jaworaski 0 Napisano 22 Lutego 2009 w silniku mam juz wypracowany czarny olej czeka mnie na wiosne zmiana, a tamten właśnie który kapie jest jasnego koloru czyli pochodzi ze skrzyni. Rok temu wymieniałem jeden simering ten w obudowie łożyska wyciskowego wtedy przeciek ustał. Teraz mozna sie domyslać że puścił ten drugi co uszczelnia wałek napędowy. Po rozpołowieniu i zdjęciu obudowy łożyska wyciskowego w jaki sposób wyciącnąć ten wałek WOM z obudowy zeby w nim wymienić simering???gdy zdejmiesz poklrywe wałka napedowego, w wałku napedowym rzekaznika mocy jest jeszcze jak sie nie myle uszczelniacz A25*35*7, robilem skrzynie w grudniu to jeszcze pamietam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maher141 0 Napisano 22 Lutego 2009 jak po wyciagnieciu pompy paliwowej potem ustawić zapłon? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
małorolny2 0 Napisano 22 Lutego 2009 Sprawdz czy dobrze masz ustawiony zapłon znaczy początek wtrysku, jak nie woziłeś razem z pompą wtryskiwaczy do sprawdzenia i ustawienia ciśnienia to radziłbym to sprawdzić, bo o prawidłowym odpowietrzeniu całego układu paliwowego i wymianie piltrów to juz nie wspomne... zapłon jest prawidłowo ustawiony wtryski tez Niedalej jak tu pisałes że prawidłowo ustawiony , a teraz się pytasz jak go ustawic , ja wysiadam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maher141 0 Napisano 22 Lutego 2009 zapłon jest dobrze ustawiony tylko jak wyciagne pompe i dam do warsztatu to nie wiem potem jak go ustawic Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
małorolny2 0 Napisano 22 Lutego 2009 zapłon jest dobrze ustawiony tylko jak wyciagne pompe i dam do warsztatu to nie wiem potem jak go ustawic Zaznacz sobie punktakiem wszystko , najprostsza metoda Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
małorolny2 0 Napisano 22 Lutego 2009 Maher 141 przeczytaj sobie cały temat na pewno tu znajdziesz a przy okazji dowiesz sie to i owo o mechanice , gorąco polecam ..... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maher141 0 Napisano 22 Lutego 2009 zapłon jest dobrze ustawiony tylko jak wyciagne pompe i dam do warsztatu to nie wiem potem jak go ustawic Zaznacz sobie punktakiem wszystko , najprostsza metoda Ale może teraz jest żle ustawiony;/// Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert23 0 Napisano 22 Lutego 2009 w silniku mam juz wypracowany czarny olej czeka mnie na wiosne zmiana, a tamten właśnie który kapie jest jasnego koloru czyli pochodzi ze skrzyni. Rok temu wymieniałem jeden simering ten w obudowie łożyska wyciskowego wtedy przeciek ustał. Teraz mozna sie domyslać że puścił ten drugi co uszczelnia wałek napędowy. Po rozpołowieniu i zdjęciu obudowy łożyska wyciskowego w jaki sposób wyciącnąć ten wałek WOM z obudowy zeby w nim wymienić simering???gdy zdejmiesz poklrywe wałka napedowego, w wałku napedowym rzekaznika mocy jest jeszcze jak sie nie myle uszczelniacz A25*35*7, robilem skrzynie w grudniu to jeszcze pamietam Wiem wiem gdzie ten uszczelniacz jest ale czym ten cały wałek przekaźnika mocy wyciągnąć z tymi łożyskami z obudowy skrzyni. Tam w obudowie skrzyni siedzi jedno łożysko i kawałek tulei, reszta tulei i drugie łożysko wystaje i chowa się w obudowie łożyska wyciskowego. Jest jakiś ściagacz do tego wałka czy wybija się ten wałek w jakiś sposób z obudowy??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mycy 0 Napisano 22 Lutego 2009 - muszę ustalić numer podwozia, tabliczka jest pomalowana więc tylko są widoczne wytłoczenia mam po kolei patrzac od góry 1971147726157144i w prawym dolnym rogu 1600 tabliczka znajduje sie pomiędzy hamulcem a prawym kolem na boku korpusu- kto mi podpowie lub zobaczy u siebie i porówna co oznaczają dane numery będe wdzięczny. Myślę że pierwszy to rok produkcji. - odpowie mi ktos ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler2 0 Napisano 22 Lutego 2009 Witam wszystkich może ktoś pomoże mi rozwikłać pewien problem z moim ciapkiem. od pewnego czasu mam problem z uruchomieniem silnika (tylko wtedy gdy jest zimny) długo kręci aby odpalić a gdy już złapie ma przez chwile nierówne obroty tak jakby nie chodził na jeden cylinder zregenerowałem pompę wtryskową i wtryskiwacze gdy ustawiłem zapłon według książki tak aby początek wtrysku zgadzał się z pierwszym rowkiem na kole zamachowym silnik nie dał się uruchomić dopiero gdy przestawiłem zapłon tak aby zgrywał się z drugą kreską silnik odpalił ale z objawiami jak wyżej wyminiłem może to być wina źle ustawionego rozżądu? POZDRAWJAM WOJTEK. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil 23 0 Napisano 22 Lutego 2009 Witam wszystkich może ktoś pomoże mi rozwikłać pewien problem z moim ciapkiem. od pewnego czasu mam problem z uruchomieniem silnika (tylko wtedy gdy jest zimny) długo kręci aby odpalić a gdy już złapie ma przez chwile nierówne obroty tak jakby nie chodził na jeden cylinder zregenerowałem pompę wtryskową i wtryskiwacze gdy ustawiłem zapłon według książki tak aby początek wtrysku zgadzał się z pierwszym rowkiem na kole zamachowym silnik nie dał się uruchomić dopiero gdy przestawiłem zapłon tak aby zgrywał się z drugą kreską silnik odpalił ale z objawiami jak wyżej wyminiłem może to być wina źle ustawionego rozżądu? POZDRAWJAM WOJTEK.A ruszałeś coś przy rozrządzie ? prawdo podobnie schodzi ci paliwo sprawdź cały układ paliwowy czy nie łapie gdzieś powietrza ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześ 0 Napisano 22 Lutego 2009 Odkręć kolektor wylotowy wtedy jak będziesz odpalał zobaczysz na który cylinder szwankuje- inny kolor dymu. Potem możesz myśleć co dalej. Jak odkręcisz pokrywkę gdzie przykręca się pompę wtryskową i będziesz kręcił wałem patrząc na znak na małym kole od pompy powinien on spotkać się ze znakami na tym kole wewnątrz.Spróbuj odkręciś wtryski i dokręcić je na rurkach tak że jak będziesz kręcił silnikiem przez rozrusznik zobaczysz jak pylą wtryski może któryś szwankuje. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler2 0 Napisano 22 Lutego 2009 ok dzięki sprubóję z tym kolektorem wtryski są ok regenerowałem je razem z pompą a co sądzisz o rozrządzie? I ewentualnie go sprawdzić to czy z ciągnie koło pasowe nieodkręcając całego przodu? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert23 0 Napisano 22 Lutego 2009 w silniku mam juz wypracowany czarny olej czeka mnie na wiosne zmiana, a tamten właśnie który kapie jest jasnego koloru czyli pochodzi ze skrzyni. Rok temu wymieniałem jeden simering ten w obudowie łożyska wyciskowego wtedy przeciek ustał. Teraz mozna sie domyslać że puścił ten drugi co uszczelnia wałek napędowy. Po rozpołowieniu i zdjęciu obudowy łożyska wyciskowego w jaki sposób wyciącnąć ten wałek WOM z obudowy zeby w nim wymienić simering???gdy zdejmiesz poklrywe wałka napedowego, w wałku napedowym rzekaznika mocy jest jeszcze jak sie nie myle uszczelniacz A25*35*7, robilem skrzynie w grudniu to jeszcze pamietam Wiem wiem gdzie ten uszczelniacz jest ale czym ten cały wałek przekaźnika mocy wyciągnąć z tymi łożyskami z obudowy skrzyni. Tam w obudowie skrzyni siedzi jedno łożysko i kawałek tulei, reszta tulei i drugie łożysko wystaje i chowa się w obudowie łożyska wyciskowego. Jest jakiś ściagacz do tego wałka czy wybija się ten wałek w jakiś sposób z obudowy??? I jak wie kroś jak zabrać się do wyciągnięcia tego wałka przekaźnika miocy, jak go wyciągnąc lub wybić aby wymienic ten uszczelniacz??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaworaski 0 Napisano 22 Lutego 2009 zdjac pokrywe skrzyni, zdjac zabezpieczenie tzw seger od przodu łozyska i lekko pobijac najlepiej debowym klockiem w tryb i wyjdzie do przodu, to tak po krotce Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert23 0 Napisano 22 Lutego 2009 zdjac pokrywe skrzyni, zdjac zabezpieczenie tzw seger od przodu łozyska i lekko pobijac najlepiej debowym klockiem w tryb i wyjdzie do przodu, to tak po krotce mam rozumieć zdjąć ta pokrywe na której jest drążek zmiany biegów i stukać w ten tryb wom az wyjdzie z obudowy razem z łożyskiem itp... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert23 0 Napisano 23 Lutego 2009 - muszę ustalić numer podwozia, tabliczka jest pomalowana więc tylko są widoczne wytłoczenia mam po kolei patrzac od góry 1971147726157144i w prawym dolnym rogu 1600 tabliczka znajduje sie pomiędzy hamulcem a prawym kolem na boku korpusu- kto mi podpowie lub zobaczy u siebie i porówna co oznaczają dane numery będe wdzięczny. Myślę że pierwszy to rok produkcji. - odpowie mi ktos ? 1. wiadomo rok produkcji2. numer ciągnika (VIN) jak wiesz na podstawie niego z katalogu możesz kupować części, w katalogu pisze cos takiego że od numeru ciagnika takiego do takiego itp..3. numer silnika4. a te 1600 to nie wiem tez mam nabite ale do czego ono... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maher141 0 Napisano 23 Lutego 2009 moja c 330 rano ciezko odpala i nie moze wejsc na obroty jak jest zimna a potem juz dobrze chodzi.co moze byc przyczyna? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler2 0 Napisano 23 Lutego 2009 moja c 330 rano ciezko odpala i nie moze wejsc na obroty jak jest zimna a potem juz dobrze chodzi.co moze byc przyczyna?zadam pytanie troszeczkę nie na temat wysłałem wczoraj pytanie otrzymałem kilka odpowiedzi ale tylko jedna jest widoczna na forum a wiem że jest ich kilka bo dostałem maila że mam kilka odpowiedzi ale niewiem gdzie ich szukać pomoże ktoś? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaworaski 0 Napisano 23 Lutego 2009 zdjac pokrywe skrzyni, zdjac zabezpieczenie tzw seger od przodu łozyska i lekko pobijac najlepiej debowym klockiem w tryb i wyjdzie do przodu, to tak po krotce mam rozumieć zdjąć ta pokrywe na której jest drążek zmiany biegów i stukać w ten tryb wom az wyjdzie z obudowy razem z łożyskiem itp...tylko wczesniej jeszcze zdejmij zabezpieczenie wewnetrzne przed lozyskim na tym wałku i powinno wyjsc Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert23 0 Napisano 23 Lutego 2009 zdjac pokrywe skrzyni, zdjac zabezpieczenie tzw seger od przodu łozyska i lekko pobijac najlepiej debowym klockiem w tryb i wyjdzie do przodu, to tak po krotce mam rozumieć zdjąć ta pokrywe na której jest drążek zmiany biegów i stukać w ten tryb wom az wyjdzie z obudowy razem z łożyskiem itp...tylko wczesniej jeszcze zdejmij zabezpieczenie wewnetrzne przed lozyskim na tym wałku i powinno wyjsc ale u mnie nie ma żadnego segera który niepozwalałby wybic tego wałka Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ka_mil 0 Napisano 23 Lutego 2009 moja c 330 rano ciezko odpala i nie moze wejsc na obroty jak jest zimna a potem juz dobrze chodzi.co moze byc przyczyna?zadam pytanie troszeczkę nie na temat wysłałem wczoraj pytanie otrzymałem kilka odpowiedzi ale tylko jedna jest widoczna na forum a wiem że jest ich kilka bo dostałem maila że mam kilka odpowiedzi ale niewiem gdzie ich szukać pomoże ktoś? Pewnie PM. Wejdź przez link w mailu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaworaski 0 Napisano 23 Lutego 2009 zdjac pokrywe skrzyni, zdjac zabezpieczenie tzw seger od przodu łozyska i lekko pobijac najlepiej debowym klockiem w tryb i wyjdzie do przodu, to tak po krotce mam rozumieć zdjąć ta pokrywe na której jest drążek zmiany biegów i stukać w ten tryb wom az wyjdzie z obudowy razem z łożyskiem itp...tylko wczesniej jeszcze zdejmij zabezpieczenie wewnetrzne przed lozyskim na tym wałku i powinno wyjsc ale u mnie nie ma żadnego segera który niepozwalałby wybic tego wałka to sie ciesz tylko lepiej złap igielki z łozyska ktore napewno wypadna po zdjeciu wałka sprzeglowego Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert23 0 Napisano 23 Lutego 2009 zdjac pokrywe skrzyni, zdjac zabezpieczenie tzw seger od przodu łozyska i lekko pobijac najlepiej debowym klockiem w tryb i wyjdzie do przodu, to tak po krotce mam rozumieć zdjąć ta pokrywe na której jest drążek zmiany biegów i stukać w ten tryb wom az wyjdzie z obudowy razem z łożyskiem itp...tylko wczesniej jeszcze zdejmij zabezpieczenie wewnetrzne przed lozyskim na tym wałku i powinno wyjsc ale u mnie nie ma żadnego segera który niepozwalałby wybic tego wałka to sie ciesz tylko lepiej złap igielki z łozyska ktore napewno wypadna po zdjeciu wałka sprzeglowego hehe ale ciagle odbiegamy od tematu ja nie chce wyciagać wałka sprzęgłowego bo jest on dobry tylko ten od WOM-u o większej średnicy w którym siedzi uszczelniacz hehe, a do wymiany uszczelniacza nie potrzeba chyba wyciągać wałka sprzęgłowego Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GNYK 0 Napisano 23 Lutego 2009 Koledzy mam pytanie. Jakie ciśnienie w komorze spalania wciągniku T 25 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach