Skocz do zawartości
Gość Piotr de 330

Wszystko o Ursus C-330

Rekomendowane odpowiedzi

a moze odkrec pompe paliwa i popatrz czy popychacz (czy tez rolka bo nie pamietam jak tam jest, dawno nie zagladalem) nie jest zuzyta i po prostu recznie pompuje super, a silnik poprzez wyrobiony popychacz za malo "wyciska" pompke i w efekcie dostaje za malo paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompka zasilająca nówka i nie chińska( Jak coś robić to porządnie) Dodam jeszcze że cofa( rusza się przód tył ) listwa w pompie jak zaczyna przerywać na wysokich obrotach może to regulator jeszcze ? Robiłem chyba wszystko i bez rezultatów niestety :/ wszystkie przewody zdjąłem i przedmuchałem łącznie z tym od baku i przelewem i nadal nic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest typowa 330 czy moze jakaś przrróbka z 328? Robiłeś jakis remont coś zmieniałeś czy tak sam z siebie postanowił że nie będzie chodził . Prawdopodobnie wyglada to na pompe paliwowa i w niej trzeba szukac problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest c330 świadczy o tym na podstawa filtra oleju obudowa rozrządu silnik jest z 1970 roku moze 71 . Remont miał kilka lat temu ale niewiele nabił mtg może z 200 . Silnik chodził dobrze i nie przerywał takie cuda zaczęły się dziać z jakiś miesiąć może 2 temu na maksymalnych obrotach przerywa wcześniej czegoś takiego nie było śmiało wkręcał się na 2800 ale to tylko testowo było później było ustawione 2450 i chodził ok . Coś zaczęło się pie*dolić i zaczął przerywać nawet jak odkręciłem ten wkręt regulujący maksymalne obroty wyżej wkręcić się nie dał rady i przerywał cała historia pompa drugi raz oddana do pompiarza w Kielcach (reklamacja)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Silnik jest c330 świadczy o tym na podstawa filtra oleju obudowa rozrządu silnik jest z 1970 roku moze 71 . Remont miał kilka lat temu ale niewiele nabił mtg może z 200 . Silnik chodził dobrze i nie przerywał takie cuda zaczęły się dziać z jakiś miesiąć może 2 temu na maksymalnych obrotach przerywa wcześniej czegoś takiego nie było śmiało wkręcał się na 2800 ale to tylko testowo było później było ustawione 2450 i chodził ok . Coś zaczęło się pie*dolić i zaczął przerywać nawet jak odkręciłem ten wkręt regulujący maksymalne obroty wyżej wkręcić się nie dał rady i przerywał cała historia pompa drugi raz oddana do pompiarza w Kielcach (reklamacja)
Teraz oddałes pompe? czy te objawy sa juz po tym jak oDebra1łeś pompe z reklamacji ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz pompę razem z wtryskami oddałem z miesiąc temu koleś zrobił wyregulował jakoś sekcjami bo ta śruba od dawki paliwa miała zerwany gwint i była wklejona mówił że się tego nie da zrobić . Po założeniu było to samo czyli przerywał wolniej się wkręcał na obroty niż przedtem i nawet dymka nie puścił przy wciskaniu gazu :/ Więc sam na własną ręke naprawiłem ten zerwany gwint i zawiozłem mu pompę z powrotem. Jeszcze jej od niego nie oDebra1łem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na a sprawozdanie co było przyczyną

Skoro miałes pompe w naprawie to podejrzewam że to jej wina, ale jakies szczegóły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmmmmmm szczegóły koleś mówił że nic nie robił przy niej bo było wszystko w porządku i nic nie trzeba było znowu regulować. Przywiozłem pompę założyłem i odpalił cięzko bo ciężko ale jakoś i już nie przerywał wkręcał się na obroty było ok tylko z tym paleniem problemy bo strasznie długo musi kręcić. Więć próbowałem ustawić zapłon jeszcze raz to wtedy zaczął mi przerywać albo chodził na 1 cylinder ( opóźniony zapłon chyba ) Później przyspieszyłem że najpierw drga paliwo a później wskakuje bolec i już nie przerywa wkręca się żwawo na obroty tylko własnie coś mi z tym zapłonem nie pasuje bo jak ustawiałem idealnie że kołek wskakuje i drga minimalnie paliwo ( kapilara z wkładu od długopisu ) to pracował nierówno przerywał i jakieś dziwne dźwięki z tłumika dochodziły. Powiedzcie jakie są objawy zbyt późnego i zbyt wczesnego zapłonu jak to ustawić idealnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Objaśni mi ktoś to ? Moim zdaniem jak się przyspieszy zapłon powinien łatwiej palić a u mnie jest odwrotnie :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśnijcie mi to czy ustawiając zapłon można słuchać wtrysku? To znaczy wtrysk zaczyna grać i wskakuje kołek czy nie? Chodzi mi o to ponieważ gdy ustawię tak że paliwo drgnie delikatnie w krućcu pompy i kołek wskoczy to po odpaleniu ciągnika ma za późny zapłon, przerywa . Po prostu drgnięcia paliwa w króćcu nie otwiera wtryskiwacza jest za późne trochę sprawdzałem to na słuch kręciłem powoli wałem i słuchałem kiedy wtryskiwacz zacznie skrzeczeć ale to tak naprawdę delikatnie i wyszło na to że pierwszy wskakuje kołek a później wtrysk moje pytanie brzmi dlaczego tak się dzieje kiedyś ustawiałem zapłon i było w jak najlepszym porządku wszystko a teraz takie cyrki :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wykręć wtryskiwacz i podłącz go na zewnątrz, zakręć troche silnikiem zeby się odpowietrzył i teraz powoli kręć silnikiem to zobaczysz kiedy się otwiera, ja nie dawno testowałem jak zapala MF na opuznionym i przyspieszonym zapłonie, zimny silnik na przyspieszonym nie chciał wogule zapalić, na lekko przyspieszonym zapalił ale ciężko i miał twardą prace silnika, na lekko opużnionym bardzo dobrze zapala i ładnie pracuje a na bardziej opuznionym zapalił dobrze ale słabo wchodził na obroty i tłumnikiem wypluwał nie spalone paliwo, dodam że wystarczy nie wielki obrót pompy rzędu 2-3 mm i różnica jest ogromna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2-3 milimetry to i tak bardzo dużo a poza tym w trzydziestce dobrze słychać te wtryski (pompa i wtryski po regeneracji ) Jak ustawię normalnie czyli delikatnie drgnie paliwo w krućcu to tak przerywa cały czas

. trochę to dziwne bo nigdy nie miałem problemu z ustawieniem tego zapłonu powodem oddania pompy i wtrysków do regeneracji było właśnie to przerywanie :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyciąg wtryski i zobacz jak rozpylają przy różnycz dawkach paliwa , bo nowe nie znaczy dobre , jakie paliwo bo mamy temp. minusowe i różnie może palić, do tego zobacz czy laski zaworowe są nie pokrzywione(wystarczy obrócić palcami bez wyciągania)bo objawy na to wskazują ,początek wtrysku to paliwo i kołek w pierwszym otworze jednocześnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobrze ale jak przyspieszę zapłon to nie przerywa tylko ciężej pali . A zawory ustawiałem 0,2 co mają do tego krzywe laski popychaczy ? one tylko mają otwierać i zamykać zawory a czy proste czy nie to chyba nie wiele ma do tego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno ile to paliwo ma drgnąć ? Bo kołek wskakuje i paliwo w króćcu z milimetr może trochę mniej się podnosi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego jak pisze ze ma drgnac to ma drgnac a nie podniesc sie milimetr czy 2,na sluch nic nie ustawisz bo nawet deko zurzyta sekcja w pompie bedzie przepuszczac i automatycznie opuzni sie wtrysk zwlaszcza przy wolnym kreceniu. Od dluzszego czasu masz ten sam problem i kombinujesz proponuje zalozyc inna pompe wtryskowa dla sprawdzenia i wykluczenia przyczyny a ta co masz to jeb... tego pompiarza w lep skoro twierdzi ze nic nie trzaba regulowac jak sobie sam srubka od dawki kreciles czy tam cos dorabiales bo wklejona.

pytam sie jak w takim razie utalil dawke rozruchowa????? kosztem dawki nominalnej???!!! jak slysze takie bzdury to mi sie gotuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze jedno w samej pompie tez sie ustawia kat wtrysku wiec nawet jak ustawisz dobrze na pierwszy cylinder to na drugim moze byc lipa albo odwrotnie,z tym ze to ma ustawic papron od pompm ale czy to zrobil i czy dobrze?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest tak kiedyś ta śruba od dawki miała zerwany gwint i była wklejona > Jak jązawiozłem do pompiarza to wymienił srodek pompy bo był zuzyty i ustawił sekcjami śruby nie ruszał. Jak przywiozłem tą pompę i założyłem było tak samo czyli na wysokich obrotach przerywał więc się wkurwiłem postanowiłem sam naprawić ten zerwany gwint jak to zrobiłem to z powrotem zawiozłem ją do pompiarza on wziął ja z powrotem na stół i ustawił i powiedział żebyśmy się w końcu od tej pompy odpier****** bo jest w porządku . Pompiarz ceniony 20 lat już te pompy robi wuj u niego robi zawsze i nie narzekał wręcz go chwalił . dodam że pompa była dlatego oddana do regeneracji bo zaczął przerywać myśleliśmy że to ona jest powodem ale raczej nie. Dodam że wykryłem luz na kole pośrednim rozrządu może to przez to ? Te 2 śruby które trzymają koło były poluzowane i koło ruszało się przód tył spory luz teraz to dokręciłem i odwróciłem tą podkładkę dociskową koło ma też luz ale mały truszkę chyba tulejka wyrobiona :/ Co mają do tego laski popychaczy że przerywa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przerywa tylko wtedy jak nie ma nic przyspieszonego zapłonu jak się przyspieszy jest ok nie przerywa ma moc szybko wkręca się na obroty jedyny minus ciężko pali jak zimny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ze ciezko pali jak jest zimny to moze juz pusty w srodku luz na rozrzadzie niema wplywy no krzywe laski to troche nie halo, ale ja obstawiam pompe tym bardziej ze tylko na wysokich to tak jakby regulator obrotow odcinal dawke ale dziwne ze jak przyspieszysz to jest ok i rozumie przewody paliwowe kranik filtry sa ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak tak przewody posprawdzane przedmuchane tak dla pewności filtry nowe wszystko szczelne . wydaje mi się że znalazłem przyczynę czyli to pośrednie koło rozrządu ale to tylko gdybanie bo jeszcze nie poskładałem go może jutro dam radę go złożyć puki co to gwintowałem pokrywę rozrządu tam gdzie ten dekielek się przykręca bo były pozrywane gwinty jutro postaram się to wszystko poskładać jak Bóg przykazał i zobaczymy mam nadzieje że to koło było przyczyną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...