Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki kłopot w mtz 82 4*4 91rok , gdy puszczam sprzegło słychać jakieś zgrzyty nie za każdym razem , ale coraz częściej ,kiedyś zdażało sie to sporadycznie przy pociąganiu na pryżmie kiszonki ,lub np.gdy ciągnik lekko toczy się do tyłu a my ruszamy do przodu to w czasie puszczania sprzgła jest zgrzyt co to może być, sprzegło raczej chodzi płynnie i lekko czyżby to skrzynia, jesli ktoś to przerabiał proszę o sugestie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo coś z dociskiem , mogła też jedna łapka sie zjechać i nierówno dociska tarcz sprzęgłową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, mam taki kłopot w mtz 82 4*4 91rok , gdy puszczam sprzegło słychać jakieś zgrzyty A spróbuj zauważyć czy to też dzieje się jak masz załączony przedni napęd czy nie ma to różnicy. Bo u mnie tak się działo jak miałem załączony i jak dokręciłem to sprzęgło w podporze wału napędowego to się uspokoiło Gdzieś Ktoś już wcześniej pisał z jaką siłą ma być dokręcone to sprzęgło Może tam ?? wnioskuję z tego co napisałeś że jak się toczy do tyłu a chcesz jechać do przodu wtedy na włączonym przednim napędzie ślizga to sprzęgło w podporze

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i Życzę Wszystkiego Najlepszego w Nowym 2013 Roku I żeby był lepszy od tego mijającego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgrzyta bez rożnicy czy jest włączony napęd czy nie , ale to nie jest jakieś częste zgrzytanie,np.jak orze 1h pola to zgrzytnie ze trzy cztery razy i troche zadrży pod nogą pedał sprzęgła po wpisaniu w google " zgrzyty w mtz" trafiłem na forum agrofoto i tam jest kilka wypowiedzi że to raczej tarcza lub docisk ale to ponoć w niczym nie przeszkadza po 10 lat już tak zgrzyta u niektórych użytkowników tego forum "ten typ tak ma" ponoć Zastanawiam się czy rozpoławiać ciągnik i szukać przyczyny czy dać spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mój tak ma prawie od nowości, nic z tym nie robiłem. Dzieje się tak jak ruszam pod obciążeniem lub z wysokiego biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a MTZ82 a MTZ 82A to jest to samo ? Kupiłem katalog ładny po Polsku ale niewidze przekładni kątowych w przednim moście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

--------------------------------------------------------------------------------

 

Posiadam Belarusa 820 z 2006 roku. Od kilku miesięcy mam problem z ładowaniem drugiego akumulatora (rozruch na 24V). Alternator jest sprawny (rozłączenie masy - światła działają). Po prostu pierwszy aku jest ładowany (ten od hebla) a drugi nie. Objawy są takie: ciągnik odpala elegancko, odpalę go tak kilka razy w ciągu dnia, później tak samo jeszcze kilka dni. Do momentu kiedy przekręcenie kluczyka skutkuje "tępym hełt..". Lecę po prostownik (oczywiście gdy nie jestem na polu, bo wtedy jest trochę gorzej). Podładuję drugi akumulator i mam spokój na jakiś czas. Obawiam się, że takie działanie źle skończy się dla akumulatora.

Jak w tym ciągniku jest rozwiązane ładowanie? Bo przecież mamy tu 2 akumulatory po 12V. i nie są one spięte równolegle.

Przeglądałem kable w instalacji ale nie potrafię określić gdzie jest usterka. Gdzieś słyszałem, że w ruskach zamontowany jest przekaźnik ładowania, tylko gdzie i jak on wygląda. Dodam że sprawy związane z instalacją elektryczną ciągników nie są mi obce, jednak w tym przypadku poległem.

 

 

Powrót do góry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś przekaźnik 12/24 volty? U mnie on był powodem niedoładowania jednego aku. Wygiął się w środku styk który łączy akumulatory równolegle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewny że masz 12/24 instalację? U mnie przełącznik jest pomiędzy akumulatorami. W nowszych na pewno pronarach jest taka kocha z radiatorem odpowiedzialna za 24V po lewej stronie kabiny koło w okolicach rozrusznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak instalocja jest 12/24 a z alternatora wychodzi 27volt a u mnie tej kostki niema a zchebla wychodzą trzy przewody a tego przekażnika nie widac będe miał chwile to wrzucę fotki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tych przekaźników pod deską żaden nie jest odpowiedzialny za ładowanie. Masz inny patent niż w moim. Pozostaje chyba z miernikiem lecieć po kablach i szukać w którym miejscu zanika napięcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problemem moze byc ten wylacznik masy o ile jest tak podlaczony jak na rysunku a pezetwornica powinna byc przed chlodnica o ile gdzie indziej nie wcisneli znowu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam zeby przerobic mtz 50 na 80 to trzeba wymienić głowice kolektor ssący pokrywe zaworów wtryskiwacze tłoki jezeli będzie nowy wał to też korbowody nowe i koło pasowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...