszystko - też wolałbym cały C-330, szczególnie we znaki daje mi się brak zaczepu polowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... mi weszły te same tarcze sprzęgłowe i wszystko działa

Tekmie! - fajne rozwiązanko, w zimie popracuję nad nim, ja do tej pory wszystko na belce woziłem, ale to nie za dobre rozwiązanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Eco-rol w celu uściślenia odpowiedzi.Wałki sprzęgłowe oraz tarcze sprzęgłowe zostały od C-328?Pomyślności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tekmie

Przyjacielu, napisz proszę jak zamienić silnik w 328 na c330.

Postanowiłem po 15 latach reanimować swoje 328 aby jeździło po podwórku i wypychało obornik z chlewa.

Mam do dyspozycji silnik 330 z RAKa, oraz dostęp do przodka od c330.

Było pisane, że koło zamachowe powinno być od 330, ale co jeszcze.

Innymi słowy w, którym miejscu najlepiej rozkęcić i co z którego ciągnika zostawić aby było jak najmniej roboty. Z góry dziękuję za pomoc.

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Rozpoławiasz ciągnik między skrzynią biegów a silnikiem(na sprzęgle)Jeżeli obudowa sprzęgła jest identyczna jak w C-330,to pasuje do połączenia z skrzynią biegów od C-328.Nie wiem jakie tam masz koło zamachowe.Docisk sprzęgła,tarcze sprzęgłowe i wałki sprzęgłowe z C-328 powinny pasować do koła zamachowego z silnika C-330.Jeśli chodzi o przód to ja mam przód od C-328 przykręcony do silnika C-330.

Tak dla ciekawych przeróbki napędu pompy olejowej z wału silnika są wystawione silniki

http://allegro.pl/listing.php/search?string=silnik++rak&category=0&sg=0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tekmie

dziś po 15 latach stania, bez robienia czegokolwiek, silnik w 328 odpalił, na zaciąg.

Ma być robiony, ale sam fakt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...