Skocz do zawartości
Gość Piotr de 330

Wszystko o Ursus C-330

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chce wymienić prądnice na alternator ... mam juz kupiony ale nie wiem jak podlaczyc bo slyszalem ze w 330 sa bieguny pozamieniane. I nie wiem ... bo napewno trzeba regulator usunac albo ominac ... jak moglby ktos jakis schemat instalacji mi przyslac czy cos ... o i jeszcze kupilem akumulator jeden 12V 120Ah i chce te dwa 6V zastapic tym jednym, nie wiem jak za to sie zabrac ... prosze o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeśli metaliczny dźwięk, to możliwe, że zawory do regulacji

u mnie tez był taki dzięk metaliczny jedna szklanka miała zadzore i sie zawieszała mogą to być szklanik, po pierwsze sprawdzic zawory

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja swoją trzydziestką ciągałem prasę forschrit i przyczepę z belkami jednocześnie , na 2 nie powinno byc problemów , co do kosiarki to na 3 powinna dac radę .

Mam jednocześnie pytanie jak się reguluje zawory w c 330 ? Ja kręciłem silnikiem i w momęcie wypływania paliwa z sekci ustawiałem zawory ,obydwa na 0,35 ale nie jestem pewien czy to właściwa metoda ,chodzi mi o to w którym momencie te zawory regulowac . Z góry dzięki .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

chce wymienić prądnice na alternator ... mam juz kupiony ale nie wiem jak podlaczyc bo slyszalem ze w 330 sa bieguny pozamieniane. I nie wiem ... bo napewno trzeba regulator usunac albo ominac ... jak moglby ktos jakis schemat instalacji mi przyslac czy cos ... o i jeszcze kupilem akumulator jeden 12V 120Ah i chce te dwa 6V zastapic tym jednym, nie wiem jak za to sie zabrac ... prosze o pomoc.

 

Poszukaj w temacie " elektryka w ciągnikach" tam było o tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja swoją trzydziestką ciągałem prasę forschrit i przyczepę z belkami jednocześnie , na 2 nie powinno byc problemów , co do kosiarki to na 3 powinna dac radę .

Mam jednocześnie pytanie jak się reguluje zawory w c 330 ? Ja kręciłem silnikiem i w momęcie wypływania paliwa z sekci ustawiałem zawory ,obydwa na 0,35 ale nie jestem pewien czy to właściwa metoda ,chodzi mi o to w którym momencie te zawory regulowac . Z góry dzięki .

w momęcie kiedy obydwa zawory są zamknięte a tłok jest w górnym położeniu i szczelina powinna mieć 0,18-0,22

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

chce wymienić prądnice na alternator ... mam juz kupiony ale nie wiem jak podlaczyc bo slyszalem ze w 330 sa bieguny pozamieniane. I nie wiem ... bo napewno trzeba regulator usunac albo ominac ... jak moglby ktos jakis schemat instalacji mi przyslac czy cos ... o i jeszcze kupilem akumulator jeden 12V 120Ah i chce te dwa 6V zastapic tym jednym, nie wiem jak za to sie zabrac ... prosze o pomoc.

zalezy jaki masz alternator z regulatorem czy bez

a regulator od prądnicy możesz już wymontować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:wink:
To jest przeciążenie............ A dla twojej informacji to predkość obrotowa dla maksymalnego momentu obrotowego to 1600 -1800 obr na min i deptanie na 2200 obr jest bezsensu, poznaj charakterystykę tego silnika , bo potem jest płacz że remont co 1200 mth

 

Czy ktos mowil o placzu??Poza tym niektore prace potrzeba wykonac z pewna predkoscia,a w skrzyni niema tylu przelozen by dobrac je do zakresu predkosci obrotowej i szybkosci jazdy....wiec sam rozumiesz...Z reszta sam wczesniej pisales ze ten typ tak ma ze silnik dmucha wlewem oleju, i przyznam ze sie mylisz...u mnie jakos jest sucho na pokrywie zaworow i nie narzekam na remonty. Pozdrawiam silnik zdrowy jak dzwon a i tak minimalnie olej wyrzuca górą i kopci .......to napisałem potrafisz zrozumieć te slowa ? Ja też nie narzekam na olej na pokrywie głowicy ale po dłuższym okresie eksploatacji na pewno idealnie czyściutka nie będzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

arkoarek dzięki za odpowiedz , jestem nowym użytkownikiem i przyglądając się dyskusi mogę stwierdzic jedno ,żaden sprzęt obciążany ponad miarę nie będzie dobrze pracował , to tylko kwestia czasu kiedy się rozsypie , ja mam 7 ha i C 330 z ładowaczem , ciągnik jest po remoncie i nie zamierzam go zarzynac , kupiłem C 360 z ładowaczem , myślę że w ciężkiej robocie typu orka czy kultywator spali mniej jak C 330 i nie będzie kucał , bo trzydziestką to tylko kupa huku i dymu a efekt mizerny , WESOŁYCH ŚWIĄT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak a z 360 to będziesz miał dwa razy tyle huku i dymu te ciągniki nie nadają się do orki większych powierzchni, co tym zrobisz 2-3 ha na dzień i to wszystko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Malorolny2......doskonale rozumiem Twoje slowa,ale skoro silnik zdrowy jak dzwon raczej nie powinien zbytnio kopcic ani wyrzucac nawet znikomych ilosci oleju gora Z reszta.....ta dyskusja raczej nie ma juz sensu, kazdy bedzie upieral sie przy swoim, poza tym sa swieta nie ma sie co sprzeczac A prawda jest taka ze....ciapek od remontu do remontu wytrzyma tyle ile chce wlasciciel

Wesolych Swiat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak a z 360 to będziesz miał dwa razy tyle huku i dymu te ciągniki nie nadają się do orki większych powierzchni, co tym zrobisz 2-3 ha na dzień i to wszystko
W dużej części masz rację ale ciapkiem dziennie te 2 - 2,5 h też zmordować można na razie muszę się męczyć tym wynalazkiem a z dnia na dzień nabiera mnie ochota na ograniczenie roli ciapka do ciągnika pomocniczego.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A prawda jest taka ze....ciapek od remontu do remontu wytrzyma tyle ile chce wlasciciel

Wesolych Swiat

Święte słowa nie tylko ciapek ale każdy ciągnik wytrzyma tyle ile chce właściciel aby wytrzymał, i w 90 % przebiegi między naprawcze zależą od właściciela i sposobu eksploatowania przez niego sprzętu. Dzięki za życzenia ja również Życzę spokojnych , zdrowych a zarazem wesołych Świat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja wszystkim którzy mają cipaki życze żeby zajączek przyniósł inne ciągniki i nie koniecznie 360

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja wszystkim którzy mają cipaki życze żeby zajączek przyniósł inne ciągniki i nie koniecznie 360

Oczywiście lepszy od C 360 byłby zetor ale kupiłby wieś...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A prawda jest taka ze....ciapek od remontu do remontu wytrzyma tyle ile chce wlasciciel

Wesolych Swiat

Święte słowa nie tylko ciapek ale każdy ciągnik wytrzyma tyle ile chce właściciel aby wytrzymał, i w 90 % przebiegi między naprawcze zależą od właściciela i sposobu eksploatowania przez niego sprzętu. Dzięki za życzenia ja również Życzę spokojnych , zdrowych a zarazem wesołych Świat

Ciesze ze sie zgadzamy Przytoczylem tylko c-330 ale okresy miedzynaprawcze w zaleznosci od eksploatacji tycza sie wszelkiego rodzaju sprzetu Poza tym najwazniejsze by wlasciciel(uzytkownik) byl zadowolony.A remontowac mozna nawet kilka razy w tygodniu zalezy od gustu Czlowieka

Ps. dzieki za zyczonka i zycze wszystkim uzytkownikow PPR wszystkiego najlepszego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś ma taki sam dylemat jak ja , żle napisałem że kupiłem C 360 , ja ją na razie zadatkowałem , zgodziliśmy 16000 zł. , ciągnik z ładowaczem i wspomaganiem , ten gośc ma jeszcze , zetora 4711 ( trzycylindrowego ) z ładowaczem bez wspomagania za 14000 zł , co wybrac ? Mam 7 ha i trzydziestkę z ładowaczem jak lalka po remoncie .Przechodzę na system rusztowy i gdybym wiedział że zetor da radę z beczką 6000 litrów to bym go wzioł . Podpowiedzcie bo jestem w kropce .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przechodzę na system rusztowy i gdybym wiedział że zetor da radę z beczką 6000 litrów to bym go wzioł .

Na dobrą sprawę to 360, Zetor tym bardziej nie poradzi sobie z taką beczką. Wszystko zależy od warunków na polu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam isntrukcje obslugi, katalog i instrukcje napraw do C330 i C330M,

 

 

Jeśli ktoś chce , mój mail : Comp4ct@wp.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej mam dowas pytanie jak juz kiedys pisalem zrobiłem rok temu remont kapitalny silnika od początku praca silnika po remacie mi sie nie podobała ale myslałem że po dotarciu bedzie ok. Co prawda po remoncie obrobiłem nim 10 ha i jakos to szło ale odczówałem ze ciagnik przed remontem pracowal lepiej a remont był wymuszony wrzerami w tulejach kture ciekły. Ciągnik prz temperaturze -2 ma wielkie problemy z odpaleniem mimo ze rozrusznik kreci bardzo dobrze swiece grzeją tez dobrze to jak zaczynam odpalac ty tylko tumy białego dymu i dopiero za kturyms razem jak zlapie to zrobi pah pah i zgasł i odnowa i tak po 5-6 razem zapali ale zanim wejdzie na obroty normalne ładowania to trwa to jakies 20s na początku to kopci i buja sie jak lokomotywa.jak sie rozgrzeje to pracuje bardzo ladnie wchodzi na pelne obrot nie kopci ale jak tylko ma wieksze obciazenie to obroty spadaja to 1600. I tylko żaluje ze zamiast wody nie lałem do chłodnicy płynu bo przed remontem mimi ok 3000mt ciądnik palil bez wielkiego problemu nawet prz 15 stopniowym mrozie wydaje mi sie ze mniej palil i jak mu sie deplo to te 2200 obrotów trzymał w transporcie czy w pracach polowych oleju od wymiany do wymiany nie dolewałem a teraz nie wiem czemu pokrywa od głowicy jes cały czas w oleju który leci korkiem wlewowy przettem to sie nie działo, mechanik mowi ze to wina nowego korka.Pompa jest napewno dobra bo ją juz zawoziłem do sprawdzenia wtryski nie leja bo byly sprawdzane to powiedzcie mi co jest przyczyną takiej pracy silnika ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hej mam dowas pytanie jak juz kiedys pisalem zrobiłem rok temu remont kapitalny silnika od początku ............

 

To była typowa c 330 czy moze 328? Sprawdź czy nie masz opuźnionego wtrysku paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hej mam dowas pytanie jak juz kiedys pisalem zrobiłem rok temu remont kapitalny silnika od początku

 

To była typowa c 330 czy moze 328? Sprawdź czy nie masz opuźnionego wtrysku paliwa.

 

Tak bo jest typowa trzydziestka z 79r mechanik już sprawdzał wtrysk i powiedział zżę jest dobrze i sam nie wie o co chodzi szuka już przyczyny jakiś czas i nic. Możliwe jest że przy redeneracji popsuli oni robote?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym ci radził jeszcze raz sprawdzić pompe paliwowa tylko w innym zakładzie.A na początek sprawdź zaworek zwrotny czy przypadkiem nie jest za słaby. A jak to nie pomoże to zmień mechanika Mi to wyglada na problemy właśnie z układem paliwowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Bartolinip miałem ten sam problem ok rok temu po remonie silnika bardzo ciężko palił. Okazało się że to wina pompy wtryskowej , pod złym kątem była przykręcona. Pr\yszedł mechanik ustawił jak trzeba i pali bez problemów.

A ten olej z pod korka wlewu to może żle go dotarłeś i pierścienie popękały

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co się tyczy wycieku oleju-prawdopodobnie nie masz pierścieni .Mogły zostac odwrotnie założone lub żle dobrane , miałem to samo , zmieniłem pierścienie i przestał rzygac olejem .Jeżeli pierścienie są zużyte wtedy także rozruch silnika jest utrudniony gdyż jest słaba kompresja . Co do białego dymu-prawdopodobnie trzeba ruszyc pompą paliwową żeby właściwie ustawic zapłon .Nie zaszkodzi jeszcze raz sprawdzic pompę i wtryski w innym zakładzie .Możesz także spróbowac zmienic paliwo .I jeszcze jedna rada .Zmień mechanika .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...