malkolm2 1 Napisano 1 Września 2010 panowie czy trzeba wymienić coś jeszcze prócz pierścieni jeśli trzydziestka rzyga olejem przez korek wlewowy?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 1 Września 2010 panowie czy trzeba wymienić coś jeszcze prócz pierścieni jeśli trzydziestka rzyga olejem przez korek wlewowy??Jak wyrzuca olej ,to i tak trzeba rozbierać silnik .Po rozebraniu okaże się co jest do roboty i co jest zużyte.Ważne jest ,czy olej zaczął wyrzucać nagle,czego powodem mogą być zapieczone lub pęknięte pierścienie.W pracy silnika ważne jest pilnowanie stanu oleju , temperatury cieczy chłodzącej oraz szczelności przewodów ssących powietrza.Na odległość nie da się ocenić powodu awarii. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malkolm2 1 Napisano 1 Września 2010 panowie czy trzeba wymienić coś jeszcze prócz pierścieni jeśli trzydziestka rzyga olejem przez korek wlewowy??Jak wyrzuca olej ,to i tak trzeba rozbierać silnik .Po rozebraniu okaże się co jest do roboty i co jest zużyte.Ważne jest ,czy olej zaczął wyrzucać nagle,czego powodem mogą być zapieczone lub pęknięte pierścienie.W pracy silnika ważne jest pilnowanie stanu oleju , temperatury cieczy chłodzącej oraz szczelności przewodów ssących powietrza.Na odległość nie da się ocenić powodu awarii.około rok temu (300 motogodzin może troszkę lepiej) zagotowała się ciecz chłodząca, ale i wcześniej coś tam zawsze było koło korka. stan oleju był zawsze, wcześniej zalewałem superolem cc, ostatnio zostało mi turdusa i jakieś 70 motogodzin temu zalałem nim. układ ssący sprawdzałem niedawno i jest ok. tuleje, tłoki i pierścienie wymieniane ze 3000 motogodzin temu. w zimie pewnie szykuje się kapitalka, przy okazji pewnie zrobię też pompę i wtryskiwacze. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert23 0 Napisano 2 Września 2010 koledzy jakie powinno być prawidłowe ciśnienie sprężania w C-330 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 3 Września 2010 Witam.Według danych jakie posiadam 2,8-3,2MPa. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mf3085 0 Napisano 3 Września 2010 Ale przy zimnym czy gorącym silniku, bo ja kiedys mierzyłem z ciekawosci przy zimnym silniku to mi wyszło 29 at. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 3 Września 2010 Witam.Nie mam zaznaczone przy jakiej temperaturze.Sądzę że przy zimnym silniku. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zonk28 0 Napisano 3 Września 2010 Panowie mam problem........wymienilem głowice u ciągnika C-330 i kopci bardziej jak na starej głowicy co jest grane?Głowica orginalna URSUS Chełmno.Dałem nowe wtryski a tamte lały.......i teraz bardziej kopci ciągnik , wtryski Warszawskie Wuzetem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 4 Września 2010 Panowie mam problem........wymienilem głowice u ciągnika C-330 i kopci bardziej jak na starej głowicy co jest grane?Głowica orginalna URSUS Chełmno.Dałem nowe wtryski a tamte lały.......i teraz bardziej kopci ciągnik , wtryski Warszawskie Wuzetem.Nie wiem z jakiego powodu wymieniałeś głowicę? Wtryskiwacze ,chociaż nowe trzeba było sprawdzić przed założeniem czy wyregulowane.Może masz rozregulowaną(czytaj podkręconą) pompę wtryskową.Rozumiem że kopci na czarno. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zonk28 0 Napisano 5 Września 2010 Wtryski nowe i ustawione na 135.Głowice dałem nową poniewaz przy remoncie kapitalnym nie bylo goscia co regenerowal glowice i zalozylem stara spowrotem , z mysla ze i tak wymienie ja.Tak kopci na czarno nawet jak puszcze noge z pedalu gazy to jeszcze dymej troszke sie pokazuje , noi jest slaby. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 5 Września 2010 Wtryski nowe i ustawione na 135.Głowice dałem nową poniewaz przy remoncie kapitalnym nie bylo goscia co regenerowal glowice i zalozylem stara spowrotem , z mysla ze i tak wymienie ja.Tak kopci na czarno nawet jak puszcze noge z pedalu gazy to jeszcze dymej troszke sie pokazuje , noi jest slaby.Glowica nie ma nic do objawów które wskazują,że silnik dostaje zbyt dużą dawkę paliwa.Sprawdż zużycie paliwa.Nie piszesz czy był robiony rozrząd,ale złe ustawienie rozrządu charakteryzuje się przeważnie złym spalaniem i dym jest jasny. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotrek 1 0 Napisano 11 Września 2010 Sory, że się wcinam ale mam pytanko ile waży sadzarka czeska 2 rzędowa Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monk 0 Napisano 13 Września 2010 Nie wiem czy w dobrym miejscu się o to pytam ale nie wiecie może ile kosztuje godzina pracy trzydziestki z kopaczką dwurzędową do ziemniaków? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monk 0 Napisano 14 Września 2010 Jeszcze jedno pytanie, ostatnio zacząłem interesować się blokadą mechanizmu różnicowego która przydała mi się podczas tegorocznych wykopków i którą przyznam się szczerze użyłem pierwszy raz w mojej 15-letniej karierze jazdy trzydziestką(nigdy wcześniej nie było takiej potrzeby, ani ojciec nie pokazywał jak tego używać). Teraz zbliżają się orki które na pewno będą ciężkie i zastanawiam się czy jeździć na blokadzie czy nie. Poczytałem trochę o tym i jedni mówią że nie powinno się całe czasy używać blokady bo to nie służy ciągnikowi a drudzy że nie ma żadnych przeciwwskazań(oczywiście tylko przy jeździe na wprost). Jakie jest Wasze zdanie na ten temat, proszę o przedstawienie ewentualnych plusów i minusów(i jakichś ewentualnych zagrożeń lub na co trzeba zwracać szczególną uwagę podczas takiej jazdy) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malkolm2 1 Napisano 14 Września 2010 znam przypadek gdy osoba z włączoną blokadą skręciła kierownicę, i urwała przednią oś, podczas takiej jazdy wiele rzeczy się nadmiernie zużywa Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 14 Września 2010 Witam.Z używaniem blokady,to tak jak z wszystkim.Trzeba używać rozważnie.Jeżeli koła"mielą"to lepiej jechać na blokadzie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 15 Września 2010 Jeszcze jedno pytanie, ostatnio zacząłem interesować się blokadą mechanizmu różnicowego która przydała mi się podczas tegorocznych wykopków i którą przyznam się szczerze użyłem pierwszy raz w mojej 15-letniej karierze jazdy trzydziestką(nigdy wcześniej nie było takiej potrzeby, ani ojciec nie pokazywał jak tego używać). Teraz zbliżają się orki które na pewno będą ciężkie i zastanawiam się czy jeździć na blokadzie czy nie. Poczytałem trochę o tym i jedni mówią że nie powinno się całe czasy używać blokady bo to nie służy ciągnikowi a drudzy że nie ma żadnych przeciwwskazań(oczywiście tylko przy jeździe na wprost). Jakie jest Wasze zdanie na ten temat, proszę o przedstawienie ewentualnych plusów i minusów(i jakichś ewentualnych zagrożeń lub na co trzeba zwracać szczególną uwagę podczas takiej jazdy)Dobrze że mieszkasz na płaskim terenie.Na pagórkach nawet blokada nie wystarczy,tylko napęd na wszystkie koła. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitus4400 0 Napisano 21 Września 2010 Witam. Mam pewien problem a mianowicie podczas prac polowych przy większym obciążeniu ciągnik słabnie i zaczyna mocno kopcić na czarno. Czy problem jest może we wtryskiwaczach czy w pompie wtryskowej, a może w czymś w ogóle innym? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert23 0 Napisano 21 Września 2010 wtryskiwacze do sprawdzenia czyli czy koncówki właściwie rozpylają i czy mają ustawione właściwe ciśnienie oraz sprawdz regulacje zaworów Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malkolm2 1 Napisano 22 Września 2010 Witam. Mam pewien problem a mianowicie podczas prac polowych przy większym obciążeniu ciągnik słabnie i zaczyna mocno kopcić na czarno. Czy problem jest może we wtryskiwaczach czy w pompie wtryskowej, a może w czymś w ogóle innym?każdy ciągnik , a szczególnie tak wiekowy jak trzydziestka się tak zachowuje Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotrek 1 0 Napisano 25 Września 2010 PomocyCoś się stało w trzydziestce nawet przy największych obrotch świeci się lampka kontrolna ciśnienia oleju to wina czujnika czy odpukać czegoś innego? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 25 Września 2010 PomocyCoś się stało w trzydziestce nawet przy największych obrotch świeci się lampka kontrolna ciśnienia oleju to wina czujnika czy odpukać czegoś innego?Podjedz do mechanika żeby zmierzył ciśnienie manometrem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 25 Września 2010 Witam.Mi parę lat temu w C-360 w trakcie koszenia rotacyjną nagle zaświeciła się kontrolka od smarowania.Przyczyną było wyłupanie trzech kolejnych zębów na zębatce od pompy olejowej.Także przyczyny mogą być różne.Najpierw trzeba sprawdzić,a czujnik jeżeli sprawny to dalej szukać. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotrek 1 0 Napisano 26 Września 2010 a zwalony filtr oleju może być przyczyną u mnie zawsze na obrotach poniżej 1200 gdy był rozgrzany paliła się ta lampka czy tak powinno być czy tak powinno być ciągnik miał remont silnika 3lata temu i nie pracował zbyt wiele chciałbym znaleźć tą usterkę sam mam niby taki manometr do oleju nie wiem czy dobry ale nie wiem jak go podłączyć proszę o pomoc Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 26 Września 2010 Witam.Manometr podłączasz w miejsce czujnika.Jeżeli sprawdzać to pewnym sprzętem.Ja w swoim mam tylko zegar,a w C-360 to czujnik i manometr.Można dokupić łącznik(redukcję) który się wkręca w miejsce czujnika do niego podłącza manometr(są również z podwójnym wyjściem na manometr i czujnik). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach