SZREKFL6 0 Napisano 6 Października 2008 Czy ktokolwiek może mi cokolwiek powiedzieć o starszych modelach VALTRY/VALMET konkretnie chodzi mi o modele 8400 8450 i 8550 z lat 1998-2003 ?? My posiadamy taka VALTRE a dokladnie model 8750 czyli sigma power w wersji MEGA. aktualnie ma 5770MTH. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SZREKFL6 0 Napisano 6 Października 2008 Czy ktokolwiek może mi cokolwiek powiedzieć o starszych modelach VALTRY/VALMET konkretnie chodzi mi o modele 8400 8450 i 8550 z lat 1998-2003 ?? My posiadamy taka VALTRE a dokladnie model 8750 czyli sigma power w wersji MEGA. aktualnie ma 5770MTH. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SZREKFL6 0 Napisano 6 Października 2008 Czy ktokolwiek może mi cokolwiek powiedzieć o starszych modelach VALTRY/VALMET konkretnie chodzi mi o modele 8400 8450 i 8550 z lat 1998-2003 ?? My posiadamy taka VALTRE a dokladnie model 8750 czyli sigma power w wersji MEGA. aktualnie ma 5770MTH. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SZREKFL6 0 Napisano 6 Października 2008 Czy ktokolwiek może mi cokolwiek powiedzieć o starszych modelach VALTRY/VALMET konkretnie chodzi mi o modele 8400 8450 i 8550 z lat 1998-2003 ?? My posiadamy taka VALTRE a dokladnie model 8750 czyli sigma power w wersji MEGA. aktualnie ma 5770MTH. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sim0n 0 Napisano 9 Października 2008 SZREKFL6 spokojnie raz napisać wystarczy A ta twoja Valtra z Sigma Power to niezła maszyna, tylko ze po zastanowieniu ja nie potrzebuje takiego potwora, wystarczy 130 km max 160.Zresztą rozmawiałem z dealerem spod szczecina i raczej zdecyduje sie na kupno nowej maszyny, w przyszłym roku startuje z MR.A tak w ogóle to jak się Spisuje Valtra? Ciągle (oprócz jednej osoby) słyszałem o niezawodności itp. tej marki, ciekawy jestem jak to wygląda w maszynie kilku letniej, jak silnik, tapicerka, plastiki, czy robicie jakieś ciężkie prace na womie? a i jak to jest z homologacją na maksymalne prędkości? w nowej jest chyba ograniczenie na polske 40km/h a te sprowadzane w zależności od kraju to chyba mają 50 km/h ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SZREKFL6 0 Napisano 10 Października 2008 Nasza Valtra ma 160km + 30KM SIGMA POWER. stan na dzien dzisiajszy licznika to 5777MTH. Spalanie bardzo przyzwoite. nie mierzylem pojemnosci zbiornika nigdy i myslalem ze ma 330 litrow i liczac zawsze spalanie po motogodzinach zrobionych na zbiorniku wychodzilo przyzwoite az do czasu gdy pojemnosc zbiornika zostala zmierzona. wchodzi w nia max 250 litrow ON co bylo dla mnie zdumieniem. I teraz przeliczajac to spalanie wychodzi jeszcze bardziej ekonomicznie Pracuje ona z maszyna weremczuk do formowania redlin 4 -rzedowa i nie ma z nia wiekszych problemow choc wszytsko zalezy jak gleboko sie ja wpusci w ziemie. SIGMA POWER nie dziala. zostala wymieniona koncowka-czujnik lecz nadal nie dziala to ale serwisanci powiedzieli ze jak trzeba bedzie to sie tym zajma Ostatnio mialem okazje orac nia łąkę-ugor 4-skibowym plugiem obracalnym V&N dosc głeboko i wtedy spalanie wyszlo mi w granicach 20 litrow ale tempo bylo konkretne bo predkosc orki wynsila 9,5-10km/h i bylo mokro.Co do jakosci materiałow nie mam zastrzezen. plastki bardzo przyzwoite. nie powycierane. bynajmniej mi sie nie wycieraja bo ogladajac zdjecia widze pwycierane plastiki i fotele. Ciagnik mial 2 razy robiona skrzynie biegow i wymieniana pompe hydrauliczna. Kuoilismy go to nie mial 3 biegu przelaczanego pod obciazeniem iserwis zrobil to. a druga awaria to przez pompe bo pompa jest polaczona ze skrzynia z reszta jak w wiekszosci ciagnikow marek zachodnich i gdy pompa siadla to opilki z pompy poszly na skrzynie i skrzynia tez padla i trzeba bylo robic oby dwie rzeczy. Narazie chodzi bez zastrzezen wszytsko.Robili nam takze przednia os bo gniazda byly juz bardzo zuzyte i powyrabiane ze trzeba bylo napawac material i toczyc ale sie udalo i przednia os dziala takze bez zarzutow. ale by do takiej kosztowej naprawy kolejnej nie doszlo trzeb apamietac o smarowaniu przedniej osi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Agrofag 0 Napisano 12 Października 2008 Kilka dni temu przyjechał do mnie gośćiu valtrą8950.Pracował niedaleko w lesie z maszyną do rozdrabniania-taka jakby mulczarka,pękly mu paski w tym sprzęcie i chciał naprawić.Ciągnik z 2000r nabite18000(osiemnaśćie)tyś mth,dwa razy wymieniane tercze na WOM ,silnik zegarek,trochę obszarpany-jak to w lesie.Facet mówi że żaden ciągnik nie wytrzymuje na WOM tego co valtra.Prubowali z innymi,ale ciągnik wytrzymywał najwyrzej dwa tygodnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sim0n 0 Napisano 13 Października 2008 18 000 MTH !!! nieźle, tylko ciekawe ile z tego było konkretnej pracy SZREKFL6 bez sigmy to chyba nie ma wielkiej straty bo to wom i transport ma dodatkową moc.A co do orki to zapraszam do mnie, mam do zaorania 8 ha takiej samej łąki co pisałeś, tylko u mnie ciężka glina V klasa, no i 3 ha 4a klasa, pole po wykarczowaniu brzózek. A i nie tylko zachodnie ciągniki mają wspólny olej z pompy hydraulicznej ze skrzynią biegów, tak samo jest w Ursusie C360. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas120 0 Napisano 14 Października 2008 no te firmy w lesie to ostro ucierają a z rebakiem lekko niema kiedyś spotkałem gościa co przywiózł 5miesięczny ciągnik na przegląd1000mth to się nazywa wykożystaniw sprzętu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
timasz 0 Napisano 14 Października 2008 no ja mysle ze juz sam przebieg 18 tys mtg jest powodem do dumy ogromna wiekszosc ciagnikow podczas 30 lat tyle nie na trzaska a co dopiero w 7 lub 8 lat co do pracy z rebakiem to jesli byl on odpowiednio dobrany do ciagnika to latwego zycia ta Valtra nie miala juz widzialem kilka ciagnikow pracujacych z rebakami i nie jest to taka lekka praca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SZREKFL6 0 Napisano 14 Października 2008 SZREKFL6 bez sigmy to chyba nie ma wielkiej straty bo to wom i transport ma dodatkową moc. SIGMA POWER zalącza sie gdy obciązenie na WOM przekracza 400Nm. Na specjalnym walku jest czujnik ktory kontroluje jego "skretnosc" i wtedy dodatkowa moc zostaje aktywowana za rowno na kola jak i na WOM.Natomiast przy transporcie tej mocy nie dostaniemy bo jest ona dostepna tulko podczas pracy z WOM ale jest mozliwe aby ciagnik mial ciagle 190KM. W serwisie sa w stanie zrobic takie cos zrobic i to podobno jest bardzo prota sprawa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bialy2005 0 Napisano 14 Października 2008 ja troche grzebie w elektronice. i jesli piszesz że jest czujnik badajacy moment obrotowy to wystrczy zamiast tego czujnka dac sygnał na steronik ze jest ten moment przekroczony i o to cała filozofia. Trzeba tylko wiedziec na jakiej zasadzie dziłą ten czujnik zeby spreparowac odpowiednio sygnał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SZREKFL6 0 Napisano 14 Października 2008 ja troche grzebie w elektronice. i jesli piszesz że jest czujnik badajacy moment obrotowy to wystrczy zamiast tego czujnka dac sygnał na steronik ze jest ten moment przekroczony i o to cała filozofia. Trzeba tylko wiedziec na jakiej zasadzie dziłą ten czujnik zeby spreparowac odpowiednio sygnał. Nam powiedzial serwisant ze wystarczy kabelek pociagnac w odpowiednie miejsce i bedzie dzialac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas120 0 Napisano 15 Października 2008 dużo rolników tak kąbinuje bo jest taniej i niejako tun ing fabryczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stasiek-84 0 Napisano 15 Października 2008 w końcu to nic innego jak podkręcenie dawki paliwa, serwisant NH też powiedział że nie jest problemem taka przeróbka wystarczy trochę Common Rail przestawić i można dodać mocy kosztem spalania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bialy2005 0 Napisano 15 Października 2008 a moze udac sie do tunera na hamownie i niech zrobi chipa z odpowiednia mapa oczywuscie żart bo tym chipem jest ta funkcja "power costam " Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas120 0 Napisano 15 Października 2008 w końcu to nic innego jak podkręcenie dawki paliwa, serwisant NH też powiedział że nie jest problemem taka przeróbka wystarczy trochę Common Rail przestawić i można dodać mocy kosztem spalania jeśli się zwiększy lekko dawkę to powinno zaowocować lekkim wzrostem mocy i lekkim spadkiem zużycia paliwa oczywiście ciągnik nie bedzie spełniał wstęnie zadanej normy emisii spalin a w wypadku valtry w trybie sigma power jednostkowe parametry zużycia paliwa są mniejsze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SZREKFL6 0 Napisano 15 Października 2008 jeśli się zwiększy lekko dawkę to powinno zaowocować lekkim wzrostem mocy i lekkim spadkiem zużycia paliwa oczywiście ciągnik nie bedzie spełniał wstęnie zadanej normy emisii spalin a w wypadku valtry w trybie sigma power jednostkowe parametry zużycia paliwa są mniejsze Gdy zalacza sie SIGMA POWER kat wtrysku i dawka sie zmienia. ale nie wiedzialem ze parametry zuzycia paliwa sa mniejsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sim0n 0 Napisano 15 Października 2008 Hehe dobra to co powiecie na to:http://www.44tuning.pl/valtra/chip-tuning-valtra-n-141-150-km.htmlz tego wynika że z cztero cylindrowej jednostki wycisną ok 190 KM !!Jak dla mnie N141 to i tak szczyt dla 4-garów No i (jak niby jest wg. tej stronki praktykowane za granicą) podkręcanie nowo zakupionych ciągników to totalny idiotyzm, bo jak i w przypadku innego sprzętu to tracimy gwarancję.W ogóle wolał bym sprzęt o 10% słabszy ale dłużej działający. Kwestia odpowiedniego dobory maszyn. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Agrofag 0 Napisano 15 Października 2008 W common raile dawka wtrysku jest dzielona na 3do5 porcji,w tym jedna dawka po zakończeniu cyklu pracy w celu dopalenia spalin.Czy przez zmianę w elektronice można spalać efektywnie całą dawkę paliwa?Czy ktoś to wykonuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas120 0 Napisano 16 Października 2008 jeśli się zwiększy lekko dawkę to powinno zaowocować lekkim wzrostem mocy i lekkim spadkiem zużycia paliwa oczywiście ciągnik nie bedzie spełniał wstęnie zadanej normy emisii spalin a w wypadku valtry w trybie sigma power jednostkowe parametry zużycia paliwa są mniejsze Gdy zalacza sie SIGMA POWER kat wtrysku i dawka sie zmienia. ale nie wiedzialem ze parametry zuzycia paliwa sa mniejsze. mam na myśli że spada jednistkowe zużycie g/kwh Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Agrofag 0 Napisano 23 Listopada 2008 Ogólnie ciągniki valtra uważane sa za trwałe,mocne ,solidnei mało awaryjne.Cz ktoś miał jakąś awarię-jakie sa Wasze doświadczenia z tymi ciągnikami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaworaski 0 Napisano 28 Listopada 2008 witam, troche nie temat, ale widze że dużo ludzi jest w temacie valtry.Mianowicie, moge nabyć valtre T120 z zeszłego roku ktora ma 500 mth, wtanich pieniądzach, ale, zjechała do wody, wody było w kabinie, okolo20cm nad poziom podłogi, i pytanie gdzie jest główny komputer, bo kupić i sie męczyć jest łatwo. Z góry dziękuje za odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas120 0 Napisano 28 Listopada 2008 nie wiem co do cm ale 20cm to ani skrzynki bezbieczów ani komputera od EHR czy skrzyni biegów nie powinno sięgnąć a ale EEM chyba tak i jeszcze pozostaje problem zalania elektroniki w pompie wtryskowej i kilku czujników razem to może kosztować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaworaski 0 Napisano 29 Listopada 2008 bo ciągnik jest w naprawde dobrych pieniadzach z turem najnowszym MX, za 100 000 by to oddał, tylko hmm czy to zagra wszystko.. bo tak mysle że przeciez wszystkie czujniki są hermetyczne, tzn zatopione w plastiku. wiec wyminan olei rozebranie i osuszenie, i powinno zagrac, kusi ta maszyna bo to jest jak nówka nawet folia na siedzeniu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach