Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

z wielu udogodnień rezygnowali ja w 2002 mam sterowanie hydrauliką w jednej dźwigni przy podłokietniku a dziś nadal są nowe z trzema dżwigniami przy desce. co zrobić będę próbował

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam do sprzedania Pronara 82 rok 29-12-2005 przebieg 620 motogodzin jest urzywany na fermie drobiu i w 10 ha.gospodarstwie ile morzna za to wołac musze sprzedac cos albo komornik sam zabierze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Czy ktos z Was kosil kosiarka rotacyjna 1.6 m. po przelaczeniu na 1000 obr.?.Moja przy 540 obr. nie "gwizdze" /czyli brak jej obrotow/ tak jak powinna.Teraz mam kosiarke Samasz,ale to samo bylo przy czeskiej.WOM po naprawie w ubieglym roku /wymiana tasm,lozysk,calego kosza/.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja gwizdała ale w 4011 i to raczej nie kosiarka tylko skrzynia. Jak założyłem do mtz-ta to idzie cichutko jak diabli. Jak kosi to nic nie kombinuj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby należycie kosiła to o.k.,bo na gwizdaniu specjalnie mi nie zależy.Problem w tym ,że obroty trzeba trzymac powyżej 2000 obr/min ,a i tak jak trafi na wyzszą trawe to zwalnia i slychac hamulec w kosiarce.Regulacje na tasmach robilem w ub. roku na 2 obroty od max.wkrecenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wraz z kosiarką zaczyna zwalniać wałek to nic nie da koszenie na 1000. Coś masz nie tak z wom. Używasz innych maszyn na wałek które stawiają taki opór jak rotacyjna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To będziesz musiał zajrzeć do taśm bo myślę że to ich wina. 1000 obr nic nie pomorze, da tylko tyle że kosiarka będzie zwalniać na dłuższym odcinku. Też mam mtz-ta i przy rotacyjnej nic takiego nie ma miejsca. Sprawdz chociaż regulację taśm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Mam taki problem. Strasznie grzeje się silnik - nie wiem co jest grane - wczoraj robiłem kiszonkę - prasą - i do tej pory (w poprzednim sezonie) nigdy nie grzał się tak mocno przy prasie (zawsze było 80-85). Prasa cały czas ta sama. Wczoraj po godzinie krecenia temp. do 100 dochodziła. Żeby było śmieszniej - ratując się - otworzyłem ogrzewanie na kabinę - temp. spadła na 80, ale po jakichś 30 min. poszła znaów na ok. 90 - i tak się ustablizowała. Co moze być przyczyną?

Termostat? - idzie go usunać - bo nie mam pojęcia.

Czy może dmuchnął uszczelkę? Bo spod głowicy od strony kabiny (przy filtrze powietrza) - poci się dość mocno.

Poraddzcie coś - bo kiszone trzeba robić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze chciałem uzupełnić

- jak sprawdzalem już po nagrzaniu (90na wskaźniku) to woda w chłodnicy krążłyła - więc ten termostat chyba się otwiera - ale może za późno? Właściciwe nie wiem do końca ak to działa - bo termostat chyba powinien być przed pompą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chłodnica nie wiem jak w środku - ale powinna być raczej czysta - bo jest na płynie od początku. Z zwenątrz co jakiś czas myje kacherem - ostatnio ... no przed sianami zeszłorocznymi - w czerwcu - też o tym myślałem - dziasiaj umyje - ale nie jestem przekonany, że to pomoże - poprzednio jak myyłem byla znacznie bardziej zafajdana - a się nie grzał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miałem to samo. Z kolumny kierowniczej czasem coś kapnie i zakleiło chłodnicę. Żeby ją dokładnie umyć to trzeba wyjąć tą od oleju. Jeśli poszła uszczelka pod głowicą to musi wyrzucać wodę z chłodnicy jak nalejesz do pełna. Sprawdz z ciekawości termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

No więc - jak poradziliście wyjąłem chłodnice od oleju - i się zdziwilem - chłodnica wodna do połowy zaklejona!!!! - Umysie praktycznie rowiązało problem - ciagnik się nie grzeje, ale jest jedno małe ale. Coś i tak nie jest w porządku. Ciągnik idzie, ale pod dużym obciążeniem to jakby zaczynał nierówno pracować i słychać specyficzną pracę silnika jaka nie miała miejsca wcześniej - takie "pierdzenie" z rury. Co to moze być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustaw silnik jak należy zawory, kąt wtrysku, sprawdz filtr powietrza i zobaczymy czy mu he he pierdzenie przejdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam chciałbym podłączyć zegar i czujnik ciśnienia oleju ale ten który zakupiłem jest całkiem inny bo wychodzą z niego dwa bolce a ja miałem jeden, zegar też jest inny bo ma więcej wsówek i kontrolkę chyba od zaniku ciśnienia. wie ktoś z was jak to podłączyć?? a tu foto nowego czujnika i zegara im000014.th.jpg

 

im000016.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam zamiar zakupic rozrusznik szybkoobrotowy 24 v do MTZ 82 BELARUS SILNIK D 240 ,prosze o opinie użytkowników jakiego producenta wybrać jest kilku i róznią sie cenami ,czy czeski magneton naprawdę jest najlepszy ,czy tylko najdroższy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie magnetona 24v i kręci fajnie. nie powiem ci jak jest z innymi rozrusznikami bo nikt w okolicy nie ma. Magneton na pewno ma ten plus że są do niego części. Tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. ja posiadam u siebie litewską jubanę 12v , mam już od ponadroku narazie jestem zadowolony zima lato 1 akumulator 12v 165 ah ale rozmawiałem z człowiekiem który napraawia takie planetarne rozrószniki to powiedział że nie ważne czy to będzie magneton czy jubana każdy z nich nie lubi długiego kręcenia i słabych akumulatorów, tzn. rozładowanych. kolega ma w mtz zwykły rozrusznik ale firmy iskra i też bardzo go chwali, moc tej iskry to 6.5 kv. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy dobierał sie ktoś do drążka zmiany biegów żółw zając jak to jest zabezpieczone wczoraj wyskoczył mi ten drążek i widze tam dziure w nim o co tam chodzi??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy proszę o poradę, zastanawiam się nad zakupem mtz-a 1025.3 czy ktoś posiada ten sprzęt i może mi coś o nim powiedzieć, nie ukrywam że mam już mtz-a 82 i jestem z niego bardzo zadowolony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy proszę o poradę, zastanawiam się nad zakupem mtz-a 1025.3 czy ktoś posiada ten sprzęt i może mi coś o nim powiedzieć, nie ukrywam że mam już mtz-a 82 i jestem z niego bardzo zadowolony

Ciągnik ok.za te 100tys zł. Ma podstawowy feler: żle zaprojektowaną nową skrzynia biegów: po włączeniu biegów szosowych trudno ruszyć z miejsca na pierwszym biegu,gdyż jest za wysoki. trzeba manewrować biegami,co jest wkurzające szczególnie jak ruszamy z miejsca np. na światłach. Być może konstrukcyjnie coś poprawiono Jakie pieniądze taki ciągnik,za podobnej mocy zachodni to koszt 2,5 raza większy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam kolego Pronara 1025A

Z wad to moge Ci powiedziec, ze to wlasnie skrzynia i brak synchronizacji na reduktorze. Moj pracowal dotad z turem i po 1500mth jedyna powazniejsza awaria jaka sie przytrafila to padlo sprzeglo a wlasciwie to rozsypalo sie lozysko igielkowe co kosztowalo jakies 8 stowek z robocizna.

 

Jeszcze nie podoba mi sie elektryka, np swiatla rozpraszajace wlaczal jak mu sie zachcialo a nie kiedy je wlaczylem. I klima jest malo wydajna

 

Ale generalnie jestem z niego przezadowolony, milo sie pracuje nie jest glosny i ma power.

I taka podpowiedz jeszcze. W zwiazku z normami czystosci spalin ma zalozony takie gowniaty zaworek ktory ma przeciwdzialac kopceniu przy duzym obciazeniu.

No niestety rowna sie to spadkowi mocy. Dlatego trzeba zaslepic rurke powietrza ktora idzie od kolektora ssacego do zaworka ( taki okragly zaraz przy pompie).

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za wasze wypowiedzi ja jestem zdecydowany na 99% na ten sprzęt życzę dalszego bez problemowego użytkowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...