Skocz do zawartości
Maciek

Ciągniki FORTSCHRITT

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj przerobiłem układ kierowniczy (przedłużyłem główne ramie i naciąłem ograniczniki) jest spora różnica. Dałoby się skręcac mocniej, ale główki centralnego drążka haczą o obudowę przedniego mostu. Jak zmierzę promień skrętu to podam. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki bardzo fotki doszły. Hmm wystarczy przeróbka taka jak Ty zrobiłeś i wystarczy ?? O ile się poprawił skręt - jest to odczuwalne ?? No to w wolnej chwili mam co już prace

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem promień skrętu 6,4m (było 8,4m przed przeróbką, więc chyba warto). Jeszcze jedno, przeglądałem historię i zaskoczyła mnie ilość oleju, jaki podajecie w skrzyni biegów. Pewien gość, który sprowadza te traktory od 16lat powiedział mi, że główną przyczyną awarii skrzyni jest niski poziom oleju. Ciągnik jest stabilny i jadąc po polu dość wolno nie rozchlapie oleju na wszystkie łożyska. Dlatego zawsze powinny miec maksymalny stan oleju (u mnie na pełnej skrzyni to ok. 70 litrów) Użytkuje go na kilkudziesięciu hektarach od 4lat bez awarii skrzyni)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej!! czy ja też mógłbym prosić o zdjęcia przerobionego układu kierowniczego?? moj adres to interprezesnet@wp.pl .też mam okazję pojeździć sobie forszajem i jak zapewne wszystkich denerwuje mnie ten duży promień skrętu! z góry dzięki!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi też doszły fotki Dzięki wielkie :*

 

Więc nie trzeba podcinac żadnych ograniczników, błotników itp ??

 

/edit - Sro Paź 25 17:13:42

ah sorry ograniczniki tak, ale czy błotniki ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wrzuć foty na agrofoto i bedą dostępne dla wszystkich, chyba ze chcesz to opatentować i bić na tym kase

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze raz w sprawie tego NIEBIESKIEGO FORSZAAJA Z agrofoto.pl

 

ta maska wygląda dużo lepjej od zwykłej nie wiecie jaka jest jej wysokość przy szybie (wysokośc od tego orginalnego brozowego ) ??

 

Ciekawe czy widocznośc strasznie ograniczona ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten Forszaj ma nie tylko zmienioną maske, ale również inny silnik, mercedesa, a jeśli Chcesz poznać właściciela tego sprzętu, to po prostu wejdź na jego nick w AF i napisz do niego, wporzo gościu jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też to słyszałem, jest to prawda, bo silnik ifoski, ten który jest w forszaju, jest robiony na licencji MANa, od MANa pasują prawie wszystkie części, a te z kolei były robione na wzór silnika mercedesa, bo niektóre części też pasują (ale są cholernie drogie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe ile kucyków ma pod maską w Tym Forszajomerolu ;]

Ciekawe jak rozwiązał połączenie silnika ze sprzęgłem i resztą dupereli ??

 

mam ochote zrobić taką maske do mojego ale nie wiem czy będe coś widział zza niej ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podwyższona maska tuż za szybą raczej nie ogranicza widoczności, chodzi o to aby przód maski był jak najniżej, wtedy ładnie widać przed ciągnikiem.

 

/edit - Czw Paź 26 20:58:36

Dziś zamontowałem do mojego forszaja tłumik od 385 (nówke), oryginalny był już tak przepalony, że podczas orki sam odpadł, kawałek ponad maską, narazie nie próbowałem go pod obciążeniem, ale różnica jest ogromna, słyszalny jest tylko taki specyficzny szum z rury, ale ogólnie bardzo cichutko.

A jakie wy macie tłumiki przy swoich forszajach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki za 200zł kupiony w Grene. Chyba jest od osiemdziesiony, ale dżwięk faktycznie super. Dałem wspornik pod maską żeby się nie urywał (w Pszennie za org. używkę chcieli 600 zł )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(w Pszennie za org. używkę chcieli 600 zł )

Tam zawsze jest drożej ja części kupuję w Pankowie 5 km dalej ale i taniej ostatnio kupowałem pierścienie w Pankowie 25 zł kpl a w Pszennie 34 , a jeśli chodzi o tłumik to akurat w Pankowie mieli uzywkę za 300zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie do użytkowników

czy wie ktoś w czym tkwi różnica w układzie smarowania ZT 303 a ZT 305 lub ZT 323 a ZT325. Przy mocniejszym przechyle na prawa stronę maleje ciśnienie oleju w silniku , chyba za sprawą płytkiej miski olejowej. Czy jest możliwość przeróbki układu smarowania , może ktoś poradził sobie z tym problemem ?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
. Przy mocniejszym przechyle na prawa stronę maleje ciśnienie oleju w silniku

troche dziwny objaw może masz za mało oleju w silniku, optimum to 15 l, max 17l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poziom oleju w silniku mam maksymalny, z tego co wyczytałem modele 300, 303, 323 miały takie objawy przy pracy na pochyłościach, na warunki górskie opracowano modele 305, 325 i jednym z usprawnień była modyfikacja układu smarowania silnika. Interesuje mnie właśnie skala zmian, czy ograniczała sie tylko do zmaiany miski olejowej ( jeżeli tak to na jaką ?) , czy też jeszcze coś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spadek cisnienia może mieć miejsce jak przy niskim stanie oleju w misce jak poprostu ucieka spod smoka. Mi nigdy nie spadało ciśnienia jak wjeżdżałem na pochyłości czy kopiec.

Dziwne jest to o czym piszesz. Może problem tkwi w jakims duperelu. A jak duży jest ten spadek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...