Skocz do zawartości
Gość Piotr de 330

Wszystko o Ursus C-330

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W końcu ściągnąłem głowicę okazało się że to uszczelka padła .Poprostu przerdzewiała w kilku miejscach . Niestety głowica do płanowania bo są wrzery w miejscach metalowych elementów uszczelki . Oprucz tego wystąpił problem odkkręcania obudowy termostatu wszystkie 3 śruby się urwały (ze starosci) a obudowa ani drgnie . Czy ktoś wie jak ją oddzielić od głowicy , tak żeby nie uszkodzić ??? Mam jeszce małe pytanko . W cylindrach pojawiły się progi około 1/3 mm ile na tym jeszcze pojezdżę

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kserkes....ale dlaczego opuszcza TUZ jak dzwignia jest w pozycji podniesione..a na srodku nie opuszcza moze sprobowac z tym zaworem ale dobrze gdyby sprawdzil cisnienie....
Przyznam że nie wiem dlaczego opuszcza nie w tym położeniu co trzeba, rozbierałem rozdzielacz z 10 lat temu, albo i lepiej i nie pamiętam jak przebiegają kanały w środku.

 

Może dzwignia jest założona na wałek rozdzielacza przekręcony o 180 stopni, ale to tylko takie luźne przypuszczenia.

 

Zawór jest tylko do podniesienia udźwigu, ale trzeba z tym uważać by nie uszkodzić np. pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie odnośnie przewodów paliwowych. Od lipca wymieniałem przewód I cylndra już z 5 razy. Pęka zawsze w tym samym miejscu.Pytałem tu i ówdzie ale żaden mechanik nie dał konkretnej odpowiedzi. I - krzywo załozony wtryskiwacz, II - wadliwe przewody ( aż tyle?), III zatkany przewód zwrotny( ale paliwo podaje), IV zbyt duże ciśnienie z pompy, V a może słabo przykręcona pompa ( dociągałem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam do was takie pytanie pare miesiecy temu wymieniłem pompe olejową w swoim cagniku i działa ok tylko od tej pory jak jest włonczona buczy mi cos przy rozdzielaczu przy wyjsiach do kipowania tym na błotniku i nie wiem czy to rozdzielacza jest wina ale dziąla on jak powinien

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie od zawsze buczało jak pompa była włączona i syfiło olejem cały błotnik, kilka lat temu wkurzyłem się i odjołem ten rozdzielacz ( ile taki używany rozdzielacz może byc warty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam do was takie pytanie pare miesiecy temu wymieniłem pompe olejową w swoim cagniku i działa ok tylko od tej pory jak jest włonczona buczy mi cos przy rozdzielaczu przy wyjsiach do kipowania tym na błotniku i nie wiem czy to rozdzielacza jest wina ale dziąla on jak powinien
Póki olej zimny to buczy, jak się rozgrzeje to już tego nie słychać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[Mam do was takie pytanie pare miesiecy temu wymieniłem pompe olejową w swoim cagniku i działa ok tylko od tej pory jak jest włonczona buczy mi cos przy rozdzielaczu przy wyjsiach do kipowania tym na błotniku i nie wiem czy to rozdzielacza jest wina ale dziąla on jak powinien

 

Póki olej zimny to buczy, jak się rozgrzeje to już tego nie słychać

 

Kiedy u mnie jak jest zimny to jest ok a jak sie nagrzeje to dopiero słychać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdyby tak wstawic jakis zawor kulowy gdzies na rurke?? wtedy olej noie bedzie bez potrezby dostarczany do rozdzielacza na blotnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A gdyby tak wstawic jakis zawor kulowy gdzies na rurke?? wtedy olej noie bedzie bez potrezby dostarczany do rozdzielacza na blotnik
NIE !!! przecież musi być obieg tego oleju, jak niepotrzebny rozdzielacz to zawijasz przewody w literę U i rozdzielacz będzie odcięty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale wtedy trzeba by odkrecac przewody,a to juz zajmie jakies 10 minutek,a jesli ktos czesto uzywa rozdzielacza to bedzie meczace,moze lepiej zeobic tak zeby byl obieg ale zeby nie szlo na rozdzielacz...tak chyba mozna zrobic?? Ja tez mam rozdzielacz na blotniku ale mma inny podnosnik i rozlanczam wyjscie na rozdzielacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wymieniłeś pompe to teraz masz wyższe ciśnienie zasilające hydraulike sprawdz zawór rozdzielacza i przewody zasilający i przelewowy. Miałem podobny problem przytkał się przewód a dlatego, że wyrwało oring z suwaka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odnośnie przewodów paliwowych przytykał się wtryskiwacz wymieniałem na zregenerowany, ale znowu pękł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do przewodów paliwowych to mi sie wydaje że te które teraz produkują są dużo gorszej jakości, na orginalnych przeparacował u mnie 16 lat a teraz to już trzeci(w dwóch 30stkach), a jeden to pękł w połowie. Ogólnie to dziesiejsze przewody to nie na miare robione, niektóre to zupełnie nie pasują, czasem to naprawde trzeba sie napracować przy ich zakładaniu, bo na przykład był ciut za krótki.

 

Pytanie.

Jeśli na pełnym baku 30ską przepracuje 14MTG to jakie mam spalanie bo nie orientuje sie ile dokładnie do baku można zalać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do przewodów paliwowych to nie kupuj w sklepie ,jeśli muwisz że pękają

i do tego nie pasują ,a wogule to niektórzy sprzedawcy to nie zawsze dadzą

ci to co chcesz.Po prostu znajdz u jakiegoś znajomego który ma orginalny

przewód albo dopasuj z jakiegoś innego silnika ,który by się nadał i podegnij go

w miare.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stefano koszt zależy od stopnia zużycia silnika, dla przykladu u mnie remont który przeprowadzałem w sierpniu wyniósł ok. 2000zl na koszt ten złożyły sie: szlif wału, planowanie głowicy, zakup zestawu naprawczego(tuleje, pierścienie sworznie, tłoki),sprawdzenie pompy wtryskowej+ ustawienie wtrysków, zakup kompletu uszczelek silnika,7 litrów oleju silnikowego+filtr,filtry paliwa, kilka uszczelniaczy,wieniec, tarcze sprzegłowe, panewki, koszt ten jest bez robocizny, ja zapłacilem za kapitalke 500 zł mojemu specjaliście od c-330, cene czesci łatwo można zbliżyć do 4000 zł, ja bym tyle zapłacił gdy bym musiał wymienic:pompe wody, rozrusznik, zrobić regeneracje pompy wtryskowej, wymienic rozpylacze, wymienic zawory, wymienić klawiature, termostat, wałek rozrządu +inne rzeczy według fantazji

Wniosek: im bardziej zajechany, tym drożej!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...