Skocz do zawartości
Bart

Opinia o ciągnikach CASE - zapraszam do wypowiedzi.

Rekomendowane odpowiedzi

Hey!

dołączam sie do pytania tylko ja prosze o jakąś opinie o cięgniku CASE MAXXUM 125 MULTICONTROLER ponieważ jego wyposażenie jest duże a cena jest atrakcyjna!

 

Prosze o odpowiedź

 

Pozdro YAnkes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RECHU.

jak jestes to proszę o pomoc.

jaki olej i ile do skrzyni biegów case 845 xl. czy olej w hydraulice jest połaczony ze skrzynia biegów.

z góry dziekuje

tak jest połączony.ok 40litrów koniecznie półsyntetyk.ja mam fuchs'a Hydramot

Nie zgadzam się olej do skrzyni w Internationalu 845 nie jest połączony z hydraulicznym!!! Mam ten ciągnik i hydrauliczny olej jest jedynie w bloku podnośnika i ewentualnie w dodatkowym zbiorniku o ile taki ciągnik posiada. Natomiast skrzynia biegów i tylni most są połączone, jednak mają dwa otwory do spuszczania oleju 1 pod skrzynią a 2 pod tylnim mostem. Dlatego 2 spusty ponieważ ciągnik nie jest wypoziomowany spodem, tylko ma spadek w stronę tylnej osi.

 

Nie wiem jeszcze wszystkiego, ale kilka rzeczy już w tym ciągniku naprawiałem.

 

PS.

połączony zbiornik hydr. i skrzyni występuje w Internationalu 885

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie do posiadaczy tego ciagnika ; czy waszych ciagnikach tez z tej rurki biegnacej od wlelwu oleju silnikowego wylatuja cos jakby spaliny. Jesli nie to co moze byc nie tak z silnikiem?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanie do posiadaczy tego ciagnika ; czy waszych ciagnikach tez z tej rurki biegnacej od wlelwu oleju silnikowego wylatuja cos jakby spaliny. Jesli nie to co moze byc nie tak z silnikiem?.

 

Witam.

nie wiem o którą część ci c hodzi, ale może mówisz o rurce od "odmy", u mnie taka rurka jest po stronie pompy hydraulicznej i jest ona w takim deklu przykręcanym - jest ona skierowana do dołu

 

Ni ejestem mechanikiem ale ta rurka jest po to aby zrobić ujście gazom powstającym w silniku podczas jego pracy i chyba to normalne że wydobywa sie z niej jakiś gaz ( spaliny)

 

UWAGA!!!

 

Ale nie chcę wprowadzić cię w błąd gdyż nie jestem pewien, u mnie tak jest i jeżdżę już prawie rok bez żadnych problemów - słyszałem że jeśłi odmą idzie olej to już jest silnik do remontu ale to tylko opinia jednego handlarza. Jednak jeśli przyłożysz rękę do niej podczas pracy silnika i ręka nie będzie zabryzgana olejem to raczej nie masz się czym martwić....

 

A jeśłi silnik już bierze olej i ciężko pali i odmą pluje olejem to silnik do remontu.

Niestety to nie c360 i zestaw naprawczy nie będzie kosztował 600-700zł ale ok 2000-2500zł + szlify wału + uszczelki + itp... Ale jednak ten remont będzie na dłuższy okres czasu niż w c360 a i robota całkiem inna.

 

Ja mam INTER 845xl i pali niewiele więcej niż c360 a komfort całkiem inny, nie wspomnę że 1ha oram ok 1,5 godz.(pług 4x40cm) a nie 3,5 godz - c 360 (pług 3x35cm).

 

A ty długo posiadasz już ten ciągnik??

Coś w nim już naprawiałeś - podzil sie doswiadczeniami.

 

Zastanawiam się czy mój INTER 845xl jest w stanie pociągnąć i obrócić pług 4 skibowy obrotowy, pracowałem nim pługiem zagonowym 4 x 40 cm idawał sobie radę bez przedniego napędu, więc pomyśłałem o obrotówce też 4 skibowym.

 

Może ktos podpowie jakie są za i przeciw tej obrotówki, i może mi ktoś coś doradzi_______???????-----------//////??????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. mam go pol roku i nie narzekam narazie nic nie nawalilo.Pali mi dobrze w lato to bez podgrzewania swiecy zarowej. Czyli poki nie bryzga z tej rurki olejem to nie mam sie co martic? Szczerze mowiac to tylko to mnie intrygowalo w tym ciagniku ale skoro to nic takiego ze tam wylatuja jakies gazy to dobrze.Dzieki za odpowiedz.A co do tego pluga to wedlyg mnie obrotowym wcale sie szybciej nie orze ja tam mam przy swoim zagonowy 4x35 i mi wystarcza i nie bralem wiekszego bo mam strasznie gorzyste pola i ballem sie czy da sobie rade z wiekszym bo to w koncy nie mlody traktor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanie do posiadaczy tego ciagnika ; czy waszych ciagnikach tez z tej rurki biegnacej od wlelwu oleju silnikowego wylatuja cos jakby spaliny. Jesli nie to co moze byc nie tak z silnikiem?.

jeśli mocno dymi to silnik też już się kończy. miałem tak przy bizonie. na początku nic nie było potem zaczął dymić z odmy a na końcu olej szedł. ale do póki idzie i ma moc i nie bierze oleju to się nie ma czym załamywać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam. mam go pol roku i nie narzekam narazie nic nie nawalilo.Pali mi dobrze w lato to bez podgrzewania swiecy zarowej. Czyli poki nie bryzga z tej rurki olejem to nie mam sie co martic? Szczerze mowiac to tylko to mnie intrygowalo w tym ciagniku ale skoro to nic takiego ze tam wylatuja jakies gazy to dobrze.Dzieki za odpowiedz.A co do tego pluga to wedlyg mnie obrotowym wcale sie szybciej nie orze ja tam mam przy swoim zagonowy 4x35 i mi wystarcza i nie bralem wiekszego bo mam strasznie gorzyste pola i ballem sie czy da sobie rade z wiekszym bo to w koncy nie mlody traktor.

Wiem, że sama orka nie jest szybsza, ale przy nawracaniu jest sporo szybciej.

Mam pole 2,8ha- (pole nieforemno i klin z każdej strony) i pługiem obrotowym 3x 35 orałem to pole ok 3-4 godz natomiast pługiem 4 x 40 orałem ok 4-5 godz. przynajmniej tak pamiętam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam .mam problem z predkoscimierzem w case cs94. calkowicie zgina.w sumie to ja zaczolem sie bawic przelacznikiem na pulpicie od mt iobrotow przekaznika i po tym jak go przytrzymalem dluzej wyskoczl na pis na predkosciomierzu I od tamtej pory nie mam......... zna sie ktos na tym????? z gory dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam .moj case nadal stoi byli goscie z serwisu pobawili sie kilka godzin i stwierdzili ze oni to sie znaja na nowych.co moze byc przyczyna braku reakcji na wrzucanie biegow niby wchodza ze sprzeglem i bez, czujniki dzialaja cewki tez sterownik przekladalem ze sprawnego i nic to nie daje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od niedawna posiadam case 4230 i nie wiem w jaki sposób używać półbiegów ,czy tzw żółwia można używać zawsze czy jest to przełożenie używane w szczególnych sytuacjach gdy potrzebny jest większy moment obrotowy i czy najlepiej unikać włączania żółwia .Widziałem rozwiązanie półbiegów w MF 590 i przy zającu całe sprzęgło półbiegów pracuje zasilane olejem pod ciśnieniem a na żółwiu olej nie jest podawany i czy fakt ten nie ma wpływu na zużycie tarcz wewnątrz tego mechanizmu myślę że w case jest tak samo ,poza elektrozaworem.proszę o jakieś wskazówki .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rzeczywiście agrol jest za gęsty w zimie może dojść do uszkodzenia układu hydraulicznego,bez ryzyka można stosować utto do wszystkich modeli nawet z początku lat 80-tych.dotyczy to również ciągników MF,JD.
Przecież piszesz śmieszne rzeczy że Agrol jest zły a UTTO dobry, to tak jak byś napisał olej rzepakowy do frytek jest zły ale olej z rzepaku jest dobry.

Chodzi mi o to że UTTO jest tylko oznaczeniem przeznaczemnia oleju a nie marką.

Przecież jest AGROL UTTO, FUCHS UTTO, itp. ...

 

A mnie chodzi który zastosować czy polski czy zagraniczny??

agrol olej hydrauliczno-przekładniowy gdański ,agro utto 10w30 olej orlen agro-gama olejów przeznaczona dla rolnictwa, agrol to nie utto a jaka istnieje pewność tak nawiasem że jest zagraniczne a nie polskie skoro spełnia normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od niedawna posiadam case 4230 i nie wiem w jaki sposób używać półbiegów ,czy tzw żółwia można używać zawsze czy jest to przełożenie używane w szczególnych sytuacjach gdy potrzebny jest większy moment obrotowy i czy najlepiej unikać włączania żółwia .Widziałem rozwiązanie półbiegów w MF 590 i przy zającu całe sprzęgło półbiegów pracuje zasilane olejem pod ciśnieniem a na żółwiu olej nie jest podawany i czy fakt ten nie ma wpływu na zużycie tarcz wewnątrz tego mechanizmu myślę że w case jest tak samo ,poza elektrozaworem.proszę o jakieś wskazówki .

i jaką masz opinię na temat tego ciągnika bo ja mam też od niedawna i jak narazie jestem zadowolony. a co do pytania to zgadzam się z twoim zdaniem że półbiegów używać jak najmniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam czy nie wiecie gdzie jest filtr oleju podnosnika w case 685 xl

 

Niestety nie wiem , zale może byś jakieć fotki pokazał??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam czy nie wiecie gdzie jest filtr oleju podnosnika w case 685 xl

 

Niestety nie wiem , zale może byś jakieć fotki pokazał??

 

nie napisałem precyzyjnie. Chodzi mi o to że może masz jakieś zdjęcia ciągnika i na zdjęciu by coś było widać??

 

ja mam INTER 845 xl i u mnie pompa hydrauliki jest na zewnątrz z przodu ciągnika przy rozrządzie. I na jednym z przewodów hydraulicznych jest taka metalowa "szklanka" odkręcana na klucz i u mnie w ciągniku w niej jest filtr oleju hydraulicznego. No i jeszcze jest drugi filtr z tyłu w bloku podnośnika umnieszczony w takiej czerwonej puszce( ta puszka ma miarkę olejy hydr.).

Tak więc może u ciebie jest podobnie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RECHU.

jak jestes to proszę o pomoc.

jaki olej i ile do skrzyni biegów case 845 xl. czy olej w hydraulice jest połaczony ze skrzynia biegów.

z góry dziekuje

tak jest połączony.ok 40litrów koniecznie półsyntetyk.ja mam fuchs'a Hydramot

Nie zgadzam się olej do skrzyni w Internationalu 845 nie jest połączony z hydraulicznym!!! Mam ten ciągnik i hydrauliczny olej jest jedynie w bloku podnośnika i ewentualnie w dodatkowym zbiorniku o ile taki ciągnik posiada. Natomiast skrzynia biegów i tylni most są połączone, jednak mają dwa otwory do spuszczania oleju 1 pod skrzynią a 2 pod tylnim mostem. Dlatego 2 spusty ponieważ ciągnik nie jest wypoziomowany spodem, tylko ma spadek w stronę tylnej osi.

 

Nie wiem jeszcze wszystkiego, ale kilka rzeczy już w tym ciągniku naprawiałem.

 

PS.

połączony zbiornik hydr. i skrzyni występuje w Internationalu 885

 

UWAGA. !!

Wymieniałem olej w hydraulice w swoim International 845xl(1983r). Wiem już na pewno że olej hydrauliki nie jest połaczony z olejem w skrzyni!!!

Olej spuszczałem przez wykręcenie w bloku podnośnika po lewej u dołu śruby( w moim przypadku rozgałęziacza), i tym otworem spuściłem olej z bloku podnośnika. Odkręcałem też w miarę możliwości przewody hydrauliczne od wspomagania itp. Obczyściłem filtr hydrauliki znajdujący się ok 50cm po lewo od pompy oleju - wykręca się taką metalową szklankę i w niej jest filtr hydrauliki. Oprucz tego obczyściłem też filtr drugi który znajduje się w takiej plastikowej czerwonej puszce wkręconej w blok podnośnika u góry po środku ,między ramionami - ta puszka ma też miarkę do mierzenia stanu oleju.

 

UWAGA.

Przed spuszczaniem starego oleju polecam aby ciągnik trochę pochodził aby zagrzać olej w układzie hydraulicznym, wtedy szybciej zleci.

 

Po konsultacji z doradcą firmy LOTOS zdecydowałęm się na zastosowanie oleju AGROL STOU 10W30 ok. 200zł - LOTOSU ( jest też olej ORLENU AGRO STOU 10W30 ok. 230zł).

Niestety w sklepie nie mieli żadnego z tych olejów. Mieli olej firmy ARAL SUPER TRACTORAL STOU 10W30 ok. 250zł i taki kupiłem.

 

Zalałem olej w blok podnośnika - na początek weszło ok 13-15 litrów.

Następnie odpaliłem ciągnik i poczekałem chwilę aż układ się odpowietrzy ( można w tym celu poluzować śrubę znajdującą się na filtrem oleju hydr.) i później dolałem oleju do bloku podnośnika. Tak w sumie to weszło mi prawie całe 20 litrów.

 

Jeszcze w polu niewiele robiłem na tym nowym oleju ale jest dużo lepiej niż wcześniej( przed wymianą było mało oleju ok. 8-10l i układ mi się często zapowietrzał).

Rozsiewałem nawozy i bronowałem ok 1ha i wszystko ok.

 

Napiszę jak będzie później ale na razie polecam do stosowania do hydrauliki do INTER 845 xl oleje ????? STOU 10W30. Ja zastosowałem olej ARAL-niby niemiecki ale sądzę że oleje ORLENU czy LOTOSU też by się nadawały.

Jednak mając do wyboru do zachodniej maszyny olej polski i zachodni w podobnej cenie, to oczywiście bym wybrał zachodni.

 

Po prostu widać po maszynach rolniczych czy samochodach jak tam jest wszystko w dobrym stanie technicznym, czasami w ciągniku wszystko jest zniszczone ale silnik i podzespoły są w bardzo dobrym stanie - a to chyba zasługa poniekąd olejów jakie stosują ( anie są to chyba polskie oleje).

 

PZDR

 

Jak chcecie coś się więcej dowiedzieć to piszcie na forum lub GG: 2501924.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

W standardowym wyposazeniu case jx 60 nie ma pneumatyki. Czy co? Nie da sie podpiac hamulcow do przyczepy? W tym ciagniku jakie sa hamulce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do marcin 014

stary współczuję Ci że kupwałeś case w tej firmie!tragedia firma i serwis!a zwłaszcza odział w grajewie!szkoda słów!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

We wcześniejszych postach padło stwierdzenie że na trwałość podzespołów ciągnika mają duży wpływ oleje i z tym się zgadzam ale również w dużej mierze materiały. Kupiłem 4230 bo potrzebowałem ciągnika ok 80KM z turem,niezbyt starego za określoną kwotę i w miarę prostego-bez elektroniki,przy ciągniku rocznik 97 w innym wariancie było trudno coś lepszego znaleźć.A wybór padł na case bo przekonałem się że są wykonane z dobrych materiałów ,przykład-kolega remontował silnik w 685xl i na wzór ursusa chciał zrobić swoje znaki na kołach rozrządu-nie dało się zrobić dołka.Poza tym w tym modelu są hamulce mokre ,zwolnice planetarne praktycznie bezawaryjne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

własnie dzis w case 745 xl z 1989r przestal dzialc przedni naped

zalaczany jest hydraulicznie elektrozawór stuka podczas wlaczania - prosze o pomoc w ustaleiu przyczyny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...