Skocz do zawartości
Maciek

Ciągniki FORTSCHRITT

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie śrubka o której piszecie (ta od strony sprężarki) jest od ustawiania dawki rozruchowej i majstrowanie przy niej nie wpłynie wam na moc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to 323 fabrycznie ma 100 KM (przy 1800 obr/min). Jego maksymalne obroty to około 1950 obr/min.

 

U mnie jest zmieniony silnik i na tabliczce pisze 125 KM (przy 2300 obr/min), ale jego maksymalne obroty to około 2400 obr/min.

Ile koni ma faktycznie to nie wiem.

 

/edit - Pią Paź 6 10:55:54

A czy może ktoś wie jaka jest różnica pomiędzy 323 i 323A?

U mnie pisze na tabliczce tylko 323.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie śrubka o której piszecie (ta od strony sprężarki) jest od ustawiania dawki rozruchowej i majstrowanie przy niej nie wpłynie wam na moc.

Zgadza się , tą srubką ustawia się maksymalne otwarcie zaworów pompowych sterowanych przez listwe zębatą regulatora obrotów, a ta listwa steruje te pompeczki nie tylko w czasie rozruchu, ale równierz w czasie pracy silnika i ustawienie tej śrubki, a zarazem listwy ma wpływ na dawke paliwa, a co za tym idzie - moc silnika

 

/edit - Pią Paź 6 19:42:31

a przy moim kombajnie idzie wkręcić silnik na 2400 obr (według wskazań licznika), oczywiście optymalnie jade na obr. 1800-max 2000, a na te 2400 to tylko nieraz sporadycznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie dawke na pompie ustawia się z prawej strony gdzie jest wlew oleju do pompy paliwowej odkreca się pokrywe i tam jest śruba 8 lub 6 z nakretka do regulacji dawki ale nie wiecej jak jeden może 1,5 obrotu

 

/edit - Sob Paź 7 17:08:08

Najlepiej jest oddać pompę do regulacji, fachowiec sprawdzi na stole jak to wszystko działa mam na myśli wtryski, pompę zasilająca i on wam ustawi prawidłowa dawkę jak powinna być dla danego silnika a koszt takiej usługi jest w granicach 50 – 250 zł. Wieć chyba warto to zrobić tym bardziej, że ten sprzęt ma przecież swoje lata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się regulacja dawki jest po prawej stronie pod pokrywą.Ale jeśli chcecie podnieśc moc ciągnika to najlepszy jest kapitalny remont.

 

/edit - Sob Paź 7 19:19:08

Na moim z 1990 jest 74KW przy 1800 obr

 

/edit - Sob Paź 7 19:32:55

Jak pewnie zauważyliście, trafiłem na to forum niedawno, i niewiem czy poruszaliście ten temat. Mam 323 od 3 lat i stale miałem problem ze sprzęgłem (ślizgało się przy zmianie biegów i przy ruszaniu z obciążeniem) przerobiłem nawet pompę roztaczając tłoczek na szersze manszety, nie pomogło. Dzisiaj założyłem mocniejsze sprężyny na ściąganiu tłoczka dolnej pompy i pomogło. Sprzęgło działa super - polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też sprzęgło się ślizga, ale przy dużym obciążeniu Kurde, może zrobie jak Ty

 

/edit - Sob Paź 7 20:24:16

A co do ustawiania dawki paliwa, to pod pokrywką ustala się tzw dawke stałą, dla pracy silnika w optymalnych warunkach, natomiast tą śrubką od strony sprężarki ustala się dawke maksymalną, maksymalne otwarcie zaworków dla pracy silnika podczas tzw momentów krytycznych, np w czasie maxymalnego obciążenia, wciśnięcia pedału gazu do podłogi, gdy potrzebna jest max moc, oraz w czasie rozruchu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i nie dowiedzialem sie ile spali 323 a bardzo mnie to ciekawi napiszcie tez na co zwracac szczególna uwage gdy sie oglada taki ciagnik przed zakupem i jak co posprawdzac dzieki i pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak Byś przeczytał wypowiedzi w tym temacie, to Byś wiedział ile pali, ale jeśli nie wiesz, to Ci powiem, że 10 litrów na godzine pracy, a na co zwrócić uwage? Na wszystko, a szczególnie żeby wszystkie podzespoły były sprawne, skrzynia biegów- pojedź na każdym biegu, zachacz jakąś maszyne, żeby sprawdzić pod obciążeniem, silnik musi odpalić od razu (na dotyk), hydraulika- najlepiej rozgrzać olej i sprawdzić działanie, wspomaganie ukł kier, sprzęgła , hamulca, musi działać, sprężarka- musi nabić min 6 atm, żeby zadziałały elementy sterowania skrzyni biegów, blokady mostów, 4x4, oraz drugi stopień sprzęgła, w kabinie- nawiewy muszą działać, inaczej w lecie się usmażysz jak w mikrofali, hamulce- muszą być sprawne, bo naprawa to makabra (szczególnie tył), bo przód nie ma problemu, gumki od żuka i heja, łącznik silnika ze sprzęgłem (gumowe tarcze) zwróć na nie uwage, żeby nie były ponadrywane. ogólnie na wszystko trzeba patrzeć, bo to nie nowe sprzęty, a kupić i naprawiać, to przesrane!

Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeczytalem wszystkie wypowiedzi w tym temacie ale o spalaniu bylo tylko o 300 a nie o 323 chyba ze cos przeoczylem wielkie dzieki i czekam na kolejne podpowiedzi sorry bo moze jestem troszke upierdliwy ale jestem nowy i na tym foum i w tej branzy teraz poginam troszke innymi sprzetami tzn 4011 i 330 wiec nie bardzo wiem od czego zaczac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym spalaniem to nie wiem jak u was. U mnie na ciężkich ziemiach ciągnąc B201 5-skib i orząc szybszą 3 wychodzi 15 litrów/ha. Jadąc wyższym biegiem rośnie do 18/ha (normalne On przy Koksie wychodzi więcej)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
silniki są takie same

potwierdza to tylko to ze jestem w tym nowy a na forum staram sie jak najwiecej dowiedziec a za nauke wielkie dz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tym spalaniem to nie wiem jak u was. U mnie na ciężkich ziemiach ciągnąc B201 5-skib i orząc szybszą 3 wychodzi 15 litrów/ha. Jadąc wyższym biegiem rośnie do 18/ha (normalne On przy Koksie wychodzi więcej)

Oj to masz mocne ziemie, mi tele spalił na 3 klasie z PHX 6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie 323 z 3 skibowym pługiem obrotowym Forschritta (135 cm) pali około 9 litrów na godzinę (wolna 4 - tj. ok. 8 km/h).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ZT423 LINK pierwsze o tym słyszę , ale jest na FARMFOTO kilka zdjęć , czy naprawdę jest to , to nie wiem . PoGOOGLUJ trochę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bo myślałem, że kumpel mnie bajeruje. Twierdzi, że takiego widział u handlarza za 25 tyś.

 

/edit - Pon Paź 9 17:54:12

Czy ktoś wie jak działają te dwie pomarańczowe kontrolki na obrotomierzu? U mnie lewa nie reaguje wcale a prawa na zgaszonym ciągniku żarzy a po uruchomieniu świeci mocno. Filtr na wyrównawczym mam czysty siateczkę też. Jeśli komuś to działa niech coś doradzi z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedna kontrolka jest od alternatora-ładowania, na zgaszonym silniku powinna świecić, a po odpaleniu powinna zgasnąć, natomiast ta druga jest od czujnika zanieczyszczenia filtra oleju w układzie smarowania silnika i na wyłączonym silniku też świeci(brak ciśnienia oleju), a po odpaleniu powinna zgasnąć, ale pod warunkiem, że filtr jest czysty, drożny, w przeciwnym razie, jeśli filtr oleju jest już zanieczyszczony, będzie się lekko żarzyć, a jeśli filtr będzie zaj..., to będzie świecić i oznaczato, że najwyższy czas wymienić wkład filtra, oraz wyczyścić filtr odśrodkowy (bąka, wirówke, jak kto tam nazywa), to tyle, środkowa kontrolka jest od kierunków, a niebieska od świateł drogowych (długich)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o dwie kontrolki w górnej cześci tarczy obrotomierza(obie są pomarańczowe i na pewno nie są od silnika )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ZT323 z 1990 pod tymi kontrolkami są narysowane jakieś kwadraciki z zaznaczonymi poziomami.Podobno to czujniki poziomu i ciśnienia oleju w skrzyni biegów. Jeden czujnik jest nad filtrem w zbiorniku wyrównawczym z prawej strony pod kabiną.Drugiego jeszcze nie znalazłem.Dodam ,że na moim obrotomierzu nie ma kontrolki ciśnienia oleju (mam zegar)są tylko ładowanie,migacze,długie(na dole obrotomierza w tej kolejności)

 

/edit - Pon Paź 9 20:00:32

Sprawdziłem na rysunku w katalogu (tablica8801)nie ma tych kontrolek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...