Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

to musze tego sprobowac bo mi od nowosci nie ciagnie do tylu. myslalem ze tak ma byc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie wina podpory tylko przystawki przedniego napedu. Prawdopodobnie masz zle wyregulowaną dzwignię i po prostu nię włącza trzeciej pozycji stałego zazębienia. Podnieś jedno przednie koło do przodu, zdejmij dzwignie i włączaj ręcznie za ramie przy przystawce. Do tego doreguluj badyl który idzie do kabiny i po sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie odnośnie hamulcy w belarusie 820 bo nie wiem czy jest jakaś możliwość regulacji ich i jak to zrobić. U mnie gdy zaczynam naciskać na pedał hamulca to gdzieś 5cm jest skok jałowy a następnie lewe koło blokuje się całkowicie, nie można zahamować delikatnie, prawe działa nie gwałtownie ale za to strasznie słabo. Podpowiecie mi coś w tym temacie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj pod kabine, pedały biegną w strone takich gruch przy tytlnym moście. Przy osi obrotu pedałów jest regulacja. Kontra i śruba. Wkręcając zmniejszasz jałowy skok pedałów osobno dla każdego koła. według instrykcji przy nacisku na pedał z siłą 12 kg skok ma wynosic 7-9cm. Pamiętaj żeby zawsze był jakiś luz żeby hamulce nie zaciskały sie na tarczach. Jeśli to ci nie pomorze to hamulce do rozebrania. Mogą być zużyte, zaoliwione, słabe sprężyny zciskające rozpierak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje kolego. To mniej więcej rozumiem ale co zrobić jak nie mogę delikatnie zahamować tylko koło od razu gwałtownie się blokuje przy czym słychać głośne dźwięki coś jak uderzenie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziękuje kolego. To mniej więcej rozumiem ale co zrobić jak nie mogę delikatnie zahamować tylko koło od razu gwałtownie się blokuje przy czym słychać głośne dźwięki coś jak uderzenie??

Andrews . należy zrozumieć zasadę działania hamulców , nie mam takiego traktora ale z zasady działanie jest podobne w różnych traktorach (kombajnach) . Są to hamulce tarczowe,są dwie tarcze, pomiędzy nimi kulki stalowe w specjalnych rowkach ,naciskając pedał hamulca poprzez układ dźwigni powodujemy ich lekki obrót wzgl. siebie poprzez rowki i kulki te tarcze odsuwają się od siebie i naciskają na tarcze które są na półosiach, docisk powoduje hamowanie.Powrócenie do sytuacji poprzedniej odbywa się ,zwalniamy pedał hamulca , tarcze powinny powrócić do poprzedniego położenia ,do tego są sprężyny które te dwie tarcze do siebie ściągają , sprężyn jest kilka np 5 szt. W zależności czy hamulce są suche lub mokre od tego zależy żywotność sprężyn (w mokrych dłuższa)Objawy o których napisałeś to typowe zużycie tych sprężyn ,należy je wymienić i wszystko powróci do ideału.O tych sprężynach wspomina Seweryn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A i druga rzecz to do czego służy ten przewód który wchodzi do obudowy lewego hamulca?? Bo u mnie się rusza się wokół własnej osi i na boki-czy to normalne??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem post kolegi z forum (Ades) on tak pisał: miałem jeszcze troche problemów z hamulcami a dokładniej się zaoliwiły i się blokowały przy każdym hamowaniu lub hamowanie było nieskuteczne i nierównomierne, dostęp do hamulców uważam za średnio dobry, trzeba zdjąć koła odczepić kilka cięgien m.in. od womu a to co sprawia najwięcej problemów i nichęc do pracy w hamulcach to zakładanie spręzyn pedałów zwłaszcza samemu :/. Jeśli w obudowie hamulca są tłuste ślady oleju to nie ma co zwlekać i kupić dwa zimmeringi oraz 4 oringi i po przecieku. Obudowy dokładnie przemyć benzyną ekstrakcyjną to samo należy zrobić z tarczami, które należy szorować mocno przyciskając szmate nasączoną benz. ekstr. aż do momentu kiedy kolor tarczy przestanie sie rozjaśniać. U mnie to trwało ok 30 min na jedną strone tarczy:/ a tarcz jest 4 przy hamulcach roboczych i dodatkowe 4 przy ręcznym i w blokadzie po dwie. Dociski należy rozebrac i również dokładnie wymyć ze smarów i potem delikatnie posmarować kulki smarem miedziowym, warto też kupiś nowe spręzynki do rozpieraków oraz zmierzyć suwmiarką grubość rozpieraka po założeniu kulek i sprężynek w kilku miejscach jeśli widać wyraźne zużycie i wymienić je w razie sporych różnic. Różnica w hamowaniu jest ogromna i gwarantuje bezpieczeństwo.

Jeśli chodzi o ustawianie to najlepiej zdjąć sprężyny pedałów i odczepić cięgna do zawru sterowania hamulcem przyczepy i innych pierdółków i tak ustawić zeby były równo pod podłogą ok 5-7 cm. swobodnie zwisające pedały powinny hamować lekko i równomiernie. pulsacje i samozaklinowania zaklinowania są wynikiem zaolejenia i zużycia rozpieraków i tarcz. Oczywiście nie powinno byc zadnych róznic pomiędzy hamowaniem koła prawego i lewego. Także muszę rozbierać je koniecznie na to bynajmniej wygląda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewód z lewej strony nie wchodzi do hamulcy tylko do blokady tylnego dyferencjału. Może się ruszac i nie jest to żadna awaria bo ta tuleja do której jest wkręcony jest osadzona tylko w gumie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak apropo blokowania sie hamulcow to tez to przerabialem w pronarze, z tym, ze to bylo jak byl nowy wiec o zaolejeniu nie bylo mowy. A dzialaly tak, ze zabic sie szlo bo albo nie hamowaly albo jak chwycily to kola w miejscu.

Okazalo sie, ze fabryczne tarcze sa do dupy bo na powierzchni tarczy robilo sie szklo, przynajmniej tak to wygladalo. Pomogla wymiana tarcz na polskie podrobki z bardziej miekkimi okladzinami i od wtedy juz przez 5 lat jest spokoj z hamulcami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich, Pewny jesteś że to jest olej z pompy paliwowej ? Bo takie same objawy są jak puszczają sekcje to ropa przedostaje się na dół do pompy miesza z olejem który jest w pompie i dlatego wylewa się nadmiarem najczęściej zdarza się to jak silnik pracuje na małych obrotach. Według mnie to powinieneś sprawdzić pompę u jakiegoś pompiarza. Ale to tylko takie moje sugestie.

 

Sekcje są w porządku papa była sprawdzana ciągnik pracuje normalnie to jest olej z silnika nie jest pomieszany z ropą. Mam zatkany ten nadmiar w papie bo wyrzuca olej i co raz spuszczam trochę z pompy i to jest tylko olej. Słyszałem, że tam są jakieś kanaliki, i że może być jakiś zapchany i olej nie wraca do silnika , ale nie mam pojęcia gdzie one są i czy w ogóle są.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do da123.. Powiem Ci szczerze że nie wiem co to może być za przyczyna twój traktor jest z 74r może tam było inaczej ale nie wydaje mnie się żeby przez pompę paliwową szedł olej z silnika przecież masz korek spustowy i wlewu oleju w pompie.Może ktoś jeszcze wypowie się na ten temat ? tyle mojej rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego w mtz pompa wtryskowa jast smarowana centralnie czyli od silnika wiec tam musi dostawac sie olej z silnika a ze nadmiarem wycieka to ktos cos namieszal i musisz go sobie zaslepic i bedzie ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś rozebrałem hamulce po stronie która gwałtownie hamowała na moje oko wszystko jest ok- tarcze mają jeszcze dużą ilość okładziny, rozpierak ma całe sprężynki kulki niby ok i wszystko czyste, nie zaoliwione. Czy wymiana całego rozpieraka coś da??. A przy okazji jak sprawdzić elementy włączania blokady tylnego mostu bo u mnie od zakupu nie działa, co tu sprawdzić przy lewym hamulcu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To nie wina podpory tylko przystawki przedniego napedu. Prawdopodobnie masz zle wyregulowaną dzwignię i po prostu nię włącza trzeciej pozycji stałego zazębienia. Podnieś jedno przednie koło do przodu, zdejmij dzwignie i włączaj ręcznie za ramie przy przystawce. Do tego doreguluj badyl który idzie do kabiny i po sprawie.

 

Podłożyłem podkładkę na podporze , wyregulowałem cięgno(badyl) załanczające napęd i podczepiłem się na linie do grubego drzewa o dziwo wszystkie napędy się znalazły i do tyłu też ciagnie jest ok ,dzieki wszystkim za pomocne rady pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Andrews tam jest taki niby oring niby uszczelniacz i spręzynka to sie wymienia zeby było szczelnie na tym ruchomym połaczeniu no i sprawdz jeszcze czy jak zaciągasz tą linkę w kabinie to na kolumniewspomagania kierownicy pokrywaja się znaki , jeden zanak to praca automatyczna wyciągasz cięgło do siebie i przekręcasz, a jak wyciągniesz cięgno i trzymasz to drugi zank praca na stałe, ale wtedy jedziemy tylko prosto nie skręcamy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja włączam blokadę nogą (pedałem koło reduktora) rozebrałem tą "puchę" od blokady i tam są tarcze ale idealnie suche, membrana nie pęknięta. A sprężynki nie znalazłem tam żadnej. Może ja mam inaczej to trochę??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tak mam zrobione tylko że jak nie spuszczałem z niej oleju to się zapełniła caluśka po samą górę olejem. Wydaje mi się, że olej powinien z niej wracać do silnika powinien być jakiś obieg oleju a najwidoczniej go nie ma i cały olej zbiera się w papie i z niej nie wraca do silnika. Nie wiem, może coś w papie jest zapchane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do po,py olej dostaje sie kanalikiem a powinien spływać zdaje sie przez łozysko. Tak czy inaczej powinieneś ją odkręcić żeby sprawdzić. Nie ma innej nmetody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sam0019z.th.jpg

sam0013q.th.jpg

 

Dzięki za podpowiedź !

Ja wyjmowałem ją raz i woziłem do pompiarza, ale to było ponad rok temu. A jak ją wyjmę to będzie widać te łożysko czy muszę dalej rozbierać? Czy te łożysko w pompie? Bo z tego co pamiętam to nie widziałem tam łożyska, może się nie przyglądałem wtedy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doda123 Może ten pompiarz wymienił to łożysko na zabudowane i dla tego olej z pompy nie spływa tak jak powinien

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musisz niestety rozebrac ja dalej tzn przod i bedzie dopiero lozysko ale tam jest stozkowe wiec ciezko zeby bylo kryte no chyba ze jakis magik wepchal tam zwykle lozysko.

do kolegi andrews"a rozbierz tam gdzie nie blokuje bo tam jest pewnie miazga one tak sie obiawiaj czasem te hamulce a co do blokady to sparwadz czy ktos przewodu nie zaslepil bo to jest szybka naprawa blokady.

sprezynke i uszczelniacz masz w deklu i jeszcze powinny byc 3 lub 4 sprezyny miedzy tarczami w tym korpusie co masz na zdjeciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najpierw jest ta część z membraną sam0015j.th.jpg potem kolejne części i nie ma tam ani jednej sprężynki sam0016nq.th.jpg sam0017w.th.jpg sam0018ms.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo może ktoś mi powie do czego są te tarcze mniejsze bo większe łączą się z pedałem hamulca roboczego a te małe nie mam pojęcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...