Skocz do zawartości
Gość Piotr de 330

Wszystko o Ursus C-330

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś miałem podobny problem.Nie dało się jeżdzić.Po ponownej rozbiórce okazało się że okładziny były żle przynitowane.Nie dość że nie centralnie na środku to jeszcze przesunięte względem siebie ok.1mm.Pomogło założenie już właściwej tarczy sprzęgła.

Piotrek 1 A czy przy zdjętej pokrywie rozrządu może być słychać syczenie przy kręceniu tym kołem pasowym z przod...

Może minimalnie,ale raczej nie powinno być słychać.Wszystko zależy od intensywności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tekmie zdejmij sobie pokrywe zaworow w dowolnym samochodzie wrzuc bieg 4 i rusz go bardzo powoli do przodu albo do tylu do slownie o kilkanascie centymetrow. syczenie bedzie intensywne w momencie otwierania sie zaworow. tak samo jest w ciagniku tylko trudniej silnikiem ruszyc. syczeniem bym sie nie przejmowal zbytnio.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się z tym jeżeli będziemy rozpatrywać względem suwu wydechu lub ssania.Ale gdy tłok "dobija" suw sprężania,to już jest kwestia dyskusyjna.Tym bardziej że występują przecieki oleju na połączenia(uszczelnieniach)co może świadczyć o zużyciu silnika.Aby mieć lepsze rozeznanie,należało by sprawdzić ciśnienie sprężania.Ewentualnie przeanalizować jego dotychczasową sprawność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie mi chodzilo o suw ssania albo wydechu. watpie zeby przebil kompresje krecac za pasek reka. jezeli mu sie to uda to juz tam nie ma kompresji dawno. pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tak od razu to nie przekręcę szybko muszę powoli to powietrze ujdzie i dopiero da się przekręcić poskładałem już cały silnik do kupy i nadal jest to samo remont kapitalny miał robiony z 2 lata temu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmierz lepiej cisnienie bo cos mi sie wydaje ze sama zmiana uszczelki pod glowica ci nie pomoze. jak by bylo wszystko ok to rekami nawet powoli bys chyba nie przekrecil.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam nie wiem poskładam go do końca i go sprawdzę czy ma dużo siły jak tak to dam sobie spokój jak nie to będę dalej drążył a tak w ogóle to jak sprawdza się to ciśnienie? wywalasz wtryski i tam gdzieś wkładasz ten czujnik ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sam nie wiem poskładam go do końca i go sprawdzę czy ma dużo siły jak tak to dam sobie spokój jak nie to będę dalej drążył a tak w ogóle to jak sprawdza się to ciśnienie? wywalasz wtryski i tam gdzieś wkładasz ten czujnik ?

Najlepiej nie kombinuj ,lecz podjedż do mechanika i posprawdzaj ciśnienie sprężania należałoby sprawdzić również ciśnienie oleju.Przyrządy (manometr)do sprawdzenia niby proste ,ale trzeba je mieć.Samo sprawdzenie jest również proste,trzeba jednak mieć czym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, mam mały problem. Otóż wskazówka w liczniku motogodzin się "buja" nie pokazuje dokładnie np. 1600 obrt. tylko się chwieje między 16 a powiedzmy 20. wydaje mi się że to "omyka" w napędzie linki. co można z tym zrobić? Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy, mam mały problem. Otóż wskazówka w liczniku motogodzin się "buja" nie pokazuje dokładnie np. 1600 obrt. tylko się chwieje między 16 a powiedzmy 20. wydaje mi się że to "omyka" w napędzie linki. co można z tym zrobić? Pozdrawiam.[/quote

Odkręć linkę przy liczniku i sprawdż czy przy równomiernych obrotach linka kręci się równomiernie.

Jeżeli linka kręci się równomiernie a wskazówka buja to może się przycierać mechanizm obrotowy licznika z mechanizmem wychylającym.Wtedy licznik jest do wymiany.

Gdy linka kręci się nierównomiernie to trzeba sprawdzić mechanizm napędu i linkę.Czasem może nie być uszkodzenia,może coś poluzowało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak wykręcić tą obudowę czujnika temperatury w ursusie c330 jeżeli łeb tej osłony się urwał a reszta czyli cały ten gwint został w głowicy proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanie zasadnicze: Coś ty z tym wyprawiał?

Obudowa jest raczej metalem miękkim (mosiądz/aluminium). Przystaw jakiś niewielki przecinak i natnij ją dosyć głęboko. Później przystaw coś bardziej tępego i za pomocą młotka powoli próbuj odkręcać. PS. Można stosować podgrzewanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale jak to naciąć nic nie zostało na zewnątrz to się urwało z 2-3mm w głąb głowicy, ja próbowałem dokręcić trochę bo woda kapała no i się urwało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

popsykaj WD 40 i wbij na wyczucie pilnik trójkątny i za pilnik kręc i wykręcisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale jak to naciąć nic nie zostało na zewnątrz to się urwało z 2-3mm w głąb głowicy, ja próbowałem dokręcić trochę bo woda kapała no i się urwało

Jakbyś nie wykręcił to pozostaje przewiercić (tylko dokładnie i z wyczuciem) otwór.Następnie przegwintować otwór.Nie pamiętam średnicy i skoku gwintu,ale trzeba pomierzyć i dobrać gwintownik.Tak samo się robi przy urwanych śrubach stalowych.Tu będzie łatwiej bo metal miękki.Powodzenia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pożyłem od wuja wykrętak taki porządny bo te za 30zł to są do kitu a tym od razu poszło bez żadnego problemu ale maj jeszcze jedno pytanko dlaczego jak próbuje go pierwszy raz zapalić to muszę bardzo długo kręcić na początku kręci dosyć lekko i słabo kopci a potem zaczyna kręcić tak jakby ciężej mocniej zaczyna kopcić i zapala dlaczego tak jest mi przynajmniej wydaje się że nie dostaje od razu paliwa ale dlaczego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie dlaczego cały ciągnik drży przy małych , średnich jak i dużych obrotach silnika jak stoi na drewnianej podłodze to cała podłoga się aż trzęsie tak ma być czy coś jest nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam jeszcze jedno pytanie dlaczego cały ciągnik drży przy małych , średnich jak i dużych obrotach silnika jak stoi na drewnianej podłodze to cała podłoga się aż trzęsie tak ma być czy coś jest nie tak?

Jeżeli silnik drży, to musi być coś nie wyważone.Trudno radzić na odległość.Najbardziej drży jeżeli oberwie się przeciwwaga korbowodu.Sam wiesz co było robione lub dorabiane.Każdy element obrotowy nie katalogowy,dorabiany samodzielnie może być tego przyczyną.

W drugim wypadku może Ci cofać zawór od pompki zasilającej i paliwo wraca do zbiornika.Trzeba sprawdzić i wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak niby w c-330 paliwo ma wrócić do zbiornika jak on jest nad pompą??

w zimie jest najlepiej odpalac w dwie osoby z wykorzystaniem odprężnika,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz zupełną rację to nie ten ciągnik.Zagalopowałam się.U c330 ciężkie palenie to norma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio zalałem do silnika olej oleoblitz HERCULES SEVEN SAE 15W-40, API CI-4, ACEA E5/E7, http://www.oleoblitz.pl/content/view/102/64/ , przyznam się że ciągnik zaczął inaczej pracować, nawet na zimnym silniku nie dymi, bardziej miękko pracuje, polecam czasami zalać coś lepszego niż superol CB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdy pod pompuje na pompce słychać jak wlewa się paliwo do zbiornika czyli jest ok chcę odpalić i to samo czy to może być wina zwiększonej dawki paliwa?

Kiedyś miał zwiększoną ale chodził dobrze a teraz gdy wymieniłem podkładki pod wtryskami bo kopcił z pod nich to ciężko pali na początku kręci szybko po około 30s zaczyna kręcić trochę wolniej i zapala to nie jest wina tego że akumulatory siadają tak kręcił wcześniej i od razu zapalał a teraz? co zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...