Skocz do zawartości
Gość Piotr de 330

Wszystko o Ursus C-330

Rekomendowane odpowiedzi

A-podnoszenie B-neutralne C-opuszczanie wymuszone D-swobodne o ile mnie pamięc nie myli, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ciekawe skrzyżowanie c-330 z fertkiem było widziałem kiedyś co jest w produkcji silnik od forda jeżeli się nie myle a reszta od 30stki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to ciekawe skrzyżowanie c-330 z fertkiem było widziałem kiedyś co jest w produkcji silnik od forda jeżeli się nie myle a reszta od 30stki
Były prototypy z silnikiem MF 235 a reszta ciapka lecz do seryjnej produkcji nigdy to nie weszło , skrzynia biegów nie wytrzymywała 8 koni więcej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odnosnie tego ciagnika do prasy to ani c330 albo 330M sie do tego nie nadaje!!mam na mysli prase wysokiego zgnionu.

to sa za slabe ciagniki to co moze cie spotkac to wlasnie awaria wałka wystarczy ze wpadnie grubiej slomy postawi wiekszy opor i koniec, a jeszcze jak prasa nie ma przeciwagi to juz szkoda zakladac...

do prasy najlepszy jest mf 235 lub 255, zwrotny bardzo ekonomiczny wiem bo sam takeigo uzywam juz ktorys rok i nie ma problemow!!!

Trzydziestka spokojnie da radę pociągnąc prasę wysokiego zgniotu .Jeżeli sama prasa to na 3 a jeżeli jeszcze doczepisz przyczepę z belkami to na 2 , wiem co piszę bo prasowałem trzydziestką przez kilka lat u siebie i na zarobek (chociaż tak naprawdę to żaden zarobek jak się policzy paliwo i amortyzację sprzętu ).Niemniej myślę że zamiast trzydziestki lepszy byłby mf235,255,360 3p.Po prostu ma zapas mocy .Chociaż z drugiej strony tyle co mój ciapek dostał w d..ę , kupę lat jeżdziłem na opale i zawsze pedał w podłogę ...ogólnie dobre ciągniki , proste i wytrzymałe ...tylko ten układ kierowniczy , szczególnie w ładowaczu czołowym ...masakra...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie prasy, u mnie na wiosce znajomy sobie prasuje siano trzydziestką + kostkująca sipma już od wielu lat i radzi sobie. Oczywiście wolno dwójką lub trójką jezdzi i przydusza ją troche jak gniecie ale nie ma duzego areału więc moze sobie na to pozwolić.

Przecież nieraz rozrzutnik z ciężkim obornikiem stawia większy opór na wałku niż prasa a mimo to trzydziestki sobie radzą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, mam tym razem pytanie, bo pierwszy raz mi sie zdażyło takie coś że, pieni mi sie olej w skrzyni, ciagnik był długo rozebrany bo robile skrzynie pozniej silnik no i uszczelniacz jeden strzelił w pompie wiec go wymieniłem, poskładałem wszystko ładnie, ale że było mało oleju to dolałem do skrzyni oleju przekonany że to hipol rowniez okazało sie że to superol, no to wymieniłem cały olej ze skrzyni na nowy hipol i znow to samo, piana rozebralem jeszcze raz podnosnik wszedzie uszczelniacze sa dobre poczawszy na pokrywce od filtra konczac na łaczeniu podnosnika z mostem i jestem zielony, moze komus juz tak sie działo??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi też się pienił jakiś czas temu i wtedy strasznie tur mi się zapowietrzał. Odkręciłem filtr w skrzyni i okazało się że jest pęknięty i zapchany. Odkąd go wymieniłem problem zniknął mimo ze nie zmieniłem oleju, tur dalej troszke jest zapowietrzony ale to już nie ma wpływu na komfort pracy. Nie wiem czy pomógł nowy filtr, czy może gdzieś tam zasysał powietrze i się pienił... ale coś pomogło

Też myśle ze musisz jakiś czas odczekac, jeśli to nie ma wpływu na pracę układu to chyba nic złego się nie stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

własnie filtr jest czysty, , wymieniłem oring w pokrywce od filtra, i dwa na łaczniku podnosnika z korpusem , no bo skoro daje piane to gdzies powietrze ssa dzisiaj rozbieram ostatni raz podnosnik , chce pompe rozbebeszyć może gdzies obudowa pęknięta, albo czegos innego sie doszukam.. no bo piana niepowstałaby gdyby było gdzies wlaniete tam gdzie ciśnienie idzie, tylko wszystko by działało mało skutecznie ale bez piany..brak mi juz pomysłów na niego kurde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Już kiedyś ten temat poruszałem, ale teraz jestem zmuszony go zrealizować. Mam uszkodzony zawór od załączania szybkozłączy na błotniku i musze go zlikwidować. Rozumiem, że te dwa wężyki co wychodzą na błotnik muszę połączyć ze sobą. Doradźcie w które miejsce podłączyć na rozdzielaczu szybkozłącze aby nim sterować środkowym położeniem dźwigni od podnośnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Już kiedyś ten temat poruszałem, ale teraz jestem zmuszony go zrealizować. Mam uszkodzony zawór od załączania szybkozłączy na błotniku i musze go zlikwidować. Rozumiem, że te dwa wężyki co wychodzą na błotnik muszę połączyć ze sobą. Doradźcie w które miejsce podłączyć na rozdzielaczu szybkozłącze aby nim sterować środkowym położeniem dźwigni od podnośnika.

Na rozdzielaczu jest korek na klucz 24mm w to miejsce należy zamontować wyjście( rurkę z szybko złączem ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam .Rozbierał ktos moze skrzynie 330M,własnie został mi tylko 6 bieg,pozostałe biegi to tylko zgrzyt .Co mogło sie popsuć i jak sie za to zabrać.To jeszcze orginał , nic nie ruszane od nowości .W sobote go rozpołowiłem ,co by wymienić tarcze .Wymieniłem też wtryski ,olej i wszystkie filtry,zostala ta skrzynia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ściągaj górną pokrywę od skrzyni i zobaczysz (wypuść olej najpierw) za dużo tam niema

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przed wymianą tarczek sprzęgłowych wszystko było w porządku stawiałbym na złe wyregulowanie sprzęgła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wyjąłem skrzynie ,zdjałem pokrywe górna i nie bardzo widac usterke.Okoliczni pseudomechanicy mowili że to odkręcona nakretka na dolnym wałku,ale ja tam widzę nakrętke tylko jedną od strony tylnego mostu i jest zakręcona i zagięta na niej krawędz podkładki.Jutro spróbuje wlączyć p

oszczególne biegi i zobacze co sie dzieje,chyba że doradzicie inną diagnoze.

A może gdzieś jest jeszcze inna nakrętka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie wyjąłem skrzynie ,zdjałem pokrywe górna i nie bardzo widac usterke.Okoliczni pseudomechanicy mowili że to odkręcona nakretka na dolnym wałku,ale ja tam widzę nakrętke tylko jedną od strony tylnego mostu i jest zakręcona i zagięta na niej krawędz podkładki.Jutro spróbuje wlączyć p

oszczególne biegi i zobacze co sie dzieje,chyba że doradzicie inną diagnoze.

A może gdzieś jest jeszcze inna nakrętka.

Jest jeszcze nakrętka z przodu dolnego wałka aby tam dojść najlepiej wyjąć skrzynię rozkręcić z przodu wyjąć oba wałki sprzęgłowe cofnąć wałek przekaźnika mocy wyjąć koło zębate które było na tym wałku i mamy dojście do nakrętki. Jeżeli wałek jest dobry i gwint na nim , i koło stałego zazębienia to wystarczy nową podkładkę i nakrętkę którą należy bardzo mocno dokręcić odpowiednim kluczem. Zazwyczaj jednak wałek pośredni, koło stałego zazębienia i wałek sprzęgłowy pierwszego stopnia są do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki BOOBU.Wczoraj znalazłem tą nakrętke próbując włączyć poszczególne biegi.Koło stałego zazębienia przesuneło sie do przodu i nie było widac.Dzisiaj będe miał katalog i zabieram się do rozbierania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

-Panowie tnie opony TYLNE obie prawe strony coś ktoś wie co z tymi oponami . za info. dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!chcialbym zrobic remont mojego ursusa c330 bo jest bardzo slaby...prosze o informacje co mam wymienic...pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!chcialbym zrobic remont mojego ursusa c330 bo jest bardzo slaby...prosze o informacje co mam wymienic...pozdrawiam

jeżeli ciśnienie oleju jest jescze dobre wału możesz nie ruszać.

Do wymiany tuleje, tłoki pierścienie. W głowicy trzeba sprawdzić gniazda zaworowe. Jeżeli planowanie nie wystarczy to też wymień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim 330M skrzynia już po remoncie.Na szczęście odkręciła się tylko nakrętka na wałku pośrednim ,niestety gwint na wałku tez trochę się uszkodził.,poza tym koła zębate ok.Nowy wałek ,nakrętka kilka uszczelek no i oczywiście nowy olej ,całość 280zł i kilka godzin zabawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...