Skocz do zawartości
wwacholski

niebieski dym

Rekomendowane odpowiedzi

Witam T - 25 3620 mtg, na klawiaturze zaworowej sadzi olejem, z rury niebieski dym. Najpierw na 1-szym cylindrze potem na drugim i sie wzmaga od czego zaczynac. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niebieski dym to może być uszczelka, choć głowy nie dam. Kiedyś coś takiego słyszałem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od końcówek wtrysków i pompy paliwowej. Jak na rozgrzanym silniku z odpowietrznika skrzyni korbowej idzie dym to znaczy że coś się dzieje z tłokami(pierścienie wyjechane, pęknięte). Mogła ci pójść uszczelka pod głowicą a bierze olej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli cylindry tłoki i pierścienie zostały wymienione i prawidłowo założone pozostają głowice szczególnie Prowadnice i uszczelniacze oraz gniazda i zawory . Grześ w T25 nie ma uszczelki pod głowicą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Duzo sie naglowilem nim zanalazlem przyczyne, po dokladnej analizie ukladu smarowania udalo mi sie zlokalizowac miejsce ale nie wiedzialem jak to wykonac. Sprawdzalem zawor cisnienia - czysty, droznosc od filtra olejowego do srodkowego czopa walu korbowego tez ok. Wyplukalem silnik, wczesniej rozwazalem pekniecie glowicy, po dokladnym obejrzeniu walu korbowego znalazlem w korbach po dwie sruby na srubokret M 10. Po ich odkreceniu pokazal sie szlam w otworach ukladu korbowego ktory trudno bylo wydlubac, przedmuchalem kanaly i byly drozne. Olej w ukladzie smarowania wychodzac z filtra oleju poprzez kanal jest kierowany na srodkowy czop walu korbowego, nastepnie jest dzielony w dwa kierunki. Poprzez kanal na pierwszy czop walu i dalej na rozrzad i kolo napedu pompy wtryskowej, na trzeci czop walu i dalej do gory na uklad zaworowy. Kanaly na pierwszy czop byly prawie zapchane a na trzeci jakby mniej stad cisnienie wieksze na klawiature i poprzez zawory do komory spalania i niebieski dym byl z rury wydech a takze miedzy glowice i cylinder na zewnatrz. Komp uszkodz.i bledy w pisowni, opisane zdarzenie do wykorzystania a ja ten temat na forum zamykam. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wracajac do tematu zapchania kanalow w korbowodzie T- 25 po rozmowie z tato doszlismy do wniosku co bylo przyczno. Olej superol taki byl stosowany, regularnie wymieniany co ok. 60 mtg. ale nie byl czyszczony filtr odsrodkowy oleju a po jego demontazu bylo szlamu ok. o,5 kg. Sila rzeczy musial byc tez w kanalach korbowodui je zapchac. W krotkim czasie murowane bylo zatarcie silnika co nam dalo sie tego uniknoc. Ostatnio w ukladzie kierowniczym zastosowalem pod kabina krotsze ramie o ok. 6 cm co daje lekkie krecenie kierownico ale nie ma nic za darmo poprostu trzeba wiecej rekami krecic. Bledy w pisowni uszk plik o programie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak często wymieniasz olej? Ja w swoim co 200-250mth. Turdus. Olej nie jest czarny, w filtrze z 1.5mm osadu. W roku ciągnik robi 400-500mth.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wg. instrukcji obslugi zalecana wymiana oleju wynosi co 60 mtg. na podstawie wiedzy laboratoryjnej zostalo to ustalone. U mnie po ok. 60 mtg olej jest czarny a gora cala byla wymieniona nie bardzo jestem sklonny uwierzyc ze ten olej jest tak malo zanieczyszony, odstaw sobie tego zuzytego oleju w butelkie np. 1.5 L i za dwa tygodnie zobacz ile bedzie tam szlamu. Mam zalany olej Turdus. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ja już siebie widzę jak wymieniam około 7 razy w roku olej.

A myjesz silnik w środku po wymianie oleju?? Ja wlewam około 4L ropy do silnika tak aby smok złapał, odpalam, silnik trzeba wkręcić na około 1000 obrotów żeby ciśnienie podskoczyło do około 1. Po minucie, półtorej gaszę, wypuszczam ropę, jeszcze raz czystą ropą zalewam i to samo. wypuszczam, zostawiam na godzinę żeby zciekło wszystko z silnika i zalewam nowy olej.

Spróbuj to przekonasz się jak długo będzie czysty olej.

Większość zanieczyszczeń w nowym oleju bierze się z osadu wewnątrz silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

We władku silnik jest częściowo chłodzony olejem to może pwływać na jego starzenie i temu wyglada jak wygląda po ledwo 60mth. Ja bym na ropie nie odpalał silnika. Nawet chwilowo odpalony silnik nie najlepiej będzie smarowany ON. Olej jest gęściejszy, ma inną lepkość i wytwarza tzw film miedzy panewką a wałem. Lepiej stosować lepszy olej niż tak kombinować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po głównym remoncie przez pierwsze 2 zmiany oleju czyli do około 400mth nie myliśmy silnika ON, a od tamtej pory przez chyba 8 lat czyli około 14-16 zmian tak robimy i nic się nie dzieje. W okolicy sporo osób tak robi.

Piszesz lepszy olej, a Turdus jest zły??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo ja wiem? Ja leje elfa lub mobila. Do wynalazku typu turdus nie mam zaufania. Poza tym w mtz-cie olej wymienia się co 250mtg to można się poświęcić.

Kiedyś płukałem silnik koledze, zamiast oleju wlałem rope. Stanął po 30 sec. pracy. W życiu bym na ropie nie zapalał. Jak mówię panewki na bank to odczuwają. Nie ma filmu nie ma smarowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tak się trafiło to naprawdę kiepskie doświadczenie miałeś z płukaniem silnika ON, i nie dziwie się takiej opinii, A może tak robiiłeś przy pierwszej zmianie po głównym remoncie, wtedy wszystko jest jeszcze zpasowane. W mojej okolicy sąsiad tak robi w C-330, inny w U-914, MTZ 80 i C-360. Nigdy nie słyszałem żeby któryś narzekał. U mnie już 9 lat po remoncie głównym, wyjeżdżone niecałe 4000mth i planuję po jesiennych pracach po raz drugi zmienić tłoki, pierśienie i cylindry i może z głowicami będę coś rbił. Dołu nie będę ruszał.

Ale podsumowuąc każdy robi ze swoim sprzętem co mu się podoba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To był akurat stary silnik malucha. No fakt faktem mało ważne. Kiedyś płukali silniki olejem wrzecionowym. To radziła instrukcja. Teraz nie ma takiej potrzeby szczególnie w nowych czy wyremontowanych silnikach. Oleje nie pozwalaja na tworzenie się osadów. Metody, sposoby są różne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Silnik plukalem tylko raz ropo po spuszczeniu byla jak smola ale skorzystam z tej rady na przyszly czas. Plukajac ON - zatarcie silnika jest malo prawdopodobne bo zostaje ok. 0.2l starego oleju w kanalach ukladu smarowania. Kupilem ostatnio naped linki mtg. koszt 49 zl. przekladnia slimakowa jest zle wyliczona-wykonana i predkosc jest zanizona o 5 km/h w odczycie. Przyklad bylejakosci zamiennych czesci w handlu do naprawy.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W zime kupilem pompe paliwowo z Podlasia z zapewnieniem ze jest malo uzywana. Po montazu i zapaleniu objawy i praca pozytywna. Na wiosne dalo sie zauwazyc zmiennosc obrotow,oraz znaczy naplyw ropy do skrzynki korbowej pompy. Jadoc w kwietniu z zytem do skupu, t-25 natychmiast sie zatrzymal i zostalem sciogniety. Przepracowalem na niej ok. 7 mtg. w naprawie w Ciechanowie okazalo sie ze jest zatarta sekcja wysokiego cisnienia i tulejka do wymiany. Koszt naprawy 130 zl po montazu narazie jest prawidlowo.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...