Skocz do zawartości
zbych

Wszystko o ciągnikach Farmer

Rekomendowane odpowiedzi

Marek 1971 spróbuj przelać Farmera ciepła wodą a 360 zalej płynem i spróbuj odpalić przy -20/25C i napisz jak poszło

Kołodziej gdyby nie było wtrysku nie było by białego dymu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie jeszcze myślę , a może trzeba kąt wtrysku ustawić np. trochę przyspieszyć... Co o tym myślicie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po zakończeniu prac polowych wstawię go znowu do serwisu.Czyli radzicie mi żebym zwrócił uwagę serwisantowi na pompę wtryskową i kąt początku wtrysku? Ale jeśli ciągnik jest nowy to czy początek wtrysku nie jest dobrze, fabrycznie ustawiony. Odnośnie serwisu ... Metal Fachu, który obsługuje mi ładowacz dowiedziałem się, że mogą sprzedać samą ramę ładowacza bez suportu, która może posłużyć do spięcia silnika ze skrzynią biegów. Ile to kosztuje to nie wiem bo to trzeba by rozmawiać z handlowcem ale jakiś pomysł jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biały dym oznacza, ze do cylindra zostało wtryśnięte paliwo, ale nie uległo ono spaleniu, na przykład z powodu niskiej kompresji , niskiej prędkości suwu tłoka albo słabego rozpylenia przez wtryskiwacz. Jeśli masz świecę płomieniową, to powinna zostać przez chwilę nagrzana przed rozruchem silnika, aby paliwo (nafta) trafiając na rozgrzana spiralę zapaliło się i do cylindra zostało zassane podgrzane powietrze. Świeca płomieniowa nie ma za zadanie podawać mgiełki paliwa, tylko podgrzać powietrze w kolektorze.

 

Jeśli masz sprawny zawór zwrotny przed pompą, to może sama pompa jest nieszczelna i ulega zapowietrzeniu ? Możesz mieć nieszczelną membranę w pompce zasilającej i potrzeba kilku obrotów wału, aby podać paliwo do pompy.

 

Teść ma SAM-a z silnikiem PSV (Peugeot/Citroen). Jeśli świece nie zostaną nagrzane przez rozruchem, to można nim kręcić do końca akumulatora i nie zapali. A wystarczy 15 sekund zagrzać świece i pali od pierwszego strzału nawet przy 20 stopniach mrozu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak oczywiście masz rację z tym dymem. Problem w tym, że ciągnik jest nowy i serwisant od razu wyklucza pompę bo nowa więc musi być dobrze. No i jest jeszcze argument, że MTZ tak już ma.

Co do świecy to mówię jak jest w farmerze i potwierdza mi to Sokółka. Tam spirala i zaworek paliwowy są połączone więc gdy przekręcasz kluczyk na grzanie to grzeje spirala i od razu kapie paliwo - robi się biały, ciepły dym. Spirala nie rozgrzeje się mocno bo jest chłodzone przez naftę. W pewnym sensie nie jest to złe rozwiązanie podobne np do. T-25 tam jest też grzałka w kolektorze. Sokółka twierdzi, że jest to o tyle lepsze od płomieniówki, bo nie "kradnie" tlenu ale jeśli silnik nie załapie w dwóch-trzech suwach to już kolektor jest wypłukany. Dlatego ja mam opóźnione podawanie nafty już na rozgrzaną spiralę i powstaje płomień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, wykluczył pompę, ale czy zrobił pomiary ? Może nie trzyma ciśnienia, jak powinna ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że Sokólka to kandydaci do nagrody Nobla. Tylko prasować krawaty i do Szwecji. Jak jeszce trochę posprzedają takich teorii na pewno poziom wiedzy wzrośnie. A to białe co się robi po przekręceniu kluczyka to nie dym tylko odparowane paliwo. A ma ono zadzialać jak samostart czyli obniżyć temperaturą potrzebną do zapłonu paliwa wtryskiwanego w postaci mgiełki przez wtryskiwacz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kołodziej - wcale MTZ-ty tak nie mają bo u mnie (odpukać) pali bez najmniejszych problemów. I powiem Ci jeszcze jedną rzecz - zgłaszaj ten problem na piśmie, a dokładnie na dwóch czyli jeden dla nich i drugi podpisany przez nich dla Ciebie. Inaczej będą Cię wodzić za nos, aż gwarancja minie i Ci powiedzą przykro nam ale to już nie nasz problem. To jest stado oszustów - tylko, aby sprzedać, a później to niech się rolnik martwi... (i nie tyczy to się tylko Farmera).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Zrobię więc tak jak powiedziałem czyli wstawiam do serwisu po zaoraniu pola. Zbych Ty miałeś kiedyś problem z przeciekiem oleju lub smaru pod sprzęgłem. Jak to wyglądało? U mnie pojawiają się krople oleju w trakcie pracy w tym małym otworze pod sprzęgłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem, aby u mnie coś tam wyciekało. Skoro u Ciebie cieknie to albo uszczelniacz na wale puszcza , albo w nowym ciągniku jakiś roztopiony smar, chyba, że jeszcze na uszczelniaczu wału skrzyni... Tak czy inaczej tam raczej powinno być sucho...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.rok temu kupiłem farmera który od samego początku mocno dymił czarnym dymem,zgłaszałem do serwisu odpowiedź była że złe paliwo leje i tak za każdym razem ,aż końcu zacząłem nagrywać każdą rozmowę i tak od stycznia do maja doczekałem się naprawy.zarazie jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedz co tam dolegało Twojemu farmerowi? A tak z ciekawości - co Cię skłoniło do kupna akurat tego sprzętu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A skąd takie fachowe dane na temat sprzedaży ciągników kolega posiada, bo aż 5 sztuk to zetor sprzedał w Czechach w 2010 roku a nie farmer, tak dla uściślenia wiarygodności informacji które niektórzy zamieszczają na tym forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A skąd takie fachowe dane na temat sprzedaży ciągników kolega posiada, bo aż 5 sztuk to zetor sprzedał w Czechach w 2010 roku a nie farmer, tak dla uściślenia wiarygodności informacji które niektórzy zamieszczają na tym forum.

 

 

radziksg

Dla mnie od tej awari co nas spotkała to nie jest już marka to jest wyrób ciągnikopodobny tak jak czekolada z "Biedronki" jeszcze na wcześniejsze awarie przymykaliśmy oko ale już (słowo zostało usunięte) dosyć tlaczego ja mam cierpieć za swoje ciężko zarobione w pocie czoła pieniądze .Dobrze że sąsiad pożyczył mi Ursusa 16 bo mam do kopania 13 ha buraków a nie mam czym wozić na pryzme .Proximą kopie a Farmerem miałem wozić .Każda szanująca się marka nie wypuszca ciągnika nieprzetestując go np.Zetor Maxterra już ponad 2 lata testują ,żeby potencialny klijent kupując ciągnik za kilka lat do nich wrócił .W Farmerze nie ma żadnych testów od razu do żyda a testują go rolnicy czyli ja i mam to co mam .Z Sokólką nie idzie się dogadać jak zawsze jest to wina użytkownika ,gwarancja jest tak napisana że jej po prostu nie ma .Panowie nie ma co się martwić ta pseudo fabryka sama sobie wbija gwóźdź do trumny opinie produkując ten ciągnik ,a potencialnych klijentów z roku na rok będzie coraz mniej .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje informacje o ilości sprzedanych farmerów wzięły się z RPT. Nie mam tego numeru (pewnie wylądował w piecu) a nie mogę sprawdzić w innych źródłach bo niestety sprzedaż jest marginalna. Na pocieszenie mogę powiedzieć, że RPT opracowuje takie raporty kwartalnie więc pewno się pomyliłem:oops: i taka sprzedaż dotyczyła jednego kwartału co daje prawdopodobnie ok. 20 sztuk rocznie. Tak czy inaczej jest to mało dla firmy utrzymującej się z produkcji ciągników. Oczywiście nie cieszy mnie to bo ja chciałbym należeć do posiadaczy rozpoznawalnej marki i tak np. nie chcąc korzystać z usług dealera w zakupie części eksploatacyjnych (jest drogi) nie mogę dobrać filtrów powietrza bo coś takiego jak ciągnik Farmer nie istnieje. Muszę chyba wziąć go w łapę i pojeździć po składach. To by było na tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego - co Ty piszesz ??? Filtry powietrza pasują np z firmy Donaldson (jedna z najbardziej znanych marek producentów filtrów).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem. Znalazłem dziś w internecie - samodzielnie, po tym jak ludzie wzruszali ramionami. Sędziszów też ma pasujące filtry paliwa i powietrza. Nie mam jeszcze filtra hydraulicznego oryginalnie Sofimy. Dealer przy wymianie wstawił zamiennik (jest bez oznaczeń) a ja starego nie zachowałem. Aha - po odłączeniu odstojnika ciągnik ładnie odpala coś z tą pompką jest nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kołodziej : Masz nieszczelności w układzie zasilania trzeba to sprawdzić założyć nowe lub uszczelnij istniejące przewody .napewno to nie pompka zasilająca , sprawdź powoli i bez nerwówki .Odstojnik musi byc podłączony jest podstawą oczyszczenia paliwa . pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widze ze rozwinela sie dyskusja o ilosci sprzedanych farmerow wiec wedle danych z rpt w III kwartale tego roku zarejstrowano 33 farmerki wiec rocznie usredniona ilosc sprzedanych sztuk wynosi pewnie okolo 130 moze wiecej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po długim oczekiwaniu doszedliśmy do porozumienia za obudowe sprzęgła zapłacimy 1/3 wartości i część mają przywieść na podwórko bez kosztów transportu .Ma niby być do końca grudnia .Tak mówił szef kołchozu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po długim oczekiwaniu doszedliśmy do porozumienia za obudowe sprzęgła zapłacimy 1/3 wartości i część mają przywieść na podwórko bez kosztów transportu .Ma niby być do końca grudnia .Tak mówił szef kołchozu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dawno tu nie zaglądałem. do kolegi kołodzieja: drzwi 400, szyba nad błotnikiem 200, tył 300, filtr hydrauliczny 200. pompa do podnośnika podobno 700.

U mnie biały dym(do -15) leci jak aku pada i słabo kręci. a przy -25 opalarka do drewna i pali na dotyk.

woziłem dla sąsiada przednie koło od proximy do naprawy. i po naprawie się nie dało normalnie napompować koła. już chcięli dentkę wstawiać. wyglądało to tak jakby felga była za szeroka. moim zdaniem wstawiają jeden typ felg do węższych i szerszych opon, bo normalnie miała po obu stronach opona z 5 cm do felgi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Slawek23 dzięki za informacje. Widzę, że ceny niewiele mniejsze od szyb do Zetora. Ja wymieniałem całą linię zasilającą - łącznie z rurką paliwową w zbiorniku. Zawór zwrotny umieściłem w zbiorniku. Jest tak: przez pierwsze 4-5 sekund kręcenia brak dymu potem jeden lub dwa kłębki dymu i odpał. Cała procedura odpalenia zajmuje 6-7 sekund, (oczywiście grzeję świecę) temperatura nieco poniżej zera stopni, garaż nieogrzewany, uruchomienie po 12 godzinach (czyli rano). Czy jest to prawidłowy rozruch FARMERA?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że nie jest to prawidłowy rozruch - silnik powinien odpalić za pierwszym "strzałem" zwłaszcza, że jest to rozruch z dnia na dzień. Jak jest na gwarancji to zgłaszaj problem do serwisu na piśmie, żebyś miał po zgłoszeniach ślad - tak nie może być...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...