Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie! Drodzy koledzy mam pewien problem z moim MTZ. Mianowicie niedawno zmieniałem pierścienie tłokowe bo silnik miał niepohamowany apetyt na olej ( tak 5 l na dzień), zmieniłem również panewki korbowodowe ( dodam że wał jak i stare panewki były w dobrym stanie) i od tej chwili mam jedną wielką zagadkę otóż ciśnienie oleju na zimnym silniku wynosi na szybkich obrotach max 2 atm. na rozgrzanym max 1 - 1,2 atm na szybkich obrotach a na na wolnych to porażka ( potrafi świecić się kontrolka oleju). Jedyny plus tej naprawy że silnik przestał brać olej.Szukając przyczyny zmieniłem pompę oleju na nową i podkręciłem ciśnienie na filtrze oleju ( zawór po prawej stronie filtra bliżej silnika) oraz zalałem silnik olejem Veco 15 w 40 ( wszystkie maszyny u mnie na tym pracują i nie miałem najmniejszych problemów z ciśnieniem) i niewiele to pomogło. Czy ktoś z was drodzy koledzy miał podobne problemy. Gdzie mam szukać przyczyn? Będę bardzo wdzięczny za wszystkie podpowiedzi. Wnet przecież trzeba orać na rzepak. Dziękuję i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Miałem podobny problem,ale w innym silniku.Po prostu pompa zasysała również powietrze(brak szczelności między koszem ssawnym a pompą).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Miałem podobny problem,ale w innym silniku.Po prostu pompa zasysała również powietrze(brak szczelności między koszem ssawnym a pompą).

Wraz ze zmianą pompy wymieniłem wszystkie uszczelki na nowe i sprawdziłem rurki. To mogę wykluczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do kolegi cojaco,jak zmieniles panewki to sprawdz czy dobre nabyles gdyz w mtz jest cos takiego jak pol szlif ruskie tak maja,jednym slowem mikrometr w garsc i zmierz grubosc panewki. i bez urazy ale mysle ze nie pozamieniales stop lozyzk?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Czy do wymiany tasm WOM-u trzeba upuscic czesc oleju ze skrzyni ?.Jakims rozwiazaniem /moim zdaniem/ jast podniesienie tylu ciagnika,ale jak nie bedzie on w poziomie moze to utrudnic prawidlowy monaz WOM-u po wymianie tasm.Na co zwrocic uwage przy tej robocie ?.Niedlugo 2 pokos na lakach.pozdro

nie tyle co podnosic tyl a przodem zjechac np. do rowu i bez zpuszczania oleju sie obejdzie i niczemu to nie rzutuje a sam wymiana to nic trudnego ,a tak wogole to moze wyregulowac wystarczy bo one dosc wytrzymale sa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegę nikt. Co do tych panewek to stara miała oznaczenie BH1 a nowe H1, wziąłem nawet stare na przymiarkę i wydawały się takie same, a co do poskładania tego wszystkiego to remont robił miejscowy magig, stary mechanik z SKR-u. Jeszcze nigdy nic po nim nie musiałem poprawiać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ostatnio przeglądając internet trafiłem na fajny serwis z bezpłatnymi ogłoszeniami rolniczymi. Więc jak chcecie sprzedać lub kupić jakąs maszynę rolniczą to polecam:

 

http://targ.rolniczy24.pl

 

dużo ogłoszeń

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Kolegi "nikt" /i nie tylko/-czy uda sie wymienic lapke sprzegla przez okienko od spodu,czy trzeba jednak odjezdzac z silnikiem od skrzyni.Po wymianie tarczy sprzegla i lapek /przejechane 200 mth/ jedna lapka zjechana na papier,dwie pozostale ok.ps skladal magic (!!!)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak masz stary typ docisku sprzegla to da rade,w nowym niewiem bo nie mialem okazji tego robic.

Co do magikow to moze i poskladal ok ale slabe cisnienie po wymianie panewek to tylko jednen wniosek ze cos tam jest nie tak.

Filtr oleju jest dobrze poskladany? No i w glowicy rurka od smarowania klawiatury przykrecona?

Z oznaczeniem to nic nie powiem w tym temacie brak danych ale na oko nie porownasz ani nawet suwmiarka jedynie mikrometr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegę Nikt. Kurcze nie mam już cierpliwości do tego ruskiego wynalazku. Cieszyłem się jak go kupiłem ale chyba bardziej cieszył się gościu co mi go sprzedał. Podejrzewam że ktoś tam grzebał w silniku i na wale po pół szlifie założył panewki nominlne. Tak mi się wydaje. Co do filtra to chyba dobrze jest złożony a z tą rurką od smarowania klawiatury to mi ćwieka zabiłeś. Szukałem w katalogu i nie bardzo mogłem to znaleźć. Może fachowiec jej nie przykręcił jak to sprawdzić???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak masz stary typ docisku sprzegla to da rade,w nowym niewiem bo nie mialem okazji tego robic.

U mnie docisk sprzegla starego typu.Najbardziej przeraza mnie zalozenie przy montażu nowej lapki tego drutu sprezynujacego.Od spodu przez okienko moze byc fiku miku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

pacjent to nowy ( 72mth) 920.2 . Temperatura w czasie pracy kilkugodzinnej z prasą kostkującą pięknie ustala się na poziomie 85-90st. Podczas pracy z talerzówką tak samo jest ok. Dziwne rzeczy dzieją się w dłużej trasie (10-12km). Mianowicie w pewnym momencie temperatura zaczyna rosnąć w okolice 100 stC. Osłony zdjęte, prędkość 26-27km/h, obroty nie przekraczające 1600 obr/min. Dzisiaj w trasie temperatura skoczyła do końca skali na 120st. Ciągnik został zatrzymany, po chwili temperatura spadła na zielony zakres.

Wcześniej jak mi wchodziła na te 100stC to jednocześnie ciśnienie oleju spadało ( z wartości ok 0,5 do 0,25) co by świadczylo że to nie szaleństwa wskaźnika tylko rzeczywiście się grzeje? jak bylo dzisiaj nie wiem bo nie ja prowadzilem ciągnik.

Co to za cyrki mogą się dziać? w robocie i to na górzystym polu jest ok a w trasie na pusto takie cuda?

z góry dzięki za wszelkie porady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam tak jak jadę drogą bo włączam światła i wskaźniki źle wskazują jak Ci będzie wskazywał za dużo to wyłącz wszystkie odbiorniki prądu-światła etc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś może być na rzeczy bo gdy zgasiłem światła to temp jakby zaczeła spadać ale nie powiązałem tego z tym. Później chyba jadąc dalej miałem światła wyłączone i też się tak działo ale wtedy mogła chodzić dmuchawa.. Jeśli by tak faktycznie było to czemu tak się dzieje że wariują te zegary?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam serdecznie! Drodzy koledzy mam pewien problem z moim MTZ. Mianowicie niedawno zmieniałem pierścienie tłokowe bo silnik miał niepohamowany apetyt na olej ( tak 5 l na dzień), zmieniłem również panewki korbowodowe ( dodam że wał jak i stare panewki były w dobrym stanie) i od tej chwili mam jedną wielką zagadkę otóż ciśnienie oleju na zimnym silniku wynosi na szybkich obrotach max 2 atm. na rozgrzanym max 1 - 1,2 atm na szybkich obrotach a na na wolnych to porażka ( potrafi świecić się kontrolka oleju). Jedyny plus tej naprawy że silnik przestał brać olej.Szukając przyczyny zmieniłem pompę oleju na nową i podkręciłem ciśnienie na filtrze oleju ( zawór po prawej stronie filtra bliżej silnika) oraz zalałem silnik olejem Veco 15 w 40 ( wszystkie maszyny u mnie na tym pracują i nie miałem najmniejszych problemów z ciśnieniem) i niewiele to pomogło. Czy ktoś z was drodzy koledzy miał podobne problemy. Gdzie mam szukać przyczyn? Będę bardzo wdzięczny za wszystkie podpowiedzi. Wnet przecież trzeba orać na rzepak. Dziękuję i pozdrawiam.

 

witam

kolego twój silnik zachował sie poprawnie na to to wyście mu zrobili. jest ogólnie przyjęta zasada że nigdy!!!!!!! nie zmienia się np samych panewek korbowodowych. jeśli chciałeś zmienić to trzeba było wszystkie a najlepiej złożyć na starych. bo powstała prosta reakcja uszczelniłeś korbowody a główne zostały nie szczelne w ten sposub panewki korbowodowe się przytarły bo przez to że były szczelne to wszystki olej do ich smarowanie uciekł przez główne. P.S. spotkałem się z wieloma takimi przypadkami. i to zawsze sie dzieje gdy zostają zmienione tylko panewki korbowodowe. to u ciebie jest i tak dość dobrze bo powinno być 0 ciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego pawle napisales niesamowita rzecz o tych panewkach nic takiego niema prawa sie stac,a juz napewno nie w silniku mtz.

 

kolego cojajco co do sprawdzenia dokrecenia przewodu smarowania klawiatury to najproscie zdjac pokrywe zaworowa,w katalogu nie bedziesz jej mial bo w nowszych wersjach inaczej doprowadzony jest olej i takowa rurka juz nie wystepuje.

 

kolego siwy dasz rade z lapka poluzuj tylko srube od regulacji tak aby lapka maksymalnie odsunela sie od lozysaka i ladnie ja wyjmiesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może złe umasowanie lub coś takiego mi wszystkie wskaźniki wariują jak coś włączę elektrycznego. na nagrzanym silniku zrób tak że wyłącz wszystkie odbiorniki prądu i włączaj i wyłączaj np halogeny (coś co bierze dużo prądu) i jeśli zmienia się wartość temp to znaczy że oszukują w ten sposób wskaźniki prawidłowo powinno tylko zmieniać się nieznacznie wskazanie ładowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może złe umasowanie lub coś takiego mi wszystkie wskaźniki wariują jak coś włączę elektrycznego. na nagrzanym silniku zrób tak że wyłącz wszystkie odbiorniki prądu i włączaj i wyłączaj np halogeny (coś co bierze dużo prądu) i jeśli zmienia się wartość temp to znaczy że oszukują w ten sposób wskaźniki prawidłowo powinno tylko zmieniać się nieznacznie wskazanie ładowania

 

Przetestuję to dokładnie dzisiaj i napiszę swoje spostrzeżenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do "nikt"-bede walczyl,oby sie udalo.Serdeczne POZDRO za rady

 

kolego siwy dasz rade z lapka poluzuj tylko srube od regulacji tak aby lapka maksymalnie odsunela sie od lozysaka i ladnie ja wyjmiesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego nikt twierdzisz że z tymi panewkami to ,,niesamowita rzecz a zwłaszcza w mtz". ja spotkałem sie z nie jednym takim przypadkiem. apropo co takiego innego jest ze smarowaniem wału w mtz ze mówisz że napewno nie w mtz??????????????. spotkałem sie z ty w silnikach 360 i c-330. i nie wiem co rózni smarowanie wału w tych silnikach z silnikiem mtz. z tego co wiem to olej najpierw trafia na stopy główne a z nich przez kanał w wale do panewek korbowodowych. i w związku z tym panewka korbowodowa jest jakby ostatnia do smarowania i jeśli tylko ją uszczelnisz to większość oleju ucieknie przez główne a korbowodowe zostaną słabiej smarowane przez co zaczną się przycierać oczywiście ty tego nie odczujesz ale wydrze panewką i straci wtedy szczelność. i teraz zależy to od wyrobienia panewki głównej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drodzy forumowicze, prosze o poradę. Mam rocznego mtz 820 i zauważyłem, że wskaźnik stanu paliwa zaczął mi szfankować. Zatankowałem go do pełna, a wksaźnik wskazuje rezerwę (prawie pusty) - czasami kontrolka miga jakby coś drgnęło w stanie paliwa, ale nadal jest tak, jakby był zbiornik pusty. Co może być przyczyną? Pływak w baku czy elektryka zegara? nie mam pomysłu jak to zdiagnozować i naprawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy mam pytanie co do womu w mtz . czy istnieje jakaś przystawka która powoduje że po wyłączenu womu on się lużno kręci ale nie chodzi mi o wałek przegubowy ze sprzęgłem jednokierunkowym. słyszałem od kilku osub że niby coś takiego jest i to jst w ciągniku. dodam że widziałem zestaw naprawczy tego sprzęgła w sklepie tylko że sprzedawca nic o ty nie wie ma tylko zestawy naprawcze (zestam ten składa nie z 8 grubych wałków chyba z 16 spreżynek i jeszcze z kilku rzczy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak,cisnienie ma to do siebie ze rozchodzi sie we wszystkich kierunkach z jednakowa wartoscia wiec jesli jest odpowiednie nie ma prawa sie nic zatrzec,zakladajac ze wal nie wyglada jak pilnik,a silnik mtz sie rozni tym od np c 360 ze ma wieksze luzy pasowane miedzy panewkami a walem korbowym a co za tym idzie pompa oleju ma wieksza wydajnosc,a tak na marginesie nie raz zmienialem panewki w roznych silnikach i nigdy takiego przypadku nie bylo zeby cos sie zatarlo o ile wal jest w stanie przyzwoitym i co najwarzniejsze dobrze zlozone jak to trafnie ujales.

Co do womu to bedzie luz o ile sobie rozlaczysz pod siedzeniem a wlaczysz dzwignia ktora normanie wlaczasz i wylaczasz wom w innej mozliwosci niema,chyba ze cos zmienili w nowych mtz.

Do kolegi powerkb ,plywak a najpredzej caly czujnik ktory jest w zbirniku ale one tak maja ze to sie psuje i nie dziła poprawnie w wiekszosci mtz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tego czujnika paliwa, miałem taki przypadek u siebie w nowym 920. Pływak jest zrobiony z takiego cienkiego plastiku, wcisniętego w drut. Tak to wygląda http://upload.allegro.pl/item1183473592_czujnik_poziomu_paliwa_plywak_mtz_belarus.html.

Przetarł się ten plastik i pływak nabiera paliwa i tonie, dlatego wskaźnik pokazuje pusty bak. Wyjmij całe te ustrojstwo i sklej pływak jakimś termoklejem. Pistolet do termokleju w markecie kupisz za 14pln.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...