Skocz do zawartości
microhead

przekroczenie terminu uzupełnień

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Jestem rolnikiem z województwa łódzkiego. Składałem wniosek MGR w styczniu 2011r. (nie sektor mleczarski). niestety wniosek wymagał uzupełnień. Nie udało mi się ich skompletować w pierwszym terminie dlatego złożyłem podanie (pozytywnie rozpatrzone) o przedłużenie o miesiąc. niestety sytuacja życiowa (ślub, przeprowadzka, remonty) nie pozwoliły mi wywiązać się z uzupełnień również w drugim terminie co skutkowało złożeniem przeze mnie drugiego podania o przedłużenie. Jako dokument potwierdzający przyczynę przedłużenia (przedłużenie terminu o dłużej niż miesiąc) przedłożyłem odpis aktu ślubu a w podaniu opisałem całą sytuację. niestety agencja stwierdziła że sytuacja nie jest związana z inwestycją i odrzuciła podanie.

czy ktoś spotkał się może z podobną sytuacją (przedłużenie terminu o dłużej niż miesiąc bez odpowiedniego udokumentowania)? A może ktoś podpowiedziałby jak wyjść z podobnej sytuacji? z góry dziękuję za odpowiedzi.

Mój wniosek w tym momencie najprawdopodobniej zostanie odrzucony (chociaż nie mam jeszcze pisemnej decyzji z agencji, wiem to tylko z rozmowy z osobą zajmującą się moim wnioskiem).

znalazłem w instrukcji wypełniania wniosku a także w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa dot. szczegółowych warunków przyznawania pomocy punkt o następującej treści:

Par. 18. 1. W razie uchybienia terminu wykonania przez wnioskodawcę określonych czynności w toku postępowania w sprawie przyznania pomocy Agencja, na prośbę wnioskodawcy, przywraca termin wykonania tych czynności , jeżeli wnioskodawca:

1)wniósł prośbę w terminie 14 dni od dnia ustania przyczyny uchybienia; (zmienione na 45 dni w nowelizacji rozporządzenia z dnia 29 października 2010)

2)jednocześnie z wniesieniem prośby dopełnił czynności , dla której określony był termin;

3)uprawdopodobnił, że uchybienie nastąpiło nie z jego winy