Skocz do zawartości
Gość Piotr de 330

Wszystko o Ursus C-330

Rekomendowane odpowiedzi

Przyczyną może być zawalony filtr oleju ? Bo bardzo dlugo nie bylo do niego zagladane ... To jest filtr starego typu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawalony filtr z pewnością wpływa na"zdrowotność"silnika Załączam http://i51.tinypic.com/rj36hd.jpg schemat odśrodkowego filtra oleju.Posiada on wbudowany zawór,który otwiera się gdy filtr jest zapchany.Wówczas w układ smarowania płynie olej nie filtrowany.A nie filtrowany olej=przyśpieszone zużycie silnika.Tak że to nie może być bezpośrednio (ale po przez przyśpieszenie zużycia tak)przyczyną zapalenia się kontrolki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mailem zawsze wyczyszczony filtr odśrodkowy poniżej 800obr/min świeciła się kontrolka ciśnienie poniżej 0,5przebieg około 4000mt/h. Wymieniłem filtr na PP na gorącym silniku ciśnienie nawet trochę nie spada, na zimnym kontrolka zapala się po kilkunastu sekundach od zgaszenia. Można regenerować bąka ale łatwiej wymienić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli winą palącej się lampki kontrolnej oleju na rozgrzanym silniku i na pełnych obrotach jest filtr tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opis czyszczenia filtra(wyciąg z instrukcji obsługi http://i55.tinypic.com/nf79c.jpg Link do instrukcji obsługi http://rapidshare.com/files/211185769/Instrukcja.Obslugi.URSUS.C330.PL.rar Kliknij (Free user)jeżeli nie połączysz się od razu to próbuj z przerwami do skutku,lub poszukaj w sieci bo jest.Filtr będzie gubił ciśnienie jeżeli będzie już wybity na tulejkach(ułożyskowaniu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli winą palącej się lampki kontrolnej oleju na rozgrzanym silniku i na pełnych obrotach jest filtr tak?

Zrobili Ci wodę z mózgu!

1.Sprawdz manometrem ciśnienie oleju.

2.Najlepiej wykręć stary filtr odśrodkowy ,dokup redukcję do założenia i załóż filtr wymienny którego wymieniaj przy każdej wymianie oleju.Jeżeli pozostaniesz przy starym filtrze trzeba go czyscić przy każdej wymianie oleju.

3. W zależności co pokaże manometr, w razie dobrego ciśnienia sprawdż czujnik i wskażnik ciśnienia.

4.Jeżeli masz niskie ciśnienie oleju, przyczyną może być luż na panewkach lub również wszelkie luzy na podzespołach smarowanych pod ciśnieniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alternator dobiera się do zapotrzebowania na prąd a nie do akumulatora.

Jak masz standardowe oświetlenie reflektory 35w itp to wystarczy mała prądnica. Jak zamontujesz reflektory 100W i 10 halogenów po 55w, super nawiewy czy elektryczną klimę, to alternator 100A będzie za mały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Alternator dobiera się do zapotrzebowania na prąd a nie do akumulatora.

Jak masz standardowe oświetlenie reflektory 35w itp to wystarczy mała prądnica. Jak zamontujesz reflektory 100W i 10 halogenów po 55w, super nawiewy czy elektryczną klimę, to alternator 100A będzie za mały.

 

Ja mam standardowe oswietlenie zadnych nawiewów bo kabiny nie mam bardziej chodziło o to że przewaznie sa alternatory 55A jak w MF czy 3p a ten ma 70A ale z drugiej strony ten jest tańszy więc jak może być to go zamawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

problem rozwiązany winą braku ciśnienia oleju był filtr odśrodkowy po wymianie na ten nowy wymienny filtr wszystko jest ok po zgaszeniu ciągnika przez przynajmniej 10s nie zapala się lampka kontrolna braku ciśnienia oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam standardowe oswietlenie zadnych nawiewów bo kabiny nie mam bardziej chodziło o to że przewaznie sa alternatory 55A jak w MF czy 3p a ten ma 70A ale z drugiej strony ten jest tańszy więc jak może być to go zamawiam.

Spokojnie może być i 10 halogenów pociągnie poza tym jest samowzbudny ma wbudowany regulator i prawdopodobnie odpowiednie kolo pasowe, przez co unikniesz wielu problemów. Pamiętaj o mocowaniu posiada węższe niż prądnica i na grubsze śruby no i jak pisze damian9871 akumulator minusem na masę.

http://expom-kwidzyn.xt.pl/wp-content/uploads/2010/05/MontazA124.pdf

Osobiście nakupiłem na złomie po 10zl 3 /4 było dobre kola pasowe nie zawsze pasują do tego regulator lub łożyska czy szczotki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc alternator podłączony wszystko działa tylko zaczyna się iny problem ochłodziło się i są problemy z odpalaniem niby silnik kręci ale mija sporo czasu zanim złapie i mija chwila zanim wejdzie na obroty do tego zauważyłem że na wolnych obrotach lekko kopci tak na siwo-czarny kolor nawet jak jest już rozgrzany, jak ma obroty powyżej 1000 ob/min to kopcenia nie widać w obciążeniu też kopci ale niezbyt mocno i to raczej normalne. Oleju trochę ubywa ale to jakieś 0,5-0,8 l na 40-50 motogodzin w ciężkiej pracy. w lekkich pracach nie zauważyłem ubytku oleju. Co może być przyczyną według was?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Jeszcze się nie spotkałem z takimi danymi.Radą jest-stoper do ręki i zmierzyć czas przejechania określonej drogi na danym biegu i obrotach silnika.Następnie przeliczyć to na prędkość w km/godz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taki problem że silnik jest po kapitalce , pompa po regeneracji , nowe wtryski nowa głowica komplet naprawczy Krotoszy tłoki gorzyckie , silnik ma 70mth po remoncie a słaby jak piernik i kopci w polu i na wolnych obrotach też ciśnienie na cylindrach ma po 24 atmosfery , nie mam pojęcia co jest nie tak....Oleju nic nie pobiera i nic nie wyżuca.Pozadzcie coś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja mam taki problem że silnik jest po kapitalce , pompa po regeneracji , nowe wtryski nowa głowica komplet naprawczy Krotoszy tłoki gorzyckie , silnik ma 70mth po remoncie a słaby jak piernik i kopci w polu i na wolnych obrotach też ciśnienie na cylindrach ma po 24 atmosfery , nie mam pojęcia co jest nie tak....Oleju nic nie pobiera i nic nie wyżuca.Pozadzcie coś

Może być coś z wtryskiwaczami.Ja kilkanascie lat temu prowadziłem nowy C330 z POMu Opatkowice i musiałem zmieniać z podobnego powodu wtryskiwacz . Po 10 km.Rozumiem że stało się nagle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapłon jak przestawie to jest mocniejszy ale zato ciężko pali..........Dziwi mnie te 24 atmosfery bo to bardzo mało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zapłon jak przestawie to jest mocniejszy ale zato ciężko pali..........Dziwi mnie te 24 atmosfery bo to bardzo mało

Zerknąłem w podręcznik ma być 28 - 32.Samo pokazuje że coś nie tak że sprężaniem.Miałem raż przypadek pierścieni ,co nie wytrzymały roku przy sprawnym filtrze i szczelnych przewodach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiednio docierałeś ten silnik, może został przegrzany i pierścienie popękały.

Druga sprawa to jak mierzysz ciśnienie sprężania to albo pierścienie wysiadły albo głowica. Trzeba by zrobić próbę olejową dla potwierdzenia. Gdyby nie tak małe cisnienie sprężania to może jeszcze pompa podaje za małą dawkę paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...