Skocz do zawartości
Gość Piotr de 330

Wszystko o Ursus C-330

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem ciekaw,czy są jeszcze gdzieś na chodzie najstarsze modele C-325??Teraz zadam pytanie dziwne jak dla was -użytkownikówC-330 i starszych mianowice,dlaczego te ciągniki są tak kultowe i uznane??

 

 

Na popularność tych ciągników miały też wplyw aspekty historyczne, PRL, przydziały...

Jednak nie da się ukry, ze jest to model bardzo udany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam jeszcze pytanko może ktoś podłączył do 330 alternator od Wladka, chodzi mi o te kabelki jak sie łączy? za pomoc będe wdzięczny.

Jak chcesz podłączyć alternator od Władka to musisz pamiętać o zmianie biegunów akumulatora bo Władzio ma (-) na masie Jeśli alternator ma regulator napięcia w sobie to podłączasz tylko wzbudzenie +12 pod szpilkę w alternatorze (śruba M6). Z zacisku który zostaje podłączasz przewód a w niego szeregowo żarówkę i dajesz go do + akumulatora lub do któregoś stałego plusa w stacyjce. Jak alternator nie ma własnego (wbudowanego) regulatora to musisz taki regulator też zamontować wtedy podłączenie jest trochę bardziej skomplikowane. Napisz jaki masz alternator to coś poradzimy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14,2 to są od 360?? jeśli tok to u mnie ieden założył do ciapka takie opony i je sobie chwali. dobrze jeżo a uciąg się zwiększył.

 

Mam w fergusonie z przodu opony 13.9R28 i jak tak patrze na zużyte opony od ferdka i od 3paki które leżą obok siebie to myślę, że byłoby dobrym rozwiązaniem założyć do 3paki 13.9. Póki co mam dobre opony w 30tce.

Myślę, ze te opony można bez problemu załozyć na oryginalne felgi od c-330. Opony 14.8 mogą być trochę za szerokie jak na te felgi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie bylyby najodpowiedniejsze opony bo domyslam sie ze 12,4 bo takie sa standardowe ale czy 14,2 tez by weszly? A moze jest cos posrodku?

 

 

Nie ma sensu zakładać zbyt szerokich opon na wąską felgę.

Nie wiem jaką masz felgę. Jeśli felga jest standardowa (jak przy 12.4) to proponuję 13.9 (chociaż 12.4 też dobrze sobie radzi), jeśli mniejsza to 12.4. Jeśli 14.2 to raczej z felgami bo będą słabo leżały w małych felgach ale to raczej się nie opłaca.

 

 

Ja śmigam na 11,2 i nie mam wiekszych problemów , najbardziej odpowiednie są 12,4.

edit gedii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dobra dzieki

 

kupilem przez weekend opony i przemalowalem stare felgi wszystko komponuje sie swietnie

 

fe8c5cc905d72a22.jpg

 

A do tego nowy opryskiwacz

 

Co do opon to zdecydowalem sie na Mitasy 12,4 R28

 

W najblizszym czasie planuje pomalowac reszte...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak odmalujesz całość to będzi naprawdę piękna maszyna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alternator ten od Władka który chce wstawic do 30-stki jeszcze jest z czasów CCCP czyli może być bez regulatora, typu nie moge odczytać wiem że ma 700W. Jest jakaś prosta metoda by sprawdzić czy jest ten regulator?

Jeszcze moja wypowiedz na temat opon, w 30-stce mam 12,4-28 i sprawdzają sie bardzo dobrze w pracach polowych, w C-328 mam 14,9-28(od 60-tki) używam go do transportu i sie do tego dobrze sprawdzają, jeżdzi sie nawet wygodnie no i wyprzedziłem już kilka 60-tek(uczucie godne polecenia)

. Mam w nim wmontowany licznik rowerowy maks. wyciąga 28km/h ale to już przy szalonych obrotach, a tak 24km/h można spokojnie jechać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alternator bez regulatora miał chyba około 5 zacisków do podłączenia (miałem władka z 1977r) natomiast ten z regulatorem ma tylko 2 zaciski oraz wybrzuszenie (tam znajduje się regulator).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Alternator bez regulatora miał chyba około 5 zacisków do podłączenia (miałem władka z 1977r) natomiast ten z regulatorem ma tylko 2 zaciski oraz wybrzuszenie (tam znajduje się regulator).

 

czyli to by oznaczało ze mam ten regulator i wszystko powinno grać, jutro przy nim posiedze to zobaczymy co z tego wyjdzie.

 

Jeszcze pytanko. Czy olej TURDUS to dobry wybór, sprzedawca zapewniał mnie że moge na nim przepracować 400mtg, ale ja i tak wymieniam olej sezonowo, czy pojawienie sie przecieków może być związane z zmianą na ten właśnie olej?

 

edit gedii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Alternator bez regulatora miał chyba około 5 zacisków do podłączenia (miałem władka z 1977r) natomiast ten z regulatorem ma tylko 2 zaciski oraz wybrzuszenie (tam znajduje się regulator).

 

Tak przedmówca napisał dobrze. Polecam bardziej samochodowe alternatory bo lepiej ładują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Polecam bardziej samochodowe alternatory bo lepiej ładują.
Tia, tylko trzeba wysoko kręcić silnik, tak co najmniej 3000 obr/min

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tia, tylko trzeba wysoko kręcić silnik, tak co najmniej 3000 obr/min

Nieprawda bo w ciągniku masz większe koło pasowe napędzające

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No bez przesady, przecież, na biegu jałowym w samochodzie kontrolka się nie pali, więc musi ładować, a obroty są na poziomie 900-950obr./min, więc jakiś problem?

 

Zawsze można jeszcze zmniejszyć koło pasowe na alternatorze, aby osiągał wyższe obroty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak tylko że kontrolka zgasła to jeszcze nie znaczy że jest dobre ładowanie, założyłem do T-25 alternator z PF125p i ładowanie jest słabe, co widać dzięki amperomierzowi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam we władku alternator od poloneza i ładowanie jest super (tuz po rozruchu dochodzi 30A), natomiast w 7211 mam od forda i też jest ok, tylko po rozruchu trzeba dać ok. 1300 obr,żeby się załączył bo założyłem większe koło pasowe gdyż oryginalne miało za wąski kanał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak tylko że kontrolka zgasła to jeszcze nie znaczy że jest dobre ładowanie, założyłem do T-25 alternator z PF125p i ładowanie jest słabe, co widać dzięki amperomierzowi.

 

Rolniku opatrz na alternatory samochodowe i na władka zobacz róznice koła pasowego. A 125p to nie samochód jak i cała gama polskich samochodów bo wystarczy pójść na szrot i za 50 zł od golfa lub jakiegoś samochodu limuzyny można wziaść alternator i bedzie łądowało super, u sasiada zrobilismy tak w c385 i c360. A jak na amperomierz patrzysz to nie znaczy ze jak nie rusza się wskazówka to ze nie ładuje, bo jak masz naładowany aku to po co ma ładować, przeciez jest regulator napiecia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tu kolega dał niezły przykład.

ładowanie alternatora nie zależy od płynącego pradu, gdyż jest on rózny i zalezny od włączonego obciązenia (świateł). Sprawdzanie ładowania alternatora polega na zbadaniu napięcia miedzy masa a zaciskiem 30 (+) śróba M6. Napięcie powinno być w granicach 14 V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam do was takie pytanie. Jak juz wczesniej pisalem zrobilem kapitalny remont silnika i silnik dobrze chodzil a terez juz po dotatciu stal sie bardzo tempy slabo wchodzi na obroty sa problemy z zapalaniem jak jest zimny to jak go zapale to mija jakies 30s zanim wejdzie na pelne obroty. po rozgrzaniu nie jest zle ale jest slaby. Rospylacze sa ok bo yly sprawdzane rozrzad majster sprawdzal tez jes ustawiony dobrze mysleliszmy ze to moze wina pompy paliwowej bo juz zrobila 7000mtg ale jak ja zawiozlem do regeneracjy zeby wymienic sekcje to koles powiedzial ze nie masensu bo jest ok i po wymianie bedzie tak samo. wiecie moze gdzie jest problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak był taki problem to sie okazało że pompa paliwowa była zle przykręcona (pod zlym kontem) też zle palił i słabo ciągnoł. Jaki dym masz z komina i czy zawory są szczelne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie mnie stare trzydziestki są lepsze od escortów mój teść kupił sobie nowego escorta 335 i już padła pompa paliwowa a mniał kiedyś polską trzydziestkę która służyła mu wiele lat i właśnie szukam instrukcji naprawy pompy wtryskowej do escort 335 proszę o pomoc mój meil js83@gazeta.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szukam instrukcji naprawy i danych technicznych na temat pompy wtryskowej do escort 335 proszę o pomoc mój meil js83@gazeta.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dowiadywałeś się u producenta tego ESCORT-a w Polsce.

Ja nigdy bym czegoś takiego jak ESCORT nie kupił, jeśli mam kupować kopię czegoś co można kupić bez problemu używane w bdb. stanie, a częsci są w każdym sklepie to po co przepłacać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dym jes czarny a zawory powinnt bys szczelne bo glowica jest po regeneracjy

 

 

Masz źle ustawiony kąt wtrysku paliwa ( inaczej zapłon).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...