Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy odnawiał ktoś dużą kabinę w MTZ -cie , chodzi mi głównie o wyklejenie jakąś tapicerką? Macie jakiś pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ale nie robiłem. Na razie jest plan. Z podłogi pod fotelem i błotników wywalę ten skaj i wyłożę wszystko gumą. Na podłogę na pewno podłożę jakąś matę wygłuszającom.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie pomysł jest bardzo ciekawy myślę że się na niego skuszę.

Problem nr 2 Jak zregenerować przystawkę wyjścia na przedni napęd? trzeba się do tego jakoś specjalnie przygotować? Mam dość duży luz osiowy na wyjściu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie trzeba. Sprawdź czy to przypadkiem tylko flansza nie popuściła. Jeśli to luz na łożyskach to trzeba ja całą odkręcić niestety.Rozbierać intuicyjnie... czyli tak żeby sie rozebrało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie flansza trzyma mocno. Ja mam MTZ 552 ale to w 95% MTZ 82. Czy ktoś może mi odpowiedzieć na pytanie jaki powinienem mieć tam wsadzony silnik. Bo na bloku mam D-240 a wiem że takie chodzą w MTZ-80/82 a u mnie powinien być D-50 czy tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

D-50 jest w starszej wersji tego ciągnika mtz-50. U ciebie ma być silnik z blokiem D-240. Wszystko jest w porządku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ok. Czy do mojej skrzyni można dołożyć wzmacniacz momentu "półbiegi" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zielonego pojęcia. Trzeba by wiedzieć czy tylko nie ma bebechów czy obudowa skrzyni redukcyjnej jest taka sama.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia wydaje się być taka sama. Co do bebechów nie mam zielonego pojęcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić czy jest uszkodzony czujnik a jak że wskaźnik poziomu paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie jak podłączyć wskaźnik temperatury wody? Kupiłem nowy i są dwa zaciski oznaczone rosyjskimi literami D i b.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem nowy czujnik ale coś nie działa poprawnie. Wskazówka się wychyla ale nie odzwierciedla odpowiedniej temp. (przy powiedzmy 40st wchodzi na 100.

 

Co może być przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Posiadam MTZ 82 z roku 95.

Interesuje mnie czy u was też ciekną złączki elastyczne hydrauliki wspomagania ( tych 4 przewodów które biegną nad silnikiem w stronę kierownicy/orbitrolu?)

które znajdują sie mniej wiecej nad filtrem powietrza?

Jak poradzic sobie z wyciekami? Dociąganie pomaga na chwile...

Wymienić na nowe, czy jakoś uszczelnić?

Kiedyś słyszałem że pomaga niby przetarcie łożyska i kulelek (końcówek) papierem sciernym, prawda to?

Czy rozkrecic i na sylikonie złożyć bądź uszczeleczki dorobic?

Sprawa nr 2.

Siłownik TUZ tył c-110 wycieka olej na połączeniu dekla i cylindra.

Jest tam jakaś uszczelka?

jeśli tak to chyba nie ma jej w tym zestawie?

http://allegro.pl/komplet-uszczelnienie-silownika-c-110-winnicki-mtz-i3011390668.html

Czy warto przy okazji wymiany tej uszczelki wymienic wszystkie te elementy co sa w zestawie z powyższego linku? Siłownik nie wykazywał oznak zużycia ( agregat 3m, 4 rzedy zębów + podwójne wałki na 3 wachaczach, po zgaszeniu i podniesionym agregacie nie opadało praktycznie co 45- 60 sek może było słychać tyknięcia od tego jak powoli po mm siłownik poddaje sie, ale zaznaczam że spora dzwignia przy tym agregacie wystepuje bo najcięższe wałki na wachaczach sa na samym koncu)

Pozdrawiam wszystkich uzytkowników forum PPR!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymien przewody bo ciekna na zakuciach i nie dociagniesz

a w silowniku niema uszczelki tylko oring i on jest w zestawie a jak juz rozbierasz to wymien calosc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chciałbym ponowić temat. Kupiłem MTZ 552 i zauważyłem że w chłodnicy płyn jest jakiś czarny i tłusty a na korku jest osad jakby oliwa. Obserwowałem olej w silniku i stan zdaje się trzymać. Uszczelkę pod głowicą mam w jednym miejscu walniętą bo mi lekko poci ale co z tym płynem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie uszczelka walnięta jest i w drugą stronę... w kanał wodny.

To najczęstsza przyczyna oleju w chłodnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No może być taka przyczyna. On miał niedawno wymieniana głowicę na nową (stara ponoć miała dziurę) i może coś zostało źle założone. A może ten olej to jeszcze pozostałości po poprzedniej awarii? może nie wyczyścili chłodnicy !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam nietypowy problem. Mam MTZ-50. Nie mogę opuścić podnośnika. W pozycji opuszczanie słychać, że silnik ma ciężej i tyle. Podnośnik jest teraz na MAX w górze i stoi. Sprawdzałem zaworek na siłowniku - nie jest zacięty. W położeniu podnoszenie także słychać, że silnik ma ciężej i słychać syk zaworu przeciążeniowego. Czy to może być wina regulatora dociążenia ?

Przy kierownicy mam 4 dźwignie - 2 od wyjść na hydraulikę zew, jedną od podnośnika i jedną chyba od dociążania, bo jest podłączona do tego regulatora dociążania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem się "rozwiązał", winien był regulator dociążania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie, w moim belarusie zmieniłem jakiś czas temu tłumik bo się rozleciał i ten nowy po roku leci znów. Założyłem rurę z kwasówki dł 1m ale chyba za krótka jest bo strasznie głośny jest. Liczyłem się że będzie głośny ale teraz jest strasznie. Macie jakiś pomyśl na tłumik do belarusa najlepiej z kwasówki, albo może dołożyć chwytacz iskier????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na koniec tej rury co masz wspawaj cieńszą i będzie dużo ciszej. Ja mam takie tłumiki zrobione ze zwykłych rur do 80tki i Fergusona 2685 i bardzo ładnie chodzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rura przelotowa jest dobra tylko do turbo, do zwykłej wersji jest za głośna. Wspawanie cieńszej niewiele zmieni. A jaki tłumik zakładałeś - długi czy krótki ?

 

Długi jest bardziej wahliwy i potrafi się odłamywać.

 

A jeśli tłumik się przepala, to znaczy że masz źle ustawioną pompę i dużo paliwa dopala się w dolocie (za małe ciśnienie wtrysku, słabe wtryskiwacze i paliwo nie spala się zupełnie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie odnośnie sprężarki. Mam wersję eksportową ze sprężarką napędzana od skrzyni biegów. Włączenie sprężarki - dźwignią wyciąganą do tyłu. Sprężarkę się włącza czy wyłącza wyciągnięciem dźwigni???

W instrukcji nic nie pisze, a ciągnika na razie nie mam potrzeby uruchamiać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...