zurpan 0 Napisano 25 Listopada 2012 Nie będę przecież zimą podgrzewać całego garażu bo więcej bym wydał niż na ogrzewanie domu. Poza tym parafina może zakorkować filtr w drodze. Znajomy miał forda i w książce gwarancyjnej napisali by dolewać nafty. Ja znalazłem w internecie "depresator" do paliwa. Podpowiedzcie jak wy sobie z tym radzicie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SONAR 0 Napisano 26 Listopada 2012 Poszukaj w tym temacie , może znajdziesz coś ciekawego : http://www.ppr.pl/forum/viewtopic.php?t=11211&highlight=letniej+ropy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korsarz 0 Napisano 26 Listopada 2012 dobre paliwo nalej , niepowinno zamarznąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rolstudent 0 Napisano 27 Listopada 2012 Jak jest bardzo zimno to nawet 30% benzyny dolewamy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 30 Listopada 2012 Trzeba zaleźć dobre źródło inaczej i najlepsze dodatki nie pomogą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Shark6666 0 Napisano 21 Stycznia 2013 Na 100l ropy 1l spirytusu lub specjalnego środka ( polecam Diesel Skydd ).Do nowszych typów silników nie radzę dolewać benzyny - szczególnie do common rail'a lub tam gdzie jest podawane paliwo na zasadzie piezoelektrycznych wtrysków Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Terryfoster 0 Napisano 31 Stycznia 2013 Na 100l ropy 1l spirytusu lub specjalnego środka ( polecam Diesel Skydd ).Do nowszych typów silników nie radzę dolewać benzyny - szczególnie do common rail'a lub tam gdzie jest podawane paliwa alternatywne na zasadzie piezoelektrycznych wtrysków Zgadzam się, korzystałem z tego środka i nadal korzystam. Również polecam jest rewelacyjny! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 31 Stycznia 2013 Kupuje na dobrej stacji:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
osa21 0 Napisano 31 Stycznia 2013 To nic nie da, w zeszłym roku zatankowałem na Shell V-power i tak zamarzło. W Polsce nie ma dobrego paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gees 0 Napisano 4 Lutego 2013 Może ten się sprawdzi ?http://www.statoil.pl/243,arktyczny_dieselgold Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaro8038 0 Napisano 4 Lutego 2013 To nic nie da, w zeszłym roku zatankowałem na Shell V-power i tak zamarzło. W Polsce nie ma dobrego paliwa. Osa ja kupuję rokrocznie i czy -10 czy -30 czy inna temp. to nie mam żadnych problemów. Warunek podstawowy - zbiornik na paliwo (ja tankuje po 1000l) musi być pusty przed zalaniem paliwa zimowego (również z ciągnika letnie należy zlać). Na zimę zawsze biorę ON arktyczny z Orlenu i nigdy problemu z zamarzaniem nie miałem, bez żadnych dolewek do paliwa (benzyny czy tym podobnych specyfików).Niektórym wydaje się, że paliwo zimowe = ON arktyczny, co jest wierutną bzdurą, tzw. paliwo zimowe zamarza w temp -18 stopni, na arktycznym będziesz jeździł przy -35 stopniach. Niestety związane jest to również z kosztami.U nas w kraju może nie do końca chodzi o jakość paliwa w zimie, tylko wszystkim wydaje się, że jak wleje paliwa zimowego do zbiornika, w którym jest 50% paliwa letniego, to powinien sobie przy -20 stopniach śmigać elegancko ale temperatura szybko weryfikuje takie twierdzenia.Dotyczy to również stacji paliw gdzie przecież nie uzupełnia się zbiorników przy pustym stanie tylko ciągle się dolewa więc nawet jak stacja niby sprzedaje paliwo arktyczne to należałoby wiedziec w jakiej proporcji jest wymieszane z paliwem letnim, które pozostało w zbiornikach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zurpan 0 Napisano 24 Sierpnia 2013 niedawno znajomy pompiarz powiedział mi że produkowane teraz paliwa nie nadają się do magazynowania. Powinno się nalać paliwa i wyjeździć w ciągu dwu tygodni. Ponoć te estry po dłuższym czasie rozwarstwiają się od ropy i to one zamarzają. Ale prawda jest taka że za granica paliwo jest lepsze, zarówno na wschodzie, jak i ew pozostałej części europy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JCezar 0 Napisano 21 Września 2013 Tak jak napisał słusznie Jaro8038 ważne, żeby nie zostawiać w baku paliwa letniego na zime, gdyż mają one inny skład. Poza tym do diesli są specjalne środki warto popytać w sklepie z olejami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mira 0 Napisano 7 Października 2013 dokładnie tak samo jak dbać o to, aby zmieniać płyn do spryskiwaczy tak samo trzeba dać o paliwo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach