Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

Mam:

 

-Instrukcja obsługi do MTZ-80,82,82H,82P ,Belarus-550E, 552E, 570,572, 510E,512E,520,522

-Katalog MTZ-80,82

- instrukcja obsługi MTZ 900/900.3; 920/920.3; 950/950.3; 952/952.3

 

 

 

Jeśli ktoś chce , mój mail : Comp4ct@wp.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ma ktoś może pojęcie jak wyregulować ciśnienie na sekcjach rozdzielacza w mtz- cie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tam jest tylko jeden zawór po lewej stronie rozdzielaczy odkręcasz nakrętkę dokręcasz z obrót i po robocie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam problem z mtz 82 strasznie ściąga na lewą stronę tak że przy dużych prędkościach nie idzie go uprowadzić co może być przyczyną i jak to naprawić tydzień temu był wymieniony orbitrol i to nic nie pomogło z góry dziękuje za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko jaka talerzówka do MTZ 82 ciągana czy pół zawieszana wlę pół zawieszaną ciężką tylko jakiej szerokości proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z moim jumzem a mianowicie nie mogę właczyć żadnego biegu , silnik pracuje , sprzegło można nacisnąć , jest na luzie i nie można właczyć . Co jest pomóżcie

Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam gdzie moge kupić w okolicy Lublina Wskaźnik do MTZ-82 rok produkcji 94r

 

Numer Katalogowy Wskaźnika to 13.3806

 

ten owy wskaźnik ma miejsce na 2 żarówki, 3-4 piny (wsówki)

 

natomiast mogę dostać wskaźnik lecz jest dostępny z 2 pinami podłaczałem lecz nie działa wskazówka idzię do końca ;/

 

 

natomiast w tym starym jest coś uszkodzone bo wskazówka idzie poza skale i nie spada do zera ;/ stało sie po tym jak pływak się urwał i musiało nastąpić spięcie

 

 

proszę o rade z góry dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kupiłem kilka dni temu belarusa 952 z 98 roku. Wyglądał na to że jest w dobrym stanie i tak było ale już nie jest.

Od wczoraj mam dwa problemy.

1. Uciekły hamulce - pedał wciskam a on hamuje ale bardzo słabo - jak działają hamulce w rusku skąd bierze płyn czy olej (bo z tego co się dopatrzylem to jakieś rurki od hamulców idą zo zbiornika z olejem od hydrauliki !!).

2. Uciekło ładowanie - wskaźnik pokazuje po odpaleniu 12V - to chyba za mało - jaka może być przyczyna (dzisiaj sprawdzę ile daje alternator) czy alternator w rusku idzie naprawić?

 

Pomóżcie - bo jestem laikiem jeśli chodzi o ruska - jak kupywałem to wziąłem sobie znajomego co jeździ ruskiem ale on nie jest mechanikiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie hamulców: można to wyregulować, ale MTZ mają często tak, że się tarcze hamulcowe pokrywają olejem, który wydostaje się przez nieszczelnie uszczelniacze w skrzyni (podobną przypadłośc ma bizon Z056). Być może przed sprzedażą ktoś przemył te tarczki, żeby lepiej hamował, ale wydaje mi się, ze niehciałoby się nikomu tego robić. Spróbuj podregulować.Ten przewód z olejem to jest od blokady. Blokada działa podobnie jak ręczny, ale jest załączana przez pompkę.

 

Odnośnie alternatora: w MTZ jest bezszczotkowy. U mnie na przykład ładuje różnie, raz 12V raz 14,4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o hamulcach kolega napisał weź zobacz czy masz drożne dziury na dole w bębnach (tamtędy powinien ewentualny wyciek ze skrzyni iść na zewnątrz) jak są zaolejone a podkręcisz to spalisz tarczki lepiej odkręć bęben i zobacz nie ma dużo roboty. a co do ładowania może dioda w regulatorze padła miałem tak ułamała się jedna końcówka i po ładowaniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za dotychczasowe informacje - powiedzcie jeszcze jak z tą regulacją hamulców - te śruby to trzeba wkręcać czy wykręcać? - jak działają te hamulce?

Tarczek raczej nik nie mył bo ciągnik w sobotę przyjechał z zachodu (po wyglądzie był prosto od rolnika z pola- z zwenątrz w miarę ale kabina zafajdana niesamowicie) a w poniedziałek go zabierałem - przejechał 80 km i wtedy te hamulce osłabły - więc moze te dziurki - dzisiaj się tym zajmę.

 

Myślałem o odkręceniu i zobaczeniu co te hamulce mają w śsrodku ale co mi to da - tak nie wyczyszczę bo bym musiał cały środek rozebrać - a to chyba trochę roboty. A i tak nic nie da skoro leci olej ze skrzyni trzeba by te uszczelnaicze wymienić - a te uszczelniacze to się wymienia od zewnątrz (od strony hamulców) czy trzeba rozebrać skrzynie?

 

Jesli chodzi o ten regulator to gdzie go znaleść - w alternatorze? Jeśli okaże się że alternator padł - to zastanawiam się czy nie załozyć krajowego od ursusa - co o tym myślicie? Co prawda orginalny jest chyba o połowę tańszy - ale mam wrażenie że awaryjny - peron pisze że ładuje jak chce.

 

No i jeszcze sprzegło - wszystko działa - biegi wchodzą jak trzeba - wręcz łatwo - (bo słyszałem i czytałem że to koszmar w ruskach) - tyle że pedał sprzęgła nie odbija do końca - tylko do połowy - a jak zaczynam dusić na pedał to odrazu mam opór.

Aha - mam skrzynię 4 biegową + wsteczny(4 x 2 x reduktor +wsteczny x 2 x reduktor) - podobno synchroznizowana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[/img]121605847621.jpg

 

Witam. Chciałbym się dowiedzieć co oznacza ta kontrolka I czy powinna się świecić cały czas. Świeci się nawet gdy silnik pracuje a ładowanie jest. Proszę o pomoc i odpowiedź na damianraki3@interia.eu Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie. Z hamulcami, ładowaniem i sprzegłem sobie poradziłem. Hamulce - faktycznie otwory oczyściłem bo były zabrudzone. Oleju nie było - podciągnełem je z wyczuciem. ładowanie - klemy były zaśniedziałe (!!!) i przewód urwany od alternatora. Sprzęgło dało się wyregulować. Teraz muszę powalczyć z WOM - wyregulować bo bardzo ciężko się włącza. Powiecie jak to wyregulować?

I jeszcze jeden problem - równie ważny o ile nie ważniejszy.

W skrzynce z akumulatorami jest taka puszka z oznaczeniami (numerami) i połączeniami:

- 31 - fiioletowy kabel podłączony do wyłącznika masy;

- 50a - zielony i idzie na deskę rozdzielczą;

- 31a - kabel plusowy do rozrusznika (gruby);

- 50 - czerwony idzie na deskę rozdzielczą;

- 30/51 - podłaczenie plusa z akumulatora (gruby kabel) oraz pomarańczowy przewód który idzie do kabiny.

- 30a - biały przewód podłączony do klemy plusowej przy akumulatorze - i tu mam problem bo coś było kombinowane - plus - ten właśnie i dodatkowy minus (wyprowadzony z pod klemy minusowej) łączą się w wiązkę i wychodzą do kabiny pod jakiś włącznik leżący luzem na podłodze - to chyba było dodatkowe wyprowadzenia do jakiegoś urządzenia.

Już się napisałem - a pytanie brzmi: Co to sa za połączenia - do czego jest ta puszka i gdzie podłączyć biały (w moim przypadku) przewód z pod numeru 30a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, mam - to działa.

Tak jak piszę - nie wiem gdzie powinien być podłączony ten kabel z nr 30a w tej puszce (rozdzielaczu czy przekaźniku) nie wiem co to jest i do czego służy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie ponownie.

Wczoraj pojechałem wypróbować mój nabytek na łące z prasą. No i na początku rewelacja - super praca - biorąc pod uwagę że dotychczas ciągnąłem prasę C-360. Ale niestety byłoby to zbyt piękne. Jak dobijałem balota to się przekaźnik przestał obracać - na "próbę" podciągnałem na śrubie tej przy sprężynie z zewnątrz. Na chwilę pomogło ale i tak przestał się obracać - dzisiaj chcę otworzyć i wyregulować tymi palcami w środku - czy to pomoże? Jak nie to czy wymiana taśm to duzo roboty? Jak się do tego zabrać? Czy trzeba wyciągnąć wszystko z tyłu czy idzie wyciagnąć tylko taśmy i wymienić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Mam Belarusa z 2006 roku z allegro:) Świeci się kontrolka ciśnienia w ukłądzie kierowniczym? NIe mam instrukcji i nie wiem co trzeba zadziałąć. Orientuje się może ktoś?

pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich potrzebuje informacji o tym gdzie w MTZ 82 są wszystkie punkty smarne w którym miejscu w ciągniku stosować smar a gdzie olej i jaki jakie do zwolnic itp. wiem że jest jakiś rysunek z opisanymi wszystkimi punktami co i ile dawać głównie chodzi mi o informacje o tylnym moście spuścić i wlać olej to nie problem ale czy jest gdzieś jakiś koreczek do pomiaru poziomu oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich potrzebuje informacji o tym gdzie w MTZ 82 są wszystkie punkty smarne w którym miejscu w ciągniku stosować smar a gdzie olej i jaki jakie do zwolnic itp. wiem że jest jakiś rysunek z opisanymi wszystkimi punktami co i ile dawać głównie chodzi mi o informacje o tylnym moście spuścić i wlać olej to nie problem ale czy jest gdzieś jakiś koreczek do pomiaru poziomu oleju.

W tylny most smaruje ten sam olej co skrzynie biegów. Bagnet do sprawdzania jego poziomu znajduje się z lewej ztrony obudowu skrzyni(za schodkami)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki dominik myslałem że jest inny olej.

 

Mam jeszcze jedna sprawę przerobiłem sobie wspomaganie w MTZ-ecie z serwo-mechanizmy na olbitrol typu z bizona ale oryginał do MTZ-a i siłownik na przednim moście pompa została ta sama wszystko gra ale ale to jeszcze nie jest to lżej się kręci ale nie leciutko według mnie pompa jest za małej wydajności czy jak wymienię na większą to coś się zmieni?

ALE!!! Zrobiliśmy mały eksperyment i zmieniliśmy przewód zwrotny z olbitrola do zbiornika na węższy i okazało się że jest troszkę lżej. i teraz pytanie czy można zastosować na tym przewodzie jakież zwężenie bądź zaworek, które powodowało by zwiększenie ciśnienia w układzie pompa-olbitrol-siłownik-zaworek!!??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie poziomu oleju w misie filtra powietrza. Ile powinno go tam być? Lub po który wręb ma być utrzymany poziom? Czy ma być go tyle żeby się przelewał przez te kwadratowe otworki w plastikowej miseczce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, wczoraj zaczęło coś się dziać z MTZ, prawe tylne koło wydaje odgłos jakby stukania i drży dzieje się tak zwłaszcza gdy traktor skręca. Czy to wina łożyska?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ponownie, wczoraj zaczęło coś się dziać z MTZ, prawe tylne koło wydaje odgłos jakby stukania i drży dzieje się tak zwłaszcza gdy traktor skręca. Czy to wina łożyska?

Sprawdź czy blokada tylnego mostu nie jest włączona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...