Skocz do zawartości
Maciek

Ciągniki FORTSCHRITT

Rekomendowane odpowiedzi

widzę, że niewielu €zytkowników fortschrittów pracuje w górach, spadek ciśnienia ma miejsce przy przechyle na prawą stronę, jazda pod i z góry nie powoduje spadku ciśnienia, spadek wynosi ok. 2-2,5 atmi ma miejsce na pochyłach ok.30-35 % (na oko)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wielu pracuje na górach ?? hehe no ja pracuje i to na konkretnych górach ale forszming daje radę kto nie posiada pola na górkach a zwłaszcza na pochyłościach to nie potrafi docenić przedniego napędu - jest obowiązkowy zwłaszcza na pochyłościach - pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobają mi się te niemieckie wynalazki, jestem prawie napalony na kupno, chociaż nie wiem czy kupić tani zt 303 czy dołożyć drugie tyle i wziąć zt323.

Może coś poradzicie a poza tym to jaki one mają udźwig na podnośniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chociaż nie wiem czy kupić tani zt 303 czy dołożyć drugie tyle i wziąć zt323.

To zależy w jakich warunkach chcesz pracować, bo nie ukrywajmy że 323 jest o niebo wygodniejszy od 303. Skrzynia biegów w 323 ma więcej przełożeń ale chodzą opinie że się często psuje co wg mnie jest nie prawdą. W 323 napędy, blokady itp są włączane na "przycisk" w 303 przekręcasz "wajche". No i 323 jest ładniejszy. Ale to wszystko zależy od tego czy masz kase. Ja też miałem 10 tys i chciałem kupić 303 ale trafił się w dobrej cenie 323 więc się nawet nie zastanawiałem tylko dołożyłem parę tyś i wziąłem 323. Wg mnie obydwie maszyny są dobre i warte zakupu za tą cenę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynie w 323 są słabsze.Mechanik który naprawiał mi skrzynię,tłumaczył,że żeby zmieścić 4 biegi wszystkie zębatki są cieńsze niż w 303 i dlatego się sypią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Posiadam taki ciągnik.... Mam silnik po remoncie. Pompa wtryskowa po regeneracji newe sekcje, nowe koncowki wtryskiwaczy... pali 20 litrów na motogodzine... Już nie wiem co go boli. Ma ktos dane techniczne ...Albo regulacyjne pomp wtryskowych do 323 i pochodnych??? Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sie wyłącza WOM?? U mnie w 323 chodzi cały czas.... Moge tylko przełączyc jego obroty ale nie moge wyłączyc..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam problem z rozpaleniem mojego 323a!

Najpierw wymieniłem koncówki wtryskiwaczy ale to nic nie pomogło pózniej poszła do regulacji pompa wtryskowa podczas której okazało sie ze trzeba wymienic w niej sekcje i tak tez zrobiłem ale jak przedtem trudno było rozpalic mojego fortschritta tak teraz w zimniejsze dni jest jeszcze gorzej!

Praktycznie cały układ zasilania paliwem przeszedł remont i dlatego nie wiem co moze byc nadal przyczyna takiego zachowywania sie mojego 323a podczas rozpalania i dlatego także prosze o pomoc w rozwiązaniu tego problemu??

Chciałbym takze nadmienic (bo wiem ze to takze moze miec wpływ) ze silnik nie bierze oleju a zawory były niedawno regulowane!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam problem z rozpaleniem mojego 323a!

A czy masz sprawny podgrzewacz? Jak nie będzie podgrzany to w chłodne dni będą problemy z odpaleniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze chodzi o podgrzewacz płynu chłodzącego załączany przyciskiem na tablicy w kabinie!

Jesli chodzi o ten podgrzewacz to tak napewno jest sprawny!Sprawdziłem takze i jego podczas walk z rozpaleniem mojego 323a!

Zresztą szczerze powiedziawszy troche wątpie w wydajnosc tego podgrzewacza ale skoro juz tam jest to niech bedzie!

Wiem ze niektóre silniki ify miały montowane świece żarowe ale dokładniejszych informacji na ten temat nie mam dlatego prosze jesli ktoś wie cos wiecej w tej sprawie o wypowiedzenie sie bo zaczynam sie juz zastanawiac nad zamontowaniem świec żarowych w kolektor ssący?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam jest świeca płomieniowa jak otworzysz maskę to dochodzi do takiego urzadzenia w kształcie walca o wysokości może 2 cm kabelk i odchodzą gdzieś w dół tam jest właśnie świeca a tym walcem jest zawór który steruje dopływam paliwa do świecy. Zobacz czy dochodzi tam prąd. Jak nie znajdziesz tego to poszukaj po powrocie paliwa z wtryskiwaczy bo do tego zaworu płynie stamtąd paliwo a potem z tego zaworka do świecy wężykiem. A na pulpicie świece włącza się tym przełacznikiem ostatnim z tej serii przełączników po lewej stronie tym przy włączaniu blokady mostów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, najlepiej i najprościej będzie kupić na najbliższej stacji benzynowej Samo Start i mu trochę zawsze przed rozruchem prysnąć w kolektor ssący i po sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, mam pytanie, mianowicie ile poleci taki forszaj 323a, ostatnio obok mnie przejezdzał i tak sunął ze tylko tuman kurzu za nim było widać, nie wiem czy miał coś przerobione czy one wszystkie tak biegają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chyba miał jeszcze jeden bieg bo leciał co najmniej 4 dyszki jak nie więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No mi o ile wiadomo to ZT323A może jechać z prędkością równą 40km/h.

Najlepiej by było, gdyby na to pytanie odpowiedział posiadacz 323A, tak jak tatamarty.323a

Przy okazji się dowiem, czy mnie raz licznik nie oszukał, kiedy jechałem za 323a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja moim jechałem 34km/h przy 1800 obr. Miałem jeszcze zapas pod pedałem bo mam podciagnięte do 1900 obr ale nigdy nie sprawdzałem ile wtedy jade.

Znajomy władował ZT323a silnik od bizona sw400 i mówił że wyciąga ponad 50 km/h przy 2300 obr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko raz dowiedziałem sie ile ciągnie mój forszaj, a mianowicie było to jak go kupiłem i jechałem nim do domu, a za mną jechał mój tata samochodem, pedał gazu miałem wciśnięty całkowicie do podłogi, jakie były obroty silnika nie wiem, bo licznik nie działał, ale po słuchu było czuć, że ponad przeciętne, na pewno grubo ponad 2000, wiem z porównania przy kombajnie, ten sam silnik, no ale do rzeczy, prędkościomierz w samochodzie pokazywał 50 km/h, więc tata wystraszony wyprzedził mnie i zatrzymał, żeby mi to powiedzieć, myślał, że coś sie zablokowało w pompie, bo miał kiedyś zdarzenie z 360, jak mu sie regulator w pompie wściekł i obrotomierz sie skończył.

Oczywiście nie rozpędzam sie zawsze do maxa, jak już jade po szosie, ale jak sie włączy 4 bieg szosowy, to czuć tą prędkość, nawet na niskich obrotach silnika.

 

/edit - Pią Lis 3 18:55:02

Witam!

Mam problem z rozpaleniem mojego 323a!

Ja mam założoną świece płomieniową od MF, paliwko doprowadzone z pompy zasilającej (rozgałęźnik na rurce do filtrów), świeca ta posiada zawór termiczny, jak sie rozgrzeje do odpowiedniej temperatury, otwiera wylot paliwa na gorącą spirale, paliwo zapala sie w kolektorze ssącym i rozgrzewa zasysane powietrze, a chyba nawet ten ogień też wlatuje do cylindra, bo jak próbowałem świece przed zamontowaniem, to waliła ogniem na długość 1 m, dosłownie miotacz ognia.Jakoś nie miałem nigdy kłopotu z odpaleniem, nawet w mrozie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jak mojego wkręcałem pod 2000 to odrazu pojawił się wyciek oleju pod uszczelką od głowicy więc dałem sobie spokój a poza tym ciągnie wtedy więcej paliwa niż przy pługu. No na równej drodze to można pomykać ale na dziurach to tragedia odbija się od drogi jak piłka do kosza.

A sprawdzaliście ile rzeczywiście wskazują wasze liczniki w samochodach bo moje wskazują 5 km/h więcej, sprawdzałem na takim liczniku przed przejściem dla pieszych przed szkołą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jestem od wczoraj posiadaczem forszaja 323a. Cieszę sie że jest taka strona o tych ciągnikach, mam nadzieję ze znajdę tu pomoc. Chodzi mi mianowicie o olej do skrzyni, zauważyłem w nim wycieki na razie nie mam czasu sie za to wziąć. więc muszę coś dolewać. Właściciel mówił ze mam dolać Hipol HL6. a w sklepie niema jest zatem HL46 hydrauliczny, czy moge tego dolać no i gdzie, czy pod akumulatorem z prawej strony. Ile tam musi być tego oleju, czy pełny zbiornik bo nie widzę tam bagnetu. Z czasem pewnie będą inne problemy, ale na razie to. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...