Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

Wieloklin tarcz nachodzi na drążoną oś która połaczona jest z zębatka storzkową w koszu dyferenjału, na tej osi jest mała zębatka zwolnicy a ten długi badyl idzie do krzyżaka dyferencjału. W momecie podania cisnienia na membrame spina się krzyżak w koszu z drążoną półosią i blokuje mechanizm różnicowy.Nie ma połączenia z hamulcami. Są dwa rodzaje blokad. W jednycg były spężynki rozpierające metalowe tarcze a w drugich nie.

 

W pompie nie ma łożyska stożkowego tylko kulkowe. Mysisz wyjąć pompe, odkręcić i zdjąć z wałka sprzęgło i odkręcić przykręcony czterema śrubkami kkołnierz. Dopiero zobaczysz łożysko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli twój ciągnik to ten na foto to znaczy że nie masz z przodu serwomechanizmu kierowniczego. Zawór od blokady powinieneś mieć zdaje się gdzieś pod podłogą kabiny. Bierze on olej z powrotu z orbitrola. Tam sprawdz czy jest wszystko w porządku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

On ją tylko sprawdzał, nic więcej nie robił. Ja ją woziłem, bo myślałem, że to sekcje, ale to jednak nie papa, tak stwierdził ten fachowiec. Jak nie miałem zaślepionego tego nadmiaru, to mi wyrzucało olej i ubywało z silnika, czyli musi tam być coś inie tak, tylko co?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda tak że te tarcze są napędzane cały czas podczas jazdy, podanie ciśnienia i membrana dociska tą tarczę (z trzyma wypustami) przez tą z otworami do blach i tarcz które po zesprzęgleniu ( dociśnięcie) napędzają całe to urządzenie i długi wałek. tak??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to ten z foto i ma włączanie w podłodze, chyba na razie złoże to a zajmę się sprawdzaniem czy jest podawane ciśnienie na blokadę. tylko co z tym blokowanie się hamulców

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie kolego masz racje. W czasie normalnej jazdy tarcze blokady są luzne. Wszystko obraca się razem dopiero gdy jedno koło zabuksuje w miejscu to tarcze z okładzinami przekręcają się względem tarcz stalowych. Odkręć węża przy blokadzie załóż manometr i sprawdz czy jest ciśnienie po włączeniu blokady.

 

Myslę że z jakiegoś powodu w pompie jest zablokowany spływ oleju do silnika. Albo prubować przeciś sprężonym powietrzem a jak nie to niestety pompa do wyjęcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposób wpuścic te powietrze do pompy przez wlew czy w nadmiar dmuchnąć. wydaje mi się żę lepiej wyjąć pompe no i tam gdzieś w cos sprubować dmuchnąć ,bo co mi to da jak się do łożyska dostanę ?a może coś jest w ciągniku zpachane jest to możliwe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że najlepiej było by pompe wyjąć. Dmuchniesz wtedy choćby w korek w pokrywie i będziesz widział czy jest przelot przez łożysko czy jakiś inny którym mógł by spływać olej do michy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kupiłem mtz-a 82 rok 97 mam problem z układem kierowniczym.jest dość nieprzyjemny luz w prawym kole od strony siłownika ani milimetra luza.. podobno miały być to gałki wymieniłem bez rezultatu. Doradzicie coś???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie widać na czym jest ten luz? Wyrobiony stożek pod gałke, popuszczony wąs, luz na łożyskach koła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z innej beczki

Próbowałem znaleźć jakie są róznice pomiedzi modelami nowych belarusów. Chodzi mi o 820 są chyba ze 3 modele. Jak ktoś wie gdzie to mogę znaleźć proszę o link.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

chciałem wiedzieć czy bez problemu może chodzić w sieczkarni z obrotami 1000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam zaczęła się praca w polu nawet dobrze szło ale się skończyło dzisiaj. Mianowicie problem jest ze skrzynią biegów.Najpierw zaczęło wyrzucać ten reduktor pod kierownicą na pełnych biegach przestał chodzić ale jeszcze dało się robić na tych wolniejszych. Dzisiaj przy orce zaczęło strasznie coś miałczeć w skrzyni i to na każdym biegu ale nic nie przerywało ciągną normalnie tylko na dziewiątce jest cicho podpowiedzcie co tam mogło się stać żebym wiedział czego szukać jak się tam dostanę A jeszcze jedno jak na początku nie było pełnych biegów to na dziewiątce ten reduktor zaskakiwał normalnie nie wyrzucało go.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi to wyglada na łożysko w górnym wałku skrzyni biegów. Ona jest połączona z redukcyjną właśnie przesówką reduktora. Jak górny wałek ma luz to trzepie, wyrzuca biegi i może wyłączać reduktor. Zdejmij okienko z lewej strony skrzyni i poszarp za wałki górny i dolny czy nie ma luzu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź seweryn przynajmniej wiem czego szukać Powiedz jeszcze Na co mam uważać przy rozbieraniu tej skrzyni czy są tam jakieś Kruczki na które trzeba uważać Pytam o wszystko bo od nie dawna mam MTZ-ta i jeszcze nigdy do skrzyni w nim nie zaglądałem Da radę to samemu zrobić,bo to że trzeba do tego zdejmować kabinę to wiem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie rozbierałem tego jeszcze ale ogólnie skrzynia jest prosta tyle że żeby ją rozebrać to od pośredniej trzeba odkręcic i od tylnego mostu. Gdybyś czasem coś nie szło wal na GG 11353504

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie w mtz 82 4*4 91 rok w czasie jazdy po nierównościach cos( wali )hałasuje w prawym przednim kole, wydaje mi się że to coś jakby na tej amortyzacji w przednim moście bo to słychac tylko w czasie jazdy po dziurach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Mam pytanie w mtz 82 4*4 91 rok w czasie jazdy po nierównościach cos( wali )hałasuje w prawym przednim kole, wydaje mi się że to coś jakby na tej amortyzacji w przednim moście bo to słychac tylko w czasie jazdy po dziurach. :?:

A to wtedy twój model ma amortyzowaną oś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. MTZ na moście ze stożkowymi przekładniami ma amortyzacje. lepiej zacznij to rozbieraz zaczynajac od górnej pokrywki na przekładni. Nie ma wiele roboty przegladnij sobie cała strone łącznie ze zwolnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DZieki bardzo za porade, naszykuje pole pod kukurydze i wezme sie za rozbieranie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...