Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Może kogoś to zainteresuje.To są strony z biuletynami Pronaru o zmianach konstrukcyjnych http://www.pronar.pl/zmiany/___zmianyKonstrukcyjne__.html oraz kwartalnik gdzie są opisane między innymi problemy z działaniem podnośnika hydraulicznego http://www.pronar.pl/pdf/kwartalnikPRONAR.pdf a to fragment z tego kwartalnika http://i39.tinypic.com/syxq95.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No nie wymagam nie wiadomo ile żeby stał z narzędziem podniesionym, ale chociaż żeby nie opadał do końca w ciągu 30s. z powiedzmy pługiem, na ciepłym oleju

to masakra jak tak szybko spada ,a moze masz w silowniku uszczelniacz uszkodzony?

 

i do kolegi technika wciska sie,naped womu jest na stale zlaczony z kolem zamachowym silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziś robiłem pierwszą pracę wiosenną i mam w swoim mtz-cie zgrzyt podczas ruszania, dokładnie jak ruszam energicznie puszczając sprzęgło. Jak powolutku puszczam sprzęgło tego zgrzytu nie ma. jak ruszę wszystko jest ok, agregat ciągnie idealnie nawet gdy jest cięższa gleba i ma ciężej, jak grzebią koła gdy zapuszczę głębiej agregat też nic nie słychać tylko i wyłącznie podczas ruszania, orientuje ktoś się co to może być?? moim zdaniem to sprzęgło. Ale mogę się mylić bo jestem świeżym użytkownikiem mtz-ta. proszę o pomoc

to jest sprzeglo a dokladniej tarcza sprzeglowa ale nic nie kombinuj do puki sie pod obciazeniem nie slizga bo sie narobisz i dalej bedzie to samo.

a jeszcze pytanie jaie masz oponki tzn rozmiar?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego "nikt" pod obciążenie się nie ślizga, idzie jak burza, pewien specjalista od mtz tów z moich okolic przez telefon mi powiedział że jak nie ślizga się sprzęgło tylko przy puszczaniu pedału sprzęgła to jest na 99% łożysko sprzęgła. Na dodatek dziś zauważyłem że takie zgrzytanie nie występuje na zimnym silniku. Moim zdaniem łożysko jest do wymiany jak się zagrzeje to nie działa prawidłowo, a pracuje ono podczas wciskania i puszczania sprzęgła + temperatura z tarcia bo jest popsute + obciążenie przy ruszaniu i powstaje zgrzyt a jak już ruszę to ono już nie pracuje i nie zgrzyta nawet pod obciążeniem. Jak fachowiec od "rusków" przyjedzie do mnie to stwierdzi. Martwi mnie tylko że nie ma u mnie tej kalamitki w łożysku sprzęgła (w miejscu gdzie jest ten korek) jak ona jest usytuowana, nie wiem bo w instrukcji nie napisali. po odkręceniu "korka" zaświeciłem latarka i nie było tam żadnej kalamitki. Oponki u mnie są takie tył: Voltyre 18.4 R34 przód Taurus 360/70 R24. Tylko może źle że te tylne są od nowości i jest ich gdzieś 60% a przednie zużyły się szybciej i są teraz założone nóweczki, czy to może kolidować. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie w mtz 82 ten zgrzyt jest juz przez kilka ladnych lat ale nic z nim nie robie poki dziala. zauwazylem ze jak sie rusza z wyzaszego biegu to jest jakby troche intensywniejszy. jak by to bylo lozysko na sprzegle to zgrzyt nie powinien byc przez caly czas jak jest pedal wcisniety? jezeli sie myle to mnie poprawcie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ andrews - to ze z przodu masz nowe opony a z tylu stare to nie ma znaczenia. Taka roznica nie wplywa na wspolgranie napedow, ktore i tak musza wspoldzialac w polu a nie na asfalcie. Tylko troche dziwne masz rozmiary - jestes pewien, ze takie powinny byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego andrews i wszystko juz jasne masz duze koleczka i tak samo jak u mnie i taki sam objaw ale to nie lozysko na 100% ,to jest poslizg sprzegla i tak juz bedzie i nie poradzisz i nie inwestuj bo nic to nie zmieni ,no chyba ze wymienisz docisk sprzegla. a kalimitka powinna byc ale dosc gleboko o ile ktos obudowy lozyska odwrotnie nie zalozyl i jest ona teraz po przeciwnej stronie.

i jeszcze wracajac do lozyska to jesli by bylo wywalone to jak bys tylko wciskal sprzeglo to juz by rzezilo a nie przy ruszaniu.

co do oponek to kolidowac nie bedzie i rozmiary dobrane jak trzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dzięki wielkie koledzy, więc na razie będę jeździł a może jak mnie najdzie chęć to się za to wezmę, ale na razie mam na głowie wiosenne prace polowe a jak wyczytałem kolego MMDD to oponki przednie mogą być do tylnych w instrukcji pronara. Dziękuję jeszcze raz wiele mi to rozjaśniło w tej sprawie, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Może kogoś to zainteresuje.To są strony z biuletynami Pronaru o zmianach konstrukcyjnych http://www.pronar.pl/zmiany/___zmianyKonstrukcyjne__.html oraz kwartalnik gdzie są opisane między innymi problemy z działaniem podnośnika hydraulicznego http://www.pronar.pl/pdf/kwartalnikPRONAR.pdf a to fragment z tego kwartalnika http://i39.tinypic.com/syxq95.jpg

 

Strona http://i39.tinypic.com/syxq95 jest nieaktywna.Proszę o podanie nr.kwartalnika w której jest rozwiązywanie problemów z podnośnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wesołych Świąt wielkiej nocy i mokrego dyngusa wszystkim użytkownikom mtz, etc. życzy andrews (Andrzej S.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam mały problem albo duży to się okaże ,a więc mam Belarusa 82 3-letni i zaczeła mi się ślizgać tarcza sprzęgłowa, można jakoś podkrecić sprzegło ?czy już do wymiany tarcza? bo za bardzo się nie znam na tych sprawach,a jak można to gdzie to się podkręca lub odkręca,dziekuję za rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie w ktorym momencie bierze ci sprzeglo, jak u samej gory, to bierz odkrec dekiel pod sprzeglem (od dolu) i sprawdz czy lapki caly czas nie dotykaja lozyska wyciskowego, jesli tak wyregulowac lapki i po bolu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie w ktorym momencie bierze ci sprzeglo, jak u samej gory, to bierz odkrec dekiel pod sprzeglem (od dolu) i sprawdz czy lapki caly czas nie dotykaja lozyska wyciskowego, jesli tak wyregulowac lapki i po bolu.

 

Tylko powiec mi którymi sróbami ja mam krecić, bo odkrecilem dekel i nie wiedziałem które sróby są do regulowania,więc zaczełem odkręcać takie dwie śrobki na klucz 12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko powiec mi którymi sróbami ja mam krecić, bo odkrecilem dekel i nie wiedziałem które sróby są do regulowania,więc zaczełem odkręcać takie dwie śrobki na klucz 12

kolego tam sie nie reguluje sprzegla tylko na laczniku miedzy (słowo zostało usunięte)m sprzegla a dzwigonia przy obudowie sprzegla i tam sie ustala skok jalowy sprzegla a jesli to juz nic nie daje to niestety trzeba robic sprzegielko. teraz to sobie namieszles i ciekawe czy wszystkie lapki maja taki sam odstepm od lozyska obiawi sie to ze bedzie szarpal przy ruszaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze jedno skok jalowy pedalu sprzegla powinien wynosic 50-60mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro sprawdzę dokładnie co i jak jest i dam znać mam nadzieje że nie rozje.....m tam nic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie nic nie roz... jedynie poregolowales lapki ale nie potrzebnie wrazie co to sie pomeczysz i wrocisz to pozycji przed regulacja bo widac znaki na tych blachach po srubach,i daj tak 40mm luzu na (słowo zostało usunięte) i bedzie ok bo ten fabryczny to troche za duzy jest,lepiej biegi wchodza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cos mi sie rypło w skrzyni biegów pronar1221a cos puka czym szybciej jade tym pukanie jest szybsze do przodu i do tyłu i na kazdym biegu na moje oko to wałek atakujacy sie poluznił ale nie jestem pewien co o tym sądzicie? bedzie trzeba rozjerzdzac ciągnik?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc piszę co i jak było z tą tarczą sprzęgłowo że się ślizgało. dcnt miałeś racje łapki cały czas dotykały łożyska wyciskowego były tak dojeb..e że szok!!! ,poluźniłem po pare obrotów i ustawiłem jednakową dległośc od łożyska i teraz wszystko jest ok, tylko ciekawe jak długo jeszcze wytrzyma tarcza sprzęgłowa i łożysko( bo cały czas się kręciło przez te 3 lata) i tarcza też dostała za swoje . Jednak ruski jak coś zrobią ... to lepiej tego nie komentować....

. Jeszcze raz dzięki za pomoc bo sam się z tym uporałem z waszą pomocą, co ten internet potrafi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...