Rolnik321 0 Napisano 19 Września 2010 Mam pytanie, planuję zakupić ciągnik i chciałem się dowiedzieć jakie różnice(oczywiście oprócz wieku) mają ciągniki c328 i c330 między sobą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 19 Września 2010 Witam.Spróbuję porównać,chociaż nie znam wszystkich szczegółów:różne maski,C-328 przednia oś z drążkami reakcyjnymi,C-330 rurowa na mocniejszym wsporniku,przykręcanym na 6 śrub w C-328 na 4, inny blok silnika,inny obieg oleju w silniku,C-328 silnik słabszy od C-330,w C-330 silnik wyposażony w świece żarowe,C-328słabszy rozrusznik,w C-330 przykręcany na 3 śruby,C-330 w obudowie skrzyni biegów filtr oleju,C-328 oddzielny obieg oleju hydraulicznego,w C-330 wspólny z skrzynią biegów.Nie jestem na 100%pewien ale prawdopodobnie różne półosie w tylnym moście a związku z tym mogą być różne elementy razem współpracujące.To tyle co mi przychodzi na razie na myśl.A to ciekawe strony o modernizacji C-328 http://www.retrotraktor.pl/readarticle.php?article_id=128 http://www.retrotraktor.pl/readarticle.php?article_id=131 http://www.retrotraktor.pl/readarticle.php?article_id=133 Chociaż sam posiadam C-328 z silnikiem od C-330,to wolałbym już kupić C-330.Ja swojego już dawno nie remontowałem(służy tylko do lekkich prac)więc nie wiem jak z dostępnością części do C-328. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 19 Września 2010 Z powodu braku możliwości edycji,kolejny post.Sprostowanie-filtr oleju jest w tylnym moście a nie w skrzyni biegów.Jeszcze zewnętrzną widoczną różnicą jest :ciągnik URSUS C-330 wyposażony w zaczep rolniczy(dolny zaczep)(przy tylnym moście z tyłu jest przykręcony specjalny element z uszami,którego brak w C-328),zaczep transportowy oraz TUZ.C-328 posiada tylko TUZ i zaczep transportowy(górny).Do zaczepienia maszyn rolniczych(np.rozrzutnik obornika) służy belka z TUZ usztywniona specjalnymi płaskownikami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eco-rol 0 Napisano 3 Października 2010 Cześć Tekmie, Cześć Rolnik Ja też mam C-328 (tył) i C-330 przód. Dodam przy tej okazji informację, która zw związku z przebudową ciągnika wynikła, a która dala mi mocno sę we znaki. Otóż mają inne koło zamachowe. Ja ponieważ nie-doczytałem (nie-do-uczyłem się) pchałem koło zamachowe C-328 do obudowy bloku C-330 I tak po przeróbce: kultura pracy lepsza przy tym lżejszym kole zamachowym, ale za to capek jak się rozchulał to odzywał się w nim lew! Temie napisał chyba wszystko - też wolałbym cały C-330, szczególnie we znaki daje mi się brak zaczepu polowego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisek 0 Napisano 3 Października 2010 Inne koło zamachowe skutkuje inną tarczą sprzęgła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 3 Października 2010 Witam.Zdolnym zaczepem poradziłem sobie w ten sposób http://i51.tinypic.com/196yba.jpg Jak jest potrzebny to montuję w miejsce TUZ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eco-rol 0 Napisano 9 Października 2010 ... mi weszły te same tarcze sprzęgłowe i wszystko działa Tekmie! - fajne rozwiązanko, w zimie popracuję nad nim, ja do tej pory wszystko na belce woziłem, ale to nie za dobre rozwiązanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 9 Października 2010 Witam.Eco-rol w celu uściślenia odpowiedzi.Wałki sprzęgłowe oraz tarcze sprzęgłowe zostały od C-328?Pomyślności. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekka 0 Napisano 9 Marca 2011 TekmiePrzyjacielu, napisz proszę jak zamienić silnik w 328 na c330.Postanowiłem po 15 latach reanimować swoje 328 aby jeździło po podwórku i wypychało obornik z chlewa.Mam do dyspozycji silnik 330 z RAKa, oraz dostęp do przodka od c330.Było pisane, że koło zamachowe powinno być od 330, ale co jeszcze.Innymi słowy w, którym miejscu najlepiej rozkęcić i co z którego ciągnika zostawić aby było jak najmniej roboty. Z góry dziękuję za pomoc.pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 9 Marca 2011 Witam.Rozpoławiasz ciągnik między skrzynią biegów a silnikiem(na sprzęgle)Jeżeli obudowa sprzęgła jest identyczna jak w C-330,to pasuje do połączenia z skrzynią biegów od C-328.Nie wiem jakie tam masz koło zamachowe.Docisk sprzęgła,tarcze sprzęgłowe i wałki sprzęgłowe z C-328 powinny pasować do koła zamachowego z silnika C-330.Jeśli chodzi o przód to ja mam przód od C-328 przykręcony do silnika C-330.Tak dla ciekawych przeróbki napędu pompy olejowej z wału silnika są wystawione silniki http://allegro.pl/listing.php/search?string=silnik++rak&category=0&sg=0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekka 0 Napisano 14 Marca 2011 Dzięki Tekmiedziś po 15 latach stania, bez robienia czegokolwiek, silnik w 328 odpalił, na zaciąg.Ma być robiony, ale sam fakt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach