Skocz do zawartości
marcin1990

władimirec t25 skrzynia biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem ze ściągnięciem wałka skrzyni żeby wymienić tryb od 2 i 4 mam pytanie czy są jakieś zabezpieczenia na tym wałku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koło zębate 2 i 4 biegu jest na wałku pośrednim(tym z rewersem) jak dobrze pamiętam.

Rozumiem że już masz odkręcone od bloku osłony, a z prawej strony ciągnika zdjętą tuleję i obudowę łożyska. Z lewej strony jest tylko pierścień zabezpieczający. Później przy kołach rewersu są takie podkładki. Na ostatniej jest zabezpieczenie. Odegnij blaszki i już powinien wałek wychodzić na bok- na prawą stronę. Dawno przy tym nie grzebałem to mogłem coś pominąć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma szans bo się oprze na kole rewersu bo wałek ma takie wypusty. Tylko na prawo. Jak już z łożyska zejdzie to ręką go wyciągniesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem go wybić w prawo i nie idzie a ten drugi wałek jak wyjąć bo na tym drugim też mam tryb do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A odkręciłeś od bloku tuleję i obudowę łożyska? Inaczej Ci nie wyjdzie. No i te zabezpieczenie na podkładkach rewersu tak samo ściągnij. Zrób parę fotek jak to masz rozbebeszone. Tego drugiego wałka nie wyciągałem ani razu. Ale tam chyba się odkręca z obydwu stron nakrętki, w jakiś sposób(ale nie wiem w jaki) wyciąga się śruty z kół zębatych i wyjeżdża wałkiem na bok. Tam już chyba w obojętnie którą stronę można. Jakby co to pisz też na GG 41271070.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem fotki ale nie moge wrzucić je no forum. Tuleje mam odkręconą tylko te zabezpieczenia przy rewersie nie wiem jak ściągnąć tam są takie cienkie podkładki których sie nie da ściągnąć. Po obu stronach rewersu jest to zabezpieczenie czy po jednej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest z lewej strony tylko, bo z prawej strony wałek ma takie wypusty.... Z tych podkładek z lewej strony rewersu 2 ostatnie robią za zabezpieczenie. Na tej ostatniej będą zagięte takie 2 skrzydełka. Odegnij je, przekręć tą podkładkę i wszystko już będzie luźne. Fotki wrzuć na jakąś stronkę, np Fotosik czy podobną... Albo wbijaj na GG...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak tam się wyciąga te kulki z kół zębatych na wałku głównym?

Pytam się żebym na przyszłość wiedział. Jak już tyle masz rozbebeszone to zobacz

czy dyfer na łożyskach nie lata, lub czy nie są rozbite tuleje w których łożyska od dyfera siedzą. Sprawdź luz na satelitkach i koronkach. Lubi się wycierać ten wałeczek na których są satelitki. Jak wałek będzie OK to najwyżej dołóż podkładki pod satelitki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kulki mi same wypadły, łożyska lekko wchodzą w tuleje. Żeby zrobić blokadę to trzeba pochwę ściągać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Trzeba zdjąć lewą pochwę i dalej odkręcić taki kołpak w którym siedzi uszczelniacz no i już masz widełki i tuleję blokady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...