Skocz do zawartości
Gość Piotr de 330

Wszystko o Ursus C-330

Rekomendowane odpowiedzi

najprosciej to sprawdz , podłacz cos pod WOM, wcisnij pedał do konca jesli, niepojdzie właczyc, tzn zgrzyty itd, to znaczy że albo wystarczy wyregulowac , albo konieczna wymiana tarczy jesli to nieposkutkowało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie , nie trzeba z prawej strony ciągnika tuż przed pedałem gazu jest, otwór przesłoniony kratką, przez ten otwór z powodzeniem można wyregulowac, teraz to zależy czy masz stary czy nowy typ sprzęgła, na 6 dzwigni nowy typ, na 3 dzwignie stary typ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie , nie trzeba z prawej strony ciągnika tuż przed pedałem gazu jest, otwór przesłoniony kratką, przez ten otwór z powodzeniem można wyregulowac, teraz to zależy czy masz stary czy nowy typ sprzęgła, na 6 dzwigni nowy typ, na 3 dzwignie stary typ

 

A masz moze instrukcje napraw?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam katalog czesci, i instrukcje uzytkownika w ktorej jest zawarty sposob regulacji,ja mam akurat stary typ sprzegła 3 dzwigienki, w ktoryms ze starszych topagrar był dokladnie temat sprzegla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie czy jest mozliwość założenia obudowy sprzęgła od 330 do silnika (ciągnika) 328 tak aby mieć mocniejszy rozrusznik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawsze co bym nie robił to mam temp.80*c w bloku silnika.czy orka czy brony to dochodzi do 80* czasem 85 nie więcej. cisnienie 6 atmosfer cały czas nawet przy wolnych obrotach spada ze nie widac praktycznie roznicy. to dobrze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bardzo dobrze i nic nie kombinuj, silnik najlepiej i najwydajniej pracuje gdy osiągnie optymalna temperaturę, tj dokładnie taka temperatura jaka podajesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyszły mrozy i nie moge trzydziestki odpalic? Znacie jakies fajne metody? Da sie jakoś doładować akumutory nie wyjmujac ich?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przyszły mrozy i nie moge trzydziestki odpalic? Znacie jakies fajne metody? Da sie jakoś doładować akumutory nie wyjmujac ich?
Nie pisz takich rzeczy na tym forum jak sie podpisujesz technik rolnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przyszły mrozy i nie moge trzydziestki odpalic? Znacie jakies fajne metody? Da sie jakoś doładować akumutory nie wyjmujac ich?
Nie pisz takich rzeczy na tym forum jak sie podpisujesz technik rolnik

 

Teoria to jedno a praktyka drugie. Uzytkujac dana maszyne po jakims czasie coraz lepiej sie ja poznaje i do glowy przychodza rozne nowe metody, ktore sie nawet inzynierom nie snily.

Jesli chodzi o odpalenie tzrydziestki to jest ona wyposazona w swiecie zarowe oraz odpreznik ale pomagaja tylko przy lekkim minusie. Mozna tez uzyc startera wtryskiwanego do filtra powietrza ale do d..., nic nie pomaga. Grzałka do miski - za duzo roboty.

Słyszałem, ze akumulator mozna prosownikiem ladowac podlaczajac jeden do masy a drugi do rozrusznika ale nie wiem ile w tym prawdy wiec z stad moj post.

Mati czyzbys zazdroscił wykształcenia rolniczego? No tak przecierz jak robil dziadek, ojciec tak i ja bede.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mati czyzbys zazdroscił wykształcenia rolniczego? Tak az poczerwieniałem z zazdrości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widać, widać....

ciekawe czego ci w tej szkole na mechanizacji uczyli .pewnie ze mizna tak ładowac na 12V.ameryki nie odkryłes albo jeszcze lepiej kup sobie rozruch bedzie po problemie

PS.ucz sie dalej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widać, widać....

ciekawe czego ci w tej szkole na mechanizacji uczyli .pewnie ze mizna tak ładowac na 12V.ameryki nie odkryłes albo jeszcze lepiej kup sobie rozruch bedzie po problemie

PS.ucz sie dalej

 

Pytam się w jaki sposób się ładuje akumulatory poprzez podłączenie do rozrusznika a ty o jakiś pier... gadasz. Jak tez nie wiesz to po co forum zasmiecasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyjacielu nie ma w kwestii ładowania żadnej filozofii. Po prostu zacisk minusowy prostownika zaciskasz gdzieś na korpusie ciągnika ( najlepiej na jakimś niemalowanym elemencie oczywiście metalowym) a plusowy do śruby na automacie rozrusznika (do tej do której biegnie taki gruby kabel z akumlatorów) i po kłopocie. Chyba że masz plus na obudowie (a jak masz prądnice to na pewno) to po prostu odwrotnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przyjacielu nie ma w kwestii ładowania żadnej filozofii. Po prostu zacisk minusowy prostownika zaciskasz gdzieś na korpusie ciągnika ( najlepiej na jakimś niemalowanym elemencie oczywiście metalowym) a plusowy do śruby na automacie rozrusznika (do tej do której biegnie taki gruby kabel z akumlatorów) i po kłopocie. Chyba że masz plus na obudowie (a jak masz prądnice to na pewno) to po prostu odwrotnie.
Tylko tak podpowiem ze jak mi sie obiło o uszy(sam c-330 nigdy nie miałem)to jak instalacja z pradnica to "trzydziestka" miała +na masę,jak złe piszę to niech mnie ktoś poprawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jest w starszych typach ciapka" u mnie też tak było +" na blok,przerobiłem już u siebie na alternator, i po odwróceniu biegunów, rozrusznik kręci i tak w dobrą strone jakby kto pytał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę czytać ze zrozumieniem. Przecież napisałem wyraźnie że jak ma prądnicę to na pewno ma plus na korpusie i trzeba prostownik podłączyć odwrotnie. Wszystkie uwagi są cenne ale niektóre po prostu się nie potrzebnie powtarzają i zaśmiecają całe forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja stara 330 miała prądnicę i miała + na "ramie". Ktoś ją przerobił i teraz ma - na "ramie" i miała prądnicę. Teraz ma alternator.

Natomiast nowsze modele 330 miały już - na "ramie" i miały prądnicę. A jak ktoś nie jest pewiem to jak podłancza prostownik do ładowania to może łatwo sprawdzić czy dobrze podłączył bieguny. Na odłączonym prostowniku dotykać żabkami prostownika biegunów. Jeśli są źle podłączone bedzie iskrzyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak bo są dwa typy prądnic, wiem bo sprawdzałem kiedys jeszcze jak przy mojej była prądnica bo szukałem regulatora napiecia, i znalazłem żuk miał własnie też tak że +' na rame, przynajmniej w starych typach, ijest drugi typ prądnicy z -" na ramę, te miały symbol na konću d" bodajże, a te odwrotne c" , albo na odwrót

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...