Miras 1232 0 Napisano 6 Października 2006 Panowie śrubka o której piszecie (ta od strony sprężarki) jest od ustawiania dawki rozruchowej i majstrowanie przy niej nie wpłynie wam na moc. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom323 0 Napisano 6 Października 2006 Z tego co wiem to 323 fabrycznie ma 100 KM (przy 1800 obr/min). Jego maksymalne obroty to około 1950 obr/min. U mnie jest zmieniony silnik i na tabliczce pisze 125 KM (przy 2300 obr/min), ale jego maksymalne obroty to około 2400 obr/min.Ile koni ma faktycznie to nie wiem. /edit - Pią Paź 6 10:55:54A czy może ktoś wie jaka jest różnica pomiędzy 323 i 323A?U mnie pisze na tabliczce tylko 323. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zorak 0 Napisano 6 Października 2006 Panowie wejdźcie i może coś uzupełnijcie http://www.agrofoto.pl/gallery/display-image-album-40-pos-4.html To w końcu jak jest z tą mocą bo na 100 % się zwiększa i zmniejsza moc poprzez regulacje pompy. Tylko czym to regulujemy ?? śrubką ?? czy może czymś innym ?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 6 Października 2006 Panowie śrubka o której piszecie (ta od strony sprężarki) jest od ustawiania dawki rozruchowej i majstrowanie przy niej nie wpłynie wam na moc.Zgadza się , tą srubką ustawia się maksymalne otwarcie zaworów pompowych sterowanych przez listwe zębatą regulatora obrotów, a ta listwa steruje te pompeczki nie tylko w czasie rozruchu, ale równierz w czasie pracy silnika i ustawienie tej śrubki, a zarazem listwy ma wpływ na dawke paliwa, a co za tym idzie - moc silnika /edit - Pią Paź 6 19:42:31a przy moim kombajnie idzie wkręcić silnik na 2400 obr (według wskazań licznika), oczywiście optymalnie jade na obr. 1800-max 2000, a na te 2400 to tylko nieraz sporadycznie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pietia 0 Napisano 7 Października 2006 Witam panowie dawke na pompie ustawia się z prawej strony gdzie jest wlew oleju do pompy paliwowej odkreca się pokrywe i tam jest śruba 8 lub 6 z nakretka do regulacji dawki ale nie wiecej jak jeden może 1,5 obrotu /edit - Sob Paź 7 17:08:08Najlepiej jest oddać pompę do regulacji, fachowiec sprawdzi na stole jak to wszystko działa mam na myśli wtryski, pompę zasilająca i on wam ustawi prawidłowa dawkę jak powinna być dla danego silnika a koszt takiej usługi jest w granicach 50 – 250 zł. Wieć chyba warto to zrobić tym bardziej, że ten sprzęt ma przecież swoje lata Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 7 Października 2006 Na tabliczce znamionowej na silniku przy moim forszaju, jest podana moc 125 PS (KM) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miras 1232 0 Napisano 7 Października 2006 Zgadza się regulacja dawki jest po prawej stronie pod pokrywą.Ale jeśli chcecie podnieśc moc ciągnika to najlepszy jest kapitalny remont. /edit - Sob Paź 7 19:19:08Na moim z 1990 jest 74KW przy 1800 obr /edit - Sob Paź 7 19:32:55Jak pewnie zauważyliście, trafiłem na to forum niedawno, i niewiem czy poruszaliście ten temat. Mam 323 od 3 lat i stale miałem problem ze sprzęgłem (ślizgało się przy zmianie biegów i przy ruszaniu z obciążeniem) przerobiłem nawet pompę roztaczając tłoczek na szersze manszety, nie pomogło. Dzisiaj założyłem mocniejsze sprężyny na ściąganiu tłoczka dolnej pompy i pomogło. Sprzęgło działa super - polecam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 7 Października 2006 U mnie też sprzęgło się ślizga, ale przy dużym obciążeniu Kurde, może zrobie jak Ty /edit - Sob Paź 7 20:24:16A co do ustawiania dawki paliwa, to pod pokrywką ustala się tzw dawke stałą, dla pracy silnika w optymalnych warunkach, natomiast tą śrubką od strony sprężarki ustala się dawke maksymalną, maksymalne otwarcie zaworków dla pracy silnika podczas tzw momentów krytycznych, np w czasie maxymalnego obciążenia, wciśnięcia pedału gazu do podłogi, gdy potrzebna jest max moc, oraz w czasie rozruchu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miras 1232 0 Napisano 7 Października 2006 OK zwracam honor.Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlos 0 Napisano 8 Października 2006 no i nie dowiedzialem sie ile spali 323 a bardzo mnie to ciekawi napiszcie tez na co zwracac szczególna uwage gdy sie oglada taki ciagnik przed zakupem i jak co posprawdzac dzieki i pozdro Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 8 Października 2006 Jak Byś przeczytał wypowiedzi w tym temacie, to Byś wiedział ile pali, ale jeśli nie wiesz, to Ci powiem, że 10 litrów na godzine pracy, a na co zwrócić uwage? Na wszystko, a szczególnie żeby wszystkie podzespoły były sprawne, skrzynia biegów- pojedź na każdym biegu, zachacz jakąś maszyne, żeby sprawdzić pod obciążeniem, silnik musi odpalić od razu (na dotyk), hydraulika- najlepiej rozgrzać olej i sprawdzić działanie, wspomaganie ukł kier, sprzęgła , hamulca, musi działać, sprężarka- musi nabić min 6 atm, żeby zadziałały elementy sterowania skrzyni biegów, blokady mostów, 4x4, oraz drugi stopień sprzęgła, w kabinie- nawiewy muszą działać, inaczej w lecie się usmażysz jak w mikrofali, hamulce- muszą być sprawne, bo naprawa to makabra (szczególnie tył), bo przód nie ma problemu, gumki od żuka i heja, łącznik silnika ze sprzęgłem (gumowe tarcze) zwróć na nie uwage, żeby nie były ponadrywane. ogólnie na wszystko trzeba patrzeć, bo to nie nowe sprzęty, a kupić i naprawiać, to przesrane!Powodzenia Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlos 0 Napisano 8 Października 2006 przeczytalem wszystkie wypowiedzi w tym temacie ale o spalaniu bylo tylko o 300 a nie o 323 chyba ze cos przeoczylem wielkie dzieki i czekam na kolejne podpowiedzi sorry bo moze jestem troszke upierdliwy ale jestem nowy i na tym foum i w tej branzy teraz poginam troszke innymi sprzetami tzn 4011 i 330 wiec nie bardzo wiem od czego zaczac Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 8 Października 2006 przeczytalem wszystkie wypowiedzi w tym temacie ale o spalaniu bylo tylko o 300 a nie o 323silniki są takie same Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miras 1232 0 Napisano 8 Października 2006 Z tym spalaniem to nie wiem jak u was. U mnie na ciężkich ziemiach ciągnąc B201 5-skib i orząc szybszą 3 wychodzi 15 litrów/ha. Jadąc wyższym biegiem rośnie do 18/ha (normalne On przy Koksie wychodzi więcej) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlos 0 Napisano 8 Października 2006 silniki są takie same potwierdza to tylko to ze jestem w tym nowy a na forum staram sie jak najwiecej dowiedziec a za nauke wielkie dz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześ 0 Napisano 8 Października 2006 Z tym spalaniem to nie wiem jak u was. U mnie na ciężkich ziemiach ciągnąc B201 5-skib i orząc szybszą 3 wychodzi 15 litrów/ha. Jadąc wyższym biegiem rośnie do 18/ha (normalne On przy Koksie wychodzi więcej) Oj to masz mocne ziemie, mi tele spalił na 3 klasie z PHX 6. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom323 0 Napisano 9 Października 2006 U mnie 323 z 3 skibowym pługiem obrotowym Forschritta (135 cm) pali około 9 litrów na godzinę (wolna 4 - tj. ok. 8 km/h). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miras 1232 0 Napisano 9 Października 2006 Czy ktoś z was widział model ZT423 ? Podobno to szóstka . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 9 Października 2006 ZT423 LINK pierwsze o tym słyszę , ale jest na FARMFOTO kilka zdjęć , czy naprawdę jest to , to nie wiem . PoGOOGLUJ trochę Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom323 0 Napisano 9 Października 2006 Z tego co wiem ZT423 to szóstka i ma 140 KM. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miras 1232 0 Napisano 9 Października 2006 Dzięki bo myślałem, że kumpel mnie bajeruje. Twierdzi, że takiego widział u handlarza za 25 tyś. /edit - Pon Paź 9 17:54:12Czy ktoś wie jak działają te dwie pomarańczowe kontrolki na obrotomierzu? U mnie lewa nie reaguje wcale a prawa na zgaszonym ciągniku żarzy a po uruchomieniu świeci mocno. Filtr na wyrównawczym mam czysty siateczkę też. Jeśli komuś to działa niech coś doradzi z góry dziękuję. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 9 Października 2006 Jedna kontrolka jest od alternatora-ładowania, na zgaszonym silniku powinna świecić, a po odpaleniu powinna zgasnąć, natomiast ta druga jest od czujnika zanieczyszczenia filtra oleju w układzie smarowania silnika i na wyłączonym silniku też świeci(brak ciśnienia oleju), a po odpaleniu powinna zgasnąć, ale pod warunkiem, że filtr jest czysty, drożny, w przeciwnym razie, jeśli filtr oleju jest już zanieczyszczony, będzie się lekko żarzyć, a jeśli filtr będzie zaj..., to będzie świecić i oznaczato, że najwyższy czas wymienić wkład filtra, oraz wyczyścić filtr odśrodkowy (bąka, wirówke, jak kto tam nazywa), to tyle, środkowa kontrolka jest od kierunków, a niebieska od świateł drogowych (długich) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miras 1232 0 Napisano 9 Października 2006 Chodziło mi o dwie kontrolki w górnej cześci tarczy obrotomierza(obie są pomarańczowe i na pewno nie są od silnika ) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 9 Października 2006 jaki masz model forszaja? w moim obrotomierzu są tylko te co opisałem, a nie masz opisu lub rysunku przy tych kontrolkach? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miras 1232 0 Napisano 9 Października 2006 Mam ZT323 z 1990 pod tymi kontrolkami są narysowane jakieś kwadraciki z zaznaczonymi poziomami.Podobno to czujniki poziomu i ciśnienia oleju w skrzyni biegów. Jeden czujnik jest nad filtrem w zbiorniku wyrównawczym z prawej strony pod kabiną.Drugiego jeszcze nie znalazłem.Dodam ,że na moim obrotomierzu nie ma kontrolki ciśnienia oleju (mam zegar)są tylko ładowanie,migacze,długie(na dole obrotomierza w tej kolejności) /edit - Pon Paź 9 20:00:32Sprawdziłem na rysunku w katalogu (tablica8801)nie ma tych kontrolek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach