Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

Przez większą komorę spalania jedyne ci zyskujesz to mniejszy stopień sprężania.

Absolutnie nie ma to wpływu na ilość zasysanego, powierza.

A stopień sprężania to najprościej tłumacząc ilość komór sprężania w pojemności cylindra. Czyli przykładowo stopień sprężania 18 znaczy że pojemność cylindra to 18-cie komór spalania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

???

Powierzchnia tłoka to we wzorze jego przekrój w płaszczyźnie rzutu, a to się nie zmienia - średnica tłoka jest przecież taka sama. Oj, chyba przydałoby się trochę poczytać, choćby poczciwy "Podręcznik traktorzysty" - moim zdaniem najbardziej przystępnie napisana książka o teorii ciągników rolniczych, polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co ma do tego średnica tłoka? Mowa jest o jednym silniku więc średnica taka sama. Błędem jest stwierdzenie że większa komora spalania to więcej zassanego powietrza. W pojemności cylindra komora spalania nie jest ujęta bo to wartość która się nie zmienia bez względu na położenie tłoka. Więc jaka by ta komora nie była zmienia się tylko stopień sprężania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak nie ma co ukrywać faktu że macie racje. Ciekawe czy ten silnik to był już tak wykonany czy został gdzieś w Polsce zjeba**? Gdyby faktycznie to co piszecie miało bardzo duże znaczenie i wpływało znacznie na spadek mocy to nie chodziłby tak jak chodzi a na prawdę nic mu nie brakuje. Heh ciężko tych ruskich rozgryźć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na temat silnika mtz-ta 80/82 jest kupa ale o 550 już praktycznie nic nie idzie znaleźć. Jeśli ogółem komora spalania była by zbyt wielka silnik nie pracował by prawidłowo. O ile w ogóle by palił. Wielkość komory spalania i stopień sprężania ma znaczący wpływ na zapłon wtryśniętego paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś go pierwszy raz testowałem w polu z agregatem po zimowej orce i powiem wam że radził sobie bardzo dobrze. Agregat 2,6m 25 zębów wał strunowy z przodu i dwa bardzo ciężkie wały z tyłu. Jeździłem 4 polową i nawet nie puszczał chmurki dymu. Jedyny mankament o nawet teraz jak jest już w miarę ciepło to przy pierwszym odpaleniu wypada go lekko podgrzać świecami żarowymi żeby szybko załapał. W przeciwnym wypadku będzie trochę kręcił ale załapie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podgrzewaj. Przynajmniej teraz jak noce są chłodne. Po to są świece. Oszczędzasz akumulator i rozrusznik. Po to zostały one zamontowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze jest. Część osób tego nie czai że ciężko jest nagrzać komorę wirową samym powietrzem podczas zapłonu ponieważ ścianki głowicy mocno je wychładzają. Ale jak podgrzeje ten pierwszy raz świecami to potem pali od strzała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z was zakładał do MTZ-ta opony 18.4 R38 ? Nie mam przedniego napędu, jakby co. Da rade to wcisnąć pod błotnik ? Teoretycznie - tak, ale jak jest w praktyce ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na fajnym wygladzie i szybkosci sie konczy,troszke konikow brakuje i dziura miedzy 8 a 9 jest czsem nie do pokonania i bardzo malo miejsca pod blotnikiem. no jeszcze jeden plus ze po blotku sobie lepiej radzi

a co do odpalania to jak piszesz jest komora w glowicy wiec nie bezposredni wtrysk i dlatego trzeba swiecami podgrzac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie dziś mi po raz pierwszy wydmuchło uszczelkę spod głowicy i mam pytanie czy wystarczy założyć nową czy trzeba głowicę robić bo ciągnik strasznie potrzebny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wita.Możesz spróbować samemu sprawdzić,przykładając do głowicy jak również do bloku jakiś prosty przymiar.Jakieś nierówności będzie wtedy widać(np.czy gdzieś wciśniesz listek szczelinomierza).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w domu płytę (blat kuchenny) z przyklejonym papierem ściernym. Przeciągam głowicę 2-3 razy i od razu widać, czy jest prosta. Niewielkie nierówności można dotrzeć na papierze, większe wożę do zakładu.

 

Co do opon - praktycznie z używanych nie idzie dostać oryginalnych 15.5, a są dostępne 18.4. Jeśli by weszły pod błotnik, to pewnie bym nabył.

Dziura między 8 a 9 mi nie przeszkadza - niczego tym ciągnikiem nie ciągam po szosie. Do dalszego transportu mam samochód, na małe odległości za słabe drogi w okolicy na jeżdżenie z większymi prędkościami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do planowania domowym sposobem możesz użyć również dużego kamienia od szlifierki. Ja tak ostatnio robiłem u siebie bardzo ładnie czyści syf. Kamień musisz mieć taki żeby obejmował całą szerokość głowicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszczelka i wkladki teflonowe i bez planowania bedzie w mtz trzeba miec talent zeby glowice wygiac.

Co do opon to moze cos z 16.9 bo te 18.4 to ledwo wchodza no i schodki to bez warunkowo trzeba odginac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

złożyłem dzisiaj z wkładkami teflonowymi ale nie planowałem tylko dlatego że brak czasu i siać trzeba, liczę że te kilka mth pochodzi. Plusem tego że wypaliła się uszczelka jest to że jeden zawór był pęknięty i mogłoby to się źle skończyć. dla silnika. Dziękuję za porady i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przygoda z dziś....! Niespodziewany brak mocy i w końcu zgasł. Rurki paliwowe puste. Okazało się że zatkało kranik paliwowy w spodzie lewego zbiornika. Z prawego wydoił do zera i zgasł. Heh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy problem. Wymieniłem chłodnicę w MTZ-50 na tę nowego typu. Oryginalnie w chłodnicy był czujnik temperatury. W nowej z D-240 nie ma . W głowicy też nie widzę wejście. Gdzie teraz podłączyć czujnik ? Ktoś sobie z tym poradził?

 

Trochę przeróbek było, niestety. Nowe mocowanie do chłodnicy oleju, kanał na wiatrak musiałem wyrzucić, bo stary nie pasował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest niemożliwe żeby w chłodnicy był czujnik temperatury silnika. W ŻADNYM pojeździe tak nie ma.

czujnik pokazuje temperaturę silnika a to co jest w chłodnicy to całkiem inna historia.

W d-240 czujnik temp. jest w okolicy czwartego wtryskiwacza, pionowo wkręcony w głowicę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, widziałeś kiedyś MTZ-50 z silnikiem D-60 ?

 

http://46.171.66.58/Portals/1/ZelNet_HermesNet/ProductImages/mtz-0203%2014592-chlodnica-wody-mtz-50-d-b-korek-kranik.jpg

ten korek obok wlotu wody do chłodnicy (po lewej) to zaślepka czujnika temperatury.

 

Nie mam otworu w okolicy czwartego wtryskiwacza w głowicy (D60 od D240 różni się właśnie głowicą, wtrysk do komory wirowej, 65-70KM mocy).

 

Jest jakieś obejście ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W d-240 jest w głowicy. W głowicy z komorą wirową trudno mi powiedzieć ale prędzej bym powiedział że w termostacie może będzie a nie w chłodnicy.

W chłodnicy temp. wody jest zawsze niższa względem silnika więc jakie by to było wskazanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie poradziłem. U mnie siedzi silnik D-60, czyli krzyżówka D-240 z głowicą D-50 z pośrednim wtryskiem. Nowsze wersje głowicy, te, które potem trafiły do MTZ-550 i nowszych maja między 3 a 4 wtryskiwaczem zaślepkę, gdzie oryginalnie idzie w nowszych wersjach czujnik temperatury płynu w wersji takiej , jak w MTZ-80, czyli elektryczny na przewód. U mnie jeszcze jest na kapilarę, ale gwint pasował i jest git. Szukam jeszcze opon tylnych, bo ja mam w tej chwili F1 torowe Do podorywki to nie jest ból, ale później będą problemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...