Skocz do zawartości
Bart

Opinia o ciągnikach CASE - zapraszam do wypowiedzi.

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie wie ktoś moze jakie oleje leje sie do skrzyni biegów i do hydrałliki bo nie wiem jaki wlać do case 840 silnk D 239

olej hydraulicznyagrol lub coś o podobnych kosystencjach pewnie

żaden AGROL ja mam Hydramot FUCHS 10W40.mozna tez oleje klasy 15W40.AGROL jest zbyt gesty.

Szukam właśnie oleju do CASE 845 (International) - podobno do skrzyni i hydrauliki leje się , Oryginalnie "HY TRAN Plus", jednak są zamienniki np. oleje FUSH TITAN, czy inne..., w tym Olei AGROL UTTO który spełnia parametry różnych produentów maszyn, w tym CASE - czytałem specyfikację i chyba się na niego zdecyduję bo cena jest prawie o połowe niższa niż olej FUSH czy oryginalny HY TRAN, jednak spuszczę cały olej z ciągnika i zaleję nowym.

 

PS. ten AGROL UTTO ma chyba parametry 10W30 więc to chyba półsyntetyk, A olej FUSH też jeste 10W30, natomiast parametrów oleju HY TRAN nigdzie nie mogę znaleść,

 

Napiszcie co sądzicie o tym co piszę, przecież olej o parametrach 10W30 ma taką samą gęstość i lepkość bez względu na to jakiej jest firmy - no chyba że się mylę???

kolego poczytaj sobie o oznaczeniach jakie mają oleje i o czym mówią będziesz wszystko wiedział.

http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oleje.html

 

No właśnie o tym napisałem, olej czy FUSH czy STATOIL czy AGROL czy innej marki posiadający parametry np. 10w30 jest identyczny poza domieszkami uszlachetniającymi. Przecież FUCHS TITAN UTTO F 10W30 ma właśnie takie parametry jak AGROL UTTO 10W30 parametry .

 

Te strona którą mi podałeś, po przeczytaniu sądzę że mam rację, jeśli nie to sprostuj mnie. Czemu FUCHS(zachodnia marka, drogi, trudniej dostępny niż polskie oleje) a nie AGROL(łatwiej dostępny i tańszy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego mercedes a nie polonez?

niektóre firmy nie uznają gwarancji na pompy hydrauliczne gdy masz agro stou wlany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rzeczywiście agrol jest za gęsty w zimie może dojść do uszkodzenia układu hydraulicznego,bez ryzyka można stosować utto do wszystkich modeli nawet z początku lat 80-tych.dotyczy to również ciągników MF,JD.

 

No właśnie, przecież AGROL jest również UTTO, więc powinien spełniać parametry, jest też 10W30 - półsyntetyk

 

Zerknijcie sobie na tę aukcję:

http://www.allegro.pl/item669109132_olej_agro_utto_10w_30_glogow.html

 

Ten olej przechodzi testy CASE i innych producentów maszyn, więc czemu nie polecacie go, tylko inne zachodnie???

 

Podpowiedzcie bo już sam nie wiem jakim Olejkiem zalać swojego Internationala 8454 ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam zalany AGRO UTTO i jest git. oznaczenie olejów/olei jest uniwersalne we wszystkich krajach, na pewno europejskich. ja twierdzę że niższa cena jest spowodowana tym, że kupując zachodnie oleje płacisz za markę a nie jakość. jakość ta sama a cena inna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam zalany AGRO UTTO i jest git. oznaczenie olejów/olei jest uniwersalne we wszystkich krajach, na pewno europejskich. ja twierdzę że niższa cena jest spowodowana tym, że kupując zachodnie oleje płacisz za markę a nie jakość. jakość ta sama a cena inna.

 

DZięki za odpowiedź.

Napisz w czym stosujesz ten AGROL UTTO, jaka maszyna i w jakim układzie masz go zalanego.

 

Tak właściwie to też uważam że Polskie Oleje nie są złe- ludzie na nie nażekają bo leją najgorszej jakości SUPEROLE do starych URSUSÓW i co 3-5 lat trzeba robić remonty silnika i skrzyni, a gdybo były one zalane lepszymi - np. półsyntetykami to może by było lepiej. U mnie w c 360w skrzyni jest np. przepracowany olej silnikowy i nie ma się co dziwic że pompa siada po kilku latach i skrzynia również a siłownik opada po kilku miesiącach - po prostu olej jest zanieczyszczony i przepracowany i nie ma już swoich właściwości smarnych i przeciwzużyciowych.

 

Tak więc chyba sprubuję tego AGRO UTTO, chociaż ten FUCHS UTTO też mi chodzi po głowie, jak mi nikt nie odradzi to wezmę AGROLA.

 

Pomużcie więc z tym olejem bo nie chciałbym zniszczyć pompy w moim ciągniku(International 845xl)???!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jednak nie będę ryzykował stosowania Polskiego oleju z tego względu,że naprawy skrzyni są dość kosztowne w stosunku do różnicy ceny pomiędzy olejami i raz na parę lat mogę sobie pozwolić zapłacić 400 zł więcej.

Użytkując kombajn mam praktykę ,że smar na pewno jest gorszej jakości niż zachodni a konsystencja wizualnie jest identyczna.

Każdy sam decyduje co dla niego dobre...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no fakt każdy podejmuje decyzje na własną odpowiedzialność. jednak nie zawsze "zachodnie" jest lepsze niż polskie a często to większa tandeta niż nasze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no fakt każdy podejmuje decyzje na własną odpowiedzialność. jednak nie zawsze "zachodnie" jest lepsze niż polskie a często to większa tandeta niż nasze.

 

ja ciągle jeszcze nie jestem pewien jaką markę oleju wybrać polski czy zagraniczny??

 

Mam jeszcze pytanie bo pisałem z osobą która Internationala 845 i napisał mi że olej do skrzyni nie jest tym samym olejem co do hydrauliki.

Podobno do hydrauliki wlewa się olej z tyłu ciągnika otworem w bloku podnośnika - i faktycznie jest u mnie taki otwór z wkręconą miarką( taka czerwona puszka-tak jak by filtr siatkowy w środku, z miarką).

 

Powiem wam też że może i faktycznie tak jest bo sprawqdzałem olej w skrzyni biegów to jest taki bardziej przepracowany - ciemny brązowy, natomiast ten w hydraulice wydaje mi się być olejem czystym - jasny kolor.

 

Być może olej jest takich samych parametrów i w skrzyni i w hydraulice ale chyba jednak skrzynia i ukł. hydr. maja osobne zbiorniki.

 

Może ktoś się jeszcze o tym wypowie bo bo ciągle nie jestem pewiern.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no fakt każdy podejmuje decyzje na własną odpowiedzialność. jednak nie zawsze "zachodnie" jest lepsze niż polskie a często to większa tandeta niż nasze.

Coś tu się luki nie zgadza bo piszesz,ze masz case a nie ursusa

Podejrzewam,że polonezem tez nie jezdzisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozumiem aluzję. poprostu już widziałem przykre doświadczenia związane z zachodnimi olejami. kolega do samochodu marki audi wlał bardzo chwalony olej Mobil 1 no i po 20 kilometrach zatarł mu się silnik. i z tego co wiem nieoficjalnie to takiego olej do Polski przyszło kilka tysięcy i wszyscy mieli problemy co go kupili tylko że szybko ta partia została wycofana. a w elfie jak na warsztacie nalewali do silnika olej to był piasek na dnie. a z resztą powiem jeszcze jedno że mój kuzyn pracuje w firmie zajmującej się dystrybucją olei i wiem jakie WAŁY tam robią.

a jako formalność powiem że mam 2 ursusy zetora i case, miałem jeszcze masseya ale sprzedałem. a polonezem nie jeżdżę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ciągle jeszcze nie jestem pewien jaką markę oleju wybrać polski czy zagraniczny??

 

Mam jeszcze pytanie bo pisałem z osobą która Internationala 845 i napisał mi że olej do skrzyni nie jest tym samym olejem co do hydrauliki.

Podobno do hydrauliki wlewa się olej z tyłu ciągnika otworem w bloku podnośnika - i faktycznie jest u mnie taki otwór z wkręconą miarką( taka czerwona puszka-tak jak by filtr siatkowy w środku, z miarką).

 

Powiem wam też że może i faktycznie tak jest bo sprawqdzałem olej w skrzyni biegów to jest taki bardziej przepracowany - ciemny brązowy, natomiast ten w hydraulice wydaje mi się być olejem czystym - jasny kolor.

 

Być może olej jest takich samych parametrów i w skrzyni i w hydraulice ale chyba jednak skrzynia i ukł. hydr. maja osobne zbiorniki.

u mnie leje się też z tyłu olej ale nie ma osobnego do hydrauliki i skrzyni. tylko ze ja mam 4230.

 

Może ktoś się jeszcze o tym wypowie bo bo ciągle nie jestem pewiern.[/b]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rzeczywiście agrol jest za gęsty w zimie może dojść do uszkodzenia układu hydraulicznego,bez ryzyka można stosować utto do wszystkich modeli nawet z początku lat 80-tych.dotyczy to również ciągników MF,JD.
Przecież piszesz śmieszne rzeczy że Agrol jest zły a UTTO dobry, to tak jak byś napisał olej rzepakowy do frytek jest zły ale olej z rzepaku jest dobry.

Chodzi mi o to że UTTO jest tylko oznaczeniem przeznaczemnia oleju a nie marką.

Przecież jest AGROL UTTO, FUCHS UTTO, itp. ...

 

A mnie chodzi który zastosować czy polski czy zagraniczny??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

leje diesel 2. jedno auto ma już zrobione na tym oleju 300 tys. i nic a dodam że w sumie ma 500 tys. drugie ma 250 tys i też ani kapki nie weźmie oleju a pracuje jak nowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich. jestem nowy na forum i pilnie potrzebuje pomocy mam problem z case 5130 maxxum powershift zginela mi jazda.wymienilem olej na fusz 1040 mc,filtr tez.pompa jest dobra bo sprawdzane bylo cisnienie i jest ok.ale pali sie kontrolka po lewej stronie,taka zolta z wykrzyknikiem w kolku zebatym.w bezpiecznikach od cwierc biegow nie ma pradu,dodam ze zmienilem te kwadratowe przekazniki,rewers terz jest ok.prosze o pomoc sledzilem forum i byl taki przypadek wiec moze ktos to przerabial.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rzeczywiście agrol jest za gęsty w zimie może dojść do uszkodzenia układu hydraulicznego,bez ryzyka można stosować utto do wszystkich modeli nawet z początku lat 80-tych.dotyczy to również ciągników MF,JD.
Przecież piszesz śmieszne rzeczy że Agrol jest zły a UTTO dobry, to tak jak byś napisał olej rzepakowy do frytek jest zły ale olej z rzepaku jest dobry.

Chodzi mi o to że UTTO jest tylko oznaczeniem przeznaczemnia oleju a nie marką.

Przecież jest AGROL UTTO, FUCHS UTTO, itp. ...

 

A mnie chodzi który zastosować czy polski czy zagraniczny??

Jak już to nie Agrol UTTO -tylko Agrifarm Utto( nazwa handlowa od września zeszłego roku) Dawniej znany pod nazwą Titan Utto J 20C .....Od jakiegoś czasu handluję olejami marki Fuchs... lecz tylko w opakowaniach 205L

-Cena beczki 205L Agrifarmu Utto to 2,5 tyś Brutto

-Hydramotu 2,4 tyś Brutto

-Titan Plus 15W40 1.9 tyś

-Renolin vg 46 1.1 tyś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam wszystkich. jestem nowy na forum i pilnie potrzebuje pomocy mam problem z case 5130 maxxum powershift zginela mi jazda.wymienilem olej na fusz 1040 mc,filtr tez.pompa jest dobra bo sprawdzane bylo cisnienie i jest ok.ale pali sie kontrolka po lewej stronie,taka zolta z wykrzyknikiem w kolku zebatym.w bezpiecznikach od cwierc biegow nie ma pradu,dodam ze zmienilem te kwadratowe przekazniki,rewers terz jest ok.prosze o pomoc sledzilem forum i byl taki przypadek wiec moze ktos to przerabial.

Sterownik nie pozwala jechać

Na każdym półbiegu tak jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie tak bo wczesnie na 1i2 cwiercbiegu nie jechal a teraz zaden nie dziala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli sterownik padl czy tylko dostaje zle informacje.gdzie jest ten czujnik cisnienia oleju w skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli sterownik padl czy tylko dostaje zle informacje.gdzie jest ten czujnik cisnienia oleju w skrzyni.

Czujniki są cztery na każdy polbieg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jak sprawdzić czy są ok, i w którym miejscu one są . I czy można sprawdzić czy sterownik działa ? i jak to zrobić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale jak sprawdzić czy są ok, i w którym miejscu one są . I czy można sprawdzić czy sterownik działa ? i jak to zrobić ?

Najlepiej serwis wezwać...

Czujniki są z prawej strony pod kabiną.Jeżeli nie wiesz jak sprawdzić czy czujnik ciśnienia działa to wez elektryka bo wiecej szkody narobisz niż naprawy.

Sprawdz cisnienie na wywrocie zeby ok 180 miało.

Dalsza serwisowa procedura to sprawdzewnie cisnienia na kazdym z polbiegow po wykreceniu czujnika,żeby wyeliminować spadek ciśnienia na tarczkach a do tego potrzebne są króćce jeśli manometr już posiadasz.

Jeśli ciśnienie jest odpowiednie to sterownik wprowadza resztę w błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcę zakupić większą ilość oleju Hydrauliczno-przekładnioweg jakiejś dobrej marki, jednak potrzebuję połowy tego co chcę kupić. Chcę kupić beczkę 208 l a potrzebuję tylko połowy.

Myśałem o oleju FUCHS Titan UTTO 10W40, lub innym podobnej jakości oleju. Napiszcie co polecacie i czy jesteście zainteresowani kupnem??

Jeśłi by się zanlazł chętny kupiec z woj . Lubelskiego to prosze o kontakt na forum - codziennie zaglądam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem z jazda przy skręconych na max kołach rozłancza mi napęd i mruga kontrolka skrzyni mam tez wrażenie ze trzecia sekcja tura ma mniejszą moc, tur 2 sekcje + elektrozawór . Czy ktoś może mi podpowiedziec co moze byc przyczyną?-rozdielacz tura moze miec wpływ na to?Biegi i polówki chodza ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam sklep internetowy http://sklep.rolniczy24.pl/ asortyment dodany na stronie mają niewielki ale w rzeczywistości mają wszystko do Zachodnich maszyn rolniczych . Szybko tanio i solidnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...