Skocz do zawartości
Rolnik321

C328, a C330, różnice

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie, planuję zakupić ciągnik i chciałem się dowiedzieć jakie różnice(oczywiście oprócz wieku) mają ciągniki c328 i c330 między sobą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Spróbuję porównać,chociaż nie znam wszystkich szczegółów:

różne maski,

C-328 przednia oś z drążkami reakcyjnymi,

C-330 rurowa na mocniejszym wsporniku,przykręcanym na 6 śrub w C-328 na 4,

inny blok silnika,inny obieg oleju w silniku,

C-328 silnik słabszy od C-330,w C-330 silnik wyposażony w świece żarowe,

C-328słabszy rozrusznik,w C-330 przykręcany na 3 śruby,

C-330 w obudowie skrzyni biegów filtr oleju,

C-328 oddzielny obieg oleju hydraulicznego,w C-330 wspólny z skrzynią biegów.

Nie jestem na 100%pewien ale prawdopodobnie różne półosie w tylnym moście

a związku z tym mogą być różne elementy razem współpracujące.To tyle co mi przychodzi na razie na myśl.A to ciekawe strony o modernizacji C-328 http://www.retrotraktor.pl/readarticle.php?article_id=128 http://www.retrotraktor.pl/readarticle.php?article_id=131 http://www.retrotraktor.pl/readarticle.php?article_id=133 Chociaż sam posiadam C-328 z silnikiem od C-330,to wolałbym już kupić C-330.Ja swojego już dawno nie remontowałem(służy tylko do lekkich prac)więc nie wiem jak z dostępnością części do C-328.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z powodu braku możliwości edycji,kolejny post.

Sprostowanie-filtr oleju jest w tylnym moście a nie w skrzyni biegów.Jeszcze zewnętrzną widoczną różnicą jest :ciągnik URSUS C-330 wyposażony w zaczep rolniczy(dolny zaczep)(przy tylnym moście z tyłu jest przykręcony specjalny element z uszami,którego brak w C-328),zaczep transportowy oraz TUZ.C-328 posiada tylko TUZ i zaczep transportowy(górny).Do zaczepienia maszyn rolniczych(np.rozrzutnik obornika) służy belka z TUZ usztywniona specjalnymi płaskownikami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć Tekmie, Cześć Rolnik Ja też mam C-328 (tył) i C-330 przód. Dodam przy tej okazji informację, która zw związku z przebudową ciągnika wynikła, a która dala mi mocno sę we znaki. Otóż mają inne koło zamachowe. Ja ponieważ nie-doczytałem (nie-do-uczyłem się) pchałem koło zamachowe C-328 do obudowy bloku C-330 I tak po przeróbce: kultura pracy lepsza przy tym lżejszym kole zamachowym, ale za to capek jak się rozchulał to odzywał się w nim lew! Temie napisał chyba wszystko - też wolałbym cały C-330, szczególnie we znaki daje mi się brak zaczepu polowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... mi weszły te same tarcze sprzęgłowe i wszystko działa

Tekmie! - fajne rozwiązanko, w zimie popracuję nad nim, ja do tej pory wszystko na belce woziłem, ale to nie za dobre rozwiązanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Eco-rol w celu uściślenia odpowiedzi.Wałki sprzęgłowe oraz tarcze sprzęgłowe zostały od C-328?Pomyślności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tekmie

Przyjacielu, napisz proszę jak zamienić silnik w 328 na c330.

Postanowiłem po 15 latach reanimować swoje 328 aby jeździło po podwórku i wypychało obornik z chlewa.

Mam do dyspozycji silnik 330 z RAKa, oraz dostęp do przodka od c330.

Było pisane, że koło zamachowe powinno być od 330, ale co jeszcze.

Innymi słowy w, którym miejscu najlepiej rozkęcić i co z którego ciągnika zostawić aby było jak najmniej roboty. Z góry dziękuję za pomoc.

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Rozpoławiasz ciągnik między skrzynią biegów a silnikiem(na sprzęgle)Jeżeli obudowa sprzęgła jest identyczna jak w C-330,to pasuje do połączenia z skrzynią biegów od C-328.Nie wiem jakie tam masz koło zamachowe.Docisk sprzęgła,tarcze sprzęgłowe i wałki sprzęgłowe z C-328 powinny pasować do koła zamachowego z silnika C-330.Jeśli chodzi o przód to ja mam przód od C-328 przykręcony do silnika C-330.

Tak dla ciekawych przeróbki napędu pompy olejowej z wału silnika są wystawione silniki

http://allegro.pl/listing.php/search?string=silnik++rak&category=0&sg=0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tekmie

dziś po 15 latach stania, bez robienia czegokolwiek, silnik w 328 odpalił, na zaciąg.

Ma być robiony, ale sam fakt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...