Skocz do zawartości
zbych

Wszystko o ciągnikach Farmer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!Mam pokrętło.A blokada to taki krótki trzpień przy dolnym mocowaniu linki-przy bloku zaworowym.
Aaa wiem o czym mowa,taki wystający cycek który zapiera się o drugą linke i robi obrót o jakieś 300 stopni.Faktycznie może w tym być przyczyna wycia.Pewnie jakiś fachowiec w fabryce wziął to do ręki nie wiedząc co to jest,pokręcił sobie dla zabawy i zamontował.I teraz jeden wyje a drugi nie.Trzeba wyjąć fotel zdjąć linke i ten cycek i pokręcić na odpalonym silniku co się będzie działo.Ja bym tak zrobił.Oby to było to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moment Panowie!

Odnośnie tych pokręteł - mi tłumaczyli, że jedno służy do blokowania TUZ i szybkości opadania (jak się przykręci to przymyka się zawór) a drugie do regulowania szybkości reakcji TUZa przy orce bez kółka. U mnie na pewno pokrętło żółw-zając nie reguluje szybkości opadania, a nie orałem jeszcze bez koła podporowego -no więc jak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedno pokrętło służy do szybkosci opadania TUZ,drugie to blokada TUZ-podczas transportu można zamknąć aby odciążyć cały układ.Do orki służą dwie dzwignie jedna do podnoszenia,druga do regulacji pozycyjnej lub siłowej.Ja orzę obrotówką i jak do tej pory nie rozszyfrowałem o co chodzi z tymi dzwigniami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,jestem mile zaskoczony!W końcu na tej stronce coś zaczyna się dziać.Powoli wór się rozwiązuje!Cześć Wam i chwała!Koniec ze zmową milczenia!Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Marek masz racje jedno pokrętło służy do blokady żeby maszyna nie opadł a drugie jak jest ciężka maszyna można przy blokować żeby opadała pomału

Pierwszą dźwignią od szyby podnoszę i opuszczam maszyny a tą od środka blokuję wysokość opadania

hydraulikę słychać tylko jak podnoszę lub opuszczam lub w trakcie jak automatycznie podnosi do ustawionej wysokość ale to trwa dosłownie sekundę zależy jak szybko opadnie maszyna

to tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Do Kamil.

W jakich okolicznościach Ci pękł?I co dalej z tym fantem?Nie myślałeś o spawaniu?

Ja jutro z mechanikiem rozbieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek1971

Co tu spawać https://picasaweb.google.com/101493918946117478186/Pulpit?authkey=Gv1sRgCJ7v1OOp-bCpnAE#5668265114564886594

Zobacz na zdjęcie chyba że zaspawać i go sprzedać .Pękł mi jak wracałem do domu z pługiem Akpil Km 80 .Spaw za dużo tu nie pomoże jak by było mniejsze pęknięcie a tu całość się rozleciała .Częśc zamówiona idzie z Argentyny może do zimy się wyrobią.Sokólce rura zmiękła jak się dowiedziała o artykule nagle zaraz do nas zadzwonili wcześniej zbywali Ojca że Prezez w Sądzie a to na urlopie wiecznie go nie było.To jest ewidentna wina słabego stopu materiału gościowi na Agrofoto też pękło http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?app=gallery&module=images&img=320970&total=14&st=0 dużo jest przypadków w Polsce z tego co wiem .Tylko się boje czy coś ze skrzynią biegow jest nie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy Farmtrac`ki też pękają w końcu mają te same skrzynie co F C2.Z kolei w C1 były skrzynie od jakiegoś Deutz`a. Sokółka próbuje się z tych pęknięć jakoś wykręcić,bo dostają skrzynie kompletne od innych producentów,tak samo jak mosty i silniki montują to w całość i wychodzi Farmer.Więc trzeba mieć pretensje do tychże producentów.Jednakże szkoda,że tak się dzieje,bo cierpi na tym właściciel ciągnika,przyszły klient i marka firmy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

radziksg

Dla mnie od tej awari co nas spotkała to nie jest już marka to jest wyrób ciągnikopodobny tak jak czekolada z "Biedronki" jeszcze na wcześniejsze awarie przymykaliśmy oko ale już (słowo zostało usunięte) dosyć tlaczego ja mam cierpieć za swoje ciężko zarobione w pocie czoła pieniądze .Dobrze że sąsiad pożyczył mi Ursusa 16 bo mam do kopania 13 ha buraków a nie mam czym wozić na pryzme .Proximą kopie a Farmerem miałem wozić .Każda szanująca się marka nie wypuszca ciągnika nieprzetestując go np.Zetor Maxterra już ponad 2 lata testują ,żeby potencialny klijent kupując ciągnik za kilka lat do nich wrócił .W Farmerze nie ma żadnych testów od razu do żyda a testują go rolnicy czyli ja i mam to co mam .Z Sokólką nie idzie się dogadać jak zawsze jest to wina użytkownika ,gwarancja jest tak napisana że jej po prostu nie ma .Panowie nie ma co się martwić ta pseudo fabryka sama sobie wbija gwóźdź do trumny opinie produkując ten ciągnik ,a potencialnych klijentów z roku na rok będzie coraz mniej .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba Kamil ma rację. Czytałem w RPT, że w 2010 roku zarejestrowano w Polsce 5 (!!!) nowych Farmerów. To by wyjaśniało skąd niechęć Sokółki do napraw gwarancyjnych i innych - brak środków. Myślę, że warto poszukać alternatywnych źródeł części zamiennych bo firma na wykończeniu. Chciałbym jeszcze jednak podkreślić, że nie ma nieawaryjnych maszyn. Ludzie bluzgają na co się da: na prasy, ciągniki, samochody i na żony też i uważają, że mają gorzej od innych - taka już nasza mentalność. (Chociaż pękające skrzynie to przesada jak i zresztą zapalające się prasy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a czy nie jest z tymi skrzyniami tak że producent przewidział je do ciągników z pełną ramą a te papraki z sokółki takowej ramy nie dali?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Do koseś.

Jestem właśnie po demontażu całej skrzyni biegów w c2.Kadłub skrzyni w miejscu pęknięcia od dołu otwór,od góry otwór,boki osłabione otworami techologicznymi.To nie ma prawa nie pęknąć!Chyba że tak jak mi mechanik opowiadał-farmer 1,5 roku,przepracowane 40 mtg.Na pytanie do

własciciela;po co Pan go kupił?-A sąsiad kupił, to ja też-1,5 roku-40 mtg!

Ciągnik mi naprawia były serwisant z Sokółki-prawie 5 letni staż,teraz wolny strzelec-do wynajęcia.I własnie pierwsza myśl po rozbiórce to taka że konstrukcja jest bardzo długa a przy tym jakoś bardzo chuda.I postanowiłem zrobić ramę-od przodu,wzdłuż już istniejącej do tyłu aż do mostu,przekładni planetarnej.Fotki będę aktualizował wg postępów prac.Na pocieszenie dodam że kolo-serwisant naprawiał Farmera z silnikiem Derr z przebiegiem 25 tyś mtg-poleciały mu łożyska w skrzyni.Reszta jakoś chodziła.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Życzę powodzenia i jeśli mogę coś podpowiedzieć to wykorzystaj ramę z jakiegoś samochodu ciężarowego najlepiej zachodniego ze względu na dobry gatunkowo materiał .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Marek1971- chyba zartujesz? farmer z silnikiem JD przepracowal 25 tys mtg? to chyna w jakiejs powiesci SF bo w realu to chyba sie nie przytrafi tej marce, a jesli tak to radze zawiadomic redakcje RPT lub innego szanowanego pisma rolniczego niech go dobrze opisza bo to bylaby prawdziwa BOMBA haha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym poszedł z tą skrzynia do UOKiK, zebrać się w kilku kilku z tą usterką i do Urzędu. Wtedy nie ma patyczkowania. Dodatkowo można złożyć sprawę zbiorową, że ciągnik ma wadę fabryczną o naprawę w ramach rękojmi. Warto pójść do prawnika po poradę, są przecież porady bezpłatne np. w starostwach.

 

Ojca C-360-3p ma 11 tys mth bez remontu, tylko wymiana uszczelki pod głowicą. A to przecież nasze polskie wykonanie. Ciężarówki robią po 2 mln km bez remontu, przeliczcie to sobie na godziny. Myślę, że 25 tys mth nie jest takie nieprawdopodobne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja mam takie pytanko czy u was w farmerkach sa filtry oleju od skrzyni biegów ??? Bo cos tak słyszałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@jahooo- moze i przebieg 25 tys mtg nie jest jakims kosmicznym wynikiem choc juz szacownym ale nie chce mi sie wierzyc aby farmer tyle przepracowal i to praktycznie bez awarii

Dodatkowo pewnie silniki JD sa w tych maszynach dostepne powiedzmy od 2005 r wiec ten rekordowy egzemplarz musialby przepracowywac rok rocznie jakies 3700 mtg co jest juz nie lada wyczynem jesli wogole w gospodarstwie jest mozliwe. Gdyby bylo to prawda to naprawde czapka z glowy i radze pisac do gazet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Farmer z takim przebiegiem pracuje u Litwina-specjalizacja bydło.Ciągnik nie gaśnie.Nie ma szyb.drzwi,większosci wyposażenia-istna rzeżnia.Chłopaki wymieniali olej w skrzyni;to niechciał zlecieć;taki na dnie skrzyni był muł.Litwin

ma też Jumza ze spalinowym rozrusznikiem-chodzi do dzisiaj bez żadnej awarii.

Do mateusz85-eksploatację jakiegokolwiek sprzętu zacząłbym od przeczytania instrukcji obsługi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do starszych użytkowników Farmerów o elementy eksploatacyjne czyli filtr powietrza, oleju (hydraulicznego oczywiście) i czy używacie olejów fusch czy innych. Ile kosztują filtry? Pytanie do Sławek23 jaki koszt drzwi? Chciałbym ustalić czy jest chociaż tani w eksploatacji bo spalanie ma na pewno mniejsze niż Zetor. Podoba mi się pomysł ze wzmocnieniem ramą jeśli to wypali kolega Marek powinien przesłać fotki do Sokółki żeby ich dokształcić. Szanująca się firma przeprowadza DARMOWĄ akcję naprawczą (chociażby poprzez zamontowanie takich ram w tym przypadku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi Marek1971 Rozmawialem z kolega ktory posiada farmerka c2 ma 5 lat i powiedzial mi o filtrze oleju od skrzyni biegow w jego farmerku jest a u mnie w tym samym miejscu nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Farmer 8244C2 ma 2 filtry oleju skrzyni - jedna to tzw. szklanka przy pneumatyce, a drugi na przewodzie tłocznym pod sprzęgłem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

O Farmerze z takim przebiegiem słyszałem od serwisanta który go serwisował.To były pracownik z Sokółki i po tym co przeszedł u Żukiewicza,raczej nie zależy mu na promocji firmy.

Ja mam 1100 mtg i tyle awarii za sobą że szkoda klawiatury na opis.Proponowałem kiedyś dla Sokółki że ze względu na doświadczenie mogę je serwisować.Ale oni widzieli mnie bardziej w roli dealera-wniosek jest prosty:sprzedaż i jeszcze raz sprzedaż-pieprzyć serwis.Podobno do legendy przeszło moje żądanie wymiany siedziska operatora na nowe-te które posiadałem pochyliło się w prawą stronę.To nie do pomyślenia żeby jakiś wsiok chciał normalnie,prosto siedzieć w sprzęcie za 110 tysia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś sobie marzył o farmerku to jak poczyta te posty to zaraz mu sie odechce ale jak coś jest gó...no warte to dobrze że ktoś o tym pisze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...