Skocz do zawartości
Gość Piotr de 330

Wszystko o Ursus C-330

Rekomendowane odpowiedzi

panowie czy trzeba wymienić coś jeszcze prócz pierścieni jeśli trzydziestka rzyga olejem przez korek wlewowy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie czy trzeba wymienić coś jeszcze prócz pierścieni jeśli trzydziestka rzyga olejem przez korek wlewowy??

Jak wyrzuca olej ,to i tak trzeba rozbierać silnik .Po rozebraniu okaże się co jest do roboty i co jest zużyte.Ważne jest ,czy olej zaczął wyrzucać nagle,czego powodem mogą być zapieczone lub pęknięte pierścienie.W pracy silnika ważne jest pilnowanie stanu oleju , temperatury cieczy chłodzącej oraz szczelności przewodów ssących powietrza.Na odległość nie da się ocenić powodu awarii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie czy trzeba wymienić coś jeszcze prócz pierścieni jeśli trzydziestka rzyga olejem przez korek wlewowy??

Jak wyrzuca olej ,to i tak trzeba rozbierać silnik .Po rozebraniu okaże się co jest do roboty i co jest zużyte.Ważne jest ,czy olej zaczął wyrzucać nagle,czego powodem mogą być zapieczone lub pęknięte pierścienie.W pracy silnika ważne jest pilnowanie stanu oleju , temperatury cieczy chłodzącej oraz szczelności przewodów ssących powietrza.Na odległość nie da się ocenić powodu awarii.

około rok temu (300 motogodzin może troszkę lepiej) zagotowała się ciecz chłodząca, ale i wcześniej coś tam zawsze było koło korka. stan oleju był zawsze, wcześniej zalewałem superolem cc, ostatnio zostało mi turdusa i jakieś 70 motogodzin temu zalałem nim. układ ssący sprawdzałem niedawno i jest ok. tuleje, tłoki i pierścienie wymieniane ze 3000 motogodzin temu. w zimie pewnie szykuje się kapitalka, przy okazji pewnie zrobię też pompę i wtryskiwacze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale przy zimnym czy gorącym silniku, bo ja kiedys mierzyłem z ciekawosci przy zimnym silniku to mi wyszło 29 at.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Nie mam zaznaczone przy jakiej temperaturze.Sądzę że przy zimnym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem........wymienilem głowice u ciągnika C-330 i kopci bardziej jak na starej głowicy co jest grane?Głowica orginalna URSUS Chełmno.Dałem nowe wtryski a tamte lały.......i teraz bardziej kopci ciągnik , wtryski Warszawskie Wuzetem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie mam problem........wymienilem głowice u ciągnika C-330 i kopci bardziej jak na starej głowicy co jest grane?Głowica orginalna URSUS Chełmno.Dałem nowe wtryski a tamte lały.......i teraz bardziej kopci ciągnik , wtryski Warszawskie Wuzetem.

Nie wiem z jakiego powodu wymieniałeś głowicę? Wtryskiwacze ,chociaż nowe trzeba było sprawdzić przed założeniem czy wyregulowane.Może masz rozregulowaną(czytaj podkręconą) pompę wtryskową.Rozumiem że kopci na czarno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtryski nowe i ustawione na 135.Głowice dałem nową poniewaz przy remoncie kapitalnym nie bylo goscia co regenerowal glowice i zalozylem stara spowrotem , z mysla ze i tak wymienie ja.Tak kopci na czarno nawet jak puszcze noge z pedalu gazy to jeszcze dymej troszke sie pokazuje , noi jest slaby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wtryski nowe i ustawione na 135.Głowice dałem nową poniewaz przy remoncie kapitalnym nie bylo goscia co regenerowal glowice i zalozylem stara spowrotem , z mysla ze i tak wymienie ja.Tak kopci na czarno nawet jak puszcze noge z pedalu gazy to jeszcze dymej troszke sie pokazuje , noi jest slaby.

Glowica nie ma nic do objawów które wskazują,że silnik dostaje zbyt dużą dawkę paliwa.Sprawdż zużycie paliwa.Nie piszesz czy był robiony rozrząd,ale złe ustawienie rozrządu charakteryzuje się przeważnie złym spalaniem i dym jest jasny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w dobrym miejscu się o to pytam ale nie wiecie może ile kosztuje godzina pracy trzydziestki z kopaczką dwurzędową do ziemniaków?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie, ostatnio zacząłem interesować się blokadą mechanizmu różnicowego która przydała mi się podczas tegorocznych wykopków i którą przyznam się szczerze użyłem pierwszy raz w mojej 15-letniej karierze jazdy trzydziestką(nigdy wcześniej nie było takiej potrzeby, ani ojciec nie pokazywał jak tego używać). Teraz zbliżają się orki które na pewno będą ciężkie i zastanawiam się czy jeździć na blokadzie czy nie. Poczytałem trochę o tym i jedni mówią że nie powinno się całe czasy używać blokady bo to nie służy ciągnikowi a drudzy że nie ma żadnych przeciwwskazań(oczywiście tylko przy jeździe na wprost). Jakie jest Wasze zdanie na ten temat, proszę o przedstawienie ewentualnych plusów i minusów(i jakichś ewentualnych zagrożeń lub na co trzeba zwracać szczególną uwagę podczas takiej jazdy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

znam przypadek gdy osoba z włączoną blokadą skręciła kierownicę, i urwała przednią oś, podczas takiej jazdy wiele rzeczy się nadmiernie zużywa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Z używaniem blokady,to tak jak z wszystkim.Trzeba używać rozważnie.Jeżeli koła"mielą"to lepiej jechać na blokadzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze jedno pytanie, ostatnio zacząłem interesować się blokadą mechanizmu różnicowego która przydała mi się podczas tegorocznych wykopków i którą przyznam się szczerze użyłem pierwszy raz w mojej 15-letniej karierze jazdy trzydziestką(nigdy wcześniej nie było takiej potrzeby, ani ojciec nie pokazywał jak tego używać). Teraz zbliżają się orki które na pewno będą ciężkie i zastanawiam się czy jeździć na blokadzie czy nie. Poczytałem trochę o tym i jedni mówią że nie powinno się całe czasy używać blokady bo to nie służy ciągnikowi a drudzy że nie ma żadnych przeciwwskazań(oczywiście tylko przy jeździe na wprost). Jakie jest Wasze zdanie na ten temat, proszę o przedstawienie ewentualnych plusów i minusów(i jakichś ewentualnych zagrożeń lub na co trzeba zwracać szczególną uwagę podczas takiej jazdy)

Dobrze że mieszkasz na płaskim terenie.Na pagórkach nawet blokada nie wystarczy,tylko napęd na wszystkie koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pewien problem a mianowicie podczas prac polowych przy większym obciążeniu ciągnik słabnie i zaczyna mocno kopcić na czarno. Czy problem jest może we wtryskiwaczach czy w pompie wtryskowej, a może w czymś w ogóle innym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wtryskiwacze do sprawdzenia czyli czy koncówki właściwie rozpylają i czy mają ustawione właściwe ciśnienie oraz sprawdz regulacje zaworów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Mam pewien problem a mianowicie podczas prac polowych przy większym obciążeniu ciągnik słabnie i zaczyna mocno kopcić na czarno. Czy problem jest może we wtryskiwaczach czy w pompie wtryskowej, a może w czymś w ogóle innym?

każdy ciągnik , a szczególnie tak wiekowy jak trzydziestka się tak zachowuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomocy

Coś się stało w trzydziestce nawet przy największych obrotch świeci się lampka kontrolna ciśnienia oleju to wina czujnika czy odpukać czegoś innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pomocy

Coś się stało w trzydziestce nawet przy największych obrotch świeci się lampka kontrolna ciśnienia oleju to wina czujnika czy odpukać czegoś innego?

Podjedz do mechanika żeby zmierzył ciśnienie manometrem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mi parę lat temu w C-360 w trakcie koszenia rotacyjną nagle zaświeciła się kontrolka od smarowania.Przyczyną było wyłupanie trzech kolejnych zębów na zębatce od pompy olejowej.Także przyczyny mogą być różne.Najpierw trzeba sprawdzić,a czujnik jeżeli sprawny to dalej szukać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a zwalony filtr oleju może być przyczyną u mnie zawsze na obrotach poniżej 1200 gdy był rozgrzany paliła się ta lampka czy tak powinno być czy tak powinno być ciągnik miał remont silnika 3lata temu i nie pracował zbyt wiele chciałbym znaleźć tą usterkę sam mam niby taki manometr do oleju nie wiem czy dobry ale nie wiem jak go podłączyć proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Manometr podłączasz w miejsce czujnika.Jeżeli sprawdzać to pewnym sprzętem.Ja w swoim mam tylko zegar,a w C-360 to czujnik i manometr.Można dokupić łącznik(redukcję) który się wkręca w miejsce czujnika do niego podłącza manometr(są również z podwójnym wyjściem na manometr i czujnik).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...