waqu 0 Napisano 23 Lipca 2011 Projekt indywidualny - pod zamówienie. Gotowców nie ma wiele i są często absurdalne. To fakt są absurdalne, tak samo jak koszty które przedstawiają firmy, jeśli chodzi kompleksową obsługę (projekt, pozwolenia, budowa). Projekt robiła Ci firma specjalizująca się w tej branży, czy po prostu powiedziałeś architektowi co chcesz i jak ma być a on Ci nakreślił? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s69 0 Napisano 2 Sierpnia 2011 Mam nietypowa działkę i powiedziałem co chcę. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monterRoxell 0 Napisano 23 Sierpnia 2011 klient nasz pan Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chwedo5 0 Napisano 4 Listopada 2011 Co sadzicie o kurnikach zbudowanych z Płyt Warstwowych?? Sa lepsze niz z pustaka?? Ktos sie orientuje czy wychodzi taniej czy drozej niz z pustaka?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz111 0 Napisano 5 Listopada 2011 Na pewno szybciej. Za jednym zamachem masz dobrze ocieplone. A jak interes nie idzie odkręcasz płyty, zdejmujesz konstrukcje i sprzedajesz. Zostaje goły fundament. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chwedo5 0 Napisano 5 Listopada 2011 Wlasnie to jest dobre ze mozna wszystko pozniej rozebrac. Ale czy taki budynek nie jest drozszy i czy sa jakies plusy takiej konstrukcji?? typu lepsze trzymanie ciepla lub mniejsze nagrzewanie sie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
predator&obcy 0 Napisano 5 Listopada 2011 A na wybory chodzicie buduj ażeby potem rozebrac nie oto chodzi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MASTERKUK 0 Napisano 6 Listopada 2011 Co sadzicie o kurnikach zbudowanych z Płyt Warstwowych?? Sa lepsze niz z pustaka?? Ktos sie orientuje czy wychodzi taniej czy drozej niz z pustaka?? Weżmy prostą matematyke. porównajmy koszt wykonania 1m2 ściany płyta warstwowa pianka 8cm- 75zł netto + 20zł netto za obłożenie=95zł, +konstrukcja ?= 95+ śłupy boczne i rygle(szacunek 10zł)=ok 105zł kalkulacja kosztów: pustak +10 styropianu pustak 1m2- 6zł netto x 7sztuk na m2=42 za m2 scianystyropian 10cm- 0,1m3/m2= 12zł do każdego m2wykonanie tynku wewnątrz min 15zł do każdego m2.materiały na tynk wewn- 4zł do m2kołki do styropianu 4x40gr=1,6 do m2siatka do styropianu 1,6 za 1m2klej do styropianu 5zł/m2malowanie ściany zewn i wewn po 5zł za strone + farba 5zł/m2zatopienie siatki wykonawstwo 10zł/m2 sumując:42+12+15+4+1,6+1,6+5+5+5+5+10=106,2zł netto za 1m2 ściany o podobnym współczynniku przenikania ciepła, koszty są porównywalnej, przy płycie warstwowej musimy uwzględnic jeszcze koszt słupów bocznych i rygli oczywiscie juz słysze głosy ze budowanie treadycyjne tyle nie kosztuje i można niektóre rzeczy wykonac w innym standardzie tak ale rezygnując z porządnego wykonania izolacji biją nas po kieszeni koszty ogrzewania. Kurnik z warstwówki jest niewątpliwie lepszy i szybszy do mycia, jest szczelniejszy można osiągnąc lepsze wartosści podcisnienia przez co wentylacja jest skuteczniejsza, kurnik z warstwówki nagrzejemy przed wstawieniem przy różnicy 60st celsjusza max w 1 dobę, czy kurnik z pustaka tak samo szybko??? wątpie kurnik 1500m2 dobra ekipa pokryje płytą max 2 tygodnie, ile trwają wszystkie czynności przy budownictwie murowanym ?>? wole o tym nie myslec tym bardziej ze coraz trudniej o dobrych fachmajstrów. tak wiec nie nalezy pytac o cene bo jest podobna, a walory użytkowe które moim zdaniem lepsze są w budynkach z płyty... Pozostaje jeszcze kwestia trwałości.... trudno mi ocenic ile lat wytrzyma płyta warstwowa.. budynki 5letnie wciąż wyglądają jak nowe.... Jedno jest pewne należy unikac płyt z rdzeniem styropianowym i wełnistym i traktowac je jako zło konieczne np(wełna przy wymaganiach ognioodporności przegród budynku). I jeszcze jedno:nie jestem przedstawicielem od płyt tylko użytkownikiem kurników różnego typu. a tak w ogóle jak patrze ile kurników sie teraz buduje to zaczynam myśleć nad zmianą branży.... i wam też radze nad tym pomyslec Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hodowca broilerow 0 Napisano 8 Listopada 2011 zapomniales o kosztach robocizny za postawienie scian z suporexu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s69 0 Napisano 9 Listopada 2011 Ściany plus zbrojony winiec to robocizna poniżej 20 tys z 2 tys mkw, czyli drobne. Kluczowa sprawa to jakość supoteksu. Czterysetka o grubości 36 cm nie wymaga ocieplania styropianem. No ale fakt buduje się bez opamiętania. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
medox 3 Napisano 9 Listopada 2011 Nie wierz w ściany jednowarstwowe,z punktu widzenia współczynników przenikalności cieplnej.Choć w przypadku kurnika ,aż tak wielkiego znaczenia to nie ma.W/g mnie bardziej ekonomicznie zbudować tak cienką ścianę ,jak pozwala na to konstrukcja i docieplić styropianem.Kiedyś budowało się 0.5m ściany ,żeby było jako tako ciepło ,dziś jest styropian.Hale z płyty warstwowej jakoś do mnie nie przemawiają ,musi być idealna wentylacja ,bo w przeciwnym wypadku woda zacznie się po ścianach lać w momencie.W przypadku ściany murowanej plus tynkowanej ,zawsze trochę tej wilgoci ściana przyjmie ,zanim z niej pocieknie.Rdzeń w płycie ,jeśli ze styro to zeżrą go myszy,więc raczej poliuretan.Ile wytrzyma ta blaszka ,będąca non stop w tak agresywnym środowisku co żre wszystko,do tego co 2 miesiące lana wodą ,pryskana chemią (nie wyłanczając zimy)itp. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Samsam 0 Napisano 9 Listopada 2011 (nie wyłanczając zimy)itp. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
medox 3 Napisano 9 Listopada 2011 oj tam ,się szybko pisze czasem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz111 0 Napisano 9 Listopada 2011 Co z tego że jest styropian, jak i tak nie oddycha. Ściana po jakimś czasie też straci swoje właściwości, skruszeje i będzie do wymiany. A co jest łatwiej? Wyburzyć ścianę i postawić od nowa czy odkręcić płytę i przykręcić nową płytę?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
medox 3 Napisano 9 Listopada 2011 Oddychanie ścian to mit.Promil promila.Bez znaczenia.Oddycha wentylacja,nie ściany. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz111 0 Napisano 9 Listopada 2011 Jak oddycha wentylacja to co za różnica jakie ściany będą?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MASTERKUK 0 Napisano 9 Listopada 2011 Nie wierz w ściany jednowarstwowe,z punktu widzenia współczynników przenikalności cieplnej.Choć w przypadku kurnika ,aż tak wielkiego znaczenia to nie ma.W/g mnie bardziej ekonomicznie zbudować tak cienką ścianę ,jak pozwala na to konstrukcja i docieplić styropianem.Kiedyś budowało się 0.5m ściany ,żeby było jako tako ciepło ,dziś jest styropian.Hale z płyty warstwowej jakoś do mnie nie przemawiają ,musi być idealna wentylacja ,bo w przeciwnym wypadku woda zacznie się po ścianach lać w momencie.W przypadku ściany murowanej plus tynkowanej ,zawsze trochę tej wilgoci ściana przyjmie ,zanim z niej pocieknie.Rdzeń w płycie ,jeśli ze styro to zeżrą go myszy,więc raczej poliuretan.Ile wytrzyma ta blaszka ,będąca non stop w tak agresywnym środowisku co żre wszystko,do tego co 2 miesiące lana wodą ,pryskana chemią (nie wyłanczając zimy)itp. Ciesze się, że dyskusja się rozkręciła W trakcie produkcji nie obserwuje skroplin poza miejscami przy wlotach powietrza. Jeśli płyta jest porządnie zamknięta (obrórki blacharsie silikony itp) to myszy jej nie zjedzą, natomiast nie zamkniety styropian bez obróbek to tak jak mówisz idealne miejsce gniezdzenia sie mysz, pozatym niezamkniety styropian bardzo szybko nasiąka i ulega biodegradacji. Jesli jakis przedstawiciel od płyty bedzie wam wciskał kit ze myszy nie jedzą poliuretanu to nie wierzcie mu bo jedzą... (ale potem podobno zdychają). Kolejna sprawa wynika z technologi produkcji płyt styropianowych (łączenia tafli styropianu i wklejanie między blachy) występują mostki termiczne (bardzo widoczne zimą poprzeczne pręgi w powierzchni płyty) nawet przy zabawie termometrem kontaktowym IR można namierzyc miejsca łączenia płyt styropianowych tak samo możemy wychwycic wszystkie słabe punkty budynku i je dopracowac. przy wyeliminowaniu mostków termicznych, dobrym zamknięciu płyt i skutecznej wentylacji nie ma mowy o lejącej sie po suficie i scianach wodzie, apropo wytrzymałości blaszki- blachy są wykonywane w standarzie ocynk+ farba(ok 20 mikronów). Po 5 latach trzymania nioski nie ma oznak korozji ani w środku ani na zewnątrz. W przypadku zastosowania tylko blachy ocynkowanej wytrzymałośc blaszki byłaby na bardzo niskim poziomie- widze co się dzieje z urządzeniami w ocynku. Jeszcze tylko na temat pochłaniania wody przez mur.... wszystko zależy czym jest zabezpieczony. Jesli została zastosowana farba fasadowa to nie wsiąknie ani kropelka. Nasiąkania ścian murowanych w przypadku słabego ich zabezpieczenia (np. wapienkiem) również nie zaliczyłbym do zjawisk szczęsliwych ze względu na erozję wodną wierzchniej warswy tynku ....... a potem niestety kolejnych;( aż do pustaka ;( Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
medox 3 Napisano 9 Listopada 2011 Jak oddycha wentylacja to co za różnica jakie ściany będą?? Nie mowilem o oddychaniu,tylko o tym ,ze troche tej wilgoci sciany przyjma,a na blasze natychmiast sie wykropli,chyba nawet przy minimalnym bledzie w wentylacji.Ogrzewanie gazowe,tez produkuje wilgoc Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek123 0 Napisano 21 Listopada 2011 zachecam do dyskusji na nowo załozonym temacie HYDE PARK, tam mozemy poruszac wszystkie sprawy które nam- leżą na wątrobie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal1991 0 Napisano 18 Grudnia 2011 Witam. Oplaca sie zalozyc zarowki diodowe energooszczedne na kurnik? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s69 0 Napisano 23 Grudnia 2011 PostWysłany: Nie Gru 18 10:30 GMT 2011 Temat postu:Witam. Oplaca sie zalozyc zarowki diodowe energooszczedne na kurnik?Będzie ci bardzo ciężko je ściemnić. Zastanawiałem się nad tym ale one są bez dobrago sterownika (specjalnego do LED) praktycznie nie ściemniane. Lepiej już zastosować świetlówki Liniowe T8 a najlepiej T5.. Jeśli już LEDY to tego typu: http://www.net-led.pl/naswietlacze-led/50-naswietlacz-led-10w-halogen-80-100w.html A do tego ściemniacz http://sterowanieled.pl/produkty/konwertery-sygnalow-led/ec-11v/ Ale nie wiem jak to działa w praktyce. Ściemniacz można podłączyć do sterownika hali 1-10V Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chwedo5 0 Napisano 24 Grudnia 2011 Jak oddycha wentylacja to co za różnica jakie ściany będą?? Nie mowilem o oddychaniu,tylko o tym ,ze troche tej wilgoci sciany przyjma,a na blasze natychmiast sie wykropli,chyba nawet przy minimalnym bledzie w wentylacji.Ogrzewanie gazowe,tez produkuje wilgocWłaśnie tego sie boje, że w takim kurniku z płyty po wstawieniu jak sie bedzie grzalo to trzeba bedzie duzo bardziej wentylowac obiekt niz przy kurniku murowanym. Wieksza wentylacja to i wiecej trzeba grzac i wiecej gazu na rzut pojdzie. Tak mi sie wydaje... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz111 0 Napisano 27 Grudnia 2011 Musiałby się wypowiedzieć ktoś kto użytkuje taki obiekt. No a ogrzewanie gazowe samo w sobie chyba ma to do siebie że duża wilgoć mu towarzyszy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chwedo5 0 Napisano 27 Grudnia 2011 Zgadza sie, ogrzewanie gazowane tworzy wiekszą wilgotnosc. Mam nadzieje ze ktos sie wypowie na temat uzytkowania takiego obiektu zbudowanego z płyty warstwowej, a obiektu zbudowanego z pustaka. Najlepiej taka osoba co na własnym doświadczeniu to sprawdziła Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kol 0 Napisano 29 Grudnia 2011 36 cm grubości suporex (gazobeton) na ściany. Wkładany na pióro i klej. Dziecko to zbuduje. Najlepiej 500 lub 400 gęstości. Nie trzeba docieplać + Wywleka płyty podłogowej z zagęszczanego betonu. Ale tutaj tylko gruszka. Betoniarkę schowaj w garażu. Dach z blachy na konstrukcji stalowej polecam. Nie gnije jak drzewo i sie nie zawali za 10 lat. Podsufitka na małym stelażu z obornickiej płyty radze (po co ogrzewać poddasze). Wysokość zrób taką żeby duża ładowarka wjechała. Socjalne sobie obok postaw nie przy kurniku. Nie ma sensu. Przyklej tylko małe pomieszczenie do sterowania i zadawania leków i na agregat to max 40 m kw. I jeszcze małe pomieszczenie na piec. Pasze zadaje się przecież ze zbiorników na zewnątrz wiec odchodzi "paszarnia" Ogrzewania radze przemyśleć wersje automatyczny kocioł na węgiel plus nagrzewnice wodno powietrzne. Gaz jest duuuuuzo droższy od tego. 700 tys to minimum z wyposażeniem podstawowym. Ale z porządnym agregatem, schładzaniem kropelkowym i piecem automatycznym to z 900 tys. Budynek to nie kurnik. Ładowarka kosztuje 100 tys. Zbiorniki czy oświetlenie to kolejne pieniądze, worek bez dna Co do dachu, to kratownice opierasz na wieńcu czy jest konieczność zrobienia słupków zbrojeniowych do podtrzymania konstrukcji stalowej (hala szerokości 18m)?Mam 18-stkę, kratownice na wieńcu,słupy co 6 m, ściany warstwowe ( siporeks 12-10cm styropian-18 siporeks) 14 lat już stoi i się sprawdza. Nie widzę jakiejkolwiek korozjii tynków i scian Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach