robson1608 0 Napisano 29 Maja 2011 Sprawa jest tego rodzaju, że traktor jest wujka i nie wiem ile ma przepracowanych mtg, wiem że serwis był u niego i stwierdził, że padnięte są wysprzęgliki (objawy brak sprzęgła) ale czas naprawy u nich to miesiąc czasu bez ciągnika, ciągnik dużo pracuje z turem i podobno to dość obciąża sprzegło co skraca jego żywotność(słowa serwisanta), może ktoś z kolegów miał podobny przypadek i wie ile to jest roboty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stasio1 0 Napisano 29 Maja 2011 Co znaczy brak sprzęgła? U mnie ślizgało się sprzęgło więc trzeba było tarcze wymienić. Jak masz wózki to w ciągu dnia zrobisz. Zamów tarcze i dźwigienki. Tarcza około 400zł. Ważne jest potem zachowanie wymiarów w ustawianiu dźwigienek bo jak zjedziesz ciągnik to nie masz możliwości regulacji. Musisz dokładnie dopytać najlepiej do Pana Romka zadzwonić on wytłumaczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robson1608 0 Napisano 29 Maja 2011 Dzięki za odpowiedź, sprzęt do tego mam bo robiłem inne trochę starsze ciągniki, jeżeli jest do zrobienia przez jeden dzień czyli nie jest to takie trudne:) a brak sprzęgła oznacza że w ogóle nie wchodzą biegi czyli też tak jak by się ślizgało,to spróbuje się skontaktować Panem Romkiem jak będę przymierzał się do tej roboty.dzięki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robson1608 0 Napisano 3 Czerwca 2011 Witam ponownie,traktorek rozjechany i pytanie do kolegów może ktoś wie gdzie dokupić łożysko wyciskowe pierwszego stopnia sprzęgła? jest tam łożysko 6009 2rsr nr czyli dwustronnie kryte z kanałkiem na pierścień osadczy bo u mnie w okolicy jest straszny problem z tym łożyskiem,kolejne pytanie do stasio1 gdzie jest sklep z tarczami po 400zl, tam gdzie się pytałem powiedzieli mi 1600zl za tarcze i 800zł za dźwigienki a tak to bardziej kalkuluje się kupić całe kompletne sprzęgło w tym sklepie 2500zł firmy LUK, farmerek ma 1000 Mtg, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stasio1 0 Napisano 4 Czerwca 2011 Dzwoń do romka albo do farmera pod jakiś numer i zamawiaj u nich. Ja jak zamawiałem pierwsze to kosztowało 1600zł. Teraz farmer współpracuje z jakąś firmą polska (dzięki któremuś użytkownikowi który skontaktował te dwie firmy ze sobą, gdzieś miałem nr gg do tego chłopaka ale nie wiem w końcu który to..) i tarcze są 3 razy tańsze przynajmniej dla mnie były. Gdzie o ta tarcze pytałeś?Szkoda czasu na szukanie i gdybanie dzwoń do farmera oni jak rano wyślą to na drugi dzień jest część na miejscu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robson1608 0 Napisano 5 Czerwca 2011 O części pytałem w Łukowie, tam jest serwis tego sprzętu,i takie ceny mi sypnęli,to jutro jeszcze przedzwonię do farmera porównam z ich cenami części. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbych 0 Napisano 6 Czerwca 2011 Kolego skąd jesteś bo ja również jak coś potrzebuję do Farmera to jeżdżę do Łukowa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lenczus16 0 Napisano 7 Czerwca 2011 Witam ja także posiadam Farmera 8244 z turem przepracowane ma już prawie 1500mtg. Miałem kilka usterek ale wszystko wykonane było we własnym zakresie bez pomocy żadnego mechanika. Jak coś to pytajcie:) Ja mam jedno pytanie czy nie sądzicie że łożysko od sprzęgła nie powinno być niekryte gdyż smar nie przejdzie przez nie?? Po prawej stronie pod kabiną jest kalamitka i od kalamitki poprowadzony jest wężyk a on smaruje jednocześnie łożysko od WOM-u i od sprzęgła. To działa wtedy jak jest włączony WOM, to wtedy jedno łożysko jest przy drugim i można spokojnie smarować, a przez te łożyska dwustronnego krycia raczej smar nie przejdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robson1608 0 Napisano 11 Czerwca 2011 Jestem z okolic Żelechowa, a co do łożyska wydaje mi się że kryte jest mniej narażone na cały ten syf który się zbiera w komorze, a przy odkrytym i smarowaniu pracuje ono w smarze razem z kurzem co będzie skracać jego żywotność, a ta kalamitka smaruje nie łożyska tylko tuleje na której one pracują. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
timasz 0 Napisano 25 Czerwca 2011 Witam Panowie i jak sie skonczyla sprawa z tym sprzegłem dalo sie kupic ta tarcze za 400 zl? jesli tak to gdzie ? Mam jeszcze pytanko do posiadaczy farmerow czy te nowsze modele powiedzmy od 2009 r nie nastreczaja juz tylu klopotow co te starsze ?Jakie sa koszty serwisowania tego ciagnika i koszty czesci?Ile wytrzyma sprzeglo przy normalnej eksploatacji z turem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robson1608 0 Napisano 26 Czerwca 2011 Witam!sprawa zakończyła się zakupem całego kompletnego sprzęgła 2500zł w sklepie,tarcze można by było dokupić w cenie ok 400 - 500 zł polski zamiennik który według serwisu w Sokółce jest lepszy do pracy z turem bo okładziny są pełne na całym obwodzie tarczy i wolniej się wydzierają, oryginał LUK-a ok 700 zl( o ile dobrze pamiętam) farmerek jest z 2009 roku a przyczyną wykończenia sie sprzęgła okazało się złe wyregulowanie dźwigienek(nierówno dolegały do łożyska i jedna sie całkowicie wytarła) a regulowane było jeszcze na gwarancji przez serwis, u mnie w okolicy to chyba największy problem z serwisem to czas reakcji i naprawy:) według serwisu sprzęgło powinno wytrzymać ok 3000mtg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbych 0 Napisano 28 Czerwca 2011 Robson1608 - sam robiłeś to sprzęgło, czy serwis ??? Czy teraz również musiałeś te dźwigienki regulować ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robson1608 0 Napisano 28 Czerwca 2011 Tak, sam naprawiałem, przy wymianie kompletnego sprzęgła dźwigienek się nie reguluje, regulacje wykonuje się po zjechaniu ciągnika (najwygodniej jak niema jeszcze założonego baku) na trzpieniu siłownika który wysprzęgla, luz musi być od 3 do 5mm można go wyczuć jak nie jest założona sprężyna która wspomaga cofnięcie siłownika, dźwigienki trzeba było by regulować przy wymianie samych tarcz lub dźwigienek, jest możliwość regulacji przez okienko ale jest to bardzo trudne a jeżeli ma ktoś założonego tura to wręcz niemożliwe bo mocowanie tura zasłania okienko, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateusz85 0 Napisano 9 Lipca 2011 Panowie czy w waszych Farmerkach były jakies przecieki ponieważ u mnie pojawił sie z silnika do skrzyni najprawdopodobniej uszczelniacz poszedł ale nie moge sie doczekac na serwis... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robson1608 0 Napisano 11 Lipca 2011 U mnie nie było dużego przecieku, było widać że któryś uszczelniacz puszcza dopiero po rozjechaniu bo komora sprzęgła była trochę zaolejona, wymieniłem uszczelniacz od strony silnika bo podobno ten od skrzyni jest jakiś mało typowy i jest problem z dostaniem go i trzeba trochę czekać, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateusz85 0 Napisano 12 Lipca 2011 U mnie terz nie ma dużego przecieku.. I dalej cieknie u Ciebie ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robson1608 0 Napisano 15 Lipca 2011 Jak narazie nic nie widać a trochę jest już używany, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slawek23 0 Napisano 16 Lipca 2011 ja jedynie wyciek miałem pod pokrywą zaworów, ale już uszczelka wymieniona. przeprowadziłem agro-tuning swojego farmera: nagłośnienie firmy pioneer, fotel w jasnej skórze i do tego neony niebieskie. jak wrzucę fotki napisze linki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateusz85 0 Napisano 17 Lipca 2011 Hehe To farmerek wyglada jakos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slawek23 0 Napisano 17 Lipca 2011 w nocy super. zdjęcia wrzuciłem , tylko czekają na zatwierdzenie. myślałem jeszcze nad montażem kamery na turze żeby mieć dokładny widok na to co robię. ale to już dłuższa historia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbych 0 Napisano 21 Lipca 2011 Kolego - gdzie wstawiłeś te zdjęcia ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slawek23 0 Napisano 21 Lipca 2011 na agro foto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slawek23 0 Napisano 25 Lipca 2011 http://www.agrofoto.pl/forum/uploads/1311588863/gallery_38631_66_20584.jpg http://www.agrofoto.pl/forum/uploads/1311588863/gallery_38631_66_10052.jpg http://www.agrofoto.pl/forum/uploads/1311588863/gallery_38631_66_35815.jpg i co wy na to???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kolodziej 0 Napisano 11 Sierpnia 2011 Witam!Jestem użytkownikiem Farmera 8244 z turem Metalfachu. Maszynę zakupiłem w 2010. Po obejrzeniu dwóch ciągników pięcioletnich zauważyłem co u mnie zostało zmienione: sprzęgło hydrauliczne - lżej się wciska, wygodniejszy fotel z amortyzatorem, pompa wtryskowa Motorpal (kiepsko zasysa paliwo przy poziomie poniżej 20 litrów). Zimą BEZNADZIEJNY rozruch.Ładowacz aktualnie bez problemu. Mocowanie tura zostało przesunięte do punktów podparcia kabiny raczej nic nie pęknie. W samym ciągniku, do pracy z ładowaczem, za mało "zcięty" nos - po opuszczeniu wideł pracujesz na wyczucie. To by było na tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kolodziej 0 Napisano 28 Sierpnia 2011 Czy może ktoś wytłumaczyć mi jak w praktyce korzystać z regulatora siłowego i pozycyjnego podnośnika?. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach