Skocz do zawartości
Gość Piotr de 330

Wszystko o Ursus C-330

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie-jak sie dba to sie ma a jak sie nie dba to sie ledwo jedzie.On zupełnie nie dba o nic!! Nawet brony mu sie chyba ze 2 lata temu rozlecialy na polu Normalnie niehluj z niego(co do sprzetu oczywiscie).U niego to kazdy ciagnik by sie wykończył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hihot1

BARDZO ALE TO BARDZO MĄDRA WYPOWIEŹ

Na 100 rolników pieciu ma traktor reszta to tylko coś co przypomina traktor widać to po tylnych kołach - zalany odrapany, bez świateł ... bo po co, grunt że jedzie a jak stanie to się będzie myślało co dalej.

 

Moze za ostro ale .. to moja opinia i tylko moja.

POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hihot1 taksówkarze na krótki czas postoju nie gaszą silników bo silnik najbardziej się zużywa podczas palenia (mnie to nie dotyczy bo jak rano odpale to kilka godzin ma co robic a często i do nocy), to że nie mam akumulatora nie świadczy o tym że wszystko olewam, w ciągniku który ma prawie 20 tyś mtg, po 15 wizytach u elektryka z alternatorem, który poprwi coś tam i po miesiącu i tak nie ma ładowania odechciało mi się zabawy z tym. W mf i c 330 2 razy zmieniałem całą instalacje elektryczną (Kto zmieniał instalacje po 10 latach-tak jest napisane w instrukcji obsługi?), miałem kilka pożarów od instalacji, dlatego uważam i wielu moich znalomych że dla własnego bezpieczeństwa na noc trzeba zdjąć kleme, pozatym z najlepszą instalacją i akumulatorem w zime przy -30 nie zapalisz diesla

Mam dość wypowiedzi o sprzęcie wójka dziadka kolegi itp. o czymś co tak zraziło, albo przechwałek jaki to dobry ciągnik się ma i jak to się dba o ciapka co jeszcze dziadkowi służył na 4 ha a w sumie to jeszcze 1500 mtg nie zrobił.

Jak ktos się czepia kultury technicznej w 30 letnim ciągnku i nie podoba się że jest odrapany pogiety bez świateł itd. nie jest to pojazd zabytkowy i nie wymagajcie że ktos odrestauruje sobie jak dzisiaj niektórzy syrenkiy warszawy i będzie przejeżdzał się w niedziele dla własnej przyjemności z żółtą tablicą rejestracyjną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe przemyślenia.

 

 

Teraz czas na moje:

 

Mój ciagnik ma 42 lata ( C- 328 z 1965 ), ale nikt ani nic nie zwlalnia mnie od tego aby był on w nienagannym stanie technicznym Owszem brudny czasem jest

Jak ktoś tu dobrze napisał instalacja w ciagniku typu c -330 , 360 jest prosta jak drut i niewidzę powodu aby miała być niesprawna. Zamiast ściagania klemy polecam wyłacznik masy. Montaż altelnatora też jest bardzo prosty , baaa nawet banalnie prosty. To w jakim stanie technicznym jest ciagnik świadczy tylko i wyłącznie o nas samych.

A co do odpalania przy - 30 nawet diesla , zapali zapali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do Chochlika23 wykazujesz duży brak wiedzy na tak prosty temat..to że u Ciebie pali sie instalacja to nie jest normalne i to jest Twoja wina albo zmień elektryka a ciągnik przy -30 odpali no ale nawet takich zim nie ma ale ok - widzisz rzeczy które wg Ciebie są niemożliwe dla innych sa normalne dlaczego tak jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do Chochlika23 wykazujesz duży brak wiedzy na tak prosty temat..to że u Ciebie pali sie instalacja to nie jest normalne i to jest Twoja wina albo zmień elektryka a ciągnik przy -30 odpali no ale nawet takich zim nie ma ale ok - widzisz rzeczy które wg Ciebie są niemożliwe dla innych sa normalne dlaczego tak jest?

 

Bo mam jedno życie i zdrowie ! zresztą kto się o śmierć nie otarł przynajmniej raz w życiu to niezrozumie. Kiedyś też miałem lat 20 i wydawało mi się że można wszystko. Jednak do czasu ..........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Instalacja była już stara, ale przyczynił się silnik za kilka dni miał być remontowany cały w oleju ojciec wrócił w nocy na światłach a następnego dnia w południe w garażau ogień równy był z kabiną na masce .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Instalacja była już stara, ale przyczynił się silnik za kilka dni miał być remontowany cały w oleju ojciec wrócił w nocy na światłach a następnego dnia w południe w garażau ogień równy był z kabiną na masce .

 

Ciapek ma to do siebie ze jak silnik wyjechany to obowiązkowo musi być zlany olejem. Wali to wszystko górą przez odmę. Mój znajomy zrobił sobie specjalny korek z wyprowadzeniem na węża. Wąż puscił po boku silnika i motor w miarę czysty. A tak na marginesie to jakość nowych częsci zamiennych chodzi mi o zastosowane materiały i wykonanie między innymi instalacji elektrycznych pozostawia bardzo wiele do życzenia. Uważam że jeżeli ktoś ma trochę chęci to lepiej kupić potrzebne materiały i samemu pociagnąc instalację elektryczną.

Gotowa kosztuje chyba 80 zł ale ....... po tygodniu użytkowania ciągnika szlak trafił stacyjkę z tego wspaniałego kompletu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W mf 255 kupiłem gotową instalacje w szczegółach inna jak w schemacie musiałem szukać co do czego po roku tylko bespieczniki pali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam trzydziestkę i 8 hektarów pola. Jęsli wydzierżawię jeszcze 10 hektarów to czy mój traktorek poradzi sobie z obrobieniem 18 hektarów?

Mam średnie i cięzkie ziemie, piachu jest bardzo mało

Słyszałem ze ktoś ma 330 na 25 hektarów

 

Witam.ja przez 1 rok obrabiałem c-330m 22 hektary i dała rade .ziemie mam podobne.ale szkoda traktorka.ja wszystko mam orne i naprawde dostawał az przykro.dobrałem ziemi i musiałem kupic 2 traktor(tani 4x4) mtz 82 85r.daje rade i robota milsza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie sobie poradzi. Ja obrabiałem 16 ha, a przez kilka lat nawet 21 ha. Nie miała większych problemów, tylko ta orka nigdy nie kończąca się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przez ileś lat obrabiałem 22 ha tylko ciapkiem i nigdy nie zrobiłem ponad 600 mth.

Teraz mam trzy traktory i niesprawne instalacje elektryczne bo nigdy nie robię po zmroku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziśiaj jadac na pole z opryskiwaczem pękła mi opona, a że sa one i tak zużyte to musze kupić odrazu 2. Jakiej firmy byśćie mi polecili i jaki mode?. Mam jeszcze takie pytanie czy opłaca sie kupić do ciapka opony nisko profilowe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam w ciapku 11,2/12 / 28 i myśle że więcej jak 11,2 mój ciapek nie potrzebuje bo do tej mocy wystarczy a jak dobrze dociążony to na sprzęgle się poślizgnie, radialki 12,4 to max co do ciapka można założyć.

 

Czy ktos ma na ciapku 12,4/32 (całe koła z fergusona) czy to się mieści pod błotnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DOBRE BO POLSKIE czyli stomil dębica , najlepiej radialne .

Co do radialnych, już nigdy w życiu, koniec ze szczypaniem dętki, kupuj normalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak teraz ale kiedyś znacznie lepsze opony robił Olsztyn obecnie KORMORAN.

 

cyt:Czy ktos ma na ciapku 12,4/32 (całe koła z fergusona) czy to się mieści pod błotnik?

u mnie sąsiad na takich jeździ, tylko kupił już używane

 

cyt:Mam jeszcze takie pytanie czy opłaca sie kupić do ciapka opony nisko profilowe?

Po co, przecież będzie wolniejszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W3reWolf jeśli utrzymujesz właściwe ciśnienie do odpowiedniej pracy to nie ma problemu, , na polu 0,8 mpa a w transporcie 1,2-1,4 mpa to nie ma żadnego szczypania , ja kiedyś też miałem zawsze w radialnych 0,8 mpa ale jak mi się przetarły dętki w pracy z rozrzutnikiem jednoosiowym , a do pola było 3,5 km (a jeżdziło się bardzo miękko ) ,to teraz dbam o ciśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam diagonalne 12/4 na 28 [land pro] czy jakoś tak ale u mnie to30 -tka chodzi przy opryskiwaczu ,pająku do siana i na okragło z turem . Kolega do roboty w polu ma takie same wymiarowo z tym że radialne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a morzecie mi powiedziec czym rónią sie te opony Kormoran LANDPRO 12.4-28 PR8, Kormoran LANDPRO 12.4-28 PR6, Kormoran EKOPRO 12.4R28 121A8 i cyopony firmy mitas sa dobre

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a morzecie mi powiedziec czym rónią sie te opony Kormoran LANDPRO 12.4-28 PR8, Kormoran LANDPRO 12.4-28 PR6, Kormoran EKOPRO 12.4R28 121A8 i cyopony firmy mitas sa dobre
PR oznacza ile jest warstw kordu w oponie i z tego winika też obciążenie

 

121A8 121 to wartość obciążenia, a A8 dopuszczalną prędkość.

 

Indeksy prędkości i nośności http://www.auto-ex.pl/opis.php?main=warto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...