Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

Jeden z sąsiadów przerobił instalacje na 24V w całym ciagniku. Zmienił alternator, żarówki i przerywacz kierunkowskazów. Także w przyczepach pozmieniał żarówki na 24V. Plusy są takie, że teraz ma ekstra ładowanie i instalacja się nie fajczy (mniejsze prądy w instalacji) oraz nikt do niego nie przychodzi pożyczać przyczep Zachodu niewiele, alternator nie wiem skąd wytrzaskał, ale miał kiedyś Skode Liaza, może miał jakiś na składzie. Płomieniówkę też wymieniał, ale nie wiem z czego.

 

Przerobił instalację, bo w ciągu 4 lat wymienił 2 razy przekaźnik i komplet akumulatorów, nim doszedł, dlaczego nie kręci i pada jeden akumulator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Z pewnością jest to jakieś wyjście.Ale z tym pożyczaniem to działa w obydwie strony.Dodatkowy problem jeżeli drugi ciągnik jest z instalacją 12V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj pomierzyłem prądy i tak: zgaszony ciągnik (zimny nie ładowany) jeden i drugi akumulator po 11.9V. Po odpaleniu i 10 minutach pracy 1 aku 12.1V, drugi 12.2V(na niskich obrotach). Przy obrotach 1500 wartość wzrosła jedynie o 0.1V na każdym. Przy wolnych obrotach na wyjściu z alternatora 13.2V a na wskaźniku w środku pokazuje około 12V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

alternator 700W, podłączyłem też masę z aku bezpośrednio na silnik i też nic się nie zmieniło. Nie wiem czemu np na alternatorze jest 13,7 a na aku po 12.2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz duży spadek napięcia, 1,5V na przewodach. Gdzieś jest zły styk - warto przeglądnąć instalację . Zazwyczaj kabel leci do rozrusznika i stamtad kablem do plusa akumulatorów. Stawiam na klemy. Masz amperomierz w desce ?

 

Pooglądaj instalację, bo gdzieś masz babola.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Jeżeli to 13.7V jest już za regulatorem napięcia to masz opór na stykach(na połączeniach).I jeżeli napięcie ładowania na obu akumulatorach jest jednakowe to należy sprawdzić przewód który idzie od alternatora do przełącznika napięcia(na tym moim obrazku http://i54.tinypic.com/k2g2ko.jpg do zacisku 30/51)(zakładam że masz podobny układ).Jedno mnie zastanawia to niskie napięcie akumulatorów (11,9V).Jeżeli przedtem były naładowane i tak spadło to może masz gdzieś upływ prądu?Jeszcze dodam do opisu obrazka że styk przy zacisku 30/51 odpowiada za podanie ładowania(+) na prawy (zacisk30a)akumulator.Opisując obrazek przegapiłem to i wysłałem bez tego opisu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystkie klemy wyczyszczone i dokręcone, na rozruszniku dokręcone śruby, zaciski te które były widoczne po zdjęciu pokrywki przeczyszczone i dokręcone, wskaźnik napięcia na desce pokazywał mniejsze napięcie niż miernik, natomiast pokazywał podobny niż miernik jak umasowałem go prosto z aku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącz miernik na śrubę rozrusznika i do masy i zacznij zapalać jeśli napięcie spadnie do9,5V i zapalisz to OK,(na zimnym silniku) poniżej tej wartości to może być,wina szczotek na rozruszniku lub wytartych tulejek, lub baterii,możesz też podłączyć miernik do jednego aku i kręcić rozrusznikem bez zapalania tak z 20s, i do drugiego,ten pomiar może wskazać uszkodzony aku, ten alternator 700W ma regulator w sobie czy może gdzieś pod maską jeśli,pod maską to masz brakujące 1,5V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cyt."natomiast pokazywał podobny niż miernik jak umasowałem go prosto z aku"

 

Rozumie że miernik z kabiny podłączyłeś bezpośrednio do masy(-) akumulatora i pokazywał napięcie podobne do miernika przenośnego.Jeżeli tak to prawdopodobnie przewód masowy stwarza problem.Kiedyś w C-360 miałem tego typu problem że przewód utracił przewodność między okuciem(zaciskiem zaprasowanym) a samym przewodem(miedzią).Doszedłem do tego że w tym miejscu się nagrzał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz multimetr z pomiarem oporności, to przełącz go na najmniejszy zakres (z reguły do 100 lub 200 omów) i najpierw sprawdź oporność całej drogi od alternatora do akumulatora (po odpięcu alternatora i aku, sam przewód, a potem jednym końcem poleć po kolejnych stykach po drodze a znajdziesz słaby punkt, jeśli to w instalacji. 0,1 oma przy 100A daje spadek napięcia 1V. Przy tych przekrojach kabli na całym sznurku nie powinien miernik pokazać więcej niz 0,1 ohma, powinien wręcz pokazać czyste zwarcie (0,00)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanko do uzytkownikow mtz z pompa wtryskowa z dzwignia stop tzn 4utni-1111007-420, czy silniki wnich maja tendencje do "szczekania" czy tez rowno pracuja przy kazdym zakresie obrotow?

i drugie pytanko jakie maja ustawione obroty minimalne?

kolego z tym ladowaniem - tam w desce rozdzielczej jest taki opornik (taka pucha aluminiowa) i on morze chrzanic ale tak czy inaczej 13,7 to malo daje alternator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy do mtz80 przednie opony o rozmiarze 12.00- 20 nie będą za szerokie? Opony są w jodełkę, ale chyba będą lepiej się sprawować na polu niż te co mam teraz: szosówki:) Czy wartość 12.00 to szerokość w calach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezeli niemasz orbitrola to tylko ciezej bedzie sie krecić . a rozmiary są podawane w calach.pozdrawiam Piotrek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam jestem nowy na tym forum i planuję zamontowanie orbitrola w jumzie i mam taki dylemat

jaki orbitrol 100 czy 120

jakich rozmiarów siłownik

i chcę wyrzucić jeden dąrzek poprzeczny wyrzucając jednocześnie wspornik z przedniego zawieszenia jeśli ktoś przerabiał ten temat to proszę o podpowiedż

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam jestem nowy na tym forum i planuję zamontowanie orbitrola w jumzie i mam taki dylemat

jaki orbitrol 100 czy 120

jakich rozmiarów siłownik

i chcę wyrzucić jeden dąrzek poprzeczny wyrzucając jednocześnie wspornik z przedniego zawieszenia jeśli ktoś przerabiał ten temat to proszę o podpowiedż

silownik c50-20cm skoku do tego orbitrol 100 ale nie polecam bioloruskich

i jak najbardziej daj jeden drarzek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego orbitrol jak najbardziej 100 a jeżeli masz miejsce to pomyśl nad siłownikiem od zetora ten nowego typu wtedy nie będziesz potrzebował drążka łączącego koła. tak jak jest w nowych ciągnikach. trochę drożej wyjdzie ale wydaje mi się że warto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystkim dzięki serdeczne niezrozumiałem tylko jaki to siłownik nikt jak możesz to napisz wymiary grubość idługość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam potrzebuję pilnie jakim momentem dokręca sie wał korbowy, korbowody i głowice w belarusie 82.Za wszystkie odpowiedzi dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, panowie mam na sprzedaż siłownik do tura do łyszki, jest on nowy, zakupiony miał być do szufli do wózka widłowego, ale nie wypalił. Zainteresowanym moge przesłać zdjęcia. Tel 695940506. Kalisz Wielkopolskie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie mam zamiar kupic nowego belarusa 90 km mozrcie mi co nieco o nim powiedziec jak działa funkcja monoblock ? dzieki za odp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wszystkim dzięki serdeczne niezrozumiałem tylko jaki to siłownik nikt jak możesz to napisz wymiary grubość idługość

silownik wewnetrzna srednica 50mm i skok tloka 20cm to najlepsze polaczenie do orbitrola 100 i taka podpowiedz jesli zasilenie zrobisz od pompy do wspomagania to zamontuj sobie nsz 16 zamiast nsz 10 bedzie to lepiej dzialac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam potrzebuję pilnie jakim momentem dokręca sie wał korbowy, korbowody i głowice w belarusie 82.Za wszystkie odpowiedzi dziękuje

glowica 180Nm ale proponuje 200Nm nie bedziesz musial 2 raz dokrecac

nakretki korbowodow 140Nm

stopy lozysk glownych 160Nm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy mam pytanie czy jest mozliwosc wziecia nowego belarusa na wniosek przez uie bo własnie bede pisał wniosek i chcialbym go wziasc zeby polowe zwrocili

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...