Skocz do zawartości
Gość Piotr de 330

Wszystko o Ursus C-330

Rekomendowane odpowiedzi

No proszę licencja amerykańska

 

A na stronach ursusa piszą ze 330 to rodzima konstrukcja

 

Coś mie się nie chce wierzyć w tą licencję amerykańską Że skrzynia i silnik w 330 są bardzo dobre to nie oznacza to od razu, że to konstrukcja z USA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

C-325 to na 100% amerykańska konstrukcja.

Miałem c- 328 z 64r. na podzespołach amerykańskich. Maszynka nie do zdarcia dopóki nie przeszedł remontu i nie wstawili mu polskich zamienników.

właściwie typowo Polskich ciagników to nie było. Wszystko na licencji albo kooperacji.

Podobno byly prototypy polskich konstrukcji i to niezłych, ale komuna itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
C-325 to na 100% amerykańska konstrukcja.

Podobno byly prototypy polskich konstrukcji i to niezłych, ale komuna itp

Wiesz, kup sobie wiaderko młotków i wybij z głowy takie pomysły, i głupot nie gadaj a jeszcze lepiej nie pisz!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiesz, kup sobie wiaderko młotków i wybij z głowy takie pomysły, i głupot nie gadaj a jeszcze lepiej nie pisz!

Co według Ciebie to głupota? Bo to że c 325 to amerykański ciągnik to prawda a że były prototypy polskich ciągników to wyczytałem w internecie, sam pierwszy raz o tym słysze dlatego napisałem "podobno"

A jeśli powiesz że 325 to polski ciągnik to ja Ci powiem żebyś głupot nie gadał jeśli nie wiesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przepraszam Farmera z Raciborza. nie chcialem Cię urazić.

 

A mozecie podac link do tej strony na ktorej 325 byl na licencji z usa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na stronach ursusa napisano:

 

"Dopiero od 1957 roku można mówić o prawdziwie polskim ciągniku rolniczym. Ciągnik C-325 to całkowicie własna konstrukcja i technologia opracowana przez kadrę techniczną URSUSA. Dał on początek całej serii ciągników lekkich, produkowanych do początku 1993 roku.

 

W 1963 roku rozpoczęto produkcję ciągnika C-328, będącego modernizacją ciągnika C-325. Zakłady Mechaniczne URSUS wyprodukowały do roku 1967 w sumie 101.338 sztuk ciągników C-325 i C-328. W lipcu 1967 roku na taśmach montażowych pojawił się ciągnik C-330, który ciągle ulepszany i modernizowany, produkowany był do końca I kwartału 1993 r. Ogółem sprzedano 433.182 sztuki tych ciągników."

 

Czy uważacie że to powyżej to kłamstwo

 

Choć powiem wam że jak podniosę jakąś bardzo ciężką maszynę to przy dodaniu gazu moja trzydziestka stawia dęba jak amerykański mustang preriowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

C 325 nie był na licencji .poprostu amerykańcy w ramach pomocy dla naszego kraju po zniszczeniach wojennych zostawili nam pare sztuk z zapasem częsci zamiennych.a że wtedy już u nas rządziła komuna to na tym współpraca polsko amerykańska sie skończyła. Polacy poprostu zerżneli go i powiedzieli że to ich wynalazek.Mówił mi o tym mechanik jeszcze jak byłem gówniarzem i myślałem że sie nabija z dzieciaka ale później oglądałem program w tv i to potwierdzili.

szukałem w internecie coś na ten temat ale wszędzie pisze to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te ciągniki pozostawione na polskiej ziemi po wojnie to były te ciągniczki. Masz tu opis ze strony ursusa..

 

Po drugiej wojnie światowej prawie całkowicie zniszczone Zakłady Mechaniczne URSUS zaczynają praktycznie od początku. Zapada rządowa decyzja o budowie polskiego przemysłu ciągnikowego. Jesienią 1945 roku rozpoczęto prace projektowe nad ciągnikiem rolniczym. Jako wzór przyjęto niemiecki ciągnik Lanz - Buldog, którego kilkanaście tysięcy sztuk pozostawił na polskiej ziemi okupant. Powstała krajowa konstrukcja ciągnika LB-45, później nazwanego C-45. Przez 12 laty, do listopada 1959 roku wyprodukowano ich 60.000 sztuk.

 

Czy Ty czasem nie pomyliłeś C325 z C -45???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie pomyliłem.

Oczywiście masz racje co do historii Ursusa.tylko że jest to wersja oficjalna. Przecież nikt nie napisze ci że skopiował jakąś maszynę bez wiedzy właściciela. Amerykańcy nie dali ich przecież Ursusowi i Ursus nie miał z nimi nic wspólnego dopóki nie zrobił kopi i nie nazwał c-325.

 

 

Do Farmera....

A ty gdzie słyszałeś o tym amerykańskim pochodzeniu c-325?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drodzy uzytkownicy czekam dalej na odpowiedz na moje dwa pytania.

1.W jakim przedziale cenowym kupie Ursusa C-330 M

2.Czy oplaca sie zlozyc powyzszy ciagnik z nowych czesci czy lepiej wyremontowac starszy model. Dziekuje!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Mtz 3

 

Wydaje się że już raz udzieliłem odpowiedzi na Twoje pytanie

 

ad.1. Przedział cenowy to mniej-więcej 16-23 tysiące

ad.2 Nie opłaca się składać z nowych części bo teraz to już chyba składaka nie zarejestrujesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jeśli powiesz że 325 to polski ciągnik to ja Ci powiem żebyś głupot nie gadał jeśli nie wiesz.

Synek coś Ci się pomyliło i kompletnie na mózg padło. Inaczej nie da się tego określić. Więc Ci wytłumaczę. C-325 I POCHODNE TO JEST I BYŁA POLSKA KONSTRUKCJA. OD AMERYKANÓW ZA DARMO NAWET W ,,MORDE’’ NIE DOSTANIESZ, A CO MÓWIC O DOKUMENTACJI CIĄGNIKA. HAHAHAHA!!!!

Gdzieś dzwoniło, słyszałeś i nie potrafisz zlokalizować. W owym czasie amerykanie nie posiadali takiego ciągnika. Jeśli dalej będziesz drążył ten temat, to poszukaj, może znajdziesz cos na temat nowej serii ciągników, które były opracowane i przygotowane do produkcji na przełomie lat 70-80. Decyzją na górze kupiliśmy MF, a na naszych (opracowanych w Ursusie) silnikach jeżdżą do dziś takie zielone ciągniki. Licencje C328- C330 sprzedaliśmy następnie do Indii(produkują je do dziś)

Tak, tak ,,synek'' kiedyś ludzie się kształcili, i efektem tego były takie pomysły. Przypomnę Junaka i wygrany w Hadze proces z japończykami, i parę innych wynalazków. Wstyd mi za Ciebie. A może Ty nie Polak????

Acha jeszcze jedno, ja to pamiętam, więc wiem, a nie podobno słyszałem.

Jeśli chodzi o jakość to inna sprawa. Inżynierowie założyli w dokumentacji odpowiednie materiały, z których ciągniki miały być produkowane. Z 25-ka jakoś jeszcze było, natomiast potem, lepiej nie mówić. Dla przykładu C350 wyprodukowali tylko ok. 2000 sztuk, potem były coraz większe odstępstwa od założeń konstrukcyjnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

330 powróciły z Indii nazywają się escort ileś tam. z mf to se ursus samobója moim zdaniem strzelił, bo raz że to calowe dwa nie na nasz reżim technologiczny ale tow. Gierek miał parcie na nowoczesność i kupował też nie to co najlepsze, ale to co było do sprzedania.

Historia polskiej motoryzacji jest pełna wspaniałych projektów i prototypów (Mikrus, Wars, Beskid) które nigdy nie weszły do produkcji, zawsze się okazywało że albo wojna, albo trzeba licencję kupić, albo zakład sprzedać, stąd pewnie powszechna niewiara że to co dobre może być polskie, i pogłoski o amerykańskich korzeniach 330.

Do Mtz3 składaka nie zarejestrujesz to raz, a dwa kompletnie się to nie opłaca bo cena nowych podzespołów jest w sumie wielokroć droższa od ceny rynkowej traktora (odwrotnie jak za komuny kiedy składak, jeśli ktoś miał dostęp do części, był prawie dwukrotnie tańszy od nowego traktora, wiem co mówie bo staruszek złożył dwa i ożenił).

W mojej okolicy spotkałem się z opiniami że M-ka ma badziewną skrzynie (coś tam się rozkręca) i że lepsza zwykła 330 a już najbardziej chwalone są staruszki 328 jako sprzęt nie do zdarcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Janek44.

Co sie tak bulwersujesz. Daj sobie troche luzu. Masz swoje zdanie na ten temat OK ale nie musisz od razu wszystkich obrażać jeśli ktoś ma inne zdanie. I czytaj dokładniej to co napisałem bo nie przypominam sobie żebym kiedykolwiek mówił że ursus dostał od usa dokumenty i licencje na produkcje 325. I nie mówiłem że Polacy to ciemniacy i nic nie umieją zrobić, wręcz odwrotnie że zrobili i to dużo min. Martinescu o tym pisał. Ale komuna wszystko zaprzepaściła. Skąd wiesz że informacja o tym że polacy wymyślili c-325 nie była tylko propagandą? Z informacji zawartych w internecie na stronie Ursusa? przecież nic innego nie mogli napisać.

 

Ps.

Twoim "synkiem" na pewno nie jestem, chyba że jesteś taki zdolny i w przedszkolu mnie "wyprodukowałeś"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Ta historia to dotyczy C-45, bo Niemcy zostawili te "buldogi" po wojnie i na tej podstawie opracowali C-45.

2. Pomimo iż na C-45 ursus nigdy nie miał licencji, to i tak napisali o tym na stronie

3. Istnieje coś takiego jaka prawa do wynalazku, wzoru użytkowego, patenty itp, więc gdyby ursus skopiował C-325 z jakiegoś amerykańskiego traktora, to nawet dziś skończyłoby się to wielkim procesem, w którym ursus przegrałby ogromne pieniądze a czemu?

-bo do 1993 r, 330 była w produkcji, a wiec te prawa nie wygasły

- do 330 są produkowane części itp, a z tego są zyski

- escorty są w produkcji, a to właśnie ursus sprzedał Indiom licencję, nie mając do niej prawa do to by też Ursus od tych z Indii dostał w kość

 

Poza tym gdyby tak bylo jak pisze Erdem to by to już sprawa była bardzo głośna, a nie że wie o tym erdem i kilka innych osób. Takich spraw się dziś nie dałoby ukryć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, Mam pytanko, czy ciaga ktoś ciapkiem brony + podwójny wal strunowy? Mam zamiar cos takiego kupić (w celu doprawiania ziemi przedsiewem) tylko nie wiem jaką szerokosć 1,8 a może 2,2 i czy ciapek poradzi sobie z tym urządzeniem. Tylko mnie tu nie wykpijcie! Dzięki za ewentualne odpowiedzi, Pozdrawiam !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ciągałem, ale właśnie 1,8 jest w katalogach do C-330. Spróbuj czy podniesie bo te agregaty też są różne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp. Waga tego cuda to jakieś 350 kg , trafia mi sie uzywane badziewie szerokosc 2,2 m , trzeba przy tym popracować tzn wymienić broniaki (gęsiołapki), pomalować, boję sie tylko że będę na 2 kołach jeździł i chyba bez dołozenia obciązenia na przód się nie obejdzie bo bedzie sytuacja jak z kosiarką rotacyjną 165cm że jak minimalny garb na ulicy to na tylniej osi jadę )

Mam c-328 i jest krótsza od c -330 i przód lżejszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z podnośnikiem, bardzo wolno podnosi i słabo trzyma. Dodam tylko że zamontowalem nową pompę pierścienie na tłoku są ok.Podmienialem rozdzielacz z innego c330(który chodzi super) i też nic. Filterek czysty, wszelkie uszczelki na połączeniach zmienione i nic. Czyżby nowa pompa do d....?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...