Skocz do zawartości
Gość Piotr de 330

Wszystko o Ursus C-330

Rekomendowane odpowiedzi

w silniku mam juz wypracowany czarny olej czeka mnie na wiosne zmiana, a tamten właśnie który kapie jest jasnego koloru czyli pochodzi ze skrzyni. Rok temu wymieniałem jeden simering ten w obudowie łożyska wyciskowego wtedy przeciek ustał. Teraz mozna sie domyslać że puścił ten drugi co uszczelnia wałek napędowy. Po rozpołowieniu i zdjęciu obudowy łożyska wyciskowego w jaki sposób wyciącnąć ten wałek WOM z obudowy zeby w nim wymienić simering???

gdy zdejmiesz poklrywe wałka napedowego, w wałku napedowym rzekaznika mocy jest jeszcze jak sie nie myle uszczelniacz A25*35*7, robilem skrzynie w grudniu to jeszcze pamietam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdz czy dobrze masz ustawiony zapłon znaczy początek wtrysku, jak nie woziłeś razem z pompą wtryskiwaczy do sprawdzenia i ustawienia ciśnienia to radziłbym to sprawdzić, bo o prawidłowym odpowietrzeniu całego układu paliwowego i wymianie piltrów to juz nie wspomne...

 

zapłon jest prawidłowo ustawiony wtryski tez

Niedalej jak tu pisałes że prawidłowo ustawiony , a teraz się pytasz jak go ustawic , ja wysiadam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapłon jest dobrze ustawiony tylko jak wyciagne pompe i dam do warsztatu to nie wiem potem jak go ustawic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zapłon jest dobrze ustawiony tylko jak wyciagne pompe i dam do warsztatu to nie wiem potem jak go ustawic
Zaznacz sobie punktakiem wszystko , najprostsza metoda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maher 141 przeczytaj sobie cały temat na pewno tu znajdziesz a przy okazji dowiesz sie to i owo o mechanice , gorąco polecam .....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zapłon jest dobrze ustawiony tylko jak wyciagne pompe i dam do warsztatu to nie wiem potem jak go ustawic
Zaznacz sobie punktakiem wszystko , najprostsza metoda

 

Ale może teraz jest żle ustawiony;///

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w silniku mam juz wypracowany czarny olej czeka mnie na wiosne zmiana, a tamten właśnie który kapie jest jasnego koloru czyli pochodzi ze skrzyni. Rok temu wymieniałem jeden simering ten w obudowie łożyska wyciskowego wtedy przeciek ustał. Teraz mozna sie domyslać że puścił ten drugi co uszczelnia wałek napędowy. Po rozpołowieniu i zdjęciu obudowy łożyska wyciskowego w jaki sposób wyciącnąć ten wałek WOM z obudowy zeby w nim wymienić simering???

gdy zdejmiesz poklrywe wałka napedowego, w wałku napedowym rzekaznika mocy jest jeszcze jak sie nie myle uszczelniacz A25*35*7, robilem skrzynie w grudniu to jeszcze pamietam

 

Wiem wiem gdzie ten uszczelniacz jest ale czym ten cały wałek przekaźnika mocy wyciągnąć z tymi łożyskami z obudowy skrzyni. Tam w obudowie skrzyni siedzi jedno łożysko i kawałek tulei, reszta tulei i drugie łożysko wystaje i chowa się w obudowie łożyska wyciskowego. Jest jakiś ściagacz do tego wałka czy wybija się ten wałek w jakiś sposób z obudowy???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
- muszę ustalić numer podwozia, tabliczka jest pomalowana więc tylko są widoczne wytłoczenia mam po kolei patrzac od góry

 

1971

147726

157144

i w prawym dolnym rogu 1600

 

tabliczka znajduje sie pomiędzy hamulcem a prawym kolem na boku korpusu

- kto mi podpowie lub zobaczy u siebie i porówna co oznaczają dane numery będe wdzięczny. Myślę że pierwszy to rok produkcji.

 

- odpowie mi ktos ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich może ktoś pomoże mi rozwikłać pewien problem z moim ciapkiem. od pewnego czasu mam problem z uruchomieniem silnika (tylko wtedy gdy jest zimny) długo kręci aby odpalić a gdy już złapie ma przez chwile nierówne obroty tak jakby nie chodził na jeden cylinder zregenerowałem pompę wtryskową i wtryskiwacze gdy ustawiłem zapłon według książki tak aby początek wtrysku zgadzał się z pierwszym rowkiem na kole zamachowym silnik nie dał się uruchomić dopiero gdy przestawiłem zapłon tak aby zgrywał się z drugą kreską silnik odpalił ale z objawiami jak wyżej wyminiłem może to być wina źle ustawionego rozżądu? POZDRAWJAM WOJTEK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich może ktoś pomoże mi rozwikłać pewien problem z moim ciapkiem. od pewnego czasu mam problem z uruchomieniem silnika (tylko wtedy gdy jest zimny) długo kręci aby odpalić a gdy już złapie ma przez chwile nierówne obroty tak jakby nie chodził na jeden cylinder zregenerowałem pompę wtryskową i wtryskiwacze gdy ustawiłem zapłon według książki tak aby początek wtrysku zgadzał się z pierwszym rowkiem na kole zamachowym silnik nie dał się uruchomić dopiero gdy przestawiłem zapłon tak aby zgrywał się z drugą kreską silnik odpalił ale z objawiami jak wyżej wyminiłem może to być wina źle ustawionego rozżądu? POZDRAWJAM WOJTEK.
A ruszałeś coś przy rozrządzie ? prawdo podobnie schodzi ci paliwo sprawdź cały układ paliwowy czy nie łapie gdzieś powietrza ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkręć kolektor wylotowy wtedy jak będziesz odpalał zobaczysz na który cylinder szwankuje- inny kolor dymu. Potem możesz myśleć co dalej. Jak odkręcisz pokrywkę gdzie przykręca się pompę wtryskową i będziesz kręcił wałem patrząc na znak na małym kole od pompy powinien on spotkać się ze znakami na tym kole wewnątrz.

Spróbuj odkręciś wtryski i dokręcić je na rurkach tak że jak będziesz kręcił silnikiem przez rozrusznik zobaczysz jak pylą wtryski może któryś szwankuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki sprubóję z tym kolektorem wtryski są ok regenerowałem je razem z pompą a co sądzisz o rozrządzie? I ewentualnie go sprawdzić to czy z ciągnie koło pasowe nieodkręcając całego przodu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w silniku mam juz wypracowany czarny olej czeka mnie na wiosne zmiana, a tamten właśnie który kapie jest jasnego koloru czyli pochodzi ze skrzyni. Rok temu wymieniałem jeden simering ten w obudowie łożyska wyciskowego wtedy przeciek ustał. Teraz mozna sie domyslać że puścił ten drugi co uszczelnia wałek napędowy. Po rozpołowieniu i zdjęciu obudowy łożyska wyciskowego w jaki sposób wyciącnąć ten wałek WOM z obudowy zeby w nim wymienić simering???

gdy zdejmiesz poklrywe wałka napedowego, w wałku napedowym rzekaznika mocy jest jeszcze jak sie nie myle uszczelniacz A25*35*7, robilem skrzynie w grudniu to jeszcze pamietam

 

Wiem wiem gdzie ten uszczelniacz jest ale czym ten cały wałek przekaźnika mocy wyciągnąć z tymi łożyskami z obudowy skrzyni. Tam w obudowie skrzyni siedzi jedno łożysko i kawałek tulei, reszta tulei i drugie łożysko wystaje i chowa się w obudowie łożyska wyciskowego. Jest jakiś ściagacz do tego wałka czy wybija się ten wałek w jakiś sposób z obudowy???

 

I jak wie kroś jak zabrać się do wyciągnięcia tego wałka przekaźnika miocy, jak go wyciągnąc lub wybić aby wymienic ten uszczelniacz???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdjac pokrywe skrzyni, zdjac zabezpieczenie tzw seger od przodu łozyska i lekko pobijac najlepiej debowym klockiem w tryb i wyjdzie do przodu, to tak po krotce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zdjac pokrywe skrzyni, zdjac zabezpieczenie tzw seger od przodu łozyska i lekko pobijac najlepiej debowym klockiem w tryb i wyjdzie do przodu, to tak po krotce

 

mam rozumieć zdjąć ta pokrywe na której jest drążek zmiany biegów i stukać w ten tryb wom az wyjdzie z obudowy razem z łożyskiem itp...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
- muszę ustalić numer podwozia, tabliczka jest pomalowana więc tylko są widoczne wytłoczenia mam po kolei patrzac od góry

 

1971

147726

157144

i w prawym dolnym rogu 1600

 

tabliczka znajduje sie pomiędzy hamulcem a prawym kolem na boku korpusu

- kto mi podpowie lub zobaczy u siebie i porówna co oznaczają dane numery będe wdzięczny. Myślę że pierwszy to rok produkcji.

 

- odpowie mi ktos ?

 

1. wiadomo rok produkcji

2. numer ciągnika (VIN) jak wiesz na podstawie niego z katalogu możesz kupować części, w katalogu pisze cos takiego że od numeru ciagnika takiego do takiego itp..

3. numer silnika

4. a te 1600 to nie wiem tez mam nabite ale do czego ono...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moja c 330 rano ciezko odpala i nie moze wejsc na obroty jak jest zimna a potem juz dobrze chodzi.co moze byc przyczyna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moja c 330 rano ciezko odpala i nie moze wejsc na obroty jak jest zimna a potem juz dobrze chodzi.co moze byc przyczyna?

zadam pytanie troszeczkę nie na temat wysłałem wczoraj pytanie otrzymałem kilka odpowiedzi ale tylko jedna jest widoczna na forum a wiem że jest ich kilka bo dostałem maila że mam kilka odpowiedzi ale niewiem gdzie ich szukać pomoże ktoś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zdjac pokrywe skrzyni, zdjac zabezpieczenie tzw seger od przodu łozyska i lekko pobijac najlepiej debowym klockiem w tryb i wyjdzie do przodu, to tak po krotce

 

mam rozumieć zdjąć ta pokrywe na której jest drążek zmiany biegów i stukać w ten tryb wom az wyjdzie z obudowy razem z łożyskiem itp...

tylko wczesniej jeszcze zdejmij zabezpieczenie wewnetrzne przed lozyskim na tym wałku i powinno wyjsc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zdjac pokrywe skrzyni, zdjac zabezpieczenie tzw seger od przodu łozyska i lekko pobijac najlepiej debowym klockiem w tryb i wyjdzie do przodu, to tak po krotce

 

mam rozumieć zdjąć ta pokrywe na której jest drążek zmiany biegów i stukać w ten tryb wom az wyjdzie z obudowy razem z łożyskiem itp...

tylko wczesniej jeszcze zdejmij zabezpieczenie wewnetrzne przed lozyskim na tym wałku i powinno wyjsc

 

ale u mnie nie ma żadnego segera który niepozwalałby wybic tego wałka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moja c 330 rano ciezko odpala i nie moze wejsc na obroty jak jest zimna a potem juz dobrze chodzi.co moze byc przyczyna?

zadam pytanie troszeczkę nie na temat wysłałem wczoraj pytanie otrzymałem kilka odpowiedzi ale tylko jedna jest widoczna na forum a wiem że jest ich kilka bo dostałem maila że mam kilka odpowiedzi ale niewiem gdzie ich szukać pomoże ktoś?

 

Pewnie PM. Wejdź przez link w mailu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zdjac pokrywe skrzyni, zdjac zabezpieczenie tzw seger od przodu łozyska i lekko pobijac najlepiej debowym klockiem w tryb i wyjdzie do przodu, to tak po krotce

 

mam rozumieć zdjąć ta pokrywe na której jest drążek zmiany biegów i stukać w ten tryb wom az wyjdzie z obudowy razem z łożyskiem itp...

tylko wczesniej jeszcze zdejmij zabezpieczenie wewnetrzne przed lozyskim na tym wałku i powinno wyjsc

 

ale u mnie nie ma żadnego segera który niepozwalałby wybic tego wałka

to sie ciesz tylko lepiej złap igielki z łozyska ktore napewno wypadna po zdjeciu wałka sprzeglowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zdjac pokrywe skrzyni, zdjac zabezpieczenie tzw seger od przodu łozyska i lekko pobijac najlepiej debowym klockiem w tryb i wyjdzie do przodu, to tak po krotce

 

mam rozumieć zdjąć ta pokrywe na której jest drążek zmiany biegów i stukać w ten tryb wom az wyjdzie z obudowy razem z łożyskiem itp...

tylko wczesniej jeszcze zdejmij zabezpieczenie wewnetrzne przed lozyskim na tym wałku i powinno wyjsc

 

ale u mnie nie ma żadnego segera który niepozwalałby wybic tego wałka

to sie ciesz tylko lepiej złap igielki z łozyska ktore napewno wypadna po zdjeciu wałka sprzeglowego

 

hehe ale ciagle odbiegamy od tematu ja nie chce wyciagać wałka sprzęgłowego bo jest on dobry tylko ten od WOM-u o większej średnicy w którym siedzi uszczelniacz hehe, a do wymiany uszczelniacza nie potrzeba chyba wyciągać wałka sprzęgłowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanie. Jakie ciśnienie w komorze spalania wciągniku T 25

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...