Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów, jak ktoś posiada żubronia 2048a prosiłbym o jakiekolwiek informacje a najlepiej dtr -ke, odnośnie skrzyni biegów, napędu przedniego. kupiliśmy ciągnik troche wyeksplatowany, nie wiem nawet jak bigi się wbija bo tabliczka wytarta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

seweryn7701-- Dzisiaj dostałem się do skrzyni miałeś rację poszły łożyska na górnym wałku.Mam do wymiany jeszcze oba koła przesuwne i ten wałek od ataku oraz wszystkie łożyska.Na razie rozbieranie poszło gładko ciekawe jak pójdzie składanie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam kolegów, jak ktoś posiada żubronia 2048a prosiłbym o jakiekolwiek informacje a najlepiej dtr -ke, odnośnie skrzyni biegów, napędu przedniego. kupiliśmy ciągnik troche wyeksplatowany, nie wiem nawet jak bigi się wbija bo tabliczka wytarta

 

Biegi tak samo jak w władimircu i 80% skrzyni władimirca. Dodatkowe tylko wyjście na przedni napęd i chyba napęd WOM inaczej idzie.

Biegi:

szos.--------(ter)

4 (2)------- BZ

6 (5)-------3 (1)

BZ- biegi zwolnione tylko do przodu.

No i wajcha rewersu ta bliżej kolumny kierownicy(krótsza.

Przód--------Tył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Mam problem mianowicie sprzęgło mam dobrze ustawione a nie wiem dlaczego wałki w skrzyni się kręcą i biegi zgrzytają.Dzieje się to jak traktor stoi.W czasie jazdy jest wszystko OK,czy może to być od tego drugiego wałka który kręci się cały czas w docisku sprzęgłowym,już nie bardzo wiem co ustawiać żeby nie zgrzytały może ktoś już to przerabiał ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz hamulec wałka sprzęgłowego w skrzyni? Ja w swoim nie mam i gdy wrzucasz bieg zaraz po wciśnięciu sprzęgła to zgrzytnie. Ale jak wciśniesz i poczekasz chwilke to tarcza stanie i wchodzi bieg bezszelestnie. A jak ustawiłeś sprzęgło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój MTZ jest z 96 r i chyba nic takiego nie widziałem jak hamulec w skrzyni chyba że jest ale o tym nie wiem możesz jakoś opisać ten hamulec.Ja ustawiłem sprzęgło tak że łożysko oporowe jest dosunięte do samej obudowy po której chodzi a łapki są z 2 mm od łożyska.Ale u mnie nawet po odczekaniu chwili nadal wałki się kręcą muszę je wyhamować lewarkiem od biegów a nawet jak wyhamuję i po chwili nie puszczając nogi ze sprzęgła znowu się kręcą.Dodam że wymieniałem wszystkie łożyska w skrzyni może gdzieś ją za bardzo skręciłem bo miałem ją doszczętnie rozebraną.Sprzęgło nawet tak ustawiałem że łapki wciskały się na maxa i cały czas ciągnie coś te wałki że same się nie zatrzymają Nie za bardzo mi się to podoba bo co to za wbijanie biegów jak tak zgrzyta najgorzej to wbić wsteczny.Proszę wymyślcie coś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To raczej nie będzie wina skrzyni biegów. jedyne co może ciągnąć wałek sprzęgłowy to albo tarcza sprzęgłowa,albo faktycznie z jakiegos powodu wałek od womu napędza idący w środku sprzęgłowy od jazdy. Mysisz to jakoś wyczaić Tylko jak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak poprostu jest i tego nie przerobisz,brak hamulca walka sprzeglowego w modelu z tego rocznika i mlodszych skutkuje zgrzytami, no konstruktorzy pojechali po taniosci. wyjscie wlaczac przed wstecznym inny wyzszy bieg albo gesty olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha czyli taka Nasza dola z Tymi MTZ-tami dziękuje za wyjaśnienie tego trochę drażniącego problemu :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może mu przejdzie jak w skrzyni po remoncie troche wyluzuje. Ciasny uszczelniasz między wałakmi może ciągnąć. Ja w swoim też nie mam hamulca ale po wciśnięciu sprzęgła dosłownie może 5sec i wchodzi dobrze.... przeważnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Seweryn7701 Powiem Ci że z tym ciasnym uszczelniaczem między wałkami to całkiem możliwe bo jak go wymieniałem to dałem trochę grubszy żeby mieć pewność że się nie będzie lał olej może dlatego teraz ciągnie zobaczymy może z czasem mu przejdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam MTZ 82 z 96 rok jaki tam jest orginalny olej w skrzyni biegów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Od pewnego czasu w przednim kole mojego Pronara słychać jakiś dziwny stukot, szczególnie jak np. cofam i dużo kręcę kierownicą. Może spotkał się ktoś z czymś takim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Od pewnego czasu w przednim kole mojego Pronara słychać jakiś dziwny stukot, szczególnie jak np. cofam i dużo kręcę kierownicą. Może spotkał się ktoś z czymś takim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Od pewnego czasu w przednim kole mojego Pronara słychać jakiś dziwny stukot, szczególnie jak np. cofam i dużo kręcę kierownicą. Może spotkał się ktoś z czymś takim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam taki problem nie wiem co jest grane, nie mam pomysłu, miałem robioną pompe paliwa + wtryskiwacze ze 2 tygodnie temu, pompiarz mówił że mam już luzy na rozrządzie, chodził ok zaorałem troche pola i gitara, a dziś robie kółko z pługiem i stoje bo płyn wrze; niedrożność układu raczej odpada, z dnia na dzień co sie mogło skiepścić. Wymieniłem też termostat przy okazji, ale wżery są spore w obudowie i tak mi nie trzymał temp, max do 40-50 stopni. A teraz gotuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasek, pompa, zasrana chłodnica. Miałem to samo. Olej z układu kierowniczego zalepił żeberka chłodnicy. A ciekło z zaworu włączającego blokadę tylnych kół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jednak pasek, odpowietrzyłem instalacje, wymiana paska, naciąg i gitara. A ten zaworek niedawno wymieniłem cały, koszt niewielki i sucho, wcześniej też miałem zasraną chłodnice i oleju i wody, myjką nie mogłem doczyścić. Co ciekawe sporo mniej paliwa pochłania po remocie pompy i wtryskiwaczy, wykulała 3200Mth na różnym paliwie czas był na nią i jakby kilka koni mu przybyło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie w kwestii MTZ-50 - warto zamiast C-360 ? W tej samej cenie znalazłem IHC 574. Brać ruska czy zachodni ? Stan techniczny podobny. MTZ ma świece żarowe, IHC płomieniówkę. Jak rozruch ze świecą płomieniową, stwarza problemy w zimie ? Chciałbym ciągnik zalać na stałe płynem i się nie ciągać z gorącą wodą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...