Skocz do zawartości
Maciek

Ciągniki FORTSCHRITT

Rekomendowane odpowiedzi

podaj namiary telefoniczne

074/8506822 Panków : 074/8519623 Pszenno

Ja też nie znam niemieckiego ale ze schematu zamieszczonego na tej stronie wynika ze masz zbiornik oleju przed (z widoku od kabiny) zbiornikiem paliwa a w nim od góry powinien byc wkręcony filtr! Oznaczony jest na tym schemacie na pozycji 2! Zresztą sama nazwa po niemiecku (2 Siebscheibenfilter) sugeruje ze jest to jakiś filt

To o czym mówisz to są dwa duże magnesy i jakiś zaworek nawet to rozkręcałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To o czym mówisz to są dwa duże magnesy i jakiś zaworek nawet to rozkręcałem

Po pierwsze to nie mówie a pisze!!!!

A po drugie jakbyś zadał sobie troche trudu i spróbował przetłumaczyć co rzeczywiscie oznacza słowo Siebscheibenfilter to dowiedziałbyś sie ze jest to własnie filtr oleju w układzie wspomagania!!!Ale chyba sobie tego trudu nie zadałes dlatego postanowiłem specjalnie dla ciebie przetłumaczyć słowo Siebscheibenfilter (Sieb-oznacza siedem , scheiben-oznacza plastry a filter-oznacza jak sam sie domyślasz a moze i nie dlatego napisze ze jest to filtr)

Wiec jak niby go rozbierałes i twierdzisz ze jest tam tylko zawór z dwoma magnesami a nie filtr to albo masz inny układ albo te magnesy to jakiś rodzaj filtru chociaż wątpie zeby spełniały taka rolę!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiec jak niby go rozbierałes i twierdzisz ze jest tam tylko zawór z dwoma magnesami a nie filtr to albo masz inny układ albo te magnesy to jakiś rodzaj filtru chociaż wątpie zeby spełniały taka rolę!

Nie rozebrałem go na niby tylko rozebrałem !!! i są tam te magnesy wielkością nie odpowiadające nawet średnicy wlewu moim zdaniem olej który wraca z układu tylko je oblewa a one wyłapują kawałki metalu i myślę , że to jest oryginał bo nie wyglada tam nic na przeróbkę . A jeśli chodzi o wysiłek w tłumaczeniu tekstu to wyobraź sobie , że go sobie zadałem ale niestety nie udało mi się . Może jestem za mało inteligentny.

 

P.S. W odpowiedzi na twój ton odpowiadam takim samym.

Poza tym forum jest po to aby sobie pomagać dlatego napisałem ten wątek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
P.S. W odpowiedzi na twój ton odpowiadam takim samym.

Poza tym forum jest po to aby sobie pomagać dlatego napisałem ten wątek

No własnie też tak myślałem do mojego przedostatniego (nie liczac tego) posta że forum jest po to zeby sobie pomagać! Nie miałem zamiaru nikogo tonem tego postu obrażac!!!

Ale po twojej odpowiedzi (także jej tonie) na niego takze zwątpiłem w to iz zadaniem tego forum jest pomoc!

Jeśli ty tak to odczułes to przepraszam!

Tez mi nie zalezy na obrazaniu kogokolwiek tylko jak najbardziej na pomocy dlatego odpowiedziałem na twój wątek!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widziałem tego fortschritta kilka razy na allegro! Ciekawe jak sie sprawuje z tym silnikiem? Ale właściciel chyba sam nie wie jak moca dysponuje ten ciagnik z takim "sercem" bo o ile pamietam 6 cylindrowy silnik Leylanda SW400 nie turbodoładowany dysponuje mocą około 180KM!

Sam myślałem nad takim przeszczepem z tym ze ja bym jednak wybrał 6 cylindrową ife no chyba że bym miał pod reka SW400 ale póki co wystarczy mi 4 cylindry od ify!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 cylindrowy silnik Leylanda SW400 nie turbodoładowany dysponuje mocą około 180KM!

Co takiego? Nie za dużo, o jakieś 80KM ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co takiego? Nie za dużo, o jakieś 80KM ?

Raczej nie za dużo o 80KM ale o 55 KM (pomyliłem go z SW680)!

Przepraszam za wprowadzenie w błąd!

Ma on dokładnie 125KM (to pewne źródła)!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwoliłem sobie założyć oddzielne forum Fortschritta jest obecnie puste ale przy Waszej pomocy mam nadzieję że stanie się najpopularniejszym forum dot. forszaja . Będę potrzebował Waszej pomocy w jego prowadzeniu. Na początek potrzebuję moderatorów odpowiedzialnych za poszczególne tematy oraz wasze opinie dot. podziału tematycznego zapraszam do dyskusji , a oto adres:

http://fortschritt.p2a.pl/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się , że ma wszystko będzie bardziej uporządkowane no i będziemy mieli wpływ na jego formę i treść

 

/edit - Pon Lis 13 10:22:48

Muszę znać Waszą opinię bo nie wiem czy dodać link tego forum do wyszukiwarki google

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko, że to, to są dane silnika SW400 obecnie produkowanego, jeśli się nie mylę. Te starsze, co jeżdżą na pokładzie Bizona Z0-56 mają ok. 100KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i z ta prędkością to trochę nie chce mi się wierzyć. Oba silniki (ifa i SW400) maja zbliżone prędkości obrotowe. jakim więc cudem po zmianie silnika wyciąga 50km/h??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@pawoln: dlatego osiąga 50km/h ponieważ z tego co pamiętam IFA ma obroty maksymalne niższe niż silnik SW400, dlatego ta prędkość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ifa ma 2200 a jak się podkręci pompę to nawet 2500 (przynajmniej ja mam tak w swoim 512) a z tego co ja wiem to SW400 nie mam większych nominalnych obrotów jak 2500. chyba ze sie mylę. Napewno też stracił na uciągu - chodzi mi tu o to że trzeba częsciej biegami machać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik w 323 na org. regulacjach ma 1800obr/min (na tyle ma wyskalowany obrotomierz) a sw400 daje się wkręcic na 2600. Widziałem tego forszaja bo mieszkam niedaleko stoi u handlarza. Moim zdaniem na uciągu nic nie traci bo to 100kM ma tylko inny moment obrotowy (ale praca silnika jest super bo to przecież 6 garów). Mam sw400 turbo 125kM i zastanawiam się nad przekładką. Co do prędkości to przy obrotach 2600 może ciągnąc coś koło 50km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, tylko, że to, to są dane silnika SW400 obecnie produkowanego, jeśli się nie mylę. Te starsze, co jeżdżą na pokładzie Bizona Z0-56 mają ok. 100KM.

Bizon ZO-56 ma 95 KM, jeśli dobrze pamiętam.

 

ifa ma 2200 a jak się podkręci pompę to nawet 2500

Zgadzam się, ale Ifa ma 100 KM przy 1800 obr/min. Przy 2300 obr/min ma już 125 KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że mają 100 KM. Choć o 95 KM też pisało w jakieś książce od Bizona.

Rok produkcji również będzie miał tu znaczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra nieważne ile ma koni ten SW400 tylko pytanie co trzeba pozmieniać aby wcisnąć ten silnik do Eryka. Interesuje mnie najbardziej połączenia ze skrzynia biegów, sprężarka no i pompa od układów wspomagajacych i kierowniczego. Na fotkach widać że są one podpiete pod rozrząd. Tak sobie myślę że może jak by wziął od jakiegoś Stara czy Autosana to by nie było dużo kombinacji tylko przeniesienie napedu na sprzęgło i mocowanie na ramie. Co myslicie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy ten link nie rozwiewa waszych wątpliwości ?

Już pisałem raz, ale napiszę jeszcze raz, te dane podane w tym linku są danymi obecnie produkowanego silnika SW400, a nie tego co kiedyś był wstawiany do Bizonów, jak i do ciągnika Fortschritt w prezentowanym w innym poście ogłoszenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...