Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z ciągnikiem Pronar 1221 grzeje się olej Hydrauliki co myslicie o wstawienu do ciągnika chodnice oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej nie widziałem chłodnicy o takiej wytrzymałości, aby wstawić do układu hydrauliki. W silniku masz max 6bar, w hydraulice nawet 200. Raczej poszukaj przyczyny grzania się oleju (jakaś zwężka, niedopasowana maszyna, rozdzielacz). 1221 ma dużą wydajność pompy, jak pracujesz z maszyną, która tyle oleju nie potrzebuje, to będzie się grzał olej (duże opory przepływu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie wpadłeś na to że chłodnica oleju hydraulicznego jest założona na powrocie tak samo jak filtr? Osobiście zakładam że jest inny powód grzania się oleju i nie pomoże tu chłodnica lub nie jest to wyjście z sytuacji. Były już w ruskich przypadki zacianających się zaworów przelewowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masa samochodów ma chłodnicę płynu hydraulicznego układu kierowniczego. jest na powrocie i zazwyczaj ma formę aluminiowej rurki wygiętej w podkowę. W forszaju chłodnica też jest na powrocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro fabrycznie nie ma chłodnicy w układzie hydrauliki, to znaczy, że w normalnej eksploatacji nie jest potrzebna. Jeśli olej się nadmiernie grzeje, to jest jakiś problem w układzie i założenie chłodnicy to tylko leczenie syfa pudrem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam problem z ciągnikiem Pronar 1221 grzeje się olej Hydrauliki co myslicie o wstawienu do ciągnika chodnice oleju.

generalnie to nie szkodzila by chlodnica tym bardziej ze moc jest spora to i maszyny odpowiednie, najlepsza opcja to chlodnica oleju z duzego ursusa ma wystarczajacy przeplyw i oczywiscie na powrocie. Grzanie oleju to tez pompa zdechnieta ,no zaworow przelewowych 1221 juz niema tam jest inny rozdzielacz ale za to ktos wpadl na super pomysl zeby do tego samego zbornika podlaczyc wspomaganie kier. a to juz dodatkowo podnosi temp oleju az sie oringi wytapiaja.

to ze fabrycznie nie montuja to nie znaczy ze dobrze i ze nie przydala by sie napewno wydluzy czas eksploatacji a nie koniecznie o to teraz chodzi.

nie produkuje sie teraz na wiecznosc bo koncerny by poupadaly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamontowałem właśnie do ciągnika Pronar chłodnice Hydrauliki już niedługo zobaczę czy będzie duża różnica i czy coś pomoże żeby się nie grzał olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szybkie pytanie do znających temat - czy panewki główne z MTZ maja luz na zamkach, czy tez schodzą się na 0 ??? Kupiłem orginalne rosyjckie panewki i mają luz na zamku około 0,3 mm

Wymianiać czy tak ma być ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat sie rozwiązał - wybite gniazda w stopach łożysk głównych i korbowodowych, blok poszedł do naprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję:

 

Kabina sport 15L.

Kabina duża z nagrzewnicą 17L.

Ciągnik z podgrzewaczem i dużą kabiną 18-18.5L.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie można dorobić nadwymiarowe panewki na roztaczany blok ? Tzn. nie czekając miesiąc na realizację i w normalnej cenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kto Ci zrobil taka krzywde?

blok sie chonuje i panewki wchodza standardowe gorzej ze spasowaniem rozrzadu bo sie wal podnosi ale na satrych kolach zazwyczaj wchodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panewki już dorobione. Blok był nieudolnie naprawiany wcześniej i nie dało się w żaden normalny sposób przywrócić wymiaru fabrycznego. Otwór był za bardzo rozwiercony, aby go spacyfikować bez spawania. Koszt spawania jest niewiele mniejszy niż cena bloku do mtz-ta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciach niewiele widać, ciągnik czysty - jakby świeżo umyty. Sporo w ogłoszeniach jest tych ciągników po spaleniu, chyba Pronar miał jakieś problemy z instalacją. Poza tym - standardowe problemy MTZ-ta. Ilość MTH wskazuje, że raczej jest "ledwo dotarty" - nie wiem, czemu sprzedawać taki ciągnik. Nawet w przypadku powiększenia gospodarstwa, wolałbym pozostawić taki ciągnik dla siebie, jeśli nie jest "nieudanym egzemplarzem"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opiszę swoje "przeboje" z MTZ-50 - ku przestrodze na przyszłość, na co zwrócić uwagę:

 

1. wał od MTZ-50 jest innej konstrukcji niż dostępne od MTZ-80. Wał nie ma przeciwwag oraz ma inne mocowanie koła pasowego (na klin, a nie na wieloklin). Podpora przednia silnika jest zupełnie inna i nie pasuje koło pasowe od MTZ-80. Można albo wymienić komplet (pokrywa rozrzadu, poduszka, podpora, koło pasowe) od MTZ-80, albo sie pobawić dorobić klin do starego koła pasujący do frezów w wale. Rozmiary panewek są takie same.

2. Ciężko jest dostać płaskie tłoki do silnika z komorą wirową. Niby są , ale obdzwoniłem kilka sklepów z częściami do MTZ-ta, nim dostałem zestawy naprawcze "od ręki"

3. Warto zapytać pompiarza, czy ma dane naprawcze do pompy do tego ciągnika - zakres obrotów, dawkowanie paliwa jak i ciśnienie na wtryskiwaczach są INNE niż do MZT-80 i warto o tym pamiętać.

4. Wał od MTZ-80 ma tylko jeden kołek ustalający (w MTZ-50 są dwa), ale koło zamachowe pasuje. Koło zamachowe jest inne niż w MTZ-80 (ma podtoczenie, nie jest płaskie, ma większą masę) Tarcza sprzęgłowa i docisk są dostępne w handlu - tzw. "stary typ".

5. Przy okazji rozpoławiania ciągnika należy bezwarunkowo skontrolować stan łożyska wyciskowego i ustawienie łapek, regulacja przez otwór rewizyjny to operacja jak remont silnika przez tłumik.

6. Nie przesadzać z momentem dokręcania śrub głowicy, bo "siada" i można sobie narobić biedy

7. MTZ-50 ma pompę oleju z 24 ząbkami i inne koło napędu pompy na wale, koło w pompie jest osadzane na wcisk i ciężko go ściągnąć z wałka, pompa 24z jest dostępna w handlu, ale najczęściej na zamówienie.

8. Przy osadzaniu koła napędu rozrządu na wale i koła napędu pompy trzeba pilnować klinów - potrafią się przekręcać i koło potrafi pęknąć - nowe koło ponad 100zł.

9. Szpilki kolektora wydechowego najlepiej osadzać na klej do gwintów, bo wchodzą w kanały olejowe i potem potrafią się "pocić" olejem i śmierdzi z kolektora

10. Uszczelka pod nadbudowę pokrywy zaworów w MZT-50 ma inny kształt niż w dostępnych kompletach do MTZ-80. W kompletach nie ma także uszczelki do pompy oleju i magistrali oraz gumowych wkładek do miski olejowej.

11. W starszych ciągnikach wyrabiają się podstawy odśrodkowego filtra oleju i potrafią się zacinać tłoczki lub mają nadmierny luz . Powoduje to nadmierne wahania ciśnienia oleju w silniku. Jeśli ciśnienie przed remontem było "korygowane" na zaworku, to warto zawieźć taka podstawę do zakładu naprawiającego hydraulikę i wyregulować. Nadmierne ciśnienie w układzie olejowym jest tak samo szkodliwe jak za niskie. Nie powinno przekraczać 5 barów.

12. Przy naprawie pompy wtryskowej potrafi ona wrócić z "lewym" sprzęgiełkiem (nie namierzyłem, od jakiego ciągnika, prawdopodobnie od DT-75) i nie da się ustawić wtrysku "za chiny ludowe". To sprzęgiełko jest obrócone w stosunku do MTZ-ta o 180 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jahooo, podziwiam Cie ze w ogole podjałeś sie naprawy tego silnika lepiej bylo kupic uzywany silnik od 80 i go zrobic. W 50 z powodzeniem mozna montowac glowice+tłoki+wtryski od 80 wal wytrzyma o ile pompa bedzie orginalna bo niestety tylko 1750 i oczywiscie mniejsza dawka, kilka tak juz skladalem i chodza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ze starego silnika został tylko blok, korbowody i głowica, wał , tłoki, tuleje, panewki - wszystko nowe. Zastanawiałem się nad przeróbką na D-240 ale dałem sobie spokój

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stary wał pękł z powodu nadmiernych luzów (otwory w stopach były roztoczone już wcześniej na większy wymiar i zamiast panewek na większe otwory, były założone oryginalne na większy szlif wału, co nie miało prawa na dłuższą metę działać.

W tej chwili siedzi nowy z MTZ-80. Miałem w planie przeróbkę na wersję MTZ-80, ale za dużo zabawy - głowica, wtryskiwacze. Ta wersja, którą mam, w zupełności mi wystarcza (65-70KM) a jest trochę oszczędniejsza w lekkich pracach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, opisz co masz w ciągniku albo wrzuć jakies fotki. Generalnie, różnice były głównie w osprzęcie, tzn wspomaganie, prędkości wałka, ogrzewanie, siedzenie, świece żarowe lub płomieniówka, ewentualnie skrzynia z synchronizacją. To w zasadzie te same ciągniki. Może jeszcze nastawy pompy wtryskowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...